Syy miksi miehet syrjäytyvät yhteiskunnassa: miehet haavoittuvampia kuin naiset
Naisasianaiset yrittävät maalata miehistä kuvaa tunteettomina auktoriteetteina, vaikka todellisuus on päinvastainen. Miehet eivät kestä yhteiskunnan paineita yhtä hyvin kuin naiset. Kyse ei ole pelkästään kulttuurista tai kasvatuksesta, vaan ero on myös biologinen. Feministit pahentavat tilannetta erilaisilla miehiin kohdistuvilla yleistyksillä. Feminismin tulisi nyt tehdä korjausliike ja keskittää voimansa miesten kohtaamiin ongelmiin.
"..according to a study carried out by neurologists at Mindlab, men are actually more sensitive than women when it comes to all sorts of emotional stimuli – they are just also better at keeping it under wraps."
http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/father-s-day-2014-study-…
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Alfamiehet ovat kautta vuosisatojen määritelleet, millainen Oikea Mies on. Kaikki miehet eivät täytä tätä vaatimusta.
Totta. Alfamieheksi voi tulla ulkonäön ja rahan kautta, siihen ei tarvitse koulutusta. Joten on mahdollista, että alfaksi pääsee ne sivistymättömätkin tapaukset. Kun taas nainen voi olla ainoastaan alfanaaras mikäli hänellä on korkeakoulutus. Eikä nämä naiset huutele toisille ainakaan suoraan kun taas miehet voivat sanoa kenelle tahansa melkein mitä tahansa. Nämä äännekkäät alfat määrittävät millainen pitäisi olla eli lihaksikas, miehekäs ja hauskan itsevarma ehkä jopa tunteeton.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa äideistä pitää luonnollisena ja täysin hyväksyttävänä, että poika ilmaisee tunteensa ja herkkyytensä. Äidit jopa toivovat, että heidän poikansa tekisivät näin. Ongelmia syntyy, jos pojan isä on toista mieltä ja asennoituu "äijämäisesti" poikansa kasvatukseen (pojat eivät itke, mikä itkupilli sinä olet, isoisäsikin talvisodassa...... jne jne ).
onko oikein sitten valita mies semmoisella perusteella mitä käytöstä ei halua omalle pojalleen? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa äideistä pitää luonnollisena ja täysin hyväksyttävänä, että poika ilmaisee tunteensa ja herkkyytensä. Äidit jopa toivovat, että heidän poikansa tekisivät näin. Ongelmia syntyy, jos pojan isä on toista mieltä ja asennoituu "äijämäisesti" poikansa kasvatukseen (pojat eivät itke, mikä itkupilli sinä olet, isoisäsikin talvisodassa...... jne jne ).
onko oikein sitten valita mies semmoisella perusteella mitä käytöstä ei halua omalle pojalleen? :D
Minä olen valinnut herkän ja tunteellisen miehen. Sun kannattaisi varmaan vihdoin ja viimein ymmärtää, että naiset eivät ole toistensa klooneja vaan yksilöitä siinä missä miehetkin. Muhun ei iske tipan tippaa mitkään machoilevat jännämiehet vaan kulttuureista, taiteista, luonnosta ja rauhallisesta perhe-elämästä kiinnostuneet miehet, jotka osaavat myös ilmaista tunteitaan.
Niin, johtuuko miesten ongelmat siis siitä, että he ovat aivan yhtä tunteellisia, jolleivat jopa tunteellisempia, kuin naisetkin? Vai johtuvatko ne siitä, että miehet salaavat tunteitaan enemmän? Tämän tutkimuksen mukaan suurin syypää olisi juurikin jälkimmäinen.
Mikä siis ratkaisuksi? Syytelläänkö vain feministejä, vai voisivatko miehet kaiketi alkaa osoittamaan tunteitaan avoimemmin? Naisilla tuskin olisi paljonkaan vastaan sanomista ottaen huomioon, että nimenomaan naiset tuntuvat toivovan miehiltä avoimempaa tunnepuolen asioiden käsittelyä.
Kerr
Kerron vielä mistä oli kyse, mietittiin että mennäänkö katsomaan Angry birds -leffa kolmedeenä vai tavallisena. Poika sanoi että "minä olen niin herkkä ihminen"että en tykkää siitä kun juttuja sinkoilee sieltä kohti tms, jotenkin noin. Kyllä mä olen aina kannustanut poikaa tällaiseen itsetuntemukseen ja hyväksyntään eikä hänestä ole sen takia tullut heikko vaan vahva.