Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-20-vuotias on liian nuori muuttamaan omilleen.

Vierailija
12.05.2016 |

Osaako sen ikäinen edes pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa? Entä huolehtia omat asiansa?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa laiska provo.

Vierailija
2/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Kerro tuo äidilleni, joka heitti minut ulos kun täytin 18.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osaa niin siinäpä opettelee ja kasvattaja voi katsoa peiliin.

Vierailija
4/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin 16-vuotiaana, hyvin osasin pyykkiä pestä ja laittaa ruokaa ja maksaa laskut. 

Vierailija
5/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako sen ikäinen edes pestä pyykkiä tai laittaa ruokaa? Entä huolehtia omat asiansa?

Osaa kyllä kaiken tuon 12 vuotiaana jos haluaa.

Tässä yhteiskunnassa ei vain tuonikäisenä ole oikein annettu mahdollisuuksia vastata omasta elannostaan. (mikä on väärin)

Sinkkumies

Vierailija
6/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana menin naimisiin, siitä alkoi oikea arki. Kyllä pärjää jos haluaa. äiti voi opettaa käyttään pyykki ja astian pesukonetta jos nuorukainen ei osaa, mutta mielestäni perus asiat kuten pyykin pesu, siivous ja ruan laitto pitää olla hanskassa ennen kuin harkitsee edes kotoa muuttoa omilleen.

Vierailija
7/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta optimaalinen omilleenmuuttoikä olisi 21-23. Varsinkin, jos sen tekee yhteiakunnan tukirahoilla. Olisi oiva säästökohde, jos nuorten poismuuttavien tuet poistettaisiin. (Paitsi painavista syistä)

Vierailija
8/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain Afrikassa mennään naimisiin vaikka 12-vuotiaana. Ei se naimisiin meneminen ketään aikuista.

Vierailija
9/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Siksi käynkin oman tyttäreni luona pesemässä pyykit, ostan hälle ruuat ja imuroin. nEi laps parka muuten tahdo oikein pärjätä.

Vierailija
10/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan totta, ei ole mitään mieltä muuttaa omaan kotiin 18-20-vuotiaana. Hyvä siis, että en muuttanut omaan kotiini 18-20-vuotiaana, sehän olisi ollut todella tyhmää. Minä katsokaas muutin 16-vuotiaana.

Vierailija
11/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. Amis ja wt-perheissä lapset aina kiirehtivät siitä kerrostaloasunnosta omilleen heti kun täyttää 18-v, jotkut jopa ennen. Lukiolaiset harvemmin muuttavat ennen valmistumista ainakaan jos välit vanhempiin kunnossa. Itse olen 21 ja ajattelin muuttaa kotoa vasta valmistuttuani eli n.24v.

Vierailija
12/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noita asioita osaa kuin äiti! Mitä hän enää pitäisi oman egonsa jatkeena, joiden avulla päteä jos menisi ne lapsilleen opettamaan. Miten hän enää asettaisi itsensä pahimman marttyyrin asemaan sitten jeesuksen, jos lapset tai mies tuon kaiken osaisi. Annetaan äitien pitää oman tärkeyden tunteensa, ettei heille tule paha mieli, kun nuo asiat ei oikeasti ole mitään amerikantiedettä.

Vierailija
13/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii taidat siis puhua niistä pleikkaria pelaavista mammanpojista :)

Vierailija
14/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nössö on jos vielä 20-vuotiaana asuu vanhemmilöaan.

Vierailija
15/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Amis ja wt-perheissä lapset aina kiirehtivät siitä kerrostaloasunnosta omilleen heti kun täyttää 18-v, jotkut jopa ennen. Lukiolaiset harvemmin muuttavat ennen valmistumista ainakaan jos välit vanhempiin kunnossa. Itse olen 21 ja ajattelin muuttaa kotoa vasta valmistuttuani eli n.24v.

Minä jouduin muutamaan lukion takia 16-vuotiaana ja tekemään kahta työtä.  24v. vuotiaana asuin jo omassa omakotitalossa ja 32v. olin velaton. 

Vierailija
16/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vanhemmat ovat mokanneet hommansa, niin ei osaa. Mikäli vanhemmat ovat normaaleita fiksuja ihmisiä, niin 18-vuotiaan omilleen muuttaminen ei ole mikään ongelma.

Vierailija
17/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut hankala käydä opiskelemassa 500 km:n päässä, jos olisi pitänyt tulla aina yöksi kotiin.

Vierailija
18/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä pesin pyykkiä ja tein ruokaa, kun alotin peruskoulun. Eli olin jotain 7v?

Muutinkin kyllä omilleni jo 14-vuotiaana. Vielä ei ole tullut vastaan tilannetta, missä olisin tarvinnut apua tai jotain, mitä en olisi osannut tehdä.

Omilleen muutosta on kohta 10v.

Vierailija
19/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä pesin pyykkiä ja tein ruokaa, kun alotin peruskoulun. Eli olin jotain 7v?

Muutinkin kyllä omilleni jo 14-vuotiaana. Vielä ei ole tullut vastaan tilannetta, missä olisin tarvinnut apua tai jotain, mitä en olisi osannut tehdä.

Mites tuollainen käytännössä toimii? 14-vuotias on vielä 4 vuotta vanhempien vastuulla, ja harvemmin sen ikäisillä vielä mitään mainittavia omia tulojakaan on, ainakaan Suomessa...

Vierailija
20/20 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 14v voi asua yksin. Et siis näe mitään eroa 14-vuotiaan ja 18-20-vuotiaan välillä?