Miten päästä yli kohdun poistosta/ettei enempää lapsia tule?
Meillä on 6v ja 6kk ikäiset lapset. Haaveissa oli, että vielä olisi yksi tai kaksi lasta ollut tervetulleita joskus tulevaisuudessa, mutta se ei nyt tule koskaan toteutumaan vaan lapsilukumme on täysi meistä riippumattomista syistä.
Mulle jouduttiin tekemään nuorimman lapsen synnytyksen yhteydessä kohdunpoisto. Ilman kohdunpoistoa minua ei todennäköisesti enää olisi. Tiedän, että pitäisi olla kiitollinen siitä, että olen vielä elossa, mutta tästä huolimatta mua ahdistaa välillä todella paljon se, ettemme tule saamaan enempää lapsia. Olen erittäin onnellinen näistä kahdesta, mutta olin haaveillut, että sitten joskus tulisi vielä se "iltatähti" tai kaksi, miten sitten olisi päätettykin.
Miten päästä oikeasti eteenpäin elämässä ja olla tyytyväinen siihen, että on kaksi ihanaa lasta eikä surkutella sitä, ettei enää enempää tule? Pelkään, että multa menee täysin kuopuksen vauva-aika ohi, kun olen usein tämän asian takia alamaissa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Kukaan muukaan ei varsinaisesti saa päättää lastensa lukumäärää.
Öö. Haluatko lukita vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on useampikin ehdottanut adoptiota, mutta se ei todennäköisesti ole meille mahdollista. En ole ihan hirveän tarkasti asiaan perehtynyt, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin taustat syynätään tarkasti, tämä toki ymmärrettävää, mutta tästä johtuen ei luultavasti onnistuisi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Adoptoikaa iltatähtenne, sillä tavalla saisit annettua jo syntyneelle lapselle kodin, eikä se lapsi varmasti olisi yhtään vähemmän rakas kuin biologisesti omasi. :) Se ettet voi enää synnyttää lapsia ei vie pois mahdollisuutta saada niitä lisää.
Miten niin ette voisi adoptoida?
Keskity olemassa oleviin lapsiin, turha surra sellaista mitä ei edes ole ollut.
Täällä on useampikin ehdottanut adoptiota, mutta se ei todennäköisesti ole meille mahdollista. En ole ihan hirveän tarkasti asiaan perehtynyt, mutta jos olen oikein ymmärtänyt niin taustat syynätään tarkasti, tämä toki ymmärrettävää, mutta tästä johtuen ei luultavasti onnistuisi.
ap