Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syy miksi miehet syrjäytyvät yhteiskunnassa: miehet haavoittuvampia kuin naiset

Vierailija
12.05.2016 |

Naisasianaiset yrittävät maalata miehistä kuvaa tunteettomina auktoriteetteina, vaikka todellisuus on päinvastainen. Miehet eivät kestä yhteiskunnan paineita yhtä hyvin kuin naiset. Kyse ei ole pelkästään kulttuurista tai kasvatuksesta, vaan ero on myös biologinen. Feministit pahentavat tilannetta erilaisilla miehiin kohdistuvilla yleistyksillä. Feminismin tulisi nyt tehdä korjausliike ja keskittää voimansa miesten kohtaamiin ongelmiin.

"..according to a study carried out by neurologists at Mindlab, men are actually more sensitive than women when it comes to all sorts of emotional stimuli – they are just also better at keeping it under wraps."

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/father-s-day-2014-study-…

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä mitään uutta ollut.

Vierailija
2/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten heikkoudet ovat naurun asia.

Naisten heikkouksia taas pitää piilotella ja suojella samanaikaisesti ja pitää itsestäänselvyytenä, että miehet huolehtivat tästä.

Sen sijaan että keskityttäisiin hyvinvoinnin luomiseen kaikille pitää miettiä kuka on kovin ja vahvin; naisten tapauksessa se tehdään nostamalla naisia sellaisiin asemiin, joihin rahkeet eivät riitä ja muulla valheperäisellä hehkutuksella.

Miesten tapauksessa taas keskitytään miesten vaikeuksien ja heikkouksien ilkkumiseen ja hyväksikäyttämiseen ja ajatellaan että survival of the fittest.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä mitään uutta ollut.

Mutta koska kukaan ei koskaan kuuntele, asiat on hyvä toistaa.

Vierailija
4/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yllätys että syy on jälleen naisten kun kyseessä on lassukan aloitus.

Vierailija
5/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkelissa ei kylläkään todettu miesten olevan haavoittuvampia, vaan empatiakykyisempiä. 

Vierailija
6/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patriartkaattihan on syy siihen miksi miesten herkkyys on tabu. Herkkyys kun on luokiteltu feminiiniseksi piirteeksi.

Vierailija
7/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tällä palstalla näitä syrjäytyneitä pyörii ja syy on tullut kautta linjan tutuksi, kaikki on muiden syytä. Elämällä on aika huonot edellytykset onnistua tuolla asenteella.

Vierailija
8/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää olla herkkä kaikelle, jotta hän pystyy tekemään oikeita päätöksiä luomakunnan kruunun asemassaan. Herkällä en tässä tarkoita samaa kuin jatkuvasti eri suuntiin singahteleva tunne-eläjä.

Vierailija
9/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla aivojutuillahan ei oikeastaan ole merkitystä, vaan käytännön todellisuudella. Vaikka jollakin psykopaatilla aktivoituisi joku empatiaosuus suuresti tappaessa ihmisiä, niin tärkeämpää siinä on se teko kuin mikä osa aivoissa sähköistyy.

Ehkä huono vertaus mutta pointin ymmärtänee. Ihminen ei itse ole tietoinen niistä aivojutuista eivätkä muutkaan läsnäolijat.

Vierailija
10/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan voivat tekaista vauvan jos ei muuten elämässä pärjää. Koti-isäksi ei pääse millään.

Vierailija
11/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artikkelissa ei kylläkään todettu miesten olevan haavoittuvampia, vaan empatiakykyisempiä. 

Sanottiinhan siinä että miehet ovat herkempiä tunneärsykkeille. Tuo sisältää haavoittuvuudenkin.

Vierailija
12/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tällä palstalla näitä syrjäytyneitä pyörii ja syy on tullut kautta linjan tutuksi, kaikki on muiden syytä. Elämällä on aika huonot edellytykset onnistua tuolla asenteella.

Eikös feminismin pitäisi tuosta syystä paneutua miesten ongelmiin, sen sijaan että "syrjäytyneitä lassukoita" syyllistetään?

Vierailija
13/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanottiinhan siinä että miehet ovat herkempiä tunneärsykkeille. Tuo sisältää haavoittuvuudenkin.

Nyt keksit asioita omasta päästäsi.

"The content was categorised into four topics: blissful, funny, exciting and heart-warming – and experts were surprised to see that men displayed marginally stronger reactions on average to all of the first three."

Ei mitään tekemistä minkään "haavoittuvuuden" kanssa.

Vierailija
14/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös feminismin pitäisi tuosta syystä paneutua miesten ongelmiin, sen sijaan että "syrjäytyneitä lassukoita" syyllistetään?

Täällähän teitä yritetään päivittäin jeesiä mutta vastaanotto ei ole päällä :D.

Vierailija
15/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei feminismin pitäisi paneutua miesten ongelmiin vaan miesten itse pitäisi. Feministeillä riittää hommia naistenkin asioissa. Tämä on toinen ettei kavereilla ole edes käsitettä päässä että jotain pitäisi tehdä ITSE oman hyvinvoinnin eteen. Toinen syy miksi on lähes mahdotonta että menestyisi elämässä.

Vierailija
16/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfamiehet ovat kautta vuosisatojen määritelleet, millainen Oikea Mies on. Kaikki miehet eivät täytä tätä vaatimusta. Moni mies salaa todellisen minänsä pelätessään leimautuvansa homoksi. Feministien ansiosta naiset ovat päässeet tyttöihin ja naisiin kohdistuneista sukupuoleen liittyvistä vaatimuksista jo aika hyvin eroon (ns poikatyttö on ihan yhtä hyvä kuin prinsessatyttökin). Miehet tarvitsisivat nyt oman ryhmänsä, joka ajaisi heidän oikeuttaan olla herkkiä ja tunteellisia sukupuolestaan huolimatta. Sukupuolineutraalikasvatus tähtää osittain tähän, mutta vielä tarvittaisiin lisää miehiä ajamaan tätä asiaa. 

Vierailija
17/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei feminismin pitäisi paneutua miesten ongelmiin vaan miesten itse pitäisi. Feministeillä riittää hommia naistenkin asioissa. Tämä on toinen ettei kavereilla ole edes käsitettä päässä että jotain pitäisi tehdä ITSE oman hyvinvoinnin eteen. Toinen syy miksi on lähes mahdotonta että menestyisi elämässä.

Tehkää naiset itse jotain päästäksenne valta-asemaan yhteiskunnassa, älkääkä odottako että valtio tai feministikerhot lisää teille naiskiintiöitä.

Vierailija
18/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Behavioral sink. Ei mulla muuta.

Vierailija
19/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää naiset itse jotain päästäksenne valta-asemaan yhteiskunnassa, älkääkä odottako että valtio tai feministikerhot lisää teille naiskiintiöitä.

Koko ajan pikku hiljaa. Asenteet muuttuu hitaasti. Ja lisäksi, minulla on poika. Hän on tänään viimeksi sanonut minulle että olen niin herkkä ihminen etten tykkää siitä ja siitä. Ihan vaan toteamuksena minulle esitti asian ilman häpeää. Eli minä katson että teen tässä omassa perheessä asoita miesten hyvinvoinnin eteen kun olen opettanut pojalle että saa olla herkkä. Mitä sinä teet asoiden edistämiseksi muuta kuin haukut ja syyttelet "päivätyönäsi"naisia?

Vierailija
20/25 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa äideistä pitää luonnollisena ja täysin hyväksyttävänä, että poika ilmaisee tunteensa ja herkkyytensä. Äidit jopa toivovat, että heidän poikansa tekisivät näin. Ongelmia syntyy, jos pojan isä on toista mieltä ja asennoituu "äijämäisesti" poikansa kasvatukseen (pojat eivät itke, mikä itkupilli sinä olet, isoisäsikin talvisodassa...... jne jne ). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi