Miten päästä yli kohdun poistosta/ettei enempää lapsia tule?
Meillä on 6v ja 6kk ikäiset lapset. Haaveissa oli, että vielä olisi yksi tai kaksi lasta ollut tervetulleita joskus tulevaisuudessa, mutta se ei nyt tule koskaan toteutumaan vaan lapsilukumme on täysi meistä riippumattomista syistä.
Mulle jouduttiin tekemään nuorimman lapsen synnytyksen yhteydessä kohdunpoisto. Ilman kohdunpoistoa minua ei todennäköisesti enää olisi. Tiedän, että pitäisi olla kiitollinen siitä, että olen vielä elossa, mutta tästä huolimatta mua ahdistaa välillä todella paljon se, ettemme tule saamaan enempää lapsia. Olen erittäin onnellinen näistä kahdesta, mutta olin haaveillut, että sitten joskus tulisi vielä se "iltatähti" tai kaksi, miten sitten olisi päätettykin.
Miten päästä oikeasti eteenpäin elämässä ja olla tyytyväinen siihen, että on kaksi ihanaa lasta eikä surkutella sitä, ettei enää enempää tule? Pelkään, että multa menee täysin kuopuksen vauva-aika ohi, kun olen usein tämän asian takia alamaissa.
Kommentit (45)
No kahdessa on ihan tarpeeksi jokaiselle. Ottakaa vaikka koira kun lapset on isompia.
Iloitse kahdesta terveestä lapsestasi, lapsuus on ohi pian..nauti elämästä se on tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Maapallo on nyt jo ylikansoitettu!
se taas ei ole meidän valkoisten vika, meitä alkaa olla liian vähän pallolla...
Adoptoikaa tai ryhtykää sijaisperheeksi.
Kaksi lasta on ihan hyvä määrä. On ihmisiä joilta on poistettu kohtu ennen kuin on edes yhtään lasta joten ole jo kahdesta, oletettavasti terveestä lapsesta kiitollinen ja jatka elämääsi.
Ei tällaiseen maailmaan kannatakaan tehdä lisää lapsia kärsimään, keskity nyt noiden kahden kasvattamiseen ja jos sinulla riittää vielä sylissä tilaa ja rakkautta, käykää miehesi kanssa nyt äitiyslomallasi pride-koulutus ja ryhtykää sijaisvanhemmiksi. Tässäkin maassa on tuhansia ja tuhansia turvallista kotia tarvitsevia lapsia ja ikävä kyllä määrä koko ajan vain kasvaa
Hyväksy tosiasiat ja jatka eteenpäin. Valinta on sinun.
Toki voit jäädä suremaan, märehtimään itsesäälissä ja katkeroitua.
Mutta näin ihan järjellä ajateltuna olisi ehkä syytä olla onnellinen siitä mitä sinulla on ja että olet elossa.
Ja jos hyvä säkä käy niin saat joskus lapsenlapsiakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se taas ei ole meidän valkoisten vika, meitä alkaa olla liian vähän pallolla...
LOL. Lopettakaa jo tämä vammainen argumentointi. Ei ne omaa paskaansa syövät kehittyvän maan lapset mitään saasteita aiheuta...............
OMAN (KAHDEN?!) YKSITYISAUTON JA ISON LÄMMITETYN ASUNNON OMISTAVIA KERMAPERSEITÄ EI TODELLAKAAN ALA OLLA LIIAN VÄHÄN PALLOLLA! :DDDD
Itse en koskaan saanut sisarusta, koska äidiltäni jouduttiin poistamaan kohtu. Äiti suri sitä, että jouduin kasvamaan yksin, ei niinkään sitä, ettei itse saanut toista lasta. Hyvin kuitenkin elämässä pärjäsin, vaikka tavallaan olen kateellinen niille, joilla on sisarus tai useampi. Sulla on kuitenkin kaksi, ole niistä kiitollinen.
Ja se lapsiko olisi halunnut syntyä työttömäksi?
Lue elämänkertoja oikeasti surkeista ihmiskohtaloista ja lopeta itsesäälissä rypeminen.
Hanki elämä!
Adoptio ja kasvattilapset on mahdollisuus.
Auttaisiko sellainen ajattelu, että teiltä ei ole otettu kolmatta (biologista) lasta pois, vaan ainostaan mahdollisuus siihen? Mitään takuutahan ei ollut, että kolmas lapsi olisi tullut.
Kukaan muukaan ei varsinaisesti saa päättää lastensa lukumäärää.
Sure aikasi ja siirry eteenpäin elämässä näiden kahden olemassaolevan lapsesi vuoksi.
Just joo! Kaikki ei saa edes sitä yhtä lasta, et mieti sitä!
Ymmärrän sua tosi hyvin. Meille ei tule enää lapsia kohdunrepeämän ja lääkärin kiellon vuoksi. Kiellosta aikaa jo viisi vuotta, ja aihe on edelleen kipeä. Elämässä ei vaan saa päättää kaikesta itse. Se on fakta, jota vastaan taistelemalla saa itsensä katkeraksi ja surulliseksi. Tuolla aiemmin joku kommentoi, ettei kukaan muukaan varsinaisesti saa päättää lapsilukuaan, että sinulta ( ja minulta) on viety vain mahdollisuus kolmanteen lapseen. Se on parhaita "lohdutuksia" mitä olen aiheesta kuullut.
Toinen minua lohduttanut ajatus on se, että äidin sydän suree aina sitä että se viimeinen vauva on viimeinen. Aivan sama onko se viimeinen lapsi toinen, neljäs vai kymmenes.
Nauti vauvasta ja isommasta lapsestasi. Ihanaa, että olet elossa ja elämässä äitiyden onnea näiden lasten kanssa.
Adoptoikaa iltatähtenne, sillä tavalla saisit annettua jo syntyneelle lapselle kodin, eikä se lapsi varmasti olisi yhtään vähemmän rakas kuin biologisesti omasi. :) Se ettet voi enää synnyttää lapsia ei vie pois mahdollisuutta saada niitä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Just joo! Kaikki ei saa edes sitä yhtä lasta, et mieti sitä!
Miten muiden lapset muka sun lapsettomuuteen vaikuttaa?