Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini ei kunnioita mitä sanon vaan tulee meille:(

Vierailija
11.05.2016 |

Mietin missä kehtaisin kysyä muiden mielipiteitä, joten kysyn tältä palstalta, kun tästä radiossa on puhuttu :D.

Eli äitini muutti lähelle asumaan. Ongelma on siinä, että hän ei kunnioita yhtään mitä sanon, vaan tekee kuten itse haluaa. Meillä on pihalla jo useita kymmeniä kasvilajeja, ja koska meillä on lemmikkejä ja pieniä lapsia, en kaipaa yhtään pihalle hoidettavaa. Oltiin juuri yhden yön reissussa ja sillä aikaa äitini oli käynyt istuttamassa pari uutta isoa puun taimea (joita pitää kastella!) ja kylvänyt vaikka mitä pihalle. Ja nimenomaan sanoin että en halua enää yhtään puuta tai pensasta hoidettavaksi, enkä myöskään halua että äitini pyörii pihallani jatkuvasti. Eli kävi SALAA istuttamassa minun ja mieheni pihalle kasveja. Mitä enemmän mietin asiaa, sitä enemmän savua nousee korvista. Jos äidilleni sanon asiallisesti vastaan, tulee marttyyriksi tyyliin "no voin minä repiä puut irti ja heittää roskiin " jne .. Tässä oli vain yksi esimerkki äitini käytöksestä. Mutta ärsyttäisikö muita ja mitä tekisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äidilläsi ole omaa pihaa, jossa voisi toteuttaa kasvimaataan? Jos sua ei noin muuten haittaa ne kasvit niin sano äidille, että pitää sitten myös itse niiden hoitamisesta huolen,kun on ne vasten sun tahtoasi sinun pihallr istuttanut että sulla ei ole aikaa eikä halua huolehtia niistä.

Vierailija
2/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin äitini kunnon keskusteluun. Selittäisin miltä minusta tuntuu hänen käytöksensä, ja mitä haluan jatkossa. Kysyn ymmärtääkö hän ja haluaako kunnioittaa päätöstäni. Jos hänelle se ei käy, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kieltää käyminen kokonaan. Joskus on vain pakko sanoa ihmisille vähän tiukemmin, jos ei lempeä lähestymistapa auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revit ne puut irti ja heität roskiin jos npon sanoo.

Vierailija
4/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nakkaa se pihalle, jos ei yhteiselo onnistu sovussa. Ei se voi kovin vanha ja raihnainen olla jos jaksaa jotain puita istutella, että eiköhän pystyis asumaan omassakin kämpässä.

Vierailija
5/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö äidilläsi ole omaa pihaa, jossa voisi toteuttaa kasvimaataan? Jos sua ei noin muuten haittaa ne kasvit niin sano äidille, että pitää sitten myös itse niiden hoitamisesta huolen,kun on ne vasten sun tahtoasi sinun pihallr istuttanut että sulla ei ole aikaa eikä halua huolehtia niistä.

Ai sitten se saisi oikein luvan kanssa ravata monta kertaa päivässä siinä pihalla, muka hoitamassa kasveja? Eihän siinä olisi omaa rauhaa enää ollenkaan.

Vierailija
6/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävisin itse repimässä ne sieltä maasta ylös. En sanoisi mitään, mutta kun äitini ihmettelisi missä ne ovat, sanoisin että sanoin etten halua mitään ylimääräistä pihalleni, joten otin ne pois. Ehkä äiti siitä ymmärtäisi.

Vierailija
7/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sitten se saisi oikein luvan kanssa ravata monta kertaa päivässä siinä pihalla, muka hoitamassa kasveja? Eihän siinä olisi omaa rauhaa enää ollenkaan.

Jos se äiti jo asuu samassa taloudessa niin onko sillä nyt enää mitään väliä vaikka se siellä pihalla käykin?

Vierailija
8/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nakkaa se pihalle, jos ei yhteiselo onnistu sovussa. Ei se voi kovin vanha ja raihnainen olla jos jaksaa jotain puita istutella, että eiköhän pystyis asumaan omassakin kämpässä.

Ei ketään voi omasta kämpästä häätää vain siksi, että asuu lähellä.. Omassa asunnossahan ap:n äiti aloituksen mukaan asuu.

Vierailija
9/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repisin kasvit pois. Jos tuo lisää, revit nekin pois. Jos alkaa marttyyroimaan, että hän vaivalla istutti, niin sanot samalla marttyyri äänellä että sinä jouduit vaivalla ne repimään irti ja ronttaamaan roskiin. Eiköhän mamman kukkaro ja hermot jossain vaiheessa lopu pakkoistutuksiin. Vaihtoehtoisesti ronttaat ko. kasvit mamman pihalle tai postiluukusta sisään. Siivotkoon omat roskansa.

Vierailija
10/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et kastele etkä kitke, jos et jaksa leikkurilla kiertää kukkapenkkiä, aja yli.

Mihin ne puut tuli... onko ne edes sellaisessa paikassa että voivat jäädä?

Vierailija
11/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin erityinen syy, miksi äitisi mieltä ei saa pahoittaa repimällä kasveja maasta ylös, ap? Hän hoitaa lapsianne, hän on supervarakas ja suuttuessaan jättää perinnöttömäksi, vai mitä?

Vierailija
12/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin missä kehtaisin kysyä muiden mielipiteitä, joten kysyn tältä palstalta, kun tästä radiossa on puhuttu :D.

Eli äitini muutti lähelle asumaan. Ongelma on siinä, että hän ei kunnioita yhtään mitä sanon, vaan tekee kuten itse haluaa. Meillä on pihalla jo useita kymmeniä kasvilajeja, ja koska meillä on lemmikkejä ja pieniä lapsia, en kaipaa yhtään pihalle hoidettavaa. Oltiin juuri yhden yön reissussa ja sillä aikaa äitini oli käynyt istuttamassa pari uutta isoa puun taimea (joita pitää kastella!) ja kylvänyt vaikka mitä pihalle. Ja nimenomaan sanoin että en halua enää yhtään puuta tai pensasta hoidettavaksi, enkä myöskään halua että äitini pyörii pihallani jatkuvasti. Eli kävi SALAA istuttamassa minun ja mieheni pihalle kasveja. Mitä enemmän mietin asiaa, sitä enemmän savua nousee korvista. Jos äidilleni sanon asiallisesti vastaan, tulee marttyyriksi tyyliin "no voin minä repiä puut irti ja heittää roskiin " jne .. Tässä oli vain yksi esimerkki äitini käytöksestä. Mutta ärsyttäisikö muita ja mitä tekisitte?

No sanoisin, että hyvä ehdotus, teeppä niin! Ärsyttäisi suunnattomasti minua, jos joku tulisi minun pihalle puita istuttelemaan - no way!

Vierailija
13/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et kastele etkä kitke, jos et jaksa leikkurilla kiertää kukkapenkkiä, aja yli.

Mihin ne puut tuli... onko ne edes sellaisessa paikassa että voivat jäädä?

Täytyy kyllä ihan poistaa, voivat olla vaikka lemmikeille vaarallisia ja näyttää törkyiseltä piha jos siellä töröttää pystyyn kuolleita kasveja.

Vierailija
14/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äitisi jatkaa toimintaa selkäsi takana, niin käy sinä paskattamassa perheen koira hänen portailleen. Oppiipahan kunnioittamaan toisten tiloja.

Vierailija
15/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä äiti pyrkii vaikuttamaan sisustukseen ja kodinhoitoon, ja hän on käynyt salaa jopa sisustamassa meillä. Asumme mieheni kanssa 30-luvulla rakennetussa kivitalossa, jossa on korkeat ikkunat, leveät ikkunalaudat ja alkuperäiset lautalattiat. Emme pidä kauheasti ylimääräisistä tekstiileistä, joten meillä ei esim. ole verhoja ikkunoissa, ja mattokin on ainoastaan eteisessä.

Äidilleni tämä mattojen ja verhojen puttuminen on todellinen ongelma, ja hän on kerran käynyt omalla vara-avaimellaan tuomassa meille räsymattoja lattioille. Vein matot takaisin, niin johan alkoi hirveä valitus että "minä vaan teidän parasta ajattelin." Yhtenä päivänä hän tuli miesystävänsä kanssa meille kylään. Tällä miehellä oli porakone mukana, ja kysyin että mitäs ajattelit tuolla tehdä. Mies sanoi, että teille täytyy kuulemma porata verhotangot seinään kiinni. Siinä kohtaa menetin hermoni ja pyysin äiditä vara-avaimen takaisin, sillä meille ei tule verhotankoja tai verhoja, vaikka hän kuinka niitä haluaisi. Ärsyttää!

Vierailija
16/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se äiti jo asuu samassa taloudessa niin onko sillä nyt enää mitään väliä vaikka se siellä pihalla käykin?

Nyt se luetunymmärtäminen..

Vierailija
17/17 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap nyt hävisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan