Voi apuva, apuva, Word:in kanssa hukassa!!!
Voi voi! Yritän pitkää tekstiä saada word:illa tottelemaan (huom. en voi käyttää nyt muita ohjelmia). Kaikki hyvin muuten, mutta en vaan saa marginaaleja / reunuksia tottelemaan. Olen valinnut koko tekstin (mustannut) ja lisännyt mukautetut reunukset ja laittanut tässä kohtaa 2 cm molempiin reunoihin. Ei tapahdu mitään! Otin tekstistä kaikki muotoilut pois ja yritin samaa uudelleen, ei vaan mene. Mulla nököttää tässä nyt teksti jossa toinen marginaali 5 cm ja toinen 3 cm, missä mättää??!!!
Niin ja ongelmana on, että useamman sivun kun pistän painoon, niin...ei hyvä! Apua, apua, apua, auttakaaaaa!
Kommentit (9)
Mene asiakirjan alkuun, älä maalaa, valitse sivun asetuksista marginaalit ja katso että muutos vaikuttaa koko asiakirjaan (pudotusvalikosta alkaalka). Jos ei vaikuta niin maalaa koko asiakirja ja tarkista kappaleasetukset ettei niissä ole mitään vialla, vasen ja oikea.
Word 2013. Sepä se, ei toimi. Juuri noin olen tehnyt, sekä ilman tekstin "maalaamista", että sen kanssa. Tulostin myös tekstin varmuuden vuoksi (jos näyttö jotenkin huijaisi), mutta ei, toinen reuna on 3 cm ja toinen 5 cm. Miten voi olla... otin varmuuden vuoksi muotoilutkin pois tekstistä ja yritin tätä ensimmäiseksi, mutta ei. Ap.
No kopioi koko teksti ja liitä se ilman muotoiluja uuteen asiakirjaan jos sinne on putkahtanut muotoilu mistä ei oikein saa kiinni mikä mättää.
Hetkonen....taisin onnistua! Siellä oli tosiaan kappaleasetuksissa jotkut ylimääräiset mitat jotka tuli lisänä toiseen reunaan sen marginaalin päälle! Voi ihanaa, ette usko, että olen iloinen :)! Kiitos, kiitos, kiitos!!! Palaan asiaan vielä jos jossain mättää tulostuksen jälkeen, mutta tää tais olla tässä :) Ap
Tee uusi dokumentti, jossa nuo marginaalit. Sen jälkeen alkuperäisessä dokumentissa ctrl+A ja ctlr+C ja uudessa dokumentissa ctrl+V (eli copy-pastella teksti wanhasta uuteen).
Vielä kysymys....jos nyt lätkäisen tämän PDF:ksi, niin eikö mun pitäisi olla turvassa siinä, että jos tekstiä printataan / painetaan, niin muotoilut ei enää tee yllättäviä tepposia eli PDF tulee sellaisena miltä näyttää?
Mikä versio?
Office 365:
Sivun asettelu
Sitten vasemmasta laidasta reunukset
Mukautetut reunukset
Siitä 2 cm joka puolelle
Tekstiä ei tarvitse valita tuota varten, toimii ilmankin,