Onko täällä jo muita maaliskuisia 09?
Onkohan täällä jo pinoa maaliskuisille 09? Tänään testasin plussan! Meillä on siis poika 10/07 ja yhden 3kk pillerisatsin söin jälkitarkastuksen jälkeen ja helmi-maaliskuussa ne lopetin. Ja nyt sitten tänään tuli aivan selkeä plussa! Epätodellinen olo,näinkö nopeasti tärppäsi, esikoista kun yritettiin vuosi. Vähän hirvittää, 1v5kk tulee ikäeroksi. En osaa vielä oikein tätä todeksi uskoa, vaikka tätä jo vahvasti epäilinkin. Ihan alussa ollaan, viime menkat oli 30.5. Mutta plussa se on! Varovaisen toiveikkaasti jään odottelemaan ja sulattelemaan uutista, toivottua sellaista!
Kommentit (102)
nau: Varo vain mitä toivot tuon pahoinvoinnin suhteen. Voin vakuuttaa että kadut vielä kyseistä toivetta jos se toteen käy... Tämä kuumuus ja siihen päälle kuvottava olo ja 13h työpäivä... Voin kertoa: järkyttävä yhdistelmä!!!
Varovaisesti pomppaan pinoon mukaan...
Tuossa viikko sitten testi näytti plussaa ja optimismia herättelen maaliskuun 12. päivää kohden. Kolmatta odottelen ja kovin on erilaisen oloista, kun aiemmilla kerroilla..
Lytte + murut
Heräsin viime yönä hurjan kipeään kurkkuun. Toivottavasti tämä on jotain tavallista kesäflunssaa eikä angiina. Lähipiirissä on sitä ollut tällä viikolla :( Olis kurja syödä antibioottikuuri näin alkuraskaudesta. Vähän jännittää ja mietityttää että mitähän nyt pitäis tehdä ja mitä pitää muistaa huomioida. Panadol lienee turvallinen lääke jota uskaltaa käyttää? Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan!
Cattitude
Tännepä ei erikoista, iltaisin on muutaman kerran ollu hieman yököttävä olo, mut oon saanu helposti nukahdettua. Mullakin maha tuntuu tosi turvonneelle, vaikka viikkoja nyt 5+1. Esikoista odottaessa mun maha oli tosi pieni koko odotuksen ajan ja kesti pitkään että kukaan edes huomas. No tämä on varmaan vaan alkuturvotusta, eihän siellä masussa mitään oo todellisuudessa vielä kasvanu. Ihanaa... loma on alkanu, kaks viikkoo tiedossa. Tänään oon tehny kotihommia... siivousta ja sen semmosta.
Ai niin.. näin viimeyönä painajaista, että keskenmeno tuli... vuodin hirveesti verta, ei meinannu loppua millään. Huh, onneks oli vaan unta.
Toimiiko muuten se Yahoon ryhmä, äsken sitä ei ainakaan löytynyt?? Oon käyny siellä jo aiemmin tällä viikolla, sillon se toimi.
Fysitar rv 5+1
onpaspaljon joilla melkein sama laskettu aika!!!! tein tiistaina testin ja oli haalea ja nyt pe kävin neuvolassa ja plussaa oli :) eli toinen on tulossa,ja ikäeroa on noin 2v sitte kun tämä pienokainen tulee. pelottaa vain että tulee kesken kun toukokuussaäitienpäivänä tuli.. :| mutta nyt laskettu aika olis 10.3.09. :x toivottavasti kaikki menee hyvin ja toivottavasti kaikilla muillakin odottajilla :)
Viime keskiviikkona testasin negan/roskisviivanpaikan ja tänä aamuna se muuttui kunnon plussaksi :) Laskettu aika olis näillä näkyvin 21.3. Tuolla sängyssä köllii meidän 7kk ikäinen tyttö, eli pieni ikäero tulossa tännekin (olikohan tintti83:lla sama).
Oireita ei ole nimeksikään, menkkakipuja kyllä, mutta niitä oli runsaasti esikoista odottaessa. Ajattelin hakea vielä aptekista yhden varmistustestin, kun ei oikein vielä tahdo käsittää, että heti ekalla yrityskierrolla tärppäsi...
Onnea kaikille odotukseen ja aurinkoista päivää!!
Tiuku kera tytön 12/07 ja rv 4+2
Onpas ihanaa että täältä löytyy näinkin samoilla päivillä menijöitä :)
Itse siis varovasti odottelen kolmatta ja raskausviikkoja vasta nuo 5+1.
Oireita tuossa lueskelin ja kuulosti tutulta :) Iltasin pieni pahoinvoinnin tunne mut helpolla on vielä selvitty. Tosin mulla on rinnat niin kipeät ettei ikinä! En muista et aikasemmin olis ollu tällasta. Tuntuu et ne on ihan kosketusarat. Tällasta en muistanukkaan...
No, edellisetä vauvasta onkin aikaa jo 7 vuotta, että liekkö muisti tehny tepposet :)
Piiperö-78 rv 5+1
Fysitar: Se yahoon ryhmä piti poistaa. Tein uuden ryhmän msn:lle.
Tässä olis linkki:
http://groups.msn.com/maalismasut2009/
Se on myös suljettu ryhmä eli mulla pitää hyväksyä sinut jäseneksi.
testi näytti plussaa lauantaina :) la ois mun laskujen mukaan 16.3 oli viides testi viikon sisään...=)
Minä ilmottaudun. Eilen plussasin selkeän viivan, viime pe-aamuna haalean viivan. Nyt on hiukan huono olo, joten kai tämä sitä on, eli kakkonen olis tulossa. Hui kun jännittää. Meillä tulee enemmän ikäeroa, jos tämä haave kestää loppuun saakka eli 2v 8kk. Itellä oli viime menkat kans 30.5., joten taitaa olla sama laskettu aika meillä.
...eilen selkeä vaikka vähän vaalea plussa...tänään kanssa...(oli pakko varmistaa)!
Menkat ollu 4.6. eli la 11.3. (on muuten mun oma synttäripäivä!!!) 2 keskenmenoa takana jo tänä vuonna, että pelottaa ihan pirusti. Toinen meni viikolla 5+6 ja toinen 8+jotain...se oli kohdunulkoinen...
Nyt täytyy vaan yrittää ajatella että mitään mitä ei ole vielä tapahtunut ei voi surra!
Meillä ennestään pojat 04/04 ja 08/05.
Tintti23: Meidän pojilla on 1 v 4 kk ikäeroa! Alku tietty vähän raskasta, mutta palkitsevaa! Varsinkin tässä vaiheessa kun leikkivät jo reippaasti keskenään...tähän vauveliin tuleekin sitten vähän enemmän eroa...
Äiti1983 rv 3+6
Tänään tehty aamulla plussatesti. Pää ihan pöllyssä ja en voi uskoa todeksi. Taas tärppäsi ensimmäisellä yrittämällä, niin kuin aiemmillakin kerroilla. Meillä on siis kolme poikaa ennestään 04/03, 07/04 ja 09/06.
Nyt jännittää ja pelottaa. Seuraavat viikot onkin melkoista myllerrystä ja mahan peittelyä. Mulla kun maha on aiemissakin raskauksissa tullut esiin jo viikolla 7.
Hiukan on aamuisin ollu huonoa oloa ja päänsärkyä. Myös väsyttää kauheesti.
Enpä oikeen tarkkaan tiedä laskettua aikaa, kun ei kuukautiskierto ehtinyt tasoittua kierukan poiston jälkeen, mutta laitan sen minkä suurin osa laskureista antaa. Ultrassahan se sitten varmistuu... Laskurit antaa lasketuksi ajaksi 11.3.08, mutta mulla on aina ollut lyhyt kierto, joten luulisin, että la hieman aikaistuu.
andoliniska 3+6
Olenkin jo pari kertaa käynyt kurkkimassa onko täällä muita maaliskuisia. Tein viikko sitten maanantaina 3 plussatestiä ;). Ja siitä parin päivän päästä vielä yhden. Oli pakko, en voinut millään uskoa.
Meillä tärppäsi yrityskerta nro 18. Esikoinen on 4-vuotias ja ennen tuota raskautta, mulla oli alkuraskauden km viikolla 6.
Ehkä tuo pitkä odotuksen odotus ja muu tekee sen, että olen ihan hölmistynyt ja epäuskoinen tästä tärpistä.
Ensi viikolla menen ultraan, silloin rv:t vasta 6+3, mutta en pysty odottamaan. Ja toisekseen näin kesäaikaan, ei ollut helppo saada aikaakaan. Esikoisesta kävin ultrassa 7+0 ja silloin vajaan sentin pätkän sydän jumpsutti monitoreista kovaa.
Rv 4+3 tuli nuppineulan pään kokoinen veritippa paperiin ja 4+4 paperiin vähän punertavaa. Sekin pelästytti, mutta nyt ei onneksi ole tullut mitään.
Viime viikon oli koviakin menkkajuilintoja, mutta nyt ne on loppu. Välillä aristaa rintoja ja välillä ei tunnu mitään.
Viime menkat alkoi 25.5, joten laskurin mukaan LA on 1.3.
Onnea kaikille plussista!
AnniHelena rv 5+2
Onhan täällä muitakin jo!
Testasin viikonloppuna plussan myös ja kakkonen tuloillaan meille, jos kaikki menee hyvin... Olo on epäuskoinen, kuten ensimmäiselläkin kerralla, mutta eiköhän se tästä ajan kuluessa selvene. Oireet on ainakin tutut ja turvalliset ;)
LA on laskurien mukaan 1/3. Jännää...
Samaan laskettuun aikaan menee kuin kaksi ensimmäistäkin eli viimeiset menkat oli 30.5. ja nyt viime viikon keskiviikkona tehty testi ja haaleaakin haaleampi viiva, torstaiaamuna hieman vahvempi ja lauantaina jo selkee viiva. Oli pakko testata useamman kerran ku ei ekasta vielä voinut uskoa, josko uskoo vieläkään.. :)
Mut pelottaa siis ihan vietävästi! Ensimmäinen raskaus menossa ja yrityskertakin ensimmäinen pillereiden lopettamisen jälkeen. Sain neuvola-ajan heinäkuun puoleen väliin ja tuntuu raastavalta odottaa siihen saakka, että saisi jonkinlaisen varmistuksen tähän asiaan. Ja jos vaikka silloin ei saadakaan sydänääniä kuuluviin..
Jotenkin sitä vaan haluais varmistuksen, että homma on lähtenyt kunnolla käyntiin ja et siellä oikeesti on joku.. Ootko AnniHelena menossa yksityiselle ultraan? Paljonko maksaa ja saako siitä mitään Kela-korvausta? Ku jotenkin tekis itsekin mieli, mutta toisaalta vois kai sitä odottaa siihen neuvolaankin.. jos vaan malttais.. :)
Ihana kuitenkin lukea, että on muitakin samassa junassa olevia :)
-Pihla80
Tänään tein jostain syystä uuden testin vaikka viikko sitten näytti negatiivistä, eikä menkat ole luultavasti kauheasti myöhässä (jostain syystä en ole muistanut merkata toukokuun menkkoja ylös). Viiva oli haalea, mutta selvästi siinä. Tarkkaa laskettua aikaa ei voi laskea, mutta päättelin että se olis 2.3.2009.
Jännittää, eka odotus, eikä sais vielä hihkua. Mutta onnellinen on olo. Oli kamalaa olla ilta töissä kun olis tehny mieli vaan kirkua onnesta. Eikä oikein uni maistu. Huomenna ajattelin varata ajan terveyskeskuksen testiin, että saa vielä varmuuden.
Vauvaa ei olla sen kummemmin suunniteltu, se ei ole myöskään vahinko, ollaan vaan ajateltu että tulee kun tulee. Toisaalta sekava olo kun ei ole yhtään edes suunnitellut asiaa. Mutta silti olen kovin onnellinen.
Sanni1982
Testin tein viime perjantaina ja selvä plussa tuli. Vähän hölmistynyt oli olo, sillä eka kierrosta tärppäsi, toisin kuin kahdessa aikaisemmassa raskaudessa. Kolmas siis olisi meille tulossa ja laskettu aika laskurin mukaan 3.3.
Höh.. Just kävin kaivelemassa jonku jossain vaiheessa kirjoittaman kyselyn maaliskuisista.. Ja sit vasta huomasin tän pinon.. Huoah.. Tarkkaavaisuus huipussaan. Hirvittävää mennä töihin.
Mä plussasin juhannuksena, la olis laskureiden mukaan 1.3.09. Meitä siis vissiin aika monta sille päivälle? Mä voin kyl luvata kaikille et jos niin pitkälle pääsen niin hyvä jos vauva ennen maaliskuun loppua ulos tulee. Meille tulossa toinen yhteinen, molemmille kolmas oma. Mulla kaks edellistä menny yliaikaiseks joten tuskin tämäkään poikkeusta tekee.
Muita oireita ei oikeestaan oo ollu ku hirveä väsymys. Voisin nukkua kokoajan. Onneks kohta alkaa kesäloma.. Melkein vois kohta alkaa laskea viikkoja, montako on jäljellä että saa jäädä pidemmälle lomalle ;) noh, jos ei nyt ihan vielä.
kolmekamua rv 5+3
Eilen testattu plussa ja ollaan täällä onnesta soikeana :) Meillä on ennestään poika 09/07. Tänään sain varattua ensimmäisen neuvolankin ja sattuu olemaan samana päivänä ku pojan 10kk neuvola :D LA olis jodenkin laskureitten mukaan 2.3 mutta katsotaan mitä neuvolatäti ehdottaa :)
Ei oo vielä pahoinvointia tullut. Toisaalta sitä odottelen ja toisaalta toivois ettei kauheesti tuliskaan. Siitä sais vaan varmemman olon, että raskaana on. Varhaisultraan en aio mennä, kun se on niin kallista. Täytyy vaan jaksaa oottaa sinne rv12 paikkeille np-ultraa.
Neuvola-aika on mulla 29.7. Neuvola on sama kuin missä kävin esikoisenkin aikana, mutta täti on vaihtunut, toivottavasti on kiva.
Otin jo vanhat äitiysfarkut käyttöön. Maha ei kestä mitään puristusta. Eilen oli ihan tuskallista, kun olin bussissa ja kauhea kaasupallo turvonneessa mahassa ja vatsaa viilsi. Joutui vetoketjun aukaiseen. Onneks oli pitkä tunika päällä. Kyllä jo vähän pelästy että mistä se kipu tuli, mutta onneks oli vaan suolistovaivaa.
Aurinkoista kesämieltä ja joutuisasti menevää alkuraskautta kaikille!
nau rv5+4