Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaiden pesu saa yökkäämään

Vierailija
12.05.2016 |

Hampaiden peseminen saa minut nykyään yökkäämään, erityisesti aamuisin. Ja en siis ole raskaana (jolloin tuollaista edellisen kerran esiintyi), vaan ihan keski-ikää lähestyvä äiti.
Mistä voi johtua? Ja mikä auttaisi? En nyt ihan viitsisi hampaita pesemättäkään jättää.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on herkkä oksennusrefleksi, moni kärsii tuosta.

Vierailija
2/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on herkkä oksennusrefleksi, useimmiten yökkäyttää hampaiden pesu, mutta joskus on kausia jolloin voisi kaivella vaikka kitarisat puhtaiksi ilman yökkäystäkään.

Osta sähköhammasharja, siinä on pienempi pää ja hampaat puhdistuvat nopeammin, eli ei tarvitse kitua sen hampaidenpesun kanssa niin paljon.

Toinen vinkki on, että aina kun tuntuu että yökkäys tulee, niin pidä harja paikallaan ja nielaise tai liikuta kieltä kauemmas harjasta. Yökkäys on myös tottumiskysymys, harjoittele ahkerasti niin se vähentyy. kurkun pitää olla rento ja hengitys tapahtuu nenän kautta. Näiden vinkkien avulla saan puhdistettua kielenkin, ainakin useimpina päivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin yököttää jos joudun pedemään hampaat pian ruokailun jälkeen, samoin kun on kiire ja aikainen aamu, siispä pesen suun erityisen huolellisesti illalla ja vain nopeasti kiireaamuina.

Vierailija
4/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin alkanut nyt keski-iässä hampaitten pesu yökkäyttämään. Olen ihmetelly ihan samaa :o

Vierailija
5/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän hammastahnaa.

Vierailija
6/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hammastahnaa käytät? Käytin ennen jotain halpis-tahnoja ja teki samaa. Nyt kun vaihdoin Pepsodentin siniseen tahnaan, ei tule lainkaan. Ettet ole allerginen käyttämällesi tahnalle?

Vierailija
7/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite 24 ja sama ongelma tullut. Käytän sähköhammasharjaa ettei siitä oo kii.

Vierailija
8/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yökkäyttää jopa jos telkkarissa joku pesee hampaita, enkä todellakaan voi olla samassa huoneessa missä joku pesee. Itseltä pesen tehokkaasti ja nopeasti sähköhammasharjalla, ja yritän olla ajattelematta sitä ällöttävää hajua ja koko tapahtumaa. 

Vierailija
9/9 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua yökkäyttää jopa jos telkkarissa joku pesee hampaita, enkä todellakaan voi olla samassa huoneessa missä joku pesee. Itseltä pesen tehokkaasti ja nopeasti sähköhammasharjalla, ja yritän olla ajattelematta sitä ällöttävää hajua ja koko tapahtumaa. 

Sulla ei taida olla  enää yökkäysrefleksistä johtuvaa.

Mua yökkäyttää kans helposti ja olen huomannut, että jos on paljon vaahtoa, niin yökkäyttää herkemmin.

Kun alkaa yökkäyttään, niin pitää välillä sylkäistä tai nielaista ja hengittää syvään. Menee hetkeksi ohi.