Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väkivaltainen kolmevuotias - ja ehkäpä syykin on selvillä

Vierailija
11.05.2016 |

Poika heittelee ihmisiä tavaroilla, mm. minua äsken peliohjaimella päähän, niin että päätä särkee vieläkin ja aluksi säikähdin, kävikö pahemminkin. Ilmeisesti lapsi käyttäytyy samaan tapaan joskus päiväkodissakin. Haluaisin kitkea moista käytöstä, MUTTA syynä on osittain mieheni, joka myös on heitellyt aiemmin minua tahallaan tavaroilla (päähän), lyönyt, töninyt ja potkinut. Lapsen käytös vain osittain todennäköisesti heijastelee sitä, vaikkei olekaan välttämättä juurikaan edes nähnyt niitä tilanteita; tosin hän saattaa olla myös hieman hankalassa iässäkin. Mieheni ei halua ainakaan lähteä perheneuvolaan tai vihanhallintaterapiaan. Miehen edesottamuksista ei saa myöskään kertoa kenellekään tai mies uhkaa henkeäni ja tavaroitani. Mitä ihmettä tekisin asian hyväksi? :(

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oletko sinä heittopussi vai ÄI-TI?

Onko ok, että lapsesi näkee väkivaltaa ja pelkää.. oletko heittopussi vai ÄI-TI

Haluatko antaa lapsellesi kuvan, että väkivalta on parisuhteessa ja muussakin elämässä ok? Oletko heittopussi vai ÄI-TI?

Sitten kysyn sinulta, että kauanko jaksat puolustella ja peitellä ajatusmaailmaltaan kieroutuneen ihmisen väkivaltaisia tekoja? Ihmisen, joka ei halua, eikä kykene ottamaan teoistaan vastuuta, eikä aio tehdä asialle mitään. Onko ok tosiaan että sinua lyödään.. mitäs sitten kun iskut alkavat kohdistumaan lapseen? Tuleeko lapsestakin nyrkkeilysäkki?

Milloin ajattelit ryhtyä täyspäiväiseksi äidiksi, suojella lasta ja samalla pitää huolta itsestäsi?

Sitten, miksi ihmeessä kiellät väkivaltaisen käytöksen vain lapselta? kun sallit väkivaltaisen käytöksen miehellesi? ja ihan ilman seuraamuksia... Eikös tuollainen käytös pidä olla kiellettyä molemmilta?

Sitä yritän selittää miehelleni, mutta hän ei vain ymmärrä. Se tässä onkin se ongelma. Jonkun miehen tai vaikutusvaltaisemman ihmisen pitäisi sanoa ne samat asiat, niin sitten mieheni ottaisi ne jutut tosissaan. Hän ei pidä minua tai ininöitäni edes kuuntelemisen arvoisena, vaikka perustelisin asiat kuinka hyvin. Miehen omat vanhemmat puolustavat väkivallan käyttöä ja heidän mielestään minun pitäisi vain aina alistua miehen oikkuihin ja tyhmiin tekoihin, enkä saisi kyseenalaistaa mitään. Mun pitäisi olla vain hiljaa. Anoppikin on tullut mulle kahden kesken puhumaan, että enkö tajua nyt vain pitää suutani kiinni, vaikka kokisin kamalia asioita. Ei niistä saisi huudella kenellekään, vaikka lyötäisiin luita poikki tai aivotärähdys.

Seli seli. Tosiasia on se että joko et hyväksy asiaa ja pakkaat kimpsut ja kampsut. Appivanhemmat pitäköön päänsä kiinni, niitä ei tartte edes kuunnella, ne voit viskata sen pitemmittä puheitta kodistasi pihalle. Tai sitten hyväksyt tilanteet ja kestät vaan hiljaa ja annat lapsesi traumatosoitua pikkuhiljaa ajanmittaan.

Vaikka ukkos olis käynyt mitä kouluja se on silti paska ja epäonnitunut isä että puoliso. Ja voit hyvillä mielin pakata tavaras ja jättää se vikisemään omia harhojaan. Eli yksinkertaisesti suljet korvas ja käske ukon mennä äidilleen itkemään.

Et ole heikko jos tollasta paskaa kestät, olet nyt vain harhaanjohdettu. Toisekseen, noista lapsentapaamisista voit sopia sossujen kanssa yhdessä, eikä yksin sen ukon kanssa jos se mahdoton ja yhteistyökyvytön on, eikä sun tartte suostua mihinkään viikko viikko systeemiin. Toimi oman lapsesi vuoksi, jos et pidä itseäsi sen arvoisena,

Se on katki poikki ja pinoon sen enempiä ajattelematta. Ei sun ukkos tule ikinä oppimaan tai tajuamaan, puheet on turhia, joten ymmärrä sinä se asia, ja anna siinä asissa periksi, paska on paska, eikä se lakkaa haisemasta vaikka mitä parfyymia päälle suihkit.

Tuohon vielä lisäisin, että kun kerta ne appivanhemmat itsekkin ovat noin kieroutuneita päästään. Pitäisin huolen etteivät enää lasta ikinä näkisi. Ei tollasille kieroutuneille hirviöille voi pientä viatonta ihmistä antaa.

Edelleen, ei tollasia ihmisiä tartte kuunnella, niille voi sanoa suoraan että suksii *ittuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän