Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1681/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne itse häät on pers.eest.ä. Myös ne teidän"omannäköiset" eli just samanlaiset kuin muillakin.

Jos todella mietit ihmisten kannalta niitä häitä niin parasta on ettette vietä häitä ollenkaan. Ne on niin umpitylsiä. Menee rahaa ja aikaa ihan turhaan. Eroatte ja ihan tosi typeriä ohjelmanumeroita, ne perusruoat jne.

Mutta vihkiminen kirkossa on kaunis. Kutsukaa sinne jos haluatte kerätä ne lahjat pois kuleksimasta.

Parasta meille vieraille kun menette keskenään kaikessa hiljaisuudessa naimisiin. Älkää sekoittako siihen meitä muita kun meitä ei aikuisten oikeasti kiinnosta yhtään!

Yhtään.

Vierailija
1682/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buffapöytä saa haukkuja. Mikseipä sitten pöytiin tarjoiltuna vaikka joku 4 ruokalajin menu.

Silloin myöskään ahmatti Paavo-setä ei syö kaikkea lohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään ohjelmaa missään vaiheessa. Tai jos on pakko-osallistumisohjelmaa, johon yleisöä voidaan napata mukaan ilman vapaaehtoisuutta. Todella ahdistavaa ahdistuneisuushäiriöiselle.

Vierailija
1684/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa sai odottaa IKUISUUDEN,eikä siinä vihkimisen ja ruuan välissä ollut mitään ohjelmaa. Vihkimisen siis tapahtui samassa tilassa missä ns.juhlat. Nökötimme siinä pöydän ääressä koko tylsän tilaisuuden ajan. Ruoka tuli ehkä noin kolmen tunnin kuluttua. Lähdimme heti kun vain kohtasimme. Olimme vielä saapuneet todella kaukaa. Jos olisin tiennyt,niin olisin syönyt ennen häitä.

Vierailija
1685/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamen huonosti istunut puku. Rintavarustus tursuili ja selkäläskit pursuili. Kamala myötähäpeä koko illan.

Vierailija
1686/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan yhdet alkottomat häät, jossa osa porukkaa oli myös hyvin vanhakantaista, eli oli vain vihkiminen , lihakeittolounas, kahvi ja kakku sekä morsiamen isän puhe. Musiikkia ei ollenkaan vaikka sulhasen suvussa olisi ollut ammattimuusikoita.  Tilaisuus oli eräällä pienellä paikkakunnalla seurakunnan talossa, ja kun osa miehiä oli tupakalla ulkona, paikkakuntalainen ohi kävellyt henkilö  kyseli että jaa kenenkäs hautajaiset täällä tänään on. Silloinen mieheni vastasi että taitaa olla sulhasen hautajaiset. Voitte myös arvata että noissa häissä ei pitkään viipyilty.

Vierailija
1687/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani häissä muutama vuosi sitten kesken ruokailun juhlatilaan ryntäsi paljetti-string-bikinisiä tyttöjä tanssimaan eroottishenkistä tanssia vieraiden joukkoon. Olivat hääparin tuttuja jostain tanssikoulusta. Hääpari oli innoissaan, mutta osa vieraista ei tykännyt. Oli kuin sulhasen polttaristripparit olisivat tulleet päivän liian myöhässä esiintymään.

Hääkakku ei enää oikein maistunut, kun tanssityttö oli pyllistellyt ruskean reiän rypyt stringeistä vilkkuen.

Vierailija
1688/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmät leikit, morsiamen kaappaaminen jne . Typerää!

Vierailija
1689/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari availi raha-kirje-kuoria  tympääntyneen näköisinä

Vierailija
1690/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa, kun on ehdotettu, että kaaso/bestman käy avaamassa juhlapaikan ovet. Miksi luulette, ettei näin ole? Koska he eivät ole siellä. He ovat morsiamen ja sulhasen mukana, kun otetaan kuvia.  He kuskaavat valokuvaamoon ja takaisin ja avustavat hääparia. Saattavat käydä siinä välissä koristemassa hääsviittiä tai vastaavaa, hioa ohjelmaa, tarkistaa joitakin asioita. 

Vierailija
1691/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan ystäväni häät: alkoholin käyttö. Oli lähellä, etten olisi poistunut kesken illan, mutta olin luvannut olla kuskina morsiamen siskolle, joka oli kaasona, ja hänen miehelleen.

Selvin päin katsella sitä tötteröimistä. Morsian itse kiitteli montakymmentä kertaa kaikkia, että kiitos kun tulitte tekemään meidän elämän parhaasta päivästä mahdollisen. Sulhanen intoutui laulamaan kännissä useammankin karaokebiisin morsiamenryöstön aikana. Sellaista humalaista sönkötystä koko homma.

Vierailija
1692/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen poistunut, ja poistun jatkossakin hääjuhlista siinä vaiheessa kun örvältäjät rupeavat viljelemään V-sanaa joka lauseessa. Miksi juntit ei osaa käyttäytyä edes niin kin ihanissa juhlissa kun hääjuhlussa? Jos ei osaa käyttäytyä ja jos viina ei vaan sovi, niin jää kotiin!

Vierailija
1693/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole käynyt häissä 18 vuoteen. Nuorena tuli käytyä, kun kavereilla oli hääbuumi (noin ikävuodet 22-28). Yhtenä kesänä kiersin kolmet häät, joista kahdet oli serkkujen ja yhdet opiskelukaverin.

En kuulu kirkkoon, joten olen kokenut hiukan kiusalliseksikin istua kirkossa kuuntelemassa pappia. Eihän se lyhyen kaavan mukaan tietysti kauan kestä, mutta jotenkin silti kiusallista, kun ei itse usko niihin juttuihin.

Meidän omat häät oli ehkä hauskimmat, joissa olen ollut. Käytiin maistraatissa ja sitten syömässä tilausravintolassa. Muistaakseni 18 vierasta minun, mieheni ja meidän lasten lisäksi. Kolme ruokalajia pöytiin tarjoiltuna. Ohjelmassa ei todellakaan ollut mitään häävalssia. Eräs vanha ystäväni esiintyi flamenco-harrastajaryhmänsä kanssa. Toinen ystäväni oli Amerikasta kesälomilla juuri silloin ja pääsi häihin mukaan. Hän lauloi enkelin äänellään meidän toivebiisejä kitarasäestyksellä. Aivan ihanaa ja meidän näköistä. Ei mitään typeriä seuraleikkejä, ei pitopalvelupöytien jonoja eikä humppaa ja valssia. Sanottakoon miinuksena, että häävieraiden määrä olikin sitten hyvin rajattu. Saattanut aiheuttaa pahaa mieltä, jos jotkut läheiset eivät saaneet kutsua.

Vierailija
1694/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne itse häät on pers.eest.ä. Myös ne teidän"omannäköiset" eli just samanlaiset kuin muillakin.

Jos todella mietit ihmisten kannalta niitä häitä niin parasta on ettette vietä häitä ollenkaan. Ne on niin umpitylsiä. Menee rahaa ja aikaa ihan turhaan. Eroatte ja ihan tosi typeriä ohjelmanumeroita, ne perusruoat jne.

Mutta vihkiminen kirkossa on kaunis. Kutsukaa sinne jos haluatte kerätä ne lahjat pois kuleksimasta.

Parasta meille vieraille kun menette keskenään kaikessa hiljaisuudessa naimisiin. Älkää sekoittako siihen meitä muita kun meitä ei aikuisten oikeasti kiinnosta yhtään!

Yhtään.

Tämä!!! Aikuiset ihmiset rahankerjuulla ja tekevät itsestään hirveän numeron. Myötähäpeän myös rumien ihmisten prinsessa- ja prinssileikkejä.

Rumia on 98-99% suomalaisista. Olen itsekin, joten älkää please kaikki taikinanaamaiset töpselinokat vetäkö tästä hernettä.

Kyllä, olet lihava, kyllä ne tissit tursuaa puvusta tai tarttisit tissit, kyllä näkyy ne selkäläskit, kyllä on keltaiset hampaat, kyllä on hirveä parta, kyllä on juntit tatuoinnit, kyllä on sulla viikon ikäisen vainajan värinen iho j n e

Vierailija
1695/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Buffapöytä saa haukkuja. Mikseipä sitten pöytiin tarjoiltuna vaikka joku 4 ruokalajin menu.

Silloin myöskään ahmatti Paavo-setä ei syö kaikkea lohta.

Valintojahan ne on, paljonko haluaa rahaa käyttää tai pystyy käyttämään. Buffetpöytä on noin puolet halvempi kuin vastaava menu pöytiin tarjoiltuna. Alle 50 eurolla per nenä saa hyvälaatuisen buffetin ja alle satasella pöytiin tarjoiltuna vastaavan monen ruokalajin kokonaisuuden.

Vierailija
1696/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole mitään ohjelmaa missään vaiheessa. Tai jos on pakko-osallistumisohjelmaa, johon yleisöä voidaan napata mukaan ilman vapaaehtoisuutta. Todella ahdistavaa ahdistuneisuushäiriöiselle.

Liikaa ohjelmaa on myös huono juttu, ihmiset yleensä haluaa myös jutella keskenään.

Vierailija
1697/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole käynyt häissä 18 vuoteen. Nuorena tuli käytyä, kun kavereilla oli hääbuumi (noin ikävuodet 22-28). Yhtenä kesänä kiersin kolmet häät, joista kahdet oli serkkujen ja yhdet opiskelukaverin.

En kuulu kirkkoon, joten olen kokenut hiukan kiusalliseksikin istua kirkossa kuuntelemassa pappia. Eihän se lyhyen kaavan mukaan tietysti kauan kestä, mutta jotenkin silti kiusallista, kun ei itse usko niihin juttuihin.

Meidän omat häät oli ehkä hauskimmat, joissa olen ollut. Käytiin maistraatissa ja sitten syömässä tilausravintolassa. Muistaakseni 18 vierasta minun, mieheni ja meidän lasten lisäksi. Kolme ruokalajia pöytiin tarjoiltuna. Ohjelmassa ei todellakaan ollut mitään häävalssia. Eräs vanha ystäväni esiintyi flamenco-harrastajaryhmänsä kanssa. Toinen ystäväni oli Amerikasta kesälomilla juuri silloin ja pääsi häihin mukaan. Hän lauloi enkelin äänellään meidän toivebiisejä kitarasäestyksellä. Aivan ihanaa ja meidän näköistä. Ei mitään typeriä seuraleikkejä, ei pitopalvelupöytien jonoja eikä humppaa ja valssia. Sanottakoon miinuksena, että häävieraiden määrä olikin sitten hyvin rajattu. Saattanut aiheuttaa pahaa mieltä, jos jotkut läheiset eivät saaneet kutsua.

Usko huviksesi että ne vieraat vaan teeskentelee että niitä kiinnosti.

Ei ketään kiinnosta. Eikä ne teidän häät ollut muista kivat. Ne sun läheiset vaan oikeasti joutuu sanomaan niin.

Häät on poikkeuksetta niin pers.eest.ä ja ne jotka rajattiin olivat kaikkein tyytyväisimpiä, usko tai älä. Ihan sama mulle.

Mutta just tuo harha että ei meidän häät... Kyllä, just teidän häät oli myös poikittain ja syvältä.

Se on vaan elämässä nämä lusittava läpi eikä näistä voi puhua koska morsiamet loukkaantuisi.

Ja muuten, tiedoksi, että sitä pappiakin v...aa ne häät. Osaavat ammattinsa ja osaavat näytellä. Eikä sekään usko sinun juttuja.

Vierailija
1698/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöytä kerrallaan haetaan ruokaa. Kun on oman pöydän vuoro, salaatissa on vain rippeet jäljellä ja muitakin niukasti. Oli pitopalvelu, mutta eivät siis pysyneet kärryillä, että ruokaa olisi kaikille tarjolla.

Kiva odotella pari tuntia että pääset hakemaan sitä ruokaa, kun on järjestys miten haetaan, sitten osa käy jo hakemassa lisää kun osa on vielä ilman. Itseä hirvitti kun oli samassa siis melkein viimeinen pöytä pari vanhempaa naista, tai oikeasti vanhoja kun olivat Petsamon evakkoja, silloin noin 10 vuotta sitten

Vierailija
1699/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sulhasen kaveri. Olin yksin. Enkä oikein tuntenut häissä ketään. Häihin oli ilmeisesti kutsuttu lähinnä morsiamen kavereita. Lähdin kesken pois. Kiitin häistä ja sanoin että piti lähteä aikaisemmin koska oli 200 km ajomatka kotiin.

Vierailija
1700/2309 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, itsekin pääsääntöisesti kieltäydyn kutsuista ja/tai keksin jotain tekosyitä. Erityisesti kesähäät pilaavat vapaan kesäviikonlopun jos kesäloma on 4 vk ja osuisi siihen.  Olemme tosin ilmoittaneet etukäteen suvun nuorisolle että yleensäkään jos purjehduskaudelle  (toukokuu-syyskuu) osuu häitä, me emme silloin ole saatavilla. Suurin osa ei  loukkaannu koska tietävät tämän. Suosittelen muillekin että parhaita hääkuukausia ovat esim marraskuu ja tammi-maaliskuu, jolloin ei ole muuta puuhastelua niin paljon.