Onko täällä jo muita maaliskuisia 09?
Onkohan täällä jo pinoa maaliskuisille 09? Tänään testasin plussan! Meillä on siis poika 10/07 ja yhden 3kk pillerisatsin söin jälkitarkastuksen jälkeen ja helmi-maaliskuussa ne lopetin. Ja nyt sitten tänään tuli aivan selkeä plussa! Epätodellinen olo,näinkö nopeasti tärppäsi, esikoista kun yritettiin vuosi. Vähän hirvittää, 1v5kk tulee ikäeroksi. En osaa vielä oikein tätä todeksi uskoa, vaikka tätä jo vahvasti epäilinkin. Ihan alussa ollaan, viime menkat oli 30.5. Mutta plussa se on! Varovaisen toiveikkaasti jään odottelemaan ja sulattelemaan uutista, toivottua sellaista!
Kommentit (102)
Iloinen plussannut. Tällä hetkellä viikkoja 5+0 ja laskettu aika kierron pituuden ja hedelmöityspäivän huomioon ottaen 9.3. Tosiaan yllätys oli tämä raskaus, kun oli pari lapsettomuutta aiheuttavaa hormonia vähän koholla. Meidän 10/06 lapsi, tuli kanssa ihan luomusti, vaikka aika kauan antoi odotuttaa itseään.
Kyselinkin tuolla, että milloin sinne neuvolaan pitää mennä. Tuntuu ihan hassulta, ettei muista enää mitään ekasta raskaudesta niinkuin joku tuolla aiemmin myös mainitsi.
Olo on ollut aika hyvä. Pinna on vähän normaalia kireämmällä ja väsyttää. Jääkaapin ovi käy myös koko ajan, kun tekee mieli syödä ihan tauotta. Taitaa tulla aika pullea mamma tästä!
Onnea kaikille muille samassa "sopassa"oleville!
e
Voi Koala, tsemppiä sulle pahoinvoinnin kestämiseen. Se on kamalaa! Mulla oli ekassa raskaudessa karsea ympärivuorokauden kuvotus+oksentelut jonnekkin rv11 asti, ja siitä vielä n. kuukausi eteenpäin päivittäinen aamuoksennus, jonka jälkeen olo helpotti (jälkimmäinen se oli siis se helppo vaihe) . Mua rupeaa edelleen kuvottamaan jos jonkun vaatteet haisee vaikka kaupassa sille pyykinpesuaineelle, jolla silloin pestiin pyykit -pyykit kun kuivui silloin pikku kylppärissämme, missä vietin paljn aikaa pöntön äärellä. (Nykyään muuten käytän hajuttomia pesuaineita :) ) Toisessa raskaudessa odotin koko ajan että koska se _kauhea_ olo alkaa, mutta ei sitä ikinä varsinaisesti tullutkaan, aika paljon kuvotusta mutta ei sillä kertaa invalidisoivana, ja oksensin vain kerran. Nyt kauhunsekaisin tuntein odottelen mitä tuleman pitää, aika paljon kuvottaa mutta vielä ainakin lievä-asteisesti (tällä kerralla aamupainotteisesti, mikä on uutta), syöminen auttaa -syödä pitääkin about koko ajan ettei tule paha olo, tänään tempaisin töihin kiireessä vain yhden banaanin mukaan ja nyt alkaa paniikki nostaa päätään, kohta menen syömään ruokaa mutta miten pärjään loppupäivän? Se kuvotus on superinhottavaa silloin kun se on pahana, jos on jossain käymässä on sellainen paniikinomainen tunne että pitää päästä pois kun koska tahansa voi oksentaa (vaikka yleensä ei oksennakkaan) ja jos on kotona, ei pysty ajattelemaan muuta kuin että miten paha olo onkaan. Ja tämä tietokoneruudun tuijottaminen pahentaa kyllä myös tilannetta.
ps. 1.raskaudessa koin salmiakkipastillien imeskelyn hyvänä, kuvailin sitä muille niin että suunta kurkussa on ikäänkuin alaspäin, ei ylöspäin :)
Helmililja 5+3
Pi.Ki: Tein molemmat testit Onni nimisillä testeillä. On tämä jotenki tosi mystistä, ei oikein tiedä ollenkaan mitä ajatella. Menkat on nyt melkein kaks viikkoa myöhässä. Alavatsassa tuntuu outoa nipistelyä ja vihlontaa, ei yhtään niinku menkkakipujen tapaisia, mutta jotakin erilaista. Mun täytyy odottaa vielä loppuviikkoon ja käydä sitten uudestaan testissä. Olen miettiny tässä kohdun ulkoistaraskauttakin, mutta voihan se olla että tämän stressin takia menkat ei vaan ala. Ei auta nyt kun odotella että jotakin alkaa tapahtumaan. Onkohan kellään muulla sattunut vastaavaa?
Kiitos Helmililja tsempityksestä! Hassua kun satuit juuri nyt mainitsemaan niistä salmiakeista. Tajusin niitä tänään kaupasta tilata ja tuntuu, että auttavat oikeasti! Eilen aloitin multitbs raskaus -tabut kaksin kappalein ja tänään aloitin Heksavit 300mg -tabut, eli B6 -vitamiinin (annostus ohje oli 1/4 tablettia päivässä). Minkäköhän kaiken yhteisvaikutusta, mutta olo on ollut viimeiset pari tuntia aivan ihmeellisen hyvä. En normaalisti syö salmiakkia ollenkaan, mutta niissä tuntuu tosiaan olevan suolaa ja sokeria juuri oikeassa suhteessa!
Eikös kukaan muu olisi kiinnostunut perustamaan listaa Yahoon puolelle? Esikoisen odotusaikana meillä oli siellä oikein kiva poppoo ja oli mukava saada suljetulla listalla kirjoitella pidempiäkin romaaneja. Meillä oli tapaamisia ja siitä porukasta on tullut mulle ihan oikeita ystäviäkin. Laittaisin listan itse pystyyn, mutta taidot eivät riitä. Olisiko joukossamme joku, joka osaisi ja innostuisi?!
koala 6+0 (?)
Minä justiinsa kyselin nuista alkuraskauden vuodoista tuossa aijemmin.Plussasin perjantaina eli 5+2 mennään.Tyttö 2v jo odottaa innoissaan vauvaa taloon...Mielialat vaihtelee,äskenkin ol nenäliinalle käyttöä kun luin "surullista" kirjaa...Eikä se nyt NIIN surullinen ole...onnellinen loppu ja kaikkee :D Ja nyt taas laulattaa ja naurattaa!Yhen kerran iski oon aamupahoinvoinnista jo kärsinyt,just silloin perjantaina,sen jälkeen ei ole kauhean paha olo iskenyt.
Oikeaksi palstaterroriksi aloin sitten... x)
Varasin tänään alkuraskauden ultran, rv silloin 6+3. Arttua odottaessa en siinä käynyt, mutta nyt jänskättää niiiiin paljon, että pakko. Ja ois muutenkin pitänyt gyne-aika varata, joten menee sit vissiin vakuutuksiinkin jne.
Tänään sattunut aika ajoin melkoisen kovaakin alamahaan... :( Pari kertaa oon tosissaan säikähtänyt, että nyt se tulee ulos... Mutta kuuluuhan ne menkkamaiset kivut tietty tähän alkuun - täytyy sitten vaan toivoa, ettei ala vuoto...
ESSKIMO, jään mielenkiinnolla odottamaan uutta testin tulosta, ja pidän peukut pystyssä! Mutta luulis, että oli raskaus sitten normaali tai kohdunulkoinen tai tuulimuna tai whatever, että MYÖS ne tk:n testit näyttäis samaa kuin apteekin tikut... Tai siis eikös niistä samaa hormonia (hcg vai mikä se nyt oli...) katsota? Tuntuu kyllä tooosi oudolta... Toivotaan, että ne teki siellä jonkun virheen ;) Jaksamista sinne!
Mutta nyt laittamaan pyykit vielä narulle, ja sitten voisikin linnoittautua selaamaan läpi digiboxin tallennuksia... On mennyt toi Cashmere mafiakin ihan ohi - onks se niin hyvä, että kannattais alkaa seuraamaan? Oon kyllä sellainen sarjafriikki, että parempi varmaan jättää se suosiolla väliin... X)
No niin...heipat tältä päivältä!
Pi-Ki rv4+3
Lyhytaikaiseksi jäi se hyvä olo. Nyt taas on aika kamala olo. Esikoisesta kirjoitin raskauspäiväkirjaa ja vastaavan päivän kuin tämä kohdalla luki "olo helvetillinen", joten nyt pitää vaan puskea läpi tästä. Inhottavaa, että kesälomalla täytyy toivoa ajan kuluvan nopeasti. Lueskelin vähän tarkemmin salmiakin vaikutuksista ja tuli siihen tulokseen, että turha siitä on pelastusta tähän oloon odottaa. Kyllä se auttaa, mutta sitä pitäisi syödä niin koko ajan, että korvista alkaisi tulla ulos. 50g oli kertarajoitus. YÄK!!!!!!
Nyt on menävä (syömään tai) oksentamaan, viuh!
koala
Kahden testin jälkeen alan uskoa, että kyllä meille vissiin vauva on tulossa. Ensimmäisen tein reissussa Indonesiassa ja en ollut ihan luottavainen paikalliseen testiin vaikka näyttikin selkeästi kahta viivaa. No kotosuomessa sunnuntaisen testin tuloksena edelleen raskaana. Laskurin mukaan laskettu aika 5.3.09. Ekaa kertaa raskaana ja tuntuu etten kyllä tiedä yhtään mistään mitään... no onneksi tässä on aikaa oppia.
Eilen soitin neuvolaan ja ensimmäinen aika varattu. Mies on aivan tohkeissaan myös ja suunnittelee jo telkkahuoneen muutosta vauvankammariksi. Sukulaisille lienee pakko kertoa kun kesälomille mennään mökkeilemään eikä aiemmin ole lasiin tullut syljettyä...
Aivan mieletöntä, itkettää vain joka käänteessä mutta se kait kuuluu asiaan :)
voisiko joku selventää mitä nuo rv x + jotain tarkoittaa, raskausviikko on ainoa minkä tajuan tuosta mutta mitä noi x + y on ja miten se lasketaan? vähän tyhmiä kyselen, mutta antakaa anteeksi ensikertalaiselle :)
Sain jo hyvää tietoa näistä lievennetyistä menkkakipuhenkisistä oireista, eli ilmeisesti eivät ole vakavia.
Nyt on pakko yrittää tehdä vähän töitäkin eikä vain roikkua täällä, vaikka on kyllä vaikeaa keskittyä muuhun kun on niin hirveä tiedonjano raskauden suhteen.
Ihan alkuun toivottelen KOALALLE parempaa oloa!!! Voin vain kuvitella tuon kauhean olon... Voi kunpa siltä säästyis! Niinpä varmaan... :/
LM - tervetuloa ja onnea! Nuo raskausviikot menee siten, että esim. mulla on tänään 4+4, niin 4 vkoa ja 4 päivää päälle. Huomenna 4+5 on 4vkoa ja 5pvää päälle. Eli viikot+päivät :)
Joo-o...väsyttää ihan perkuleesti... EIkä asiaa auttanut viime yö, kun Arttu heräsi "vain" klo 1, klo2, klo3 ja klo4 annoin sitten särkylääkettä, jolloin nukkuin 7:30 asti... Liekö hampaita tulossa, vai oliko vaan tuuria, että lääkkeen jälkeen taas nukkui??? Mieskin lähti eilen työkeikalle ja tulee huomenna. No, annan vielä tänä iltana varmuuden vuoks lääkkeen ennen nukkumaanmenoa, jos tulis sitten parempi yö... Pitäis varmaan nyt mennä itseasiassa torkkumaan, kun Arttukin nukkuu päikkäreitä. Se on vaan NIIIIIN kamalaa, kun just ehtii nukahtamaan parhaimpaan uneen, ja sitten toinen herää X-)
Pitäisköhän munkin aloittaa toi raskuaspäiväkirja, kuten KOALA tekee??? Harmittaa, ettei tullut Arttua odottaessa tehdyksi :(
Mutta juuuuuu...ehkä meen hetkeksi pitkälleni ja lukemaan vaikka.
Pi-Ki rv 4+4 (ja Arttu 1v4kk)
kiitos selvennyksestä, Pi-Ki. eli olen sitten vissiin rv 5+5 :)
Tuo raskauspäiväkirja on hyvä idea. Taidan ryhtyä pitämään sitä, tosin eipä sinne paljon ole kirjoittamista ainakaan toistaiseksi kuin että nälättää kokoajan ja itku pääsee pienemmästäkin liikutuksesta ja tietty hehkutusta kun on niin onnesta soikeana.
Pohjois-Savosta siis ollaan ja lakettu aika 2.3.09. Viikkoja nyt 6+1. Toissa päivänä alkoi se kuuluisa alkuraskauden pahoinvointi ja mitään muuta en odota niin paljon, kuin sen loppumista. Oksentanut en vielä ole, mutta jatkuva huono olo ja kuvotus sekä päänsärky ei ole mukavaa. Mikään ruoka ei maistu, mutta pakko on yrittää syödä. Painoa on jo tippunut kaksi kiloa. Onko muilla samanlaista?
Tehtiin radikaali päätös mennä jo huomenna mökille. Radikaali sikäli, että se tarkoittaa uutisen julkistamista puolelle sukua. Ultraa aikaistettiin viikolla ja menen sinne matkan varrella jo huomenna (!) Viikkoja on silloin vain jotain 6+2 tai sinnepäin, joten paljoa en odota näkyväksi. Sanoivat kyllä puhelimessa, että laitteet on aivan tuliterät ja jo 6+ viikolla on sykkeitä näkynyt. Pitäkää peukkuja!! Mulla on takana yksi keskenmeno ja vähän kauhistuttaa mökille mennä, jos ultrassa näkyy jotain epämääräistä tai jos ei näy mitään:(. Muutenkaan en haluaisi julkistaa uutista näin aikaisin. Paha sitä on kuitenkaan peitelläkään, kun muuttaa maha pömpöttäen jääkaapin viereen asumaan. Nyt on kuitenkin kesäloma (säistä huolimatta) ja täällä kaupungissa se kuluu hukkaan.
Raskauspäiväkirjaa kannattaa todella pitää varsinkin jos aikoo vielä jatkossa raskaaksi. Itse pidin kirjaa jo esikoista yritettäessä ja sen perusteella on ollut helppo vertailla onko jotkin oireet raskausoireita vai vain pms - oireita. Samoin nyt olen voinut päätellä mikä päivä on tärpännyt kun olen verrannut näitä alkuraskauden oloja edelliseen raskauteen.
Mutta tosiaan, kesken ei ole välttämättä mennyt vaikka täältä listalta katoankin. Palailen taas kun olo sallii matkustamisen. Pitäkäähän porukka koossa ja vauvat kyydissä ja vielä viimeinen vetoomus suljetun yahoo-listan puolesta;) Se on ihan huippusysteemi:)
:koala edessään massiivinen pakkausprojekti..
Joopa joo, viime viikolla tuli tehtyä raskaustesti, ensimmäinen ikinä ja ihan selkeästi näytti plussaa. Mies oli ehtinyt aamulla jo lähteä töihin, joten piti sitten laittaa sähköpostilla kuva testi-ikkunasta, että arvaas mikä tää on ja mitä se tarkoittaa? B-) Lapsonen on kyllä ihan toivottu, taisipa olla 3 kuukautta yritystä takana kun tärppäs.. Laskettu aika olis 12.3.
Menkkamaisia nipistyksiä on ollut, alkuun kyllä ajattelin että sieltä ne tulee, mutta eipä tullutkaan. Huono oloa ei vielä ole ollut, toivottavasti ei suuremmissa määrin tulekaan, jotta voisi olla töissä suht normaalisti..
Neuvolaan en ole vielä saanut aikaa, koska neuvolan täti palaa lomalta ensi maanantaina. Onko kenelläkään tietoa/kokemusta toksoplasmoositestistä, kun on noita kissoja taloudessa..
Pahinta tässä on se, ettei vielä halua kertoa kenellekään asiasta. Vielä kun nyt kesällä on tiedossa jos jonkinlaista kissanristiäistä, polttaria ja häätä.. Joo mä en nyt juo mitään, olen autolla liikkeellä. Kaikkihan sen siinä vaiheessa arvaa, mutta arvatkoon. Vaikka eipä tätä oikein itsekään vielä todeksi usko.
Tsemppiä kaikille odotukseen!
meillä on huomenna samat jutut. Ultraan meen minäkin =) Rv:t huomenna 6+3 ja toivon ihan kamalasti, että jotain jo näkyisi.
Laitteet pitäsi olla hyvät, joten sen puoleen ainakin.
Pi-Ki:llä oli sama 6+3 ultrapäivänä. Hauska, että on muitakin innokkaita ;)
En ainakaan montaa päivää olisi tätä odotusta enää kestänyt...
Kaksi viikkoa olen nyt sulatellut tätä uskomatonta uutista. En ihan usko vieläkään, mutta pieniä muistutuksia asiasta on alkanut tulla.
Vatsallaan maatessa ei kannata tehdä kovin äkkinäisiä liikkeitä, tai saa huutaa ääneen. Pistää kyljestä niin. Tuli mieleen vastaavia tilanteita esikoisesta, kun pomppasin esim. puhelimeen.
Olin kirjoittanut esikoisesta näillä päivillä, että pissahätä tuntuu/pissaaminen tuntuu. Painaa? Ja nyt on ihan samaa. Ja yöllä on mentävä vessaan.
Huono olo on ollut lievästi monena päivänä, esikoisesta oli huono olo yhtenä ainoana päivänä.
Onnea coco-koalalle ultraan. Tulehan sitten mökkireissusi jälkeen kertomaan kuulumiset. Minä palaan asiaan huomenna.
Esikoisesta oltiin samalla mielellä ekan ultran jälkeen , kun varmaan moni on plussatestistä. Oli juuri ollut se alkuraskauden km, ei uskaltanut iloita.
Nyt on ihan sama. Katsotaan sitten huomiset tunnelmat, jos saa hyviä uutisia.
Edelleen pyörryksissä
AnniHelena rv 6+2
Tervehdys kaikille. Mulla siis nyt viikkoja 4+3, la 14.3. Varasin eka neuvola-ajan, joka on kahden viikon päästä, eli 6+3 on sillon viikkoja. Sulla Heidi T. on la melkein 2 vk aiemmin ku mulla, joten jos synnytykset menee lähellekkään laskettuja aikoja, niin ei taideta tavata KYS:ssa.
Mulla ei ainakaan vielä mitään erityisiä raskausoireita ole, rintoja aristaa, vähä turvottaa masua ja ehkä myös pientä väsymystä. Ekassakaan raskaudessa mlla ei ollu yhtään pahoinvointia, toivottavasti ei tule nytkään..
Pahoittelut teille, joilla sitä on!!!
On tämä kyllä ihanaa... eikös ookin?? Mieskin on ihan pyörryksissä... rupes heti haaveilemaan uudesta isommasta autosta, voi että mua olis naurattanu, kyllä meidän perhe mahtuu entiseenkin vaikka yks perheenjäsen on tulossa lisää.
Meillä meinataan kertoa sukulaisille vasta ku oon käyny eka neuvolakäynnin.
Ihanaa odotusta teille kaikille... niin ja se raskauspäiväkirja olis varmaan tosi hyvä idea.
t. Fysitar rv 4+3
Meitähän alkaa olla täällä jo tosi paljon, kivaa!!!
Paha oli ja kuvotus on tännekin saapunut kaveriksi. Pahinta se on iltaisin, välillä yölläkin herään pahaan oloon. Väsymys on edelleen kovaa. Ja kaiken lisäksi mun maha on kasvanut ihan hirveesti. Tasan yhdet farkut mahtuu jalkaan, joten kohta joutuu mammavaateostoksille. Tosin kolmosestakin ostin rv. 7 äitiysfarkut, mutta ei vielä oo niinkään paljon viikkoja. Mahan kasvun takia rupesinkin epäilemään, että josko raskaus olisikin pidemmällä, kun mulla ei kierukan poiston (toukokuussa) jälkeen tullut kunnollisia menkkoja lainkaan ja kierukan aikana kuukautisia ei ollut lainkaan, joten kierron pituudesta ei oo hajuakaan. Täytyy soittaa kai neuvolaan ja kysyä, jos vaikka pääsis kunnallisessa alkuraskauden ultraan... Kaksosraskaus myös hieman "pelottaa", kun sekä mun ja miehen suvussa on paljon kaksosia.. Alkaako muilla omat housut jo puristaa?
Mä haluaisin pitää vielä muutaman viikon raskaden salaisuutena, mutta mahan kasvun takia se taitaa olla mahdotonta. Muutamilta sukulaisilta oonkin jo saanut merkittäviä katseita. Kukaan ei kuitenkaan oo suoraan kysynyt... Ei auta kun toivoa, että kaikki menee hyvin ja vaavi pysyy mukana meillä kaikilla maaliskuuhun asti.
Hauskaa viikkoa!
Andoliniska, jonka raskausviikot hakusessa, ehkä 5+3
Heippa kaikille,
tein positiivisen raskaustestin reilu viikko sitten. Laskettu aika olis 11.3. Kyseessä on ensimmäinen lapsi, joten tunteet on vielä vähän mylläkkänä. Varsinaisesti ei edes yritetty mitään, jätettiin vain ehkäisy pois ja päätettiin katsoa mitä tapahtuu. Ja sen jälkeen ei enää kuukautisia kuulunut. Kaikki tapahtui tosi äkkiä. Eka neuvola-aika on tilattu ja se olis parin viikon päästä. Välillä on ollut vähän kuvottavaa oloa, rinnat aristaa aika kovasti ja eilen oli ekaa kertaa tosi turvonnut olo ja farkut tuntui kurjilta. Ei kai tässä vielä tarvii mammavaatteiden ostoon lähteä?
Kaikki kokeneimpien vinkit otetaan ilolla vastaan ja mukava olis kuulla muidenkin ensikertalaisten fiiliksia! Mukavaa kesää kaikille!
Olipas huono aamu mutta nyt onneksi 2.aamupalan jälkeen elämä alkaa voittaa. Siis tein kamalan virheen enkä syönyt kunnolla aamulla kun meille tuli niin kiire, ja sen seurauksena olikin tuossa työmatkalla sellainen olo että huh,huh -joka kerta kun haukottelin (ja sitä tapahtui useasti) väistämättä myös yökkäsin, ja puolivälissä matkaa rupesin jo haaveilemaan työpaikan vessasta, johon kohta pääsen oksentamaan... (Niin paha olo ei sentään ollut että olisi tarvinut suunnitella moottoritien varteen pysäyttämistä) mutta vielä selvittiin oksentamatta, ja nyt olo lähes normaali -kohta täytyy kyllä syödä lisää :) Onneksi raahasin tänne töihin eilen kassillisen evästä, joten eiköhän tästäkin päivästä selvitä.
Mulla myös jotkut housut kiristää jo, mutta olen kyllä aiemmissakin raskauksissa siirtynyt osittain mammahousujen käyttöön ennen rv 10. Mulla on sellainen keskivartalosta paksu olo, tuntuu että pitää vetää koko ajan vatsaa sisään ettei kaikki nyt ihan vielä näkis että tuohan on raskaana...
Helmililja 6+0
Ensin meinasin, että teenkö jo uuden pinon näin alkuviikon kunniaksi... Mutta jos katsellaan vielä muutama pv/tämä viikko tässä pinossa, kun meitä "tupsahtelee" koko ajan lisää :D Vai mitä ootte mieltä???
En ehdi kauaa tässä istuakaan, kun kohta lähdetään pojan kanssa kävelemään keskustaan (menee aamupäivä siellä jotenkin nopeammin ;D). Mutta olitte puhuneet tuosta, kenelle on raskaudesta kerrottu. Minä kuulun niihin ihmisiin, jotka eivät vain osaa olla hiljaa (vaikka ehkä vielä tässä vaiheessa pitäisi...). Ollaan kerrottu siis molempien vanhemmille, sisaruksille ja muutamalle kaverillekin. Enkä ole kenellekään sanonut, että olisi edes mikään salaisuus... Ajattelin niin, että jos menee kesken, niin ei ihmisten tarvitse ihmetellä, miksi on suru puserossa. Enkä mä oikeasti osaisi olla hiljaakaan =)
Outoa sinänsä, että tämä toinen raskaus jännittää/pelottaa esim. keskenmenon kannalta enemmän kuin ensimmäinen! Ekan kanssa otin ihan rauhassa kaiken, enkä edes osannut stressata mistään mitään. Mutta meneekö se sitten niin, että tässäkin tapauksessa tieto lisää tuskaa :/ En viime raskaudessa edes "osannut" tänne netin keskustelupalstallekaan hakeutua kuin vasta rv37! Eli nyt kun tietää mitä VOISI käydä, niin sitä sitten pelottaakin...höh! Mutta täytyis vaan koittaa ajatella positiivisesti, ja murehtia vasta sitten, jos murehdittavaa tulee. Mitäpä sitä suotta käyttää tätä mahtavaa ja onnellista odotusaikaa murehtimiseen =D
Oikein hyvää alkanutta viikkoa kaikille maalismasuille!!!
Pi-Ki rv4+3 (ja Arttu 1v4kk)