Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä jo muita maaliskuisia 09?

30.06.2008 |

Onkohan täällä jo pinoa maaliskuisille 09? Tänään testasin plussan! Meillä on siis poika 10/07 ja yhden 3kk pillerisatsin söin jälkitarkastuksen jälkeen ja helmi-maaliskuussa ne lopetin. Ja nyt sitten tänään tuli aivan selkeä plussa! Epätodellinen olo,näinkö nopeasti tärppäsi, esikoista kun yritettiin vuosi. Vähän hirvittää, 1v5kk tulee ikäeroksi. En osaa vielä oikein tätä todeksi uskoa, vaikka tätä jo vahvasti epäilinkin. Ihan alussa ollaan, viime menkat oli 30.5. Mutta plussa se on! Varovaisen toiveikkaasti jään odottelemaan ja sulattelemaan uutista, toivottua sellaista!

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tuntuu kaikilla olevan aika samat kuviot :D kuvotusta, syömistä ja hämmennystä ilmassa. Tässä on kohta viikon päivät totuteltu ajatukseen vauvan mahdollisesta tulosta, ja kyllähän se ihana asia on ajattelee sitä miten päin tahansa. Joinain päivinä kun esikoisen uhma on tosi pahana, niin mietin että mihinköhän olen ryhtymässä :)

Samat merkit on toistaiseksi ilmassa kuin ekallakin kerralla. Suklaata tai mitään makeaa ei tee mieli, vaikka normaalisti olen sellainen karkkihiiri. Olen maistellut eri suklaita tässä parin päivän ajan, maku on tuttu mutta jotenkin ontto..se ei maistu sellaiselle täyteläiselle kuin normaalisti eikä tuota normaalia suklaan tuomaa tyydytystä..kummia juttuja! Aineenvaihdunta on nopeutunut huomattavasti ja kahvi etoo hieman. Ekassa raskaudessa olin tosi herkkä hajuille, ja alkuraskauden aikana en pystynyt menemään kauppaan kun mielestäni einekset ja kaikki lihatuotteet haisivat (muovien läpi!)..saa nähdä miten nyt käy.

Nyt pojan kanssa ulos, reipasta päivää kaikille ja palataan!

Ps. Onko täällä muita pk-seudulta, jotka haluaisivat mennä kättärille maaliskuussa?

Vierailija
22/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseisen viestin sain jo vääräänkin paikkaan, mutta laitetaan se nyt tännekin minne oli tarkoitus... Vastausohjeet viesteihin saisi mielestäni olla hieman selkeämmät... mutta asiaan:

Heipä hei

Täällä ollaan vielä toistaiseksi vältytty pahoinvoinnilta.. viikkoja kasassa 6+3... iltaisin vain meinaa olla vähän kuvottava olo, mut sitten iltasyöpötellään hyvällä omallatunnolla :)

Olkaa hei onnellisia jos miehet on vaihtamassa autoja tms. vauvantuloa ajatellen... Meillä mies on ostamassa mielestäni TUHOTTOMAN kallista kotiteatterisarjaa... Me kuunnellaan niin vähän musiikkia (ja vielä vähemmän vauvan nukkuessa paljon) eikä olla mitään elokuvaharrastajia...satunnaisesti R-kioskilta jotain lainaillaan, joten voiko turhempaa ostosta olla?? Perustelu kuuluu, että pian ei oo varaa enää ostaa itselleen mitään kivaa ;) Miehet...-ikuisia kakaroita!!!! Auliisti herra lupasi sitten kyllä veronpalautusrahat käyttää tarvittaviin vauvanvarusteisiin :)

La kerrottiin uutiset perheelle ja siinä tulevat mummat istuivat pöydässä kyynelsilmin ja omalla isällä meni ruoka väärään kurkkuun :) Molemmilla ensimmäinen lapsenlapsi tulossa. Parin viikon päästä olisi eka neuvola... eivät ottaneet ennen rv 8 vaikka olenkin ensikertalainen... mutta eipä tuo haittaa..

Täällä kans housuja kiristää.. aamulla juuri tuskailin, että parit farkut enää mahtuu päälle ja nekin tuntuu istuessa kiristävän... Onko nuo H&M:n mammavaatteet samaa kokoluokkaa kuin muut liikkeen vaatteet, eli normaalia pienempiä? Ajattelin netistä tilata parit housut, kun liikkeeseen en vielä viitsi lähteä, kun näin lomalla aina joku tuttu on näkemässä :) Kamalaa tämä salailu!!!

Illalla sängyllä makoillessa mietiskelin, että mitenkä ihmeessä tätä pikkuista jaksaa odottaa 9kk ennen kuin sen näkee ja saa syliinsä (toivottavasti). Olen luonteelta -Kaikki mulle heti nyt!! , joten tiukkaa tekee nämä 40 viikkoa... ja 6. vasta menossa ;)

Tulipas sitä tekstiä... no eikö se ole ajatuskin :)

Jaksamista kaikille ODOTTAJILLE :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä edelleen niin epäuskoinen olo tämän raskauden suhteen! Ekaa odottaessa asia oli mielessä koko ajan ja paljon luin alusta asti kaikkea aiheeseen liittyvää, mutta tosiaan nyt tuo 8,5kk poika pitää huolen, ettei omaa aikaa juuri ole. Onneksi ei ole vielä paha olo ollut yhtään, muttei ollut esikoisestakaan. Puheltiin miehen kanssa, jos mentäis alkuraskauden ultraan, mutta ei taideta mennä. Odotellaan np-ultraan asti, vaikka pitkältä se odotus viimeksikin tuntui ja ilon kyyneleet sitten tulvahtivat, kun raskaus alkoi tuntua vasta siellä todelliselta. En ole vielä neuvolaan soitellut, varmaan vasta ensiviikolla. Nyt mulla viikkoja 5+5, esikoisesta olin ekassa neuvolassa 8+6, joten ei vielä kiirettä.

On tässä tullut kyllä mietittyä, että hullujako me ollaan kun 1v5kk tulee ikäeroksi lapsille :) Mutta eiköhän kaikesta selviä. Vauvakuume alkoi jo esikoisen ollessa alle 6kk, vaikka vielä olivat tuoreessa muistissa valvomiset ja muut. Nyt onneksi poika nukkuu jo tosi hyvin! Olis muuten kiva vaihtaa ajatuksia muiden kanssa, joilla on tai on tulossa lapsille pienet ikäerot. Kaikenlaista on mielessä, täytyykö hankkia tuplat, mistä raivata tila uudelle vauvalle vai siirtäiskö esikoisen omaan huoneeseen..ja miten siinä sitten imetät kun on toinen pyörimässä ympärillä ja itse huilaat päivisin, jos kovin vauva valvottaa öisin. On tää toisen odotus kyllä erilaista, tietää todellakin jo mitä on tulossa :) Mutta silti nautin raskaana olemisesta, voin sanoa että esikoisen odotus oli melkein elämäni parasta aikaa!

Sitäkin tässä mietin, etten aio kertoa sukulaisille ainakaan ennen ekaa neuvolaa, kenties vasta ultran jälkeen. Parille tutulle olen kyllä jo maininnut, tuntui että täytyy jollekulle kertoa. Vaikeampaa se on jotenkin sukulaisille ja en halua, että sitten pettyvät tms, jos menee kesken. Mutta nyt menen itsekin vähän huilaamaan kun poikakin meni päikkäreille.

Tintti 5+5

Vierailija
24/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testin tein sunnuntaina ja silloin tuli haalea viiva. Nyt on tehty kaksi sen jälkeen ja vahvistunut viivat on. Pakko se on uskoa, että kerrasta tärppäsi tällä kertaa. Ensimmäista yritettiin 4kk.

Laskettuaika ois laskurin mukaan12.3. Alunperin oli suunnitelmissa kesävauva, kun ei uskonut että se heti tärppää, mutta ihana juttu on. Onkohan maaliskuussa synnäreillä kovasti ruuhkaa, kun kesällä lempi leiskuu. Hassu juttu, kun ensimmäinen raskaus sai alkunsa talvipäivänseisauksen aikoihin ja nyt kesäpäivänseisauksen. Aikamoisia seisauksia :) .

Maha pömpöttää jo kovasti. Ennen testiä aattelinkin, että joko oon raskaana tai sitten alkaa tiukka laihdutuskuuri ;) . Huonoa oloa ei muuten ole, ellei ole liian kauaa syömättä. Mutta eipä esikoisestakaan näin alussa vielä ollut.

Ollaan vaihtamassa paikkakuntaa. Toivottavasti pian löytyisi sopiva asunto, kun kovin ison mahan kanssa ei oo muuttohommia kiva tehdä.

Iloista odotusta kaikille!

nau rv 4+6 ja tyttö1v9kk

Vierailija
25/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Minä olen juuri liittynyt tänne vauva sivustolle ja huomasin tämän maaliskuun 2009 vauvat. Minä tein testit kolme kertaa ja haaleaa viiva näytti kaikkissa. Maanantaina vein näytteen labraan ja positiivinen oli. Maaliskuun alkuun näyttäis laskettu aika. Olen niin onnesta soikeena, mutta kumminkin vähän peloissani. Tämä on meidän ensimmäinen lapsemme jota on niin toivottu. Kertokaa minulle kun teillä monella jo useampia kokemuksia takana. Eli raskaus n 5 viikko menossa ja eka neuvola elokuun alku. Mä oon jotenkin heti huolestunut jos jonakin päivänä ei tunnu masu kipristelyjä tai väsymystä tai pahaa oloa. Vuotoa ei ole ollut ja kaikki muutenkin ok. Tuo eka neuvola tuntuu niin kaukaselta ja aika menee hitaasti. Haluaisin niin hyppiä innosta kun vihdoin ja viimein mun sisällä kasvaa pieni, mutta sitten ajattelen että jos meen neuvolaan eikä sillä ookkaan mitään. Neuvoja :8}

Vierailija
26/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ekassa raskaudessa alkuun ollut kauheesti oireita. pahaa oloakin vain jos oli liian pitkään syömättä. Muutenkin olo vaihteli päivittäin.

Ekalla neuvola käynnilläkään ei mitään varmistusta vauvan olosta saanut. Silloin vaan sai kaikenlaisia lappusia ja punnittiin ym. Vasta np-ultrassa rv12 näki että kyllä siellä ihan oikeesti pieni otus on kasvamassa .

Eipä tarvii olla huolissaan, jos ei kovaa kipua ja vuotoa ole. Helpommin sanottu kuin tehty, itsekin kovasti jo odottelen ekaa ultraa.

nau

Vierailija
27/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viikon soutamisen ja huopaamisen jälkeen saan tänään oikeasti iskän kanssa iloita että meille tulee vauva. Tk:n testi näytti siis positiivistä ja olinkin tästä varma sillä eilen plussasin niin selkeästi kotona. Neuvola-ajan sain 31.7 joten sinne asti joutuu vielä pähkäilemään että kaikki on hyvin. Neuvolantäti laskeskeli että la olis 1.3.2009 eli raskausviikkoja 6+3, mutta tulee varmaan vielä muuttumaan ku en tosiaan muista niitä toukokuun menkkoja tarkkaan. Nyt on hieman sekava olo, muutta hirmu onnellinen. Aika nopeaa on tämä toiminta meidän perheessä, mutta vauva on maailman tervetullein asia. Ihanaa odotusta teille kaikille...

Vierailija
28/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli pienistä ikäeroista! Meillä on poikien välillä 1 v 4 kk ikäeroa! Alku oli ehkä jotenkin raskasta, vaikka aika vaikea muistaa kun siitä on jo kohta 3 vuotta...Tässä olen kuitenkin jo pidemmän aikaa ajatellut että kyllä noista on ihanan paljon seuraa toisilleen...vaikka tapellaankin välillä niin kyllä ovat parhaat kaverukset ja kun tuo pienempikin on oppinut veikan kanssa leikkimään niin suurimmat surut tulee puseroon, jos ei jompikumpi halua toisen kanssa leikkiä =/

Välillä sitä miettiin kun on paha päivä, että onko sitä ihan hullu kun tähän kolmannen haluaa...mutta en kyllä noistakaan luopuisi ikimaailmassa ja kovasti toivomme vielä vauvaa!

Oireita ei täällä ole kovin kummoisia. Vähän nippailee ja tissit on arat...ja välillä vähän etova olo, mutta aika ok kuitenkin. Sain lähetteen varhaisultraan kunnalliselle aiempien keskenmenojen takia....nyt vaan odottelen että koska sinne pääsen..Miksi aina odottavan aika on niin kamalan pitkä! Jälkeenpäin voi taas kummastella että mihin se aika meni, mutta tällä hetkellä tuntuu että päivät/viikot matelee!

Oikein paljon tervetuloa kaikille uusille plussanneille! Toivottavasti pysytään täällä onnellisena kaikki tuonne kevääseen!

Äiti1983 rv 5+0

Vierailija
29/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea! Kun luin tuota sinun juttua niin olin kyllä todella epäuskoinen tk:n testiä kohtaan! Mutta hyvä näin! Paljon jarrusukkia matkaan!

Äiti1983 rv 5+0

Vierailija
30/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Perustin Yahoon puolelle ryhmän maalismasuille 2009. Ryhmä on suljettu ja sinne pääsee laittamalla hakemuksen.

http://groups.yahoo.com/group/maalismasut2009

Toivottavasti tuo nyt toimii. Ilmoittakaa heti jos on häikkää!!!

Vierailija
31/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole testiä vielä tehnyt, mutta kuten muillakin kerroilla tunne on ollut vahva ja testi sitten puhunut puolestaan! minulla laskettuaika ois 8.3 tai ainakin sinne päin... Mutta ylihän se paukkuu,kaikki kolme aijempaa raskautta on menny !

Vierailija
32/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihana kuulla! Kyllä varmaan olo helpottui!!

Vierailija
33/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma laskettuaikani vielä vähän hakusessa, kun menkat niin mahdottoman epäsäänölliset. Johonkin helmi-maaliskuun vaihteeseen todennäköisesti menee. Toista odotetaan, neitokaisemme täytti juuri 2v.

Andoliniska, kiva törmätä täälläkin ;). Hurjaa tuo sun mahan kasvu! Mulla taas oli ekan kanssa ihan toistenpäin, jonnekin viikolle 30 kukaan ei ois huomannut mitään, vaikka normaalipainoinen oonkin. Saas nähdä kuinka käy nyt, mutta vielä ei siis mitään tietoa mistään vauvamahasta.. Sen sijaan oon laihtunut 3kg (aina kesäisin..).

Vitsit oon niin onnellinen! Salaa toivoin kevättalven vauvaa, ja siltä nyt näyttää, jos kaikki vaan hyvin menee. Hirveesti meitä täällä jo!

hannahto, viikkoja jotakin.. Itsensä tuntien menee kohta yksityiselle alkuraskauden ultraan :).

Vierailija
34/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esskimo! Onpa jännä, että sun kotitesti oli tarkempi, kun terkkarin. Olis luullut, että heillä on tarkemmat. Hieno juttu sulle!!

Ultrakuulumisia: Aikaa vastaava kohdunsisäinen raskaus. Heikko sikiövarjo nähtävissä ja aavistus sydämen sykkeestä. CRL-mitta 3mm.

Että näkyi se siellä sittenkin! Viime raskaudessa kävin 7+0 ja vaavelin koko oli silloin 0,979 cm.

Sain myös kolme kuvaa =)

AnniHelena rv 6+3

Vierailija
35/102 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä on hieman epäuskoinen olo eilisen positiivisen tuloksen johdosta mutta uskaltaudunpa silti ilmoittautumaan tänne maaliskuussa synnyttävien joukkoon. Ehdinkin jo ihmetellä väsymystä ja rintojen aristusta ennen kuin syy selvisi. Vatsakivut tuntuu samanlaisilta kuin menkkakivut mutta toivottavasti ne joskus loppuu. Ällötys on myöskin koko ajan päällä enkä ymmärrä miten syöminen siihen auttaa kun ei saa mitään alas muuten kun väkipakolla.

Eka lapsi on tulossa. Tuli vähän nopsemmin kun kuviteltiin koska mulla on paha endometrioosi ja itse asiassa oon leikkausjonossa sen takia. Mutta nyt luonto hoitaa sen asian kirurgia paremmin!

Vierailija
36/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs se ryhmä piti poistaa. Meni nimittäin niin kaikki sekaisin. Kovasti yritin selvittää miten toimii kaikki ja sit onnistuin sotkemaan kaiken :/ Kokeilin msn:ään tehdä meille uuden ryhmän ja sielä oli paljon selkeempää ja helpompaa. Elikkäs jos vielä kiinnostaa niin tässä olisi linkki..

http://groups.msn.com/maalismasut2009/

Vierailija
37/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mahtava kuulla ihania uutisia!!! Ja etenkin tuo ESSKIMON vihdoin varmistunut plussa lämmitti mieltä =)

Olitte niin hirmuisesti kirjoitelleet, että ei jäänyt mieleen kommentoitavaa x-) Ainakin joku mietiskeli ruuhkista synnäreillä näin maaliskuussa :) Itse kyselin viime raskaudessa samaa (silloin LA 19.2., Arttu syntyi 5.3.), niin th sanoi, että nykyään kuulema on marraskuussa (???) enempi ruuhkaa kuin maaliskuussa! :O Mutta ainakin Hyvinkäällä samana vuorokautena syntyi Artun lisäksi 6 muuta vauvaa, joten ei se kai mikään hiljainenkaan aika ole... Ja kuten sanottua - meitähän on jo tässä pinossa monta =D

Ekassa nlassa ei tosiaan varmuutta asiaan saa, että asusteleeko mahassa joku... (Poikkeus oli Artun odotusaika, jolloin vielä tekivät nlan vanhalla ultralla nopean "vilkaisun" joskus rv8+. Enää eivät sitä kuulema tee.) Eli jollei halua mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan, niin varmistuksen saa tosiaan vasta np-ultrassa n.vkolla 11-12. Sydänäänet saattaa joillain kuulua nla-käynnillä jo ennen tuota.

On kyllä hassua, että mun nla-aika on jo 5+4! Mutta eipä se mua haittaa :) Konkretisoituupa enempi tämäkin odotus. Sitten 6+3 se alkurask. ultra. Toivottavasti sieltä tulee yhtä hyviä uutisia kuin ANNIHELENALLEKIN :)

Mitäs täällä muuta... Ei oireita minkäänlaisia. Tai siis toki alamaha välillä kipeä ja rinnat turvonnu, mutta ei siis edelleenkään pahaa oloa. Lieköhän on siis taas poika tulossa, kun ei Artustakaan ollut kuin päivän paha olo :)

Väsymys kyllä vaivaa, kun A on nukkunut niin huonosti 3 viime yötä - enkä tiedä miksi... Heräilee parhaimmillaan tunnin välein, viime yönä onneksi "vain" 2 kertaa... Täytyy varmaan vetää unikoulu-uusinta, jollei tää kohta lopu. Eka unikoulu kun pidettiin, niin riitti yksi yö, jolloin poika itki vain kerran (yht.35min). Kävin eka rauhottamassa min päästä, sitten 2min, sitten 5 min, sitten 7min, ja lopulta nukahti yksinään, ja on siitä asti nukkunut yöt! Nyt sitten joku ihme vaihe... Eikä auttanut Pronaxenkaan toissa yönä, viime yöksi en antanut lääkettä ollenkaan. Eli ei kai ole sitten kipeä, heräilee muuten vaan...

Mutta nyt menen pientä herraa viihdyttämään, kun muuten se hyppii tuon meidän koiruuden (rottweiler) päällä ja leikkii ratsastavansa..huoh... Vien Artun miehen siskolle hoitoon, niin tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää =)

Pi-Ki 4+6 ja Arttu1v4kk

Vierailija
38/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esskimo, olipa mukavaa että pääsit sittenkin tänne meidän matkaan!

Ziuziu, kiitos vaivannäöstä tuon sähköpostilistan suhteen, täytyypä käydä rekisteröitymässä sinne heti kun tästä ehtii.

Hapero, mun raskauksissa ainakin tuo kuvotus on kuitenkin helpottanut kun syö ("mahalla on jotain tekemistä"), nyt on nälkäkin koko ajan, mutta aiemmista muistelen syöneeni väkipakolla vaikka ei tehnyt mitään mieli ja sekin helpotti -koita keksiä jotain, mitä vaan, mikä maistuisi ja koita josko syöminen kuitenkin helpottaisi oloa.

Jaa-a, eilen pääsin ekaa kertaa kaulailemaan vessanpönttöä illalla, mutta tänään taas ainakin toistaiseksi suhteellisen hyvä olo.

Pi-Kille vielä, toivottavasti Arttu rupeaa pian nukkumaan paremmin. Mua vähän jännittää vauvan tulossa nuo yöuniasiat, meillä kun nuo isommat muksut (5v ja melkein 2v) usein edelleen heräilee useamman kerran yössä, nuorempi allergioihin liittyvien vatsakipujen vuoksi ja vanhempi muuten vaan, niin vähän mietityttää että mitähän tästä tulee sitten kun on vielä kolmaskin heräilijä... Mutta ehkä se siitä, ehkä nuo sitten jo nukkuu paremmin. Viime yönä kävin vain kerran laulamassa unilaulua yöllä, edellisenä luovutin jo heti alkuvaiheessa kun molemmat heräili ja otin ne meidän sänkyyn kun olin itse niin poikki, vaikka nimenomaan on yritetty pitää ne tuolla omissa sängyissä.

Helmililja 6+1

Vierailija
39/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos ehtisi piiiitkän viestin kirjoittaa ;)

KOALALLAKIN eilen ollut ultra. Milloinkohan palaat möksältä meillekin uutiset jakamaan..? :)

WOODBECKER kyseli toksoplasmoosi-testistä. Mä ehn niissä käynyt, vaikka Artun odotusaikana asuttiin vielä rivarissa, ja kissat oli sisällä. Hoidettiin vaan niin, että mies sai putsata aina pissa-astian, ja that's it. En mä jotenkin osannut sitä edes pelätä... Nyt asutaankin omakotitalossa, ja kisut saa olla pihalla, niin sitä ongelmaa ei enää ole. (Meillä 2 kissaa, 6v. ja 2,5v. - niin ja 8-vuotias koiraneiti.)

FYSITARKO menee KYS:iin synnyttämään? Onko Iisalmessa synn.osastoa ollenkaan, vai pitääkö sieltäkin mennä Kuopioon asti? Asuin nuorempana muutaman vuoden nimittäin K.vedellä, niin aloin vain miettimään, kuinka pitkä matka sieltä olisi ;) Nyt ei onneksi ole kuin tuo n.30km Hyvinkäälle.

Pääsitkös ANDOLINISKA kunnalliseen alkurask. ultraan?

ANZI...kyllä vain...odottavan aika on piiiitkä! Etenkin tällä samalla luonteella: kaikki tänne heti! Ja arvaa oliko raastavaa, kun Arttu meni vielä 2vkoa yli!!! Lähti kuitenkin itsestään syntymään (vedet meni), joten ei tarvinnut käynnistää. Mutta siis: varaudu siihen loppupään kaikkein tuskaisimpaan odotukseen... Niin lähellä, mutta silti niin kaukana =) Oon varma, että tämäkin menee yli ajan... X-)

TINTTI pohti "kahden-lapsen-taloutta". Artulle ja tälle vauvalle tulee aika tarkkaan 2v. ikäeroksi. Arttu on nukkunut omassa huoneessa jo 5-kuisesta, joten siinä mielessä ei ole ongelmaa. Samoin tuplarattaat on ostettu (Artun omien lisäksi), koska Artulla ja serkkutytöllä on vain vuosi ikäeroa, niin helpompi käydä kävelyllä, kun on ne rattaat ja tyttö meillä (tai Arttu heillä). Ainoa vaan, että haluaisin kovasti vaihtaa nuo tuplat toisiin... Nyt sellaiset, joissa lapset istuu vierekkäin, mutta haluaisin ne, missä ollaan peräkkäin. Noi on jotenkin niin hankalat työntää... :( Noh, ehkä se siitä. Ja Arttu alkoi tykätä reilun vuoden iässä katsoa vähän last.ohjelmiakin (Tomi Traktori ja Tuttiritari ehdottomat suosikit!), niin jospa mä saisin aina sen yhden jakson verran imetysrauhaa... =) Olen 100-varma, että vaikka ekat pari vuotta on varmasti raskasta, niin sitten se helpottaa, kun lapsista on niin paljon seuraa toisilleen.

NAU oli miettinyt samoja ennen testiä - niin mäkin ajattelin, että jollei plussaa tule, niin sitten laihis alkaa... Gröhöm... Oon vasta vuoden yrittänyt päästä näistä jäljellä olevista 10 raskauskilosta eroon!!! Lihoin 20kg, mutta 10 jäi heti laitokselle. Loput onkin sitten olleet tiukassa... Ja nyt siis pitäis tosi tarkkaan kattoo syömisiään, koska mulla ei tod. ole varaa lihota noita samoja lukemia enää!

Ja mitenköhän sitä tarkkailis... Minä kun kuulun siihen joukkoon, jolle se ruoka maistuis kellonympäri... Eli kauhea nälkä koko ajan!!! Eilen illallakin vedin "pieneksi iltapalaksi" 2 kaupan hampurilaista... En edes uskalla mennä vaa'alle... Ja housut alkaneet tällä vkolla puristaa mahan kohdalta - mutta TÄYSIN muusta syystä, kuin raskaudesta ;) En usko, että vielä voi näillä vkoilla maha vauvan takia turvota. Syömisistä se johtuu. Niin...ja arvatkaas, mitä olen tänään syönyt!?! No, 2 ( ja puolikkaan päälle) Mars-jäätelöä... EN MUUTA!!! (Heräsin 6:45...) Siis tää on ihan älytöntä... Onneks miehellä alkaa loma 1,5vkon päästä, niin se pääsee mua vahtimaan :)

MIHEHO, ei mullakaan tosiaan oireita kummosempia ole. Ja kuten NAU jo sanoikin, niin jollei kipuja ja kovaa vuotoa ole, niin ei tarvitse suotta murehtia! Mutta tiedetään...helpommin sanottu kuin tehty...

HELMILILJA - mä olen kanssa tehnyt nyt sen virheen , että aloin yöllä tarjota maitoa, jotta saan Artun uudestaan nukkumaan. Kun ei sitä vaan väsyneenä yöllä JAKSA taistella toisen kanssa... Virhe virhe...mutta minkäs teet...

Mutta juupelis juu, enköhän mä ole romaanini kirjoittanut tälle päivälle...tai ainakin aamulle :) Käyn varmaan myös tuonne yahoo-listalle ilmoittautumassa, vaikka tykkäänkin kirjoitella varmaan enempi täällä puolen.

Toiveikasta torstaita!

Pi-Ki - jälleen =D

Vierailija
40/102 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti Pi-kille ja muillekin vastaan... Eli soitin neuvolaan ja kysyin epäselvästä lasketusta-ajasta. Sain ensimmäisen neuvola-ajan 25.7 ja sieltä saan sitten lähetteen kunnalliseen alkuraskaudenultraan ja lasketun ajan määrittämiseen. Ensin pitää kuulemma olla neuvolan kirjoilla ja heillä ei ollut antaa aikoja aikaisemmin... Nyt tarvii siis muutama viikko odotella, että ultraan pääseen.

Andoliniska