Vinkkejä miten elää 20 eurolla loppu kuu?
Tuet tuli ja meni, toi 20€ on ainoastaan jäljellä. Mitä mä syön loppukuun?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P-kele..... Kuinka joku ajaa itsensä tohon tilaan.... Ei sitä rahaa minullakaan juhlimisee´n riitä, mutta alkaa täällä parkumaan että TUET TULI JA MENI..... Älä elä tukien varassa. V-tuttaa......... Itse tehny töitä 30 v ja pennut vinkuu tukien perään..... Koskaan en ole niitä nostanut
Olen opiskelija ja tosiaan tuet tuli ja meni koska maksoin vuokran niillä ja bussikortin omavastuu osuuden. Olin myös velkaa kaverille niin maksoin velan pois. Ap
Kyllä. Olin itsekin opiskelija, Tein töitä baarissa, jotta maksoin vuokran, opinnot, sain asumistukea jne. Ei se helppoa ollut, mutta juristi tuli..... En ymmärrä vinkumista. Itse määrittelee sen mitä haluaa,,,
Ei ap vinkunut, kysyi vaan vinkkejä miten elää 20 eurolla loppu kuun. Opintotuki on jotain 500€/kk niin ei sillä elä kovin hyvin etenkään jos on vuokra maksettavana. Pkseudulla se menee kokonaan vuokraan. Kuulostat katkeralta, miksi olet katkera?
Tästä nyt tullaan huutelemaan taas mutta osta soijarouhetta korvaamaan jauheliha (liha on aina kalliimpaa). Saat pullia/pihvejä, makaronilaatikkoa jne ja sitä voi lisätä sellaisenaan jogurttiin. Muistaakseni 4e/500g ja tuo määrähän moninkertaistuu kun turvottaa. Itse ostaisin lisäksi paljon kananmunia, pakastevihanneksia, kausijuureksia, voipaketin, maitorahkaa + jotain hedelmää purkista tai tarjouksesta ja perunoita voi löytää tarjouksesta parilla eurolla viisi kiloa. Ehkä papuja ja linssejä.
Vierailija kirjoitti:
P-kele..... Kuinka joku ajaa itsensä tohon tilaan.... Ei sitä rahaa minullakaan juhlimisee´n riitä, mutta alkaa täällä parkumaan että TUET TULI JA MENI..... Älä elä tukien varassa. V-tuttaa......... Itse tehny töitä 30 v ja pennut vinkuu tukien perään..... Koskaan en ole niitä nostanut
Ja mua vituttaa tuollaset vanhat kanttura lehmät jotka ei millään tajua, että niitä töitä ei vaan vittu oo kaikille. Toivottavasti jäät työttömäks tai vammaudut jotenki et joudut tukien varaan lopunelämäks nii saat vähä realiteettia horinoihis. Vitun ämmä.
Miksi ihmisellä ei ole ns. vararahasto? Monet tahot ovat monta monta kertaa toitottaneet " Pidä aina jemmassa vähintään yhden kuukauden käyttörahat! "
Ei sen vaikeampaa.
Itsellä on n. 3500 euroa tallessa sitä varten jos muuten ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisellä ei ole ns. vararahasto? Monet tahot ovat monta monta kertaa toitottaneet " Pidä aina jemmassa vähintään yhden kuukauden käyttörahat! "
Ei sen vaikeampaa.
Koska ei ole mistä säästää. Ei kaikki oo tuollaisia kermaperseitä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vaikeampaa.
Noo oisko toi että ap on opiskelija niin ei hirveästi ole päässyt kertymään säästöjä.. Työelämässä olevalla ihmisellä luulisi olevan vararahasto pahan päivän varalle, mutta opiskelijan rahattomuuden ymmärtää ihan hyvin
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vaikeampaa.
Opintotuestako olet tuon vararahastosi säästänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vaikeampaa.
Ootas! Jokainen ihminen saa tässä maassa rahaa töissä käymällä tai sitten tukina!
Ja sitten jos ei joka ikistä rahaa tuhlaa heti niin niistä kertyy nopeasti säästöön! Ei aina tarttee ostaa sitä uusinta kännykkää tai sitä isointa televisiota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vaikeampaa.
Ootas! Jokainen ihminen saa tässä maassa rahaa töissä käymällä tai sitten tukina!
Ja sitten jos ei joka ikistä rahaa tuhlaa heti niin niistä kertyy nopeasti säästöön! Ei aina tarttee ostaa sitä uusinta kännykkää tai sitä isointa televisiota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vaikeampaa.
kermaperse koittaa provota ;D
Tulee oma opiskeluaika mieleen :D en halunut ottaa opintolainaa joten sain tukia yhteensä 470€ siitä pois vuokra 340€ sekä vesi ja sähkö yhteensä 40€ joten käyttörahaa jäi 90€/kk. Ne tuhlasin pääasiassa kaljaan koska halusin pitää hauskaa.. Mutta ruokajonot tuli tutuksi samoin kuin roskisten dyykkaus, siinä on kaksi ruuan hankinta keinoa jota suosittelen, sekä syö siellä koulussa joka päivä
Tyhjiä tölkkejä ja pulloja on tienvarret väärällään, voi kun joku niitä keräisikin!
Koulujen ympäristöissä on energiajuomapurkkeja.
Eikun pyörälenkille ja muovikassa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sen vaikeampaa.
kermaperse koittaa provota ;D
Kouvola kananperse tukka se siellä huutelee? Ostit sitten Siwasta siideriä hintaan 4 euroa per tölkki? Muualta olisit saanut 2 euroon!
Vierailija kirjoitti:
Tulee oma opiskeluaika mieleen :D en halunut ottaa opintolainaa joten sain tukia yhteensä 470€ siitä pois vuokra 340€ sekä vesi ja sähkö yhteensä 40€ joten käyttörahaa jäi 90€/kk. Ne tuhlasin pääasiassa kaljaan koska halusin pitää hauskaa.. Mutta ruokajonot tuli tutuksi samoin kuin roskisten dyykkaus, siinä on kaksi ruuan hankinta keinoa jota suosittelen, sekä syö siellä koulussa joka päivä
Miksi et halunnut ottaa opintolainaa? Halpaa rahaa ja sitten jos ei elämässä mene hyvin niin sen saa kyllä anteeksi. Itse sain oman opintolainan anteeksi korkoineen ja luottotiedot pysyivät.
Makaronilaatikko soijarouheella.
Pellillinen pitsaa halvimmalla juustolla ja leikkaa se kuuteen osaan ja pakasta. Näistä saat nopean lounaan/illallisen. Eli tomaattikastiketta, juustoa ja oreganoa.
Itse tehty hernekeitto ja oheen itse leivotut porkkanasämpylät. Kattilallinen riittää moneksi päiväksi.
Uunissa paahdettuja lohkoperunoita (päälle öljyä, suolaa ja kuivattuja yrttejä) ja oheen yksinkertainen munakas ilman mitään täytteitä.
Kattilallinen vispipuuroa marjoista. Tätäkin syö monta päivää, eikä tarvitse edes lämmittää.
Tässä joitakin ideoita. :)
Jotenkin ei vaan jaksa näitä juttuja...
Et tarvitse kermaa makaronilaatikkoon. Tee liemi joko maitojauheesta tai keitä makaronit lihaliemessä (jos oli yhtään kuutiota).
Tee jättikattilallinen hernekeittoa. Pakasta. Käytä sitä soijarouhetta, kasvisversio tai mitä halvinta lihaa tarjouksesta löydät.