Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittävätkö nämä noin kympin ruokaostokset loppukuuksi?

Vierailija
12.05.2016 |

Taustaa: Mulla on kaapissa vehnäjauhoja, ruisjauhoja, puuroriisiä, öljyä, 4 prk dolmio tomaattikastiketta, 3 pss makaronia, 200g kuivarouhettua sipulia, perunajauhoja, iso läjä mausteita, maitojauhetta 3 pakettia, siirappia, soodaa ja leivinjauhetta. Sitten pakastimessa on marjoja ja leipää.
Suunnitelin seuraavaa:
Teen soijabolognesekastiketta jota syön makaronin kanssa, isosta annoksesta riittää noin viideksi päiväksi. Makaroni ja tomaattikastike ja sipuli löytyy.Sitten teen soijarouheesta ja makaronista makaronilaatikon, siihen tosin täytyy ostaa kerma (kananmunat jätän pois).
Sen jälkeen kun leipä loppuu, teen teeleipiä, sillä tarvikkeet löytyy kaapista, öljy, jauho ja leivinjauhe, eli ei tarvitse ostaa mitään.
Sitten ostan kuivattuja linssejä, sillä ne ovat halpoja, ja varhaiskaalia (joka maksaa alle euron kilo), ja teen tomaattikaalikeittoa, eli linssejä, kaalia ja kaapista löytyviä mausteita sekä tomaattimurskan.
Sitten teen marjoista ja kaalista kaalimarjahöystöä jota voi syödä salaattina.
Leivän päälle teen linsseistä, öljystä ja mausteista levitettä, jotta myös aamupalalle on jotain proteiinia ja leivänpäällistä.
Sitten teen viimeisestä tomaattimurskasta ja linsseistä kastikkeen, johon laitan aasialaisia mausteita (löytyy kaapista), ja syön riisin kanssa.
Eli tuossa olisi neljä eri lämmintä ruokaa, leipää, salaattia ja levitettä. Jos kaalia vielä on ja ruokaa tarvitsee lisää, teen siitä ja riisistä ja soijarouheesta kaalilaatikon (siirappiakin on laatikkoon omasta takaa).
Eli ostoslista:
Soijarouhetta (bolognese, makaronilaatikko, kaalilaatikko)
kuivat linssit (kastike, kaalikeitto, levite leivälle)
ruokakerma (makaronilaatikkoon)
kaali (kaalikeitto, kaalilaatikko, kaalimarjahöystö)

Mitä mieltä? Mitä muuttaisitte tai vaihtaisitte? Onko mitään lihaa, joka olisi noin halpaa?
Soijarouhe maksaa alle 3€/500g (kuivaa eli turpoaa, 100g soijarouhetta proteiinia noin 50g) ja linsseissä sama, kuivissa vihreissä linsseissä proteiinia/100g noin 25g, maksaa alle 2€/500g lähellä sijaitsevassa etnisessä kaupassa.
Samoin varhaiskaali maksaa jotain alle 70snt/kg.
Olen opiskelija, mutta en nostanut enää tässä kuussa opintotukea, ja palkka tulee vasta tän kuun viimeinen päivä, ja jollain sinnekin asti on elettävä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi .. 

Sinkkimies

Vierailija
22/23 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sitä maitojauhetta voi laittaa makaronilaatikkoon? Itse olen kiusaukseen käyttänyt joskus kerman sijaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko tulla syömään ruohot takapihaltani. Proteiinia 23g, viheraineita 15g, hyvitus 100e.

Maksan heti.

Sinkkumies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä