voiko lähestymiskielto hakemuksen perua?
Siis oon hakenut ex-poikaystävälle lähestymiskieltoa käräjiltä, koska meidän ero meni niin sotkuseks. ( pitkä-väkivaltainentarina)
Käräjät on torstaina missä pitäis käydä kaikki tämä taas uudestaan läpi.
Nyt mietinkin että pystyiskö ton hakemuksen peruu? Pelottaa mennä sinne tuomarin eteen :(
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Lähestymiskiellon oon hakenut koska exäni kävi mun kimppuun ennen eroa ja vainoas / ahdisteli mua. Miljoonia txt ja puhelin soittoja. Laitoin estot hänen puhelin numeroon, soitti ilman numeroa tai työnumerosta.
Nyt törmäsin häneen vahingossa kaupungilla, oli pakko jäädä juttelee. Hän sanoi että on hakenut apua eikä haluais erota tälleen. On saanut diagnoosin sairauteensa ja aloittaa lääkityksen.
Totta sekin, että en mäkään tällästä eroa tai tilannetta halunnut. Silloin kun hain lähestymiskieltoa mua pelotti oman hengen edestä, hän uhkasi tappaa mua ja viedä mun omaisuuden.
Ei olla palamassa yhteen, mutta mietin että onkohan toi lähestymiskielto tässä kohtaan turhaan, jos kerran lupaa että enää ei ole uhkana? vai olenko sinisilmäinen joka uskoo kaiken paskan?
MItä mä tuomarille sanon: "hän oli kamala silloin kk sitten ja sitä enen 6 kk, mutta nyt ei enää ole"
Ap
Mitä enemmän kaveri puhuu, sitä hankalampi. Pidä vain voimassa. Tiedä mitä tahdot, kokemusta on, että aina vaan vaikeampaa saada apua jos pitkittyy! "pakko jäädä jutteleen...." kertoo paljon...
Sain laajennetun lähestymiskiellon vuodeksi :D Tilanne meni todella hankalaksi, koska exäni pyörii joka paikassa mihin menin, eikä antanut mulle enää loppuvaiheessa tilaa hengittää..
Katsotaan helpottaako olo nyt, kun on tieto että hän ei voi tulla lähellekkään paikkoja missä ite olen.
Kiitos kaikille neuvoista ja tsempeistä, vaikka pahalta tuntuu ni tiedän nyt --> tämä oli oikea ratkaisu.
Ap
Toki. Ei se jännämies enää lyö. Hakemus pois vaan.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tässä tapauksessa ei ollut "jännä"mies vaan SAIRASmies. Hakemus on käsitelty ja lähestymiskielto saatu!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti tässä tapauksessa ei ollut "jännä"mies vaan SAIRASmies. Hakemus on käsitelty ja lähestymiskielto saatu!!!
No hyvä. Onneksi on fiksumpiakin kuin miss Hki.
En o AP mutta mietin et aina kun nainen puhuu väkivaltaisesta suhteesta ni tule toi "jännämies" kommentti.. Ootteko ikinä miettineet miltä se tuntuu siitä uhrista? Kaikki ei o heti suhteen alussa väkivaltaisia tai "jänniä"
Tässä kaksi tapausta, kumpi on teidän mielestä se "jännämies"?
A) Heti suhteen alussa on "pahis" , kylmä ja itsekeskeinen. Suhteen aikana pitää kavereita tärkeänä ja menee omia menoja. Saattaa käyttää huumeita tai alkoholia, mutta ikinä ei koske väkivaltaisesti vaimoa.
B) on suhteen alussa kiltti, huomioiva, ihana, rakastettava. Suhteen loppuvaiheessa väkivaltainen ja "narsisti".
Kannattais miettiä ennen kun syylistää "uhria" siitä että hän on valinnut "jännän miehen"
Hei, kiva kuulla, et käräjät meni hyvin ja sait sen mitä lähdit hakemaan :) Taisin aikaisemmin kirjoittaa jotain, että ihan ihmisiä ne tuomaritkin on ja käräjäsaleissa on totuttu siihen, että ihmiset on peloissaan ja stressaantuneita... Ikävää, että aina välillä kun tänne kirjoittelen niin ihmiset syyttää feikiksi ja viisastelee kirjoitusvirheistä. Tätä kirjoittelen nyt kahvia juodessa terassillani kännykällä ja en todellakaan jaksa korjailla kielioppi ja kirj. Virheitä... Käsittätöntä, että tuolla joku haukkui minua narsistiksi kun vain sanoin, että asiaan on vaikea ottaa kantaa kun ei tunne tapausta kunnolla. Lopullinen (täydennyksesi jälkeen) neuvonihan taisi kuitenkin olla se, että älä peru hakemust
Toivottavasti nämä ikävät asiat unohtuvat pian ja elämäsi alkaa taas rullaamaan mukavasti :) Hyvää kesää T. Se eka jurristi
Sit mä saan lähestymiskiellon, ei haittaa, ku nytkin välttelen sitä enkä halua olla missään tekemises. Sit on ainakin virallinen päätös, että hänkään ei voi tulla lähelle tai laittaa viestiä.
En haluais tästä mitään "peliä" missä on häviäjä ja voittaja, vaan sen oikean tavan, että kaikki voisivat jatkaa elämää tyytyväisenä.
ap