Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä on eri voiteet kasvoille, käsille, kynsille, bodylle ja jaloille?

Vierailija
12.05.2016 |

Tämä tuli mieleen, kun aamulla lähdettiin äkkilähdöllä mökkeilemään ja huomasin, että kasvorasva jäi kotiin. Iho on näin kesäsäällä kuiva kuin korppu ja jotain tähän kuontaloon on pakko levittää. Äsken huuhtelin kasvot ja nyt kiristää

Käykö siihen käsirasva? Tai ylipäätään, miksi on eri voiteet kasvoille, käsille, kynsille, jaloille ja bodylle?? Samaa ihoahan tämä on koko pussukka!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että urpot näin uskoo ja ostaa.

Vierailija
2/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen puhuttiin kyllä  vain 'vartalovoiteesta'...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen puhuttiin kyllä  vain 'vartalovoiteesta'...

Sitä minäkin. Muistelen, että ennen oli yksi ja sama purkki, jota sitten levitettiin kaikkiin kehon osiin. "Suihkusaippuakin" putsasi meillä niin hiukset kuin takapuolenkin. Mummo jopa oli pessyt nuorena hiukset mäntysuovalla...

ap

Vierailija
4/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hulluinta on se että se rasvan tarve aiheutetaan itse pesemällä ensin kaiken maailman pesuaineilla ne omat rasvat pois.

Vierailija
5/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääasiassa sen takia, että iho jaloissa käsissä vartalossa ja kasvoissa on erilaista. Esim kasvot "öljyyntyvät" helpommin, kädet on jatkuvassa kulutuksessa kuten jalat joten niihin voi laittaa mielestäni samat sössöt. Mut vartalon iho taas suomalaisilla on kuivempaa tyyppiä johon voi laittaa sitten sitä rasvapitosempaa rasvaa jota naamaan ei kannata laittaa.. Jotenkin näin sen aattelisin.

Vierailija
6/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei läheskään kaikki käytä eri rasvoja. Mulla on yksi kevyt apteekin rasva ja käytän sitä ainoastaan  jos todella tarvitsee (en siis todellakaan päivittäin).

Vierailija
7/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, eihän siinä periaatteessa sen enempää kuluta. Jos vaikka ostan neljä eri Erisania neljään eri tarkoitukseen, ei siihen Erisaniin sitten enempää rahaa mene kuin jos ostaisi yhden purkin aina vaikkapa muutaman viikon välein. Jos taas siis nyt menen ja ostan kaikki eri voiteet eri tarkoitukseen, menee kerralla enemmän rahaa, muttei pitkällä tähtäimellä. Yksi purkki kun kestää tässä tapauksessa aina pidempään.

Eikö?

ap

Vierailija
8/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken se iho kiristää pesun jälkeen, iho hoitaa kyllä itse rasvauksen kun hetken jaksaa odottaa.

Vierailija
9/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pääasiassa sen takia, että iho jaloissa käsissä vartalossa ja kasvoissa on erilaista. Esim kasvot "öljyyntyvät" helpommin, kädet on jatkuvassa kulutuksessa kuten jalat joten niihin voi laittaa mielestäni samat sössöt. Mut vartalon iho taas suomalaisilla on kuivempaa tyyppiä johon voi laittaa sitten sitä rasvapitosempaa rasvaa jota naamaan ei kannata laittaa.. Jotenkin näin sen aattelisin.

Olet tyypillinen mainoksen uhri.

Vierailija
10/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, eihän siinä periaatteessa sen enempää kuluta. Jos vaikka ostan neljä eri Erisania neljään eri tarkoitukseen, ei siihen Erisaniin sitten enempää rahaa mene kuin jos ostaisi yhden purkin aina vaikkapa muutaman viikon välein. Jos taas siis nyt menen ja ostan kaikki eri voiteet eri tarkoitukseen, menee kerralla enemmän rahaa, muttei pitkällä tähtäimellä. Yksi purkki kun kestää tässä tapauksessa aina pidempään.

Eikö?

ap

Ehtiikö sulla oikeasti mennä tyhjäksi ne purkit? Mulla ei tyhjene kahdessa vuodessakaan joten saa heittää loput pois, mitä enemmän purkkeja sitä enemmän poisheitettävää.

Vierailija
11/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö?

ap

Ehtiikö sulla oikeasti mennä tyhjäksi ne purkit? Mulla ei tyhjene kahdessa vuodessakaan joten saa heittää loput pois, mitä enemmän purkkeja sitä enemmän poisheitettävää.

Tämä on totta. Minulla itselläni siis on käytössä vain kasvo- ja käsirasva, ja vartalolle sitten on erityisen raskas perusvoide (Decubal), koska minulla on psoriasis ja siihen tarvitsen oikein runsasta mömmöä. Tuolla samalla hoidan sillä hoidan jalatkin. Yleisesti jäin otsikkoa pohtimaan. Jotenkin uskon, että käsivoide on vain käsille ja kasvoillekin on sitten omansa, mainonnan uhri ehkä vähän siis.

Eivät ehdi mennä vanhaksi jos sitä tarkoitat? Todella pitkään ne säilyvät, ainakin nuo mitä minulla on. En ole edes katsonut "eräpäiviä", miten kosteusvoide nyt muka "vanhaksi" voi mennä? Kerran jonkun kaapin perukoille unohtuneen purnukan heitin joskus pois kun haisi pahalle, mutta se olikin ollut siellä kaapissa vuosia.

ap

Vierailija
12/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvat suositellaan heitettävän pois vuosi avaamisen jälkeen, siinä vaiheessa niiden mikrobipitoisuus alkaa olla liian suuri. Ei se välttämättä hajusta näy. Etenkään kasvovoiteita en käyttäisi vanhentuneita, jollain jalkarasvalla tuskin on niin väliä.

Vierailija
13/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrään jos on ihosairaus, mutta terve iho ei rasvoja kaipaa.

Vierailija
14/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodylle? Sä siis rasvaat vauvan vaatteetkin??

Vierailija
15/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kasvovoiteen käytön kokonaan pari vuotta sitten ja iho voi paremmin kuin koskaan. Toki vältän myös yletöntä pesua ja turhia pesuaineita. Esim aamulla on ihan turha pestä kasvoja jos ne on pessyt jo illalla.

Vierailija
16/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa rasvata tarpeen mukaan. Minulla on esim kasvoissa rasvoittuvampi iho kuin muussa kropassa, jos käytän kaikkialle samaa on tuloksena joko tukkeutunut ja näppyläinen iho naamassa tai sitten hilseilevät sääret. En kuitenkaan rasvaa joka paikasta, koska esim kädet tai selkä ei sitä tunnu kaipaavan.

Vierailija
17/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvat suositellaan heitettävän pois vuosi avaamisen jälkeen, siinä vaiheessa niiden mikrobipitoisuus alkaa olla liian suuri. Ei se välttämättä hajusta näy. Etenkään kasvovoiteita en käyttäisi vanhentuneita, jollain jalkarasvalla tuskin on niin väliä.

Tätä en tiennytkään, siis sitä että vuosi olisi maksimi. Nyt kun mietin, kasvovoidepurkit ja -tuubit ovatkin yleensä pienempiä kuin muut! Esimerkiksi vartalovoidettahan  myydään verrattain isoissa tönöissä, ainakin nuo mitä minä käytän (siis Decubal ja mikähänsetoinenoli).

Vierailija kirjoitti:

Bodylle? Sä siis rasvaat vauvan vaatteetkin??

Ei ole vauvaa mulla! ;)

ap

Vierailija
18/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muuta kun, että eri alueille oleviin rasvoihin on ehkä lisätty jotain sille alueelle hyödyllistä tai kivaa , kuten jalkavoiteisiin viilentävä efekti mikä ei ehkä kasvoissa tunnu kivalta ja silmiä kirvelee.

Itse käytänkin siksi apteekkien perusvoiteita niin ei ole ongelmia. On vain kevyempää ja rasvaisempaa voidetta. Kevyt sopii meikin alle ja muutenkin kasvovoiteeksi ja toisinaan laitan rasvaisempaa ohuelti yön ajaksi.

Samoin ostan apteekin kasvopesun, joka sopii koko perheelle. Pesee meikin pois ja käy ihan pojillekin.

Näin säästää aikaa, rahaa ja purtiloita. :))

Vierailija
19/19 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kasvovoiteen käytön kokonaan pari vuotta sitten ja iho voi paremmin kuin koskaan. Toki vältän myös yletöntä pesua ja turhia pesuaineita. Esim aamulla on ihan turha pestä kasvoja jos ne on pessyt jo illalla.

Mäkään en käytä kasvovoidetta ollenkaan. Edes meikin alla sen harvan kerran kun sitä käyttää.

Mutta, mun ainakin on pakko aamullakin pestä kasvot yön jäljiltä, vaikka olisin illalla pessyt. Jotenkin tuntuu lähmäsiltä ja likasilta kasvot yön jäljiltä. Ihanan raikas olo tulee kun pesee aamulla sen lähmäisyyden kasvoilta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi