Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häävieraan näkökulmasta ajateltuna, mikä on ollut häissä ikävintä/huonointa/tylsintä/epäonnistuneinta?

Vierailija
12.05.2016 |

Jos yrittää välttää muiden tekemiä sudenkuoppia, saisi ehkä järjestettyä vieraillekin kivat häät. Hääparillehan se päivä on joka tapauksessa ikimuistoinen, mutta jotta vieraillakin olisi hauskaa, olisi kiva kuulla häävieraiden kokemuksia pilalle menneistä häistä.

Kommentit (2309)

Vierailija
1321/2309 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä käytöstä häävierailla on se, että alta aikayksikön ollaan vedetty lärvit ja ruvetaan haastamaan riitaa/ ärsyttämään / häiritsemään /ahdistelemaan muita.

Vierailija
1322/2309 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikit, joihin vieraita pakotetaan.

Nyt kaikki lattialle, tehdään kaksi piiriä, tanssitetaan sulhasta/morsianta ja annetaan elämänohjeita.

Kun ei tähän suostuta, niin moneen kertaan huudellaan. "Te sieltä pöydästä myöskin. Nyt kaikki mukaan,"

Tuollainen on hauskaa lapsille ja sellaisille aikuisille, jotka ovat muutenkin suuna päänä ja pitäisivät pitkiä puheita, jos ei olisi muuta ohjelmaa.

Luulisi kaikkien tajuavan, ettei häihin tulla esiintymään, ja että monille tulee ahdistava olo tuommoisesta.

Itse olen ollut monta krt häissä mukana leikissä.

Esim kaaso on kysynyt ennen häitä, tai hyvissä ajoin ennen leikin alkua häissä.ikinä ei ole tullut yllättäen

Itse tykkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/2309 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkun häisså ohjelmassa oli rivitanssia, jota hänen vanhempansa harrastivat. Kaikkien tietysti pakko osallistua. Hirveä kokemus. En tanssi, jännitän sosiaalisia tilanteita ja koko touhu on minusta muutenkin tyhmää.

Vierailija
1324/2309 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se, että morsian ja sulhanen eristetään jonnekin kauan muista omaan pöytäänsä istumaan kahdestaan. Älytöntä siinä mielessä, että heidän kanssaan pääsi juttelemaan vasta kun tanssi alkoi ja piti sanoa, että lähdemme kotiin väsyneiden lasten vuoksi.

Vierailija
1325/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hämmentävimmör olivat serkkuni häät, kun itse olin teini-ikäinen. Sulhasen äiti järjesti häät oli tunnettu pihiydestään. Vieraita oli kutsuttu sata ja ruokaa oli tilattu 70 henkilölle. Pitopalvelun työntekijöiden ilme oli hämmästynyt, kun buffet-jono vain jatkui jatkumistaan ja joutuvat hakemaan moneen kertaan lisää lautasia. Sukulaiset olivat varmaan suurilta osin varautuneet syömällä hyvin, kun pari vuotta aikaisemmin ko. rouvan syntymäpäivillä tarjoilut olivat kovin niukat ja voileipökakkuakin tarjottiin erikseen keittiössä vai harvoille ja valituille.

Kerran olin yksissä häissä, jotka järjestettiin isossa juhlatilassa järven rannalla. Järvelle avautuivat isot ikkunat. Oli varmasti kesän lämpimin päivä ja kaikki ikkunoiden edessä olevat verhot oli vedetty syrjään. Koko juhlaväki oli aivan kuumissaan ja osalle aurinko paistoi suoraan silmiin ja herkimmät joutuivat istumaan aurinkolasit päässä. Henkilökunnalta kysyttiin useaan kertaan mahdollisuutta vetää vaikka edes ohuita valoverhoja ikkunan suojaksi. Pyyntöön ei suostuttu koska morsiamen äiti oli sen kieltänyt, että maisema pääsee oikeuksiinsa. Olin itse aivan hiessä ja myös mies mustan pukutakin alla. Samaa valitti moni muukin. Päätä särki, vaikka en ole edes kovin herkkäsilmäinen.

Noloja ovat myös vanhempien puheet, jossa ylistetään omaa lasta ihan silmittömästi. Eräissäkin häissä vanhemmat kehuivat toluttomasti lastensa yliopistokoulutuksia ja sitä kuinka Minna/Mikko on jo nuoresta vetänyt Peräkylän vpk:ta ja ompeluseuraa. Nykyisin yliopistotutkinto ei nyt ole mikään ihmeellinen asia, eikä tutkinto kerro ihmisestä yhtään mitään. Ja itse ainakin haluaisin, että esim. se lukihäiriöstä kärsivä kouluja käymätön juhlavieraskin tuntisi olonsa mukavaksi.

Vierailija
1326/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten läsnäolo häissä on se pahin, ne kun eivät ole mitkään lastenjuhlat kuten ristiäiset tai rippijuhlat vaan kahden aikuisen välinen juhla.

Tuttavapariskunnan lapsettomat häät menivät pilalle kun joku moukkaserkku raahasi sinne 1 ja 2-vuotiaat ja ne kirkuivat kirkossa niin että häävideolta ei kuulu sen huudon alta yhtään mitään, ei puhetta, eikä lauluesityksiä. Se moukkaserkku oli vielä niin idiootti ilmeisen lukutaidottomuuden lisäksi (kun ei osannut lukea kutsusta että "vain yli 18v vieraat tervetulleita") ja todennäköisesti vielä puolikuuro ettei tajunnut raahata niitä kirkuvia pentujaan pihalle kirkosta!

Tuollainen kutsu on omiaan vähentämään vierasmäärää. En tuntisi lapsiperheellisenä pienintäkään painetta osallistua.

Niin. Se tosiaan lienee ollut tarkoituksenakin, että ette tunge pershedelmiänne sinne rääkymään. 

Vierailija
1327/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut parissakin häissä, joissa lapset oli otettu hyvin huomioon. Heille oli järjestetty erillinen iso huone, jossa oli patjoja ja tyynyjä, jos teki mieli makuulle välillä tai muuten vain telmiä, leluja, sekä kirjoja eri ikäisille. Lapset saivat halutessaan mennä tuonne huoneeseen, mutta ei heitä tietenkään eristetty silti muista. Vahtimaan oli pyydetty pari nuorta perhetuttua.

Kovasti tuosta järjestelystä tykkäsi niin lapset kuin aikuisetkin.

Se on ihan hääparin asia, haluavatko he järjestää häät vai lastenkutsut. Monien mielestä on ilmeisesti hienoa, että häistä tulee lastenjuhlat. 

Vierailija
1328/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät odottelut. Kaikissa virallisissa juhlissa on minuuttiaikataulu juuri siksi, että odotteluja ei synny.

Näiden varalle pitää olla vähintään ohjelmaa, esim. niitä hääleikkejä. Ihan mitä tahansa muuta kuin istuskelua - tai vielä pahempaa, seisoskelua.

Edellisen kanssa hieman ristiriidassa: tylsä ohjelma. Ei mitään kummityttöjä esiintymään koulubändinsä kanssa, sori vaan.

Ruokaa pitää olla myös kasvissyöjille. Tosi kiva jostain fetasalaatista närppiä fetaa perunan kyytipojaksi, kun ruokana on pelkkää lihaa ja kalaa.

Istumajärjestys niin, ettei taaperoperhettä panna avonaisen oven viereen. ihan oikeasti hei! Vaikka olisi morsiamelle miten pakkokutsuttavat täytevieraat, ei niitä voi istuttaa kulman taakse eteiseen.

Mihin se pakkokutsuttu perhe sitten pitäisi sijoittaa? Kunniapaikalle hääparin viereen, josta käsin taaperot voivat pikkuisen kiljahdella koko juhlan ajan?

Vierailija
1329/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi myös häävieraat joskus miettiä tämän ketjun perusteella, etenkin lapsiperheet:

- jos et halua istua omien lastesi kanssa samassa pöydässä, niin jätä lapset kotiin (tai jos on riittävän isot lapset ja tietää että on muitakin samaa ikäluokkaa olevia lapsia, niin voihan sitä ehdottaa hääparille, että olisiko ideaa tehdä lastenpöytä? "olisi meistä ainakin kiva, mutta toki teidän päätös!" eikä sitten valiteta siitä päätöksestä.)

- jos lapsiasi ei ole kutsuttu, ja häät ovat sen vuoksi typerät, morsiuspari tyhmä tai ajattelematon tai "mistä minä muka revin rahat lastenhoitajaan???", niin jääkää kaikki kotiin.

- jos häistä aiheutuu sinulle mielestäsi liikaa kuluja (matkat, uudet juhlavaatteet (itselle, lapsille,..), majoitus, häälahja (jonka muuten ei tarvitse olla kallis/suuri summa)), niin jää kotiin tai mieti, miten pääsisit edullisemmin (jätä lapset kotiin, käytä vanhaa vaatetta tai lainaa kaverilta tai osta kirpparilta, etsi edullinen majoitus, tms)

Jokainen järjestää häät siten kuin itse haluaa ja toki itsekin toivoisin, että vieraat otetaan kaikessa mahdollisimman hyvin huomioon, mutta ihan kaikessa ei vaan voi tai asia voi olla itselle niin tärkeä, ettei siitä halua joustaa (vaikkapa tietty paikka, jolloin vieraille matka häihin voi olla pitkä). Mutta vieras voi AINA kieltäytyä kutsusta. Jos ei kehtaa sanoa, ettei ole varaa tai muuta, niin keksii sitten jonkun muun syyn.

Tämä on mammuleille täysin mahdoton ehdotus. Silloin heidän täytyisi myöntää, että koko muu maailma ei pyöri heidän pentujensa ympärillä. 

Vierailija
1330/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävimmät: lapsettomat, ei menty.

Ikävimmät myös: odottamista ja jonottamista. Leikit on tyhmiä. Samoin kaikki iänikuiset jalanpolkemiset, aina yhtä mielettömän hauskaa.

Kivoja on hyvä ruoka, juoma, musiikki, kiva juhlapaikka, kaunis koristelu. Joo tiedän hassun leikin saa ilmaiseksi.

Joo, minäkin aina haluan mahdollisimman paljon lapsia mukaan jokaiseen juhlaan. Muuten ne ovat väistämättä ikävät, vaikka en olisi edes käynyt siellä. Tiedän vaan, että ilman lapsia ei voi olla hauskoja juhlia. 

Vierailija
1331/2309 |
18.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki häät on nyt juhlittu kirjoitti:

Täällä onkin tullut monta kertaa tämä esille eli tarkkaan mietitty istumajärjestys:

* Ei sekoitella sukuja keskenään, ei vaan toimi ja kaikilla on tylsää ja tunnelma vaivautunut.

* Ihmisiä ei yhdistä automaattisesti se, että niillä on lapsia. Ei siis myöskään toisilleen vieraita lapsiperheitä samaan pöytään.

* Jos häissä on vieraina jokin porukka, jotka eivät hääparin lisäksi juuri muita tunne kuin toisensa, älkää missään nimessä erottako näitä toisistaan. Tämä koskee myös esim. täti ja tädin lapsen perhe -komboja.

* Jos jokin vieras on ns. suora suustaan, istuttakaa samaan seuraan henkilö, joka tämän tietää ja uskaltaa pistää turvan tukkoon. Ei ventovieraiden seuraan, mikäli etten halua pahaa mieltä.

Omat tylsimmät kokemukset: 1. Häät joissa ei ollut istumajärjestystä. Emme mahtuneet samaan pöytään tuttujen kavereiden kanssa, joten istuimme sitten täysin vieraiden mummojen ja pappojen seurassa. 2. Miehen serkun häät, joissa olimme appivanhempien kanssa. Meidät oli erotettu salin täysin eri puolille. Lisäski meillä oli tuolloin kaksi pientä lasta, joten mun juhla meni kokonaan siihen, kun kävin niitä vuoron perään syöttämässä ja juottamassa tiluksien perälle raahatussa lastenhoitotilaksi valjastetussa matkailuvaunussa. Oma pääruoka tuli ja meni tällaisen reissun aikana. 3. Häät, joissa olin perheeni ja vanhempieni kanssa. Äidillä alkava muistisairaus, joten suusta tulee mitä sattuu täysin suodattamatta. Meidät oli jälleen istutettu täysin eri puolelle juhlataloa, molemmat vieraiden ihmisten seuraan. Seurauksen äidiltä välit poikki häät järjestäneeseen sukuun. 4. Saman suvun häihin päästiin vielä itse (ilman äitiä) ja tälläkin kertaa istuttiin täysin ventovieraiden pappojen ja mammojen seassa. Täysin eri puolella kuin henkilöt, joiden takia häissä olimme.

Vaikka olemme itse sosiaalisia ihmisiä ja keskustelemme rennosti kenen kanssa vaan, niin se ei paljon auta, kun vierustoverilta ei irtoa tervehdystä enempää.

Niin teidän perhe pitäisi sijoittaa johonkin pöytään, jossa teidän lapset voivat pilata muidenkin juhlat kuin vain teidän vanhempien? Sehän olisi vain oikeus ja kohtuus, kun te olette jalosti ja muita ajatellen lisääntyneet. 

Ja on tosi harmi, että hääpari ei ollut pystynyt hankkimaan privaattihoitajaa teidän lapsille, vaan ihan itse jouduit hoitamaan omasi. Tää on jo todella törkeää.

Vierailija
1332/2309 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ja minä olemme vegaaneja, joten tottakai olivat häätarjoilumme kokonaan vegaaniset. Asia oli kaikilla vierailla tiedossa etukäteen, ja jos joku jätti tämän takia tulematta niin minulla ei ole siitä aavistustakaan, koska en kysellyt syitä jälkeenpäin poisjääneiltä. Mikä tahansa syy on kelvollinen.

Paikalle tulleista useampi "lihaani" on jälkeenpäin spontaanisti kehunut ruokaa (ilman että olisi ollut ruoka tai häät tai ainakaan hääruoka puheenaiheena) ja kysynyt pitopalvelun perään. Hääkakku oli Fazerilta, ja vaikea uskoa, että kenellekään olisi suutuntuma/maku ollut suklaamoussekakussa outo tai inhottava, mitä nyt yksi kaveri maistellessaan mainitsi, että olisi voinut olla keksimäisempi pohja.

Koska vieraiden joukossa oli pari keliaakikkoa, niin suurin osa tarjoilusta oli myös tehty gluteenittomaksi, mitä taas en itse tullut syödessäni edes ajatelleeksi, vaikkei itselleni kyseinen rajoite olekaan tarpeellinen. Herkullista ruokaa oli kaikin puolin, ja onnekseni sitä oli myös riittävästi. Iltapalaksi vieraat saivat vihiksiä sipulin ja ketsupin/sinapin kanssa.

Ehkä jos joku kuorruttaa omatekemän kakkunsa kookoskermalla ja tarjoilee eilen liotetettuja voipapuja kombuchan kanssa, voi vierailla tulla hieman ilmavaivoja ja naaman nyrpistelyä, mutta tällaiset tarjoilut jos joku varaa, niin varmaan olisi liharuistakin heiltä saanut ripulin.

Aiheeseen puolestaan vastaisin, että odottelu, kylmä juhlatila, ja juonto jota ei kuule, ovat olleet ikävimpiä piirteitä häissä. Tämän lisäksi liian pitkät puheet hääparin vanhemmilta.

Ajatteletko myös niin että lihansyöjä hääpari tarjoaa myös pelkkiä liharuokia pääruuaksi ja myös hääkakku yms on maitopohjaisia samalla logiikalla kuin te?

Eli ei tarvitse ajatella muita?

Onko jotenkin vaikea hahmottaa se ero siinä, että "lihansyöjä" syö myös niitä samoja ruoka-aineita kuin veget, mutta veget ei syö lihaa?

Onko niin vaikeaa hahmottaa sitä että häävieraat toivovat hyvää herkullista ruokaa juhlissa?

Ja että on kohteliasta tarjota kaikille vierailleen jotain syötävää eikä mennä vain omien mieltymysten mukaan.

Kyllä mä jotenkin ymmärrän sen, että jos itse hääpari on vegaanilla ruokavaliolla, niin tarjoilukin on heidän näköisensä. Näin kuitenkin olettaisin olevan myös sekasyöjien häissä, eikä niin että kaikki tarjoilut laaditaan muutaman vieraan omavalintaisten ruokarajoitteiden mukaisesti. Ruoka-allergioihin saa varmasti jonkun erikseen valmistetun annoksen. 

Jos tiedetään että suurin osa vieraista on myös vegaaneja, niin silloin ymmärrän että tarjoilu on vegaanista eikä parin sekasyöjän takia tarjota lihaa/ kalaa.

Mutta yleensä näin ei ole , jos häät ovat isommat ja sukulaisia yms kaveripiirin ulkopuolisia ihmisiä on kutsuttu.

Silloin todennäköisesti sekasyöjiä on enemmistö .

Jos haluaa että vieraansa viihtyy , tarjoaa vegaanisen menuun lisäksi myös jonkun liha/ kalaruokalajin.

Vegaanin ajatusmaailmaa on ehkä helpompi ymmärtää, jos verrataan sitä uskontoon/uskonnottomuuteen. (Ja älkää nyt tulkitko, että pidän vegaaniutta uskontona. En pidä.) Kun ateisti menee tapakristittyjen kirkkohäihin, hän kuuntelee rukoukset yms. mutta voi olla osallistumatta uskonnon harjoittamiseen, ja sen pitäisi olla ok myös sille ateistille, koska juhlia ei pidetä hänen mielensä mukaan. Mutta kun ateisti menee naimisiin, hänellä on oikeus järjestää häänsä täysin uskonnottomina, eikä hänen tarvitse järjestää sinne rukoushetkeä vaikka se joidenkin mielestä olisikin välttämätön.

Kiitos, hyvä ja monille varmasti helposti ymmärrettävä vertaus! En ole vegaani, mutta kasvissyöjä (ja myös ateisti). Jos joskus naimisiin menen, niin on selvää, ettei häissä tule olemaan mitään uskonnollista eikä liharuokaakaan. On hyvin harvinaista, että voin jossain tilaisuudessa syödä mitä tahansa mitä tarjolla on, ja omissa häissäni haluan ja AION kerrankin tehdä niin. Jos tämä on jollekin kynnyskysymys niin sitten jättää tulematta, ei siitä tarvitse sen vaikeampaa tehdä. 

Terveisin kasvissyöjä joka on aika monissa juhlissa voinut syödä pelkkää vihersalaattia ja leipää.

Luulisi että juuri sinä ymmärtäisit laittaa häihisi ruokalajeja vähän kaikille kun olet niin monet juhlat joutunut tyytymään vähiin ruokalajeihin.

Että laittaisit oman vegaanisen ruokavaliosi mukaisen menuun lisäksi jonkun kala - liharuuan.

Mutta ei.

Ikävää.

Vierailija
1333/2309 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni ja minä olemme vegaaneja, joten tottakai olivat häätarjoilumme kokonaan vegaaniset. Asia oli kaikilla vierailla tiedossa etukäteen, ja jos joku jätti tämän takia tulematta niin minulla ei ole siitä aavistustakaan, koska en kysellyt syitä jälkeenpäin poisjääneiltä. Mikä tahansa syy on kelvollinen.

Paikalle tulleista useampi "lihaani" on jälkeenpäin spontaanisti kehunut ruokaa (ilman että olisi ollut ruoka tai häät tai ainakaan hääruoka puheenaiheena) ja kysynyt pitopalvelun perään. Hääkakku oli Fazerilta, ja vaikea uskoa, että kenellekään olisi suutuntuma/maku ollut suklaamoussekakussa outo tai inhottava, mitä nyt yksi kaveri maistellessaan mainitsi, että olisi voinut olla keksimäisempi pohja.

Koska vieraiden joukossa oli pari keliaakikkoa, niin suurin osa tarjoilusta oli myös tehty gluteenittomaksi, mitä taas en itse tullut syödessäni edes ajatelleeksi, vaikkei itselleni kyseinen rajoite olekaan tarpeellinen. Herkullista ruokaa oli kaikin puolin, ja onnekseni sitä oli myös riittävästi. Iltapalaksi vieraat saivat vihiksiä sipulin ja ketsupin/sinapin kanssa.

Ehkä jos joku kuorruttaa omatekemän kakkunsa kookoskermalla ja tarjoilee eilen liotetettuja voipapuja kombuchan kanssa, voi vierailla tulla hieman ilmavaivoja ja naaman nyrpistelyä, mutta tällaiset tarjoilut jos joku varaa, niin varmaan olisi liharuistakin heiltä saanut ripulin.

Aiheeseen puolestaan vastaisin, että odottelu, kylmä juhlatila, ja juonto jota ei kuule, ovat olleet ikävimpiä piirteitä häissä. Tämän lisäksi liian pitkät puheet hääparin vanhemmilta.

Ajatteletko myös niin että lihansyöjä hääpari tarjoaa myös pelkkiä liharuokia pääruuaksi ja myös hääkakku yms on maitopohjaisia samalla logiikalla kuin te?

Onko jotenkin vaikea hahmottaa se ero siinä, että "lihansyöjä" syö myös niitä samoja ruoka-aineita kuin veget, mutta veget ei syö lihaa?

Onko niin vaikeaa hahmottaa sitä että häävieraat toivovat hyvää herkullista ruokaa juhlissa?

Ja että on kohteliasta tarjota kaikille vierailleen jotain syötävää eikä mennä vain omien mieltymysten mukaan.

Kyllä mä jotenkin ymmärrän sen, että jos itse hääpari on vegaanilla ruokavaliolla, niin tarjoilukin on heidän näköisensä. Näin kuitenkin olettaisin olevan myös sekasyöjien häissä, eikä niin että kaikki tarjoilut laaditaan muutaman vieraan omavalintaisten ruokarajoitteiden mukaisesti. Ruoka-allergioihin saa varmasti jonkun erikseen valmistetun annoksen. 

Jos tiedetään että suurin osa vieraista on myös vegaaneja, niin silloin ymmärrän että tarjoilu on vegaanista eikä parin sekasyöjän takia tarjota lihaa/ kalaa.

Mutta yleensä näin ei ole , jos häät ovat isommat ja sukulaisia yms kaveripiirin ulkopuolisia ihmisiä on kutsuttu.

Jos haluaa että vieraansa viihtyy , tarjoaa vegaanisen menuun lisäksi myös jonkun liha/ kalaruokalajin.

Vegaanin ajatusmaailmaa on ehkä helpompi ymmärtää, jos verrataan sitä uskontoon/uskonnottomuuteen. (Ja älkää nyt tulkitko, että pidän vegaaniutta uskontona. En pidä.) Kun ateisti menee tapakristittyjen kirkkohäihin, hän kuuntelee rukoukset yms. mutta voi olla osallistumatta uskonnon harjoittamiseen, ja sen pitäisi olla ok myös sille ateistille, koska juhlia ei pidetä hänen mielensä mukaan. Mutta kun ateisti menee naimisiin, hänellä on oikeus järjestää häänsä täysin uskonnottomina, eikä hänen tarvitse järjestää sinne rukoushetkeä vaikka se joidenkin mielestä olisikin välttämätön.

Kiitos, hyvä ja monille varmasti helposti ymmärrettävä vertaus! En ole vegaani, mutta kasvissyöjä (ja myös ateisti). Jos joskus naimisiin menen, niin on selvää, ettei häissä tule olemaan mitään uskonnollista eikä liharuokaakaan. On hyvin harvinaista, että voin jossain tilaisuudessa syödä mitä tahansa mitä tarjolla on, ja omissa häissäni haluan ja AION kerrankin tehdä niin. Jos tämä on jollekin kynnyskysymys niin sitten jättää tulematta, ei siitä tarvitse sen vaikeampaa tehdä. 

Terveisin kasvissyöjä joka on aika monissa juhlissa voinut syödä pelkkää vihersalaattia ja leipää.

Luulisi että juuri sinä ymmärtäisit laittaa häihisi ruokalajeja vähän kaikille kun olet niin monet juhlat joutunut tyytymään vähiin ruokalajeihin.

Että laittaisit oman vegaanisen ruokavaliosi mukaisen menuun lisäksi jonkun kala - liharuuan.

Mutta ei.

Ikävää.

Ei herranjumala millainen jankkaaja olet, rikkinäinen levy

Vierailija
1334/2309 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan erilainen asenne hääjuhlia kohtaa on eteläisemmissä kulttuureissa. Olimme turisteina mukana Kyproksella häissä. Pienen kylän koko väki oli kutsuttu! Meitäkin pyydettiin mukaan (koko perhe, lapset myös). Ei siellä rajoitettu, että lapset ei saa tulla, lapset eri huoneeseen leikkimään, lapsille oma pöytä yms Sai olla vapaasti. Ruokaa ja juomaa oli, siitä ei pihdattu. Morsiamen huntuun käytiin laittamassa lahjasetelit kiinni. Siinä oli häälahja nuorelle parille: summalla saattoi saada auton, joskus jopa asunnon. Parasta oli yhteisöllinen, iloinen fiilis ja se, että mistään ei nipotettu.

Vierailija
1335/2309 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei.

Ikävää.

Mistä lähtien sekasyöjät eivät ole voineet syödä kasviksia?

Vierailija
1336/2309 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, että morsian ja sulhanen eristetään jonnekin kauan muista omaan pöytäänsä istumaan kahdestaan. Älytöntä siinä mielessä, että heidän kanssaan pääsi juttelemaan vasta kun tanssi alkoi ja piti sanoa, että lähdemme kotiin väsyneiden lasten vuoksi.

Eikö se morsiusparin oma pöytä yleensä ole hyvinkin esillä ja näytillä ja sen edessä tilaa, niin voi mennä vaikka juttelemaan lyhyesti ohimennen? Näin olen monissa häissä nähnyt olevan. Jos pari istuu pitkässä sukupöydässä, niin silloinhan heitä eivät muut vieraat ehkä niin helposti tavoita.

Vierailija
1337/2309 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kököt hääleikit

Odottelu

Vierailija
1338/2309 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen paneminen. Hirvee jännitys molemmilla et jäädäänkö kiinni

Olisitte pyytäneet pikkuveljeänne vahtimaan, ettei kukaan pääse yllättämään.

Vierailija
1339/2309 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei.

Ikävää.

Mistä lähtien sekasyöjät eivät ole voineet syödä kasviksia?

Voihan niitä syödä, mutta ei niillä nälkä lähde.

-ohis

Vierailija
1340/2309 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset on ruoan lisuke. Esimerkiksi ravintolan alkusalaatti tarkoittaa, että kannattaa pysyä pöydässä, koska kohta saa ruokaakin.