Onko täällä jo muita maaliskuisia 09?
Onkohan täällä jo pinoa maaliskuisille 09? Tänään testasin plussan! Meillä on siis poika 10/07 ja yhden 3kk pillerisatsin söin jälkitarkastuksen jälkeen ja helmi-maaliskuussa ne lopetin. Ja nyt sitten tänään tuli aivan selkeä plussa! Epätodellinen olo,näinkö nopeasti tärppäsi, esikoista kun yritettiin vuosi. Vähän hirvittää, 1v5kk tulee ikäeroksi. En osaa vielä oikein tätä todeksi uskoa, vaikka tätä jo vahvasti epäilinkin. Ihan alussa ollaan, viime menkat oli 30.5. Mutta plussa se on! Varovaisen toiveikkaasti jään odottelemaan ja sulattelemaan uutista, toivottua sellaista!
Kommentit (102)
Eilen testasin yllätysplussan, ehkäisylaastarista huolimatta... Alkujärkytyksen jälkeen ilolla odotellaan tätä pikkukolmosta -isommat lapset syntyneet 7/03 ja 8/06. L.a. viimesista menkoista laskettuna olisi 3.3., mutta saas nähdä mitä ultra sitten sanoo.
Kuvotusta jo löytyy, mutta vielä ainakin pysyy kurissa tiheästi syömällä. Aika epätodellinen olo kaikenkaikkiaan...
Plussasin jo yli viikko sitten, mutta koska kyseessä oli joku megapitkä kierto, niin oletan la:n menevän maaliskuun puolelle. Koska hedelmöitys tapahtui kai 9.6, niin eiköhän minunkin laskettu aikani on suunnilleen se 1.3.
Meillä on jo yksi lapsi (05/06) ja siinä raskaudessa kärsin aivan kamalasta pahoinvoinnista. Nyt olen ollut epävarma tämän raskauden suhteen siksi, että kammottava olo ei ole vielä alkanut. Täytyy kyllä myöntää, että viimeisen vuorokauden aikana on ollut merkkejä sen alkamisesta ja nyt ruutua tuijotellessa olo on kuin autossa lukisi.
Osaisiko joku availla listaa myös Yahoon puolelle?
koala 5+?
plussasin noin viikko sitten ja sekaisin onnesta oon. Toivottavasti kaikki nyt vaan menis hyvin. laskettu aika ois laskurin mukaan 6.3
Osaisiko joku sanoa mitä ensimmäisellä neuvolakäynnillä tehdään?
Tein eilen testin ja plussahan sieltä tuli.. :) menkat alko 30.5 mutta ne oli hyvin epäsäännölliset joten laskettu aika tulee varmaan muuttuun johonkin suuntaan 6.3....
Jännittää ihan kohtuullisesti että kaikki menis hyvin, ilman keskenmenoja.. Olen nyt luultavasti rv 5 ja melko paljon on alamahassa menkkojen tapaista kipua... Onko normaalia?
maaliskuisia jo hyvin löytynyt :) Hienoa!
Joku kyseli ultrasta. Menen yksityiselle. Hintaa en kysynyt, mutta meniskö ihan pieleen, jos muistelen, että kela-vähennyksen jälkeen maksettavaa jäisi n. 70 - 100 €.
Tuleva_09: Mulla ainakin oli koko viime viikon koviakin menkkajuilintoja. Ja tiedän, että ne on normaaleja. Mutta tuntui kyllä ikävältä, koko ajan mielessä kävi, että koska menkat alkaa... Onneksi ne on nyt loppu.
Ekasta neuvolakäynnistä mulla on kokemusta viiden vuoden takaa. Ainakin normaalit pissanäyte ja paino katsottiin. Elintapoja kyseltiin ja muuta yleistä. Sydänääniä ei yritetty kuunnella vielä. Oli muistaakseni rv 8+jotain.
Olo on ok, rintoja aristelee välillä. Ei mukavaa, mutta hyvä, koska tarvitsen oireita että uskon tärpin käyneen ;) Ultraa odotellessa...
AnniHelen@ rv 5+4
Ei varmaankaan ole raskausoire, mutta kurkku ollut kipeänä muutaman päivän ja tänään kävin lekurilla ja suuni avattuani oli aivan selvä diagnoosi eli angiina. Nyt siis kymmenen päivän lääkekuuri. Sanoin lääkärille, että olen tehnyt viikko sitten positiivisen testin ja kuuri nyt sellainen, joka sopii sekä äidille että sikiölle.
Eli toivottavasti siellä sitten on se oikea sikiö.. Sehän se tässä pelottaakin, kun ei tiedä sitä varmuutta vielä. Tänään ei ole juuri enää mitään oireita tai lieneekö kurkkukipu vienyt muutkin oireet mennessään. Rinnat kyllä hieman aristelee, ei muuta.
Pihla80
Oliskohan täällä joku ketä osais ja viitsis tehdä esittelypinon, lasketut ajat ym?
Täällä ei mitään kummempaa uutta, ei varsinaisia raskausoireita vielä, muttei ollut muistaakseni edellisestäkään aluksi. Ehkä vähän väsymystä ja rintojen arkuutta. Vieläkin vähän epäuskoinen olo ja en niin raskautta ole ehtinyt miettimäänkään, kun tuo 8kk pitää huolen, että tekemistä riittää. En nyt ehdikään enempää kirjoittamaan, täytyy mennä antamaan iltapuuroa pojalle. Mutta olis siis kiva, jos joku laittais maaliskuisten esittelyn, vai miksi sitä sanotaan..
Pitkältä tuntuneen yrittelyn jälkeen viimein testitulos oli positiivinen, joka tietenkin täytyi tarkistella useaan otteeseen.
Ensimmäistä odotellaan ja jännittää kovasti. Koko maailmalle tekisi tietenkin huutaa, että raskaana ollaan, mutta kiltisti kuitenkin päästellään valkoisia valheita miksi ei lähdetä mökille porukalla ja miksi jää Jyväskylän Neste Oil Rally tällä kesää väliin :) Onneksi on 3-vuorotyö minkä piikkiin saa paljon!!
Saa nähdä kauanko sitä jaksaa pysyä hiljaa... jos vaikka pikkusiskolle edes saisi kertoa? :)
Maanantaina näytti testi vahvaa positiivista, joten raskaana siis oikeasti ollaan ja laskettu aika sattuu maaliskuun alkuun. 2.3.09 viimeisten kuukautisten ja hedelmöittymisen mukaan. En vieläkään meinaa uskoa todeksi, että pieni ihminen kasvaa vihdoin mahassa :x
Tekisi mieli kertoa heti kaikille, mutta pitää vielä malttaa suuri suu ja pitää vauvajutut vähän aikaa omana tietona. Mutta on tämä ihana tunne, vaikka väsyttää ja on koko ajan nälkä :D
Heidi -83
Kyllä ei olis tänään jaksanu millään mitään.. Vuodenaika, jolloin pitäis kaiken järjen mukaan olla pirteimmillään mutta turha toivo. Mitenhän sitä sit syksynä jaksaa? Hassua miten nää tällaiset asiat unohtuu.. En kyllä yhtään muista olinko näin väsynyt esikkoa ja pikkukakkosta odottaessa. Ekat kuvotuksetkin koettu.. Varasin myös aikaa yksityiselle ultraan. Se on parin viikon päästä. Sitä siis odotellessa..
Me ei olla kerrottu tästä vielä ku mummille, joka ehdottomasti vaati saada sitten heti tietää.. (hän tulee hoitamaan meidän lapsia sitten joskus kun vauvaa lähdetään hakemaan). Ja muutamalle kaverille. Muut saa tietää sitte ku ei pysty enää piilottaa. Meilläkin on ollu noita uteliaita kun alkuvuodesta mentiin naimisiin.. Jotenki se aloitti taas kyselykauden että "jokos teille on perheenlisäystä tulossa..?" Ja sen oon päättäny varmaks että kellekään en kerro laskettua aikaa (paitsi mummille). Meidän vauva syntyy "jossain vaiheessa maaliskuussa.. kyl te sit huomaatte". Esikko ja pikkukakkonen meni yliaikaiseks ja voi että oli ärsyttävää kun itelläki oli jo tukala olo ja eniten maailmassa toivois että se vauva tulis jo ulos niin eikö joka päivä saanu vastailla kymmeniä kertoja eri ihmisille että "ei, ei se vieläkään ole syntynyt, kyllä me siitä sitten ilmoitellaan..". Lopulta lakkas jo vastaamasta ja siitäkös se kysely sitten yltyi kun luulivat että laitoksella ollaan.. Huoah.. Nyt kun ei tarvii enää edes koirahoitajia hankkia ja varata etukäteen niin voi pitää lasketun ajan salaisuutena.
Noh, ihana ilma, +26,5 lämmintä ja aurinko paistaa. Voishan tota lähteä vähän lenkille ja sit päiväunille ettei oo ku nukkuneen rukous ku mies tulee töistä.. Lapset on mummilassa, saadaan viettää vapaa viikonloppu (eli siivotaan ja juostaan asioilla.. ja ollaan maanantaina kaikkea muuta ko levänneitä ;) )
Viikonloppuja kaikille!! Ja tosiaan, jos joku taidokas osaa tehdä esittelylistaa yms tänne meidän maalismasukeille niin ois aika kiva juttu. Minä en oo mikään tekniikan ihmelapsi joten en osaa tehä vaikka kovasti haluaisinkin :)
-kolmekamua rv 5+5
Kolmas raskaus ja viimeiset menkat oli 31.5 ja LA ehkä siinä 6.3 paikkeilla, mutta voi muuttua vielä neuvolan tädin kalenterin mukaiseksi. Vanhin lapsista on viisi ja nuorempi täyttää tässä kuussa vuoden. Laskin että ikäeroksi tulee 1v. 7kk. APUA..Millaista se sitten on? Vanhimmilla lapsilla on reilu 4v ikäeroa, joten erilaista tulee olemaan kun on kaksi pientä ja vaippaikäistä.
Raskaus on erittäin toivottu ja mieluinen yllätys, mutta yllätys oli kuinka nopeasti. Minulla ehti olla vain yhdet luonnolliset menkat tässä raskauksien välissä. Kahta ensimmäistä lasta tehtiin pitkään, käytiin tutkimukset ja hoidot (söin clomeja kummallakin kerralla, mutta esikoinen sai kuitenkin alkunsa luomusti). Nyt tämä kolmas alkaa ilman mitään heti samantien. Jos pysyy pikkuinen vaan vauhdikkaan äitinsä kyydissä loppuun asti, tulee olemaan varmaan viimeinen. Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan...mutta haikeeta tää nyt varmaan on.
Hieno homma! Tästä alkaa meidän yhteinen matka kohti ensi kevättä!
Mä olen yrittänyt päästä peloistani eroon...testin jälkeen (maanantai) 3 yönä nukuin yhteensä 5-6 tuntia! Heräsin joka välissä siihen että näin kamalia keskenmenopainajaisia ja luulin että vuodan....tosiasiassa olikin vaan pissahätä...sitten valvoin aina pari tuntia sen jälkeen...kunnes sama taas toistui! Tämä siis johtuen kahdesta keskenmenosta tänä vuonna...
Oli pakko jo jäädä perjantaina töistä pois, en olisi milllään jaksanut....en enää tajunnut mistään mitään. sitten vedin kunnon itkut ja parut ja huusin ja kirosin ja räyhäsin ja sen jälkeen onkin olo ollut sitten paljon "helpompi". Taisi mun pikku purkaus auttaa!
Joku muukin oli varannut varhaisultraa. Mulla on 28.7. en ole ennen ollut niin aikaisessa vaiheessa..kun se päivä koittaisi vaan jo!!!
HEI! PITÄS KEKSIÄ JOKU HAUSKA NIMI MEILLE!!!!!
Äiti1983 rv 4+3
Tänään tein plussatestin... oon niiiiin ONNELLINEN. Pitää kyllä uusia testi muutaman päivän päästä...Meillä siis la luultavasti 14.3.Onnea teille kaikille muille maalisvauvaa odottaville. Nautitaa yhdessä tästä odotuksesta... Onko muuten muita Pohjois-Savosta?
Fysitar :D
sorry, pitää testata mihin tämä viesti tulee..
Heipsan! Yksi maaliskuinen ilmoittautuu lisää..tämä viesti meni vahingossa omaksi otsikokseen kun piti laittaa se tänne. mutta tässä siis sama viesti joka löytyy tuolta "odotus"-otsikon alta..
Tänään plussattu ja aivan epäuskoinen olo. Viime kuukautiset olivat 31.5. ja laskettu aika 7.3. Käsittämätöntä! Olen kyllä ollut jo pari päivää aivan varma tilanteesta, koska minulla on todella oudon kova nälkä ja jos liian pitkän aikaa syömättä niin tulee ällö olo. Ensimmäisen odotuksen aikana verensokerin pitäminen korkealla oli ainoa keino hellittää pahoinvointia raskauden alussa. Omituista on se, että tunnen samanlaista alaselän särkyä kuin olisi menkat juuri alkamassa..
Voi apua, tuntuu että en muista mitään vauva-ajoista, enkä raskaana olemisesta (esikoinen on 09/06)..mitä saa syödä ja miten voi liikkua yms..!? Kaipa tämä tästä taas lähtee käyntiin :D
Hyvää vointia kaikille!
Hei taas!
Esittelyviestin laitoin tänne jo, mutta pakko on päästä purkamaan lisää. Mulla tämä raskaus näyttää kulkevan tuttuja latuja, joka on tietty hyvä merkki raskauden etenemisestä. Pahoinvointi on siis alkanut :_|
Hyvin on aikaa kirjoitella kun heräsin tänäänkin jo 5.30. Nukkumaan on mentävä klo 20 aikoihin, koska mulla olo huononee iltaa kohti. Ruokaa on saatava jo kolmatta päivää suunnilleen kymmenen minuutin välein, muuten alkaa oksettaa tosissaan. Mies on ladannut jääkaapin kukkuroilleen ja nyt vaan yritän valita mahdollisimman kevyitä ruokia, jotta tauoton syöminen ei turhaan nostaisi painoa. Toisaalta just sitä ruokaa on välittömästi saatava, mikä milloinkin pälkähtää päähän. Eilisiltanakin oli noustava vielä sängystä syömään nuudelikeittoa kun se nyt sattui tulemaan mieleen. Kovin kauas kotoa ei myöskään voi lähteä, sillä eväidenkin on oltava massiiviset. Viime raskaudessa pahoinvointi loppui vasta 120 päivän jälkeen, joten tässä vaiheessa ei vielä kannattaisi valittaa, että kaikki ruoat kyllästyttävät. Vaikka tämä kirjoitus nyt on tällaista valitusta, niin olen oikeasti valittelut pitänyt aika minimissä, sillä olen kiitollinen niin kauan kuin syöminen edes tilapäisesti vie kuvotuksen pois ja niin kauan kuin voin esim. pestä hampaat oksentamatta ja ajatella asioita vapaasti. Jos tuttu aikataulu pitää paikkansa, em. asioista nauttimiseen on kolmisen päivää aikaa. Sitten pahoinvointi on sillä tasolla, että voin vain tuskaisesti tuijottaa eteeni. Toivon tietty, että tällä kerralla asiat menevät helpommin. Jos raskaus etenee, niin kohtapuoliin on edessä myös oksentelut, mutta mulla ne kaikesta inhottavuudestaan huolimatta parantavat oloa. En siis kärsi oksenteluista ja vaan siitä jatkuvasta kuvotuksesta. Onneksi nyt tiesi ja tietää mihin on päänsä pistämässä ja tietää, että vaikka kuvotus kestää kauan, niin ei se jatkuvasti pahene, vaan mulla ainakin viimeksi pahimmat viikot olivat 6+X ja 9+X.
Nyt alkoi yläkerrasta kuulua itkua. Kauankohan potattaminen vielä onnistuu?
Löytyykö mulle kohtalotovereita?
koala 5+6 (?)
Kerroin tuossa edellisessä viestissä että menen käymään tk:ssa vielä varmistustestissä, no kävinhän minä. Samana aamuna tein tk:n testin jälkeen vielä toisen apteekin testin, joka näytti plussaa, mutta iltapäivällä kun soitin testin tulosta, se oli tk:n mukaan negaa. Eli ei tule maalisvauvaa tähän kotiin. Menkat on reilusti myöhässä ja on hieman sekava olo, että miksi nuo apteekin testit näytti toisen tuloksen kun tk:n. Puhelimessa tuli hieman hölmistynyt olo kun sairaanhoitaja kertoi tuloksen. Täti pyysi mua odottaan menkkoja vielä muutaman päivän ja palata sitten asiaan, jotta voidaan tutkia mikä on huonosti.
Haluan kuitenki onnitella teitä kaikkia maalisvauvojen tulevia äitejä, ehkä meilläki tärppää vielä oikeasti...
Esskimo: Voi ikävä uutinen :( Hali sulle :x
Itsellä on mysö aina alussa tietty epävarmuus ja pelko että menee kesken. Mutta olen kuitenkin kaksi tervettä lasta saanut. Sitä niin toivoo että saisi kolmannenkin pitää :)
Olen ollut kipeänä ja olo ei ole mikään maailman paras. Etovaa oloa on ollut, tuntuu että tulee oksennus jota ei kuitenkaan tule.
Eli plussa tuli torstaina. Yk oli toinen, ja kierto epäsäännöllinen - odotin, että menkat alkaa taas kp35... Se olisi perjantai, ja meninpä sitten väärin laskeneena plussaamaan ihan liian aikaisin, rv 3+6! Olin tehnyt 2 testiä, jotka näyttivät haaleaa plussaa, ennenkuin tajusin tuon. Sitten piti tehdä vielä kolmas, ja siihenkin tuli haalea plussa. Eilen sitten soitin ekan nla-ajan (joka jo rv 5+4!!!), ja täti sanoi, että nuo testit on kyllä nykyään niin hyviä, etteivät vääriä plussia näytä. Eilen tein vielä neljännen, ja viiva jo ihan tumma :) Eli uskottava kai se on!
ESSKIMO, minkä merkkisillä apteekin testeillä sait plussat? Itse tein 2x Apteekin omalla ja 2x Clearbluella. Kun tuntuu hassulle, jos ne näyttää sulle plussaa, mutta tk:n testi ei... Voiko olla, että on niin alussa, ettei tk:n testissä näy? Tai menneet testitulokset sekaisin tms... Kuulostaa oikeasti niiiin mahdottomalle, ja vielä jos ei sun menkat ole alkaneet! Voi että toivon, että tk:n tädit ovat kohdallasi jotenkin erehtyneet... Jotenkin alkoi itseäkin jännittää, että liekö tuo (tai siis NUO neljä) omaa plussaa ovat oikeita...
Juurikaan raskausoireita ei vielä näillä viikoilla ole. Ainoastaan silloin tällöin alamahaa juilii, ja ehkä vähän rinnatkin arat (tai sitten vaan kuvittelen). Raskaus on toinen, ensimmäisen "tuotos" :) nukkuu päiväuniaan (1v4kk). Ekassakaan odotuksessa ei ollut pahoinvointia kuin n. yhtenä päivänä (taisi olla vkolla 7), mutta kärsin päivittäisestä pääkivusta viikot 14-19 :( Migreenistä kärsivänä oli aika tuskaa yrittää hillitä kipua pelkällä Panadolilla, vaikka lääkäri 1000mg Panadolia kirjoittikin... Joten saa nähdä, meneekö nyt samaa rataa.
Vaikka oireita ei olekaan, niin torstaina ennen testien tekemistä oli HIRMUISEN vahva tunne, että olen raskaana. Outoa verrattuna viime kertaan, koska silloin en osannut sitä aavistaa, vaan oli uskottava vasta testi-ikkunaa :)
Mutta pidemmittä puheitta pirteyttä alun väsymysviikkoihin toivotellen
Pi-Ki rv 4+2 (+Arttu-poika 1v4kk)
Niin, LA siis menkkojen mukaan 13.03.09 - tulee lapsille aika tarkkaan 2v. ikäeroksi, sillä Arttu synt. 050307 =)
kaikille ketkä odotatte maalisvauvaa syntyväksi 2009!!
Meille syntyi 25.03 2008 pieni poika mitoin 4800g ja 52cm ja hurjasti on kasvettu jo noista mitoista..tuli ihan haikea olo kun näki tämän pinon ja rupes tekemään taas mieli saada pieni vauva syliin..
Mutta onnea vielä kerran ja paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan pienelle!!
T:naperot kera tyttöjen 3v7kk,2v6kk,1v6kk sekä poika 3kk+1viikko