Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä jo muita maaliskuisia 09?

30.06.2008 |

Onkohan täällä jo pinoa maaliskuisille 09? Tänään testasin plussan! Meillä on siis poika 10/07 ja yhden 3kk pillerisatsin söin jälkitarkastuksen jälkeen ja helmi-maaliskuussa ne lopetin. Ja nyt sitten tänään tuli aivan selkeä plussa! Epätodellinen olo,näinkö nopeasti tärppäsi, esikoista kun yritettiin vuosi. Vähän hirvittää, 1v5kk tulee ikäeroksi. En osaa vielä oikein tätä todeksi uskoa, vaikka tätä jo vahvasti epäilinkin. Ihan alussa ollaan, viime menkat oli 30.5. Mutta plussa se on! Varovaisen toiveikkaasti jään odottelemaan ja sulattelemaan uutista, toivottua sellaista!

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen kahdella testillä. Vahva tunne raskaudesta oli jo viikonloppuna, siksi uskalsin kokeilla testiä näinkin varhain. Laskettu on 17-18.3, hieman riippuen miten laskee, selvinnee tuokin asia sitten ensimmäisessä neuvolassa(7.8 aamulla).

Mitään varsinaisia oireita ei ole ollut, vain tunne siitä että olen turvonnut vähintään kaksin kertaiseksi ja vähäsen väsysteleepi. Eilen sitten alkoi nipistellä mahassa, saattaapi päänuppikin laittaa sen nipistelemään nyt kun tietää että on raskaana. :) On se vaan aika ihmeellinen juttu, ei ota uskoakseen..

Saapa nähä tuleeko tämä edes oikeaan paikkaan koko viesti, kun ensimmäistä kertaa ikinä tänne kirjottelen..

Vierailija
42/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä oikeasti aivan mahtavaa ettei tarvi elää epätietoisuudessa. Oppisi vaan luottamaan itseensä ja omaan kehoon, eikä aina ajattelisi että esim. tk:n täytyy olla oikeassa. Juttelin eilen neuvolantätin kanssa noista raskausoireista ja muuta mulla ei oikeastaan ole kun rintojen arkuus ja lievää etomista. Sellaista närästysoloa jota ei oikein osaa kuvailla. Toivottavasti ei ilmaannu pahempaa oloa, sillä töitä riittää näin lomakaudella aivan liikaa, eikä ole oikein mahdollisuuksia jäädä pois. Itse teen ravintola-alan töitä ja aina iltavuoroa, joten väsymys ja muut oireet vaikeuttavat työntekoa huomattavasti. Ihan vaan mielenkiinnosta, että mitä töitä muut täällä mahtavat tehdä?

Mutta kaunis kiitos vielä kaikille tsempistä. Olette ihania...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain kans plussan..... ei ollu aamupisusta, mut selkee plussa oli (täytyy varmaan tehdä huomen aamulla toinen testi varuiksi....)!!! Kolmas raskaus mulla, ekasta km rv11+5. terve poika syntyi 10/06 ja nyt toivotaan parasta et tämä raskaus sujuu hyvin!!!! Raskaus oireita mulla ei oo mitään, ei ollut kyllä edellisestäkään....sen takia toivon et aika menis tosi nopeesti et pääsis np-ultraan viikolla 12!!! Sit vasta tajuaa et sitä ihan oikeesti ollaankin raskaana. laskurin mukaan LA 15.3 mul on aika pitkä kierto et la menee lähemmäs loppu kuuta...

ihanaa kun meitä maaliskuisia on jo näin paljon....tsemppiä kaikille ja toivotaan et kaikkien raskaudet sujuu hyvin ja ens vuoden puolella voidaan paksusti!!!!

Vierailija
44/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Ziuziulle Yahoo ryhmän luonnista. Jätin pyynön liittyä mukaan. sielä tosin nimimerkki on vähän eri. Toivottavasti muutkin liittyy seuraan.

Odottelen täällä kuumeisesti huomista kun olisi tarkoitus kertoa vanhemmille. saa nähdä miten käy kun on mun porukoiden ensimmäinen lapsenlapsi tiedossa... appivanhemmat on jo painostaneet niin kauan ja menettäneet jo toivonsa että anoppi varmaan putoo tuolilta... varsinkin kun just kuukausi sitten anoppi jo luuli että olisi tulossa kun olin lupautunut ylppäri juhliin kuskiksi... no nyt on kiva yllättää iloisesti :)

Nälkä on koko ajan, olen koittanut syödä terveellisesti varsinkin kun ei oikein tee mitään makeaa mieli, entinen mielijugurttikin maistuu liian makealta ja täytyy vaihtaa johonkin muuhun... turvottaa vähän ja vatsa näyttää kuin olisi enemmänkin raskaana... paino ei onneksi ole noussut.

LM 6+0

Vierailija
45/102 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tulossa kolmas ja viimeinen lapsi - la 4.3. Haikeaa ajatella, että on viimeistä kertaa raskaana. Tähän täytyy siis panostaa :) Uusi kantoliina, imetyspaita ja new born vaippoja on jo tilauksessa. Tila-autoja koeajettu. Uusia käteviä vaunusysteemejä surfattu netissa. Lapset ihmettelee (heille, kun ei ole vielä kerrottu), että miksi sä äiti tilaat vaippoja ja kantoliinoja, kun me ei enää tarvita ja miksi sä katsot noita rattaita netistä, kun meillä on jo kahdet yms. Kokemuksesta tiedän, että kauan tätä raskautta ei pysty salamaan kuitenkaan. Mulla tapaa raskausmasu näkyä todella aikaisin ja notkoselkä korostaa sitä. Vointi on hyvä mutta tyhjäksi ei saa vatsaa päästää, koska sitten iskee pahoinvointi. Hyviä vointeja kaikille maalismammoille ja hyvää yötä, jos joku täällä vielä tähän aikaan roikkuu!

Mimmiu rv 6+2

Vierailija
46/102 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon ja onnea uusille plussanneille!

ON: Mä sain eilen ajan varhaisultraan, mutta siihen on vielä melkein 2 viikkoa! Siis 2 piiiiiiiiiiiiiiitkkkkäääääääääää viikkoa! On 23.7. keskiviikkona...No silloin on viikkoja tasan 7 jotain varmaan siellä jo silloin jo näkyykin..

No, täytyy taas mennä...

Äiti1983 rv 5+2

Vierailija
47/102 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ilmottautuisi uusi odottaja maaliskuulle. LA osuu kai johonkin 5.3 paikkeille. testiin sain kaksi viivaa jo pari viikkoa sitten, mutta vieläkin on niin kovin vaikeaa uskoa tätä todeksi. pikkukakkonen meille olisi tulossa, esikoinen täytti kesäkuun lopulla vuoden.

alkuraskauden ultraan olen menossa 21.7, koska on ihan pakko saada tietää mitä tuolla mahassa oikeasti tapahtuu vai tapahtuuko mitään. lievää pahoinvointia minulla on ollut, mutta ei mitään siihen verrattunu mitä esikoisesta oli. se vähän tuntuukin huolestuttavalta, kun tosiaan viime raskaudessa olin kuukauden hapankorppupaastolla.

tässä lyhyt esittely. nyt täytyy alkaa tutustumaan millaista porukkaa täältä löytyy, niin pääsee sitten paremmin mukaan juttuihin :)

chilipepper 6+1

Vierailija
48/102 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli eilen järjettömän kipee alavatsa ja ajattelin et tässäkö se nyt oli... muissa raskauksissa ei oo ollu mitään vastaavaa näin alussa! kaksinkerroin piti kävellä ja vatta oli pitkään aristava! Onko muilla kokemuksia??

Meillä kans muksut pienillä ikäeroilla tai siis nämä kaks viimeistä... :) (p10/00 t11/05 ja p02/07) Alussa kyllä tuntu että mihin oon pääni pistänyt mutta nythän on ihanaa kun ne leikkii yhdessä ja ovat hyviä kavereita.

Minun pitäis ottaa ja soittaa neuvolaan aika... mutta eipä tässä viel oo kauheeta kiirusta!

Aurikoista perjantai päivää kaikille!

Järvis

Vierailija
49/102 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taasen on nämä sivut muuttuneet... Ärsyttävän pieni tää laatikko, mihin viestiä kirjoitetaan :(

JÄRVIKSELLÄ oli ollut kovia mahakipuja. On niitä ollut täälläkin, muttei ihan noin kovia... Huomattavasti kovempia kuitenkin, kuin Artun odotusaikana! Muutaman kerran oon kanssa oikeesti luullut, että nyt sieltä tullaan ulos... :/

Tuosta meitin "maalisäidit masuineen"-pinosta piti vielä sanoa, että muistakaa huikata, jos jotain väärin tms. Harmi, ettei noi värit toimi!

ESSKIMO kyseli ammatista. No, mä oon vielä Artun kanssa kotona, mutta kouluavustaja ammatiltani. Saa nyt nähdä, onko joskus uranvaihto edessä, kun alalla palkka niin pieni, ja päivähoitomaksut nousseet... Mutta kotona taidan olla ainakin nyt 2011 elokuuhun asti, jos samalla alalla jatkan (ja mikäli tämä pieni meille syntyy). Artun kanssakin meinasin olla kotona siihen, että on 2,5-vuotias vähintään. Asuntolaina kyllä painaa niskaan...mutta eipä tuo mun palkka tosiaan niin hurja ole, että parin satasen takia kannattaisi viedä poikaa vielä hoitoon. Mielummin rutistaa sen jostain muusta.

CHILIPEPPERILLÄ on samana päivänä ultra, kuin mulla :) Ja ÄITI1983:lla samalla vkolla! =) Sittenhän on oikein uutisviikko luvassa!

Mutta nyt mä taidan mennä... Ruoka kiehuu hellalla ja Arttu sekoittaa kämppää. Väsymys ollut tänään aivan valtaisa! Onneks sain vähän päivällä nukuttua, kun A:kin nukkui... Ja huomenna saa nukkua pitkään, kun vkonloppu ja mies kotona =D

Pi-Ki 5+0

Vierailija
50/102 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tällä viikolla mulla on ollut tosi vähän sellaista yököttävää oloa, mutta rinnat on edelleen tosi kipeet. Pitäisköhän vaihtaa urheilurintsikoihin, jos ne tukis paremmin? Lisäksi nyt loppuviikosta on tuntunut, että maha on kovin turvoksissa ja näkyy jo selvästi. Miten ihmeessä se voi näin äkkiä näkyä? Vai kuvittelenkohan vaan?

Vierailija
51/102 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kuin mun ajatukset olisit laittanu "paperille" :) Mulla pahoinvointi ilmenee lähinnä iltaisin ja nukkumaan mennessä... eilenkin nousin vielä sängystä ja nappasiin suklaan palan suuhuni, joka vähän helppas :)

Mulla kans rintoja aristaa ihan hulluna... muutenkin oon aina inhonnu/takunnu rintojen kans, jotka on 3 koko liian suuret kaikkeen... saatika että ne vielä kasvaa lisää odotuksen myötä :( Tsiikailin kanssa noita sposrttiliivejäni kaapissa, että olisiko niistä mitään apua... Huomenna alkaa 7. raskausviikko ja nyt jo kaikki housut kiristää... tuska... mä en käsitä mitä mä oikeesti hetken päästä puen töihin päälleni... Suunnittelin jo operoivani pariista huonommista farkuistani vyötärökaitaleen irti ja laittavani resooria/trikoota tilalle, mut pitää nyt kattoa... Maha tuntuu muutenkin olevan koko ajan käymistilassa... epäilen kyllä syyksi huomattavasti lisääntynyttä maidonjuontiani... Onko muilla ollu vastaavaa ongelmaa... Ei vain ole niin naisellinen olo, kun koko ajan "prutajaa" X-(

Vierailija
52/102 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun tänne puolelle.

Torstaina testasin ekan haalean viivan, ja tänään sunnuntaina uudelleen eli kai se on uskottava että raskaana ollaan.

Oireina kipeät rinnat, alavatsan repäisyt. Neuvola on jo reilun kahden viikon kuluttua.

Lasken omat raskaus viikot ovulaatiosta ja neuvola menkoista joten ne luulee että rvt enemmän mutta se meinaa että pääsee aikaisemmin ultraan *jee*

Yksi keskenmeno takana joten tuolla Haahu pinossakin tulen pyörimään.

T:Vacsuli rv4+2

Vierailija
53/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuntui tosi paha repäisy mahassa, huusin jopa ihan ääneen. Kyllähän sitä hieman säikähti että nytkö se sitten loppu siihen. Onneksi on olemassa kaveri, jolla jo yksi muksu, ja samaan aikaan nyt jälleen odottelee (tosin pidemmällä menossa), helpottaa huomattavasti oloa kun voi joltakin livenä tarkistaa mikä on normaalia ja mikä ei. :)

Rintoja aristaa kamalasti ja väsyttää. Ei onneksi vielä sen kummempia, kävin tänään hölkkälenkilläkin ja olo mitä mainioin sen jälkeen. Jotenkin se vaan niin jännittää kaikki mitä tekee ettei vain menisi kesken.. Tupakin poltto jäi ku seinän kun näin viivat testissä, yllättävän helppoa ollut kun on joku pakottava syy lopettaa.

Eipäs tässä sen kummempia tälle iltaa, jos petihin kaatuisi vihdoin niin aamulla jaksaisi jatkaa remontointia pirteänä.

terveisin, I-Iennu rv4+3

Vierailija
54/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä jo aamuvirkkuna kirjoittelen.

Onnea Vacsuli75! Monissa kuukausipinoissa ollaan oltu samaan aikaan. Hieno, että pitkä yritys on palkittu.

Mä oon kirjoittanut esikoisen odotuksesta muutamia juttuja muistiin, mutta nyt toivon, että olisin kirjoittanut enemmänkin.

Ainakin tuo repäisykipu mulla oli ollut ja helpotti lukea siitä. Sitä on siis ollut nytkin.

Koko ajan sitä kuullostelee oloaan. Nyt tuntui herätessä, että olo on aiempaa oireeton ja heti mietitytti.

Ekassa raskaudessa osasin ottaa vähän rennommin. Ehkä tää tästä, ei kai sitä jaksa montaa kuukautta vahtia näin oloaan.

Ihanaa, että on lomalla! Ajatukset kun tosiaan harhailee tuonne massuun koko ajan...

Moni oli jo varaillut neuvolaa. Mä soitan kanssa huomenna ajan.

Muistaako kukaan, miten neuvola katsoo laskettua aikaa?

Noi laskurit antaa toiset mulle LA:n 28.2 ja toiset 1.3.

Mulla on lyhyt kierto, n. 24-26. Ottavatko tuota huomioon?

Jotkut laskurit kysyvät kierron pituutta ja silloinhan la menee sinne helmikuun loppupäiviin?

AnniHelena rv 7+0

Vierailija
55/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee kolmas vaavi, jee! La 2.3, mutta aina on myöhemmäksi muuttunut nt ultrassa ja syntynyt ennen siirrettyä laskettua. Meillä pojat 11/05 ja 4/07 eli 1v 5kk ikäeroa ja nyt tulee 1v 10 kk. Naurattaa jo valmiiksi millasta sähellystä tulee olemaan kun talossa 3 vuotias, 2 vuotias, vauva ja kaksi 50 kiloista koiranpoikaa.

Tintille siis tsemppinä, että hienosti pärjäätte takuuvarmasti! Hetkittäin on niitä oloja ettei mikään onnistu ja kaikki vaan huutaa, mutta niitä hetkiä seuraa aina paremmat hetket. Mietin itse hurjasti kaikkea imetyksestä ulkoiluun kun odotin toista. Nyt tiedän ettei mikään mene suunitelmien mukaan, mutta hyvin loppujenlopuksi kuitenkin. Nytkin aion ainakin kolme kuukautta kantaa vauvaa liinassa mahd paljon ja imettää myös siinä vähän niikuin jatkettuna raskautena. Ootteko muut kantaneet paljon?

Meitä helpottaa se että lapset nukkuvat hyvin ja mies osallistuu kiitettävästi aina kun ei töissä. Rattaista vielä että meillä on ollu Phil&teds rattaat reilun vuoden ja ovat mielestäni parhaat sisarusrattaat mitä on, muunneltavat ja kevyet työntää ja menevät yhtä pieneen tilaan kuin yhdelle tarkoitetut.

Mukavaa masun kasvattelua, ihana lukea tein juttuja! :D

Avion 6+6 (kait)

Vierailija
56/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelena: neuvola laskee ksäittääkseni lasketun ajan edellsiten kuukautisten alkamisesta.

Ja ihana olla tällä puolella.

Vierailija
57/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka.

ilmoittaudun nyt itsekin mukaan tänne maalismammoihin. yksi keskenmeno takana toukokuulta ja samantien tulin uudelleen raskaaksi, nyt huolestuneena jännitän miten käy. Huomenna on aika varhaisultraan (rv 6+5). Kovasti on alavatsaan koskenut viime viikolla, joten oli pakko soittaa aika, koska kivut samantapaisia kuin keskenmenossa. Ei voi muuta kuin toivoa parasta.

Ja onnea kaikille maalisvauvan saaville :x

Vierailija
58/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olo aikast' hyvä. Kuvotusta ei vieläkään ole minkäänlaista, mutta mahaan aina välillä sattuu... Ja toi mahan turvotus! Siis näytän oikeasti sille, kuin oisin kuudennelle KUULLA, enkä kuudennella viikolla... Ihan järkyttävää... Ja se on vielä tollanen pallo suoraan tohon eteen, eli näyttää ihan raskausmahalta, vaikka paljon läskiä alta löytyykin ;) Ja sitten on vielä yks yökkö-oire...eli koko aika melkein tuntuu sille, että pitää ravata vessaan kurkkaamaan, tuliko sieltä verta vai jotain muuta... Siis v.vuodon määrä on aika valtaisa! Ei ole ihan yksi eikä kaksi kertaa, kun on tuntunu sille, kuin menkat alkais. Normaalisti kun ei ole tällaista "ongelmaa", niin tuntuu hassulle, kun joutuu välillä phs:aa käyttämään tuon takia! :O Mutta jostain luin, että sekin tähän kuuluu... Ja mielummin sitä tuon vaivan vaivoikseen ottaa, kun kuvotuksen ;)

Mitäköhän muuta... No ei oikeastaan mitään..uutta... Ylihuomenna tosiaan jo eka nla, ja vkon päästä ultra. Nyt saisi kyllä mennä aika pikavauhdilla eteenpäin...

Mutta ehkä lähden surffaamaan vähän muuaallekin, kun mies ja poika nukkuu molemmat päikkäreitä =)

Ja ONNEA tosiaan taas uusille tulokkaille!!! =D

Pi-Ki 5+2

Vierailija
59/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun on manattava tätä pikkupikku laatikkoa johon tätä viestiä kirjoitetaan! Typerä! Eilen en tänne sivuille päässyt ollenkaan! Kokoajan herjasi että Vauvan sivuilla tekninen virhe, yritä hetken kuluttua uudelleen...ärsyttävää!

No nyt näköjään tuntuu taas että kaikki ärsyttää! Mä haluaisin jotain viisasta tekemistä jotta en ajattelisi kokoajan että joko tämä kohta menee kesken! Näin taas ihan järkyttäviä painajaisia parina viime yönä! Eilen oli alavatsa oikealta aika kipeä, sellaista tosi outoa tunnetta...ja pelotti tietysti ihan pirusti. No onneksi ei tänään ole enää tuntunut sille. Rinnat on tosi arat! On levinny nyt koko rintoihin toi särky...on sellainen masokistinen tunne =) että sattuu ihanasti! Oikeastaan muuta oiretta ei ole paitsi myös tää sama vessassa ramppaaminen valkkarin takia!!! Ja ihan jatkuva nälkä! Painoa on nyt jo tullut lisää pari kiloa! No mulla onkin ollut tapana tuo +25 kg joka raskaudesta, onneksi ne on kyllä sitten lähteneetkin vauhdilla!

Tuntuu että nää päivät matelee tosi hitaasti. Ei millään jaksaisi odottaa että saa ne kriittiset 12 viikkoa täyteen. Se on ainakin mulle sellainen raja jota tuijotan. Kun nyt tuli se ultra-aika niin saisi mahdollisesti edes jotain rauhoitusta mieleen!

Tuntuu että kaikki on jo menossa neuvolaan...meidän ihana neuvolatäti jäi just lomalle ja menen vasta kun se sieltä tulee eli joskus elokuun puolenvälin jälkeen...Siihen on vielä paljon aikaa, ja minä skeptisenä tietty ajattelen ettei tämä edes kestä sinne asti. Mies kyllä yrittää kovasti saada postitiivisia ajatuksia mun päähän, mutta kun ei se vaan ole niin helppoa niinkus tiedätte!!!

Huomenna voitais aloittaa uusi pino vai mitä!?!?!? Tässä kun alkaa jo tuota tekstiä olla! Jos pidettäs sit viikkopinoja niin olis helpompi lukea kun on vähän vähemmän viestejä...(vai mitä muut on mieltä?) Kyllä uudet varmaan osaa tupsahdella silti mukaan!

Meitä on ihanan paljon! Ja toivotaan että saadaan jatkaa tätä matkaa yhdessä seuraavat kuukaudet ja siitäkin eteenpäin!

Äiti1953 rv 5+4

Vierailija
60/102 |
13.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli menkat viimeks joskus toukokuun vika viikolla, muistaakseni. Eipä tullu sillon merkattuu niitä muistiin, kun aattelin ettei nyt ihan heti tärppäis (pillerit lopetin maaliskuus, neljän vuoden popsimisen jälkeen). Oottelin menkkoja juhannukseks, ja siitä viel pari viikkoo ennenku testin tein, ja plussaa näytti! Kolmas lapsi ois tulossa, ennestään tytöt 02 ja 03. Saa nähdä tuleeko tyttö vai poika... Viime talven Intian reissulla joku paikallinen "poppamies" lausui miehelleni jotain ihme loitsuja ja sanoi että seuraava lapsi tulee olemaan poika. Saa nähdä miten käy. Eli omien laskujen mukaan raskaus olisi nyt kohta kahdeksannella viikolla. Ja laskettuaika siis joskus maaliskuun alussa, jos nyt muistan menkkojen ajan kohdan oikein. Mut maha pömpöttää jo vähän, ja on pitänyt kaapista etsiä kaikista väljimmät housut. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pitäs varmaan alkaa kohta neuvola aikaa varaamaan....