Vinkkejä miten elää 20 eurolla loppu kuu?
Tuet tuli ja meni, toi 20€ on ainoastaan jäljellä. Mitä mä syön loppukuun?
Kommentit (62)
Eli se olis 20 päivää ja 20 euroa, eli 1 per päivä. Jee, osaan matikkaa. Nyt pitää sitten pohtia että kuinka elää yhdellä eurolla per päivä... Helposti. Eurolla per päivä elää tosiaan kuin kuninkaallinen. Toki jostain täytyy tinkiä, mutta sen takaan että nälkään ei kuole.
Montako henkee? Jos yksin, niin hyvinhän tolla viikon pärjää. Tarvittaessa karsii huveista eli ei kahvilakäyntejä, baarivisitteejä, leffoja, jne. Samoin muut kuin elintarvikekaupat jättää käymättä.
Vierailija kirjoitti:
Eli se olis 20 päivää ja 20 euroa, eli 1 per päivä. Jee, osaan matikkaa. Nyt pitää sitten pohtia että kuinka elää yhdellä eurolla per päivä... Helposti. Eurolla per päivä elää tosiaan kuin kuninkaallinen. Toki jostain täytyy tinkiä, mutta sen takaan että nälkään ei kuole.
Nuuhkaa persettä.
mihinköhän mun kommentti hävis, no mutta siis onko sulla mitään perus juttuja kaapeissa?
Vierailija kirjoitti:
onko sulla mitään perus juttuja kaapeissa?
Mulla on kaapissa vehnäjauhoja, ruisjauhoja, puuroriisiä, öljyä, 4 prk dolmio tomaattikastiketta, 3 pss makaronia, 200g kuivarouhettua sipulia, perunajauhoja, iso läjä mausteita, maitojauhetta 3 pakettia. Sitten pakastimessa on marjoja ja leipää. Ap
Kaurapuuroa. Veteen kun teet niin elät 35 sentillä per päivä. Lisäksi pinaattia, porkkanaa ja appelsiinia, joista saat A, C ja K -vitamiinit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaapissa vehnäjauhoja, ruisjauhoja, puuroriisiä, öljyä, 4 prk dolmio tomaattikastiketta, 3 pss makaronia, 200g kuivarouhettua sipulia, perunajauhoja, iso läjä mausteita, maitojauhetta 3 pakettia. Sitten pakastimessa on marjoja ja leipää. Ap
Ethän sä sitten mitään tarvitse, laita 20€ säästötilille.
Kerää pulloja. Yhdellä tölkillä saat lidlistä makaroonipussin josta syö pari päivää. Mun opiskeluaikojen köyhäilyruoka oli keitetty makarooni, juustoraastetta (jos sattu olee juustoa) ja mausteita paljon. Kananmunat on Tokmannilla euron paketti. Mut tosiaan silmät auki varsinkin viikonloppuna on pulloja ja tölkkejä paljon.
Minulle ja kahdelle lapselleni ei jää kuussa enempää ruokaan rahaa laskujen ja pakollisten menojen jälkeen. Olen töissä käyvä yh. Pärjäämme 5€/ vk. Aina.
Broilerin koipi-reisi, kaali, peruna, kananmuna, puurohiutaleet.
Marjat voi hyödyntää vaikka vispipuuroksi.
Käy keräämässä nokkosta ja tee vaikka keittoa tai ohukaisia.
Tarkista onko sinulla ylimääräistä roinaa ja laita myyntiin paikalliselle nettikirppikselle.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ja kahdelle lapselleni ei jää kuussa enempää ruokaan rahaa laskujen ja pakollisten menojen jälkeen. Olen töissä käyvä yh. Pärjäämme 5€/ vk. Aina.
Miksi kidutat lapsiasi? jos olet noin köyhä, anna heidät pois.
Lihan sijaan ostaisin paketin soijarouhetta. Tulee kertaostoksena kalliimmaksi (3-4€), mutta se yksi paketti riittää kyllä kuun loppuun saakka ja useampaan ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat leivottua esim. karjalanpiirakoita ja monenlaisia sämpylöitä.. sämpylöitä varten osta vaikka porkkanoita ja raasta ne taikinan sekaan jotta siihen tulee parempi ravintoarvo sekä nätti väri.
Marjoista ja perunajauhoista saat kiisseliä jota voit syödä puuron kanssa eli osta myös kaurahiutaleita. Osta jauhelihaa ja tee bolognesekastike ja syöt sen makaroonien kanssa. Ja muutenkin osta vain ruokia jossa alennushintalappu päällä
Osta vaikka kuivattuja linssejä tai soijarouhetta, maksaa 1,5-3€ mutta tosta riittää proteiinia pitkäksi aikaa! Vai onko mitään proteiinia kaapeissa?
Sitten kun sulla on tota sipulia ja tomaattimurskaa, niin teet bolognekastiketta soijarouheen kanssa ison annoksen, siitä syö yksin 5 päivää.
Aamupalaksi puuroa ja leipää pakkasesta. Kun ne loppuu, osta hiivaa ja leivo leipää, jauhoja ja öljyä sinulla onkin. Jos sinulla on jo soodaa, tee teeleipiä ja säästä kun ei tarvitse hiivaa.
Sitten tee vaikka makaroonilaatikkoa soijarouheesta ja makaronista, toki kermaa täytyy ostaa (ja ehkä kananmunaa, mutta se ei ole välttämätön).
Jos haluat jotain kasviksia, osta vaikka porkkanoita/lanttua/kaalia, juurekset ovat halpoja. Esim kaalihöystö missä marjoja hyvä, ja kaali säilyy pitkään. Silloin myös marjat säilyvät pidempään.
Yksi halpa olisi kanssa kaalikeitto, mausteita sinulla onkin, siihenkin voi laittaa liemeen tomaattimurskaa. Siihen tarvitaan esim linssejä.
Viimeisen tomaattimurskan voi käyttää tehdäkseen linssikastiketta, kun on linssejä, ja syödä riisin kanssa.
Sen lisäksi linsseistä + sipulijauheesta, mausteista ja öljyistä saa halvan proteiinipitoisen levitteen leivän päälle, joka säilyy pari päivää/satsi jääkaapissa.
Eli ostoslista:
Soijarouhetta (bolognese, makaronilaatikko)
KUIVIA linssejä (keitto, kastike, levite leivän päälle) (kuivia koska halvempia ja niitä riittää enemmän kuin valmiiksi liotetut!),
kaali (kaalikeitto, kaalimarjahöystö kasvikseksi),
1prk kermaa (makaronilaatikko),
1prk hiivaa (leipä; tosin jos sinulla on soodaa, voit tehdä teeleipiä, niihin ei tarvitse hiivaa)
Tsemppiä aloittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kidutat lapsiasi? jos olet noin köyhä, anna heidät pois.
Ehkä hän vain halusi päteä ja liioitella jotta ap tuntisi itsensä huoksi koska hänellä on sentään 20€ ja köyhä työssäkäyvä yh pärjää vähemmällä muka
P-kele..... Kuinka joku ajaa itsensä tohon tilaan.... Ei sitä rahaa minullakaan juhlimisee´n riitä, mutta alkaa täällä parkumaan että TUET TULI JA MENI..... Älä elä tukien varassa. V-tuttaa......... Itse tehny töitä 30 v ja pennut vinkuu tukien perään..... Koskaan en ole niitä nostanut
kaikenlaiset keitot on edullisia, vihanneksia:porkkana, peruna, lanttu, sipuli ja sitte jotaki höysteeks esim. makkara, pakastesei, jauhelha tms. vettä, pippuria ja suolaa on halpaa. Käy kaupassa aamulla niin on puolen hinnan ruokia, makaroonia ja jauheliha sotku on halpaa, makaronilaatikko, mulla on aina soijarouhetta kaapissa millä voi jatkaa jauhelihaa.
Onko paikkakunnalla missä asut maksuttomia tai edullisia esim. seurakunnan ruokailuja täällä on useammalla seurakunnalla eikä tarvi kuulua kirkkoon, osa on kokonaan maksuttomia ja osa maksaa pikkusen.
Vierailija kirjoitti:
P-kele..... Kuinka joku ajaa itsensä tohon tilaan.... Ei sitä rahaa minullakaan juhlimisee´n riitä, mutta alkaa täällä parkumaan että TUET TULI JA MENI..... Älä elä tukien varassa. V-tuttaa......... Itse tehny töitä 30 v ja pennut vinkuu tukien perään..... Koskaan en ole niitä nostanut
Olen opiskelija ja tosiaan tuet tuli ja meni koska maksoin vuokran niillä ja bussikortin omavastuu osuuden. Olin myös velkaa kaverille niin maksoin velan pois. Ap