***Euroviisut 2016, kisakatsomo***
Jokos juomat lasissa ja pöperöt pöydässä? Kohta se alkaa!
Kommentit (353)
Azerbaijan, Kroatia ja Kypros ovat sellaisia minkä jatkoonpääsemistä en tajua.
Siiderivalas kirjoitti:
Suomi ja Viro olisivat kyllä ansainneet finaalipaikat. :(
Juu ei, siis ainakaan Suomi. Vaikka nämä onkin tusinahumppakisat, niin siinäkin sarjassa tuo Suomen humppa oli melkoinen tusinarenkutus, jota kukaan ei edes muista enää muutaman viikon päästä.
A kirjoitti:
No oli meidänkin viisu nyt parempi kuin azerbaijan, malta ja tsekki kuitenkin.... :(
Tšekki meni ihan ansaitusti finaaliin mielestäni.
käyttäjä-8072 kirjoitti:
Siiderivalas kirjoitti:
Juu ei, siis ainakaan Suomi. Vaikka nämä onkin tusinahumppakisat, niin siinäkin sarjassa tuo Suomen humppa oli melkoinen tusinarenkutus, jota kukaan ei edes muista enää muutaman viikon päästä.
No muistaako yhtäkään noista biiseistä edes tunnin päästä?
käyttäjä-8072 kirjoitti:
Siiderivalas kirjoitti:
Noh, pakko myöntää, ettei Suomen biisi ihan suosikkejani ollut, mutta kyllähän sitä omaa maataan kannustaa silti. Viron kappale taas oli suosikkejani ja olisi mielestäni ansainnut sen finaalipaikan.
Siiderivalas kirjoitti:
Jotenkin tympeää, että Ruotsi tehtailee biisejä muillekin maille. Mielestäni maiden pitäisi tehdä itse kappaleensa, kun kumminkin siellä ollaan omaa maata edustamassa.
Ei Ruotsi ole ainoa, muutkin tekevät lauluja ulkomaille. Itävallankin voittolaulu 2014 oli yhdysvaltalaisen tekemä.
Olisin kyllä halunnut nähdä San Marinon finaalissa. Noh, toinen suosikki Kypros onneksi pääsi sinne.
Suomella oli sen verran huono biisi ettei yllättänyt hetkeäkään että finaalipaikka jäi saamatta.
Mä en ole kaikkea nyt kahlannut läpi tästä ketjusta. Sivulla 21 mennään, joten vilkaisin tämän viimeisen.
Mä olen euroviisufani pienen ikäni ollut ja koko tämä semifinaali oli jotenkin pettymys. Olihan siellä selvät jatkoon pääsijät.. Tai sitten en vaan ole zonessa.
Kyproksesta mäkin diggailin, siinä oli jotain, mutta se ei tule kantamaan finaalissa.
Mitä Suomen edustusbiisiin tulee, niin onhan se hyvä, mutta vanhahko. Espanjalla saman tyyppinen biisi päivitettynä tähän päivään.
Suomi oli todella huono. Veikkaan että hävisi semifinaalinsa.
Pettymys oli Suomen esitys. Epävireinen, epäpuhdas. Voi voi.
Ei Suomen kappaleessa tai esiintyjässä itsessään mitään vikaa ollut, kyllä ainekset oli ihan finaaliin pääsyyn. Suomessa ei vaan osata panostaa siihen esitykseen tai uskotaan että vaatimattomuus kaunistaa ja lykätään lavalle pöytätuuletin ja tähtisadetikku. Muut maat tekevät sellaisen lavashow:n, että huonostakin biisistä tulee hyvä.
Suomi olisi voinut pärjätä hyvinkin jos viimeistään toka kertsissä olisi tullut mukaan kunnon noste bassonjytkeineen ja muine instrumentteineen ja lavalle räjähtävä valoshow.
Täällä tehdään musiikit liian pienesti ja lavaesityskin oli kuin koulun kevätjuhlasta.
Jos biisin aikana tulee mieleen että onkohan äänentoisto ihan kunnossa, ja eikö laulaja kuule napeistaan miten epävireessä on, niin se ei ole hyvä asia.
Ei saatu toimimaan lähetystä ilman selostusta, ääni jäi jostain syystä pois kokonaan, onko muilla ollut samoja ongelmia? Aikaisemmin on toiminut moitteetta, kun äänikieleksi on valittu englanti, mutta tänä vuonna sitten ei.
Silvennoisen terävää ässää ei viitsi kuunnella ja ruotsinkielisellä puolella kaksi (!) yli-innokasta selostajaa yrittää puhua toisiaan suohon.
Vierailija kirjoitti:
Hyi kun on taas negatiivista porukkaa liikkeellä! Mulla oli oikein hyvä fiilis Sandhjan esityksestä mutta täällä vaan masentuu. Olihan se nyt ainakin paljon parempi kuin Kreikka tai Moldova, niin laulannan kuin kappaleenkin puolesta.
Suomen esittäjän puku oli arkinen ja huono valinta. Esitykseen olisi antanut kipinää kimatavan musta puku tai lyhyt mekko jossa olisi ollut jotakin klitteriä niinkuin muidenkin puvuissa. Tuo vaaleansininen oli täysi floppi. Tumma iho ja vaaleansininen puku, ei sovi. Ei edes mitään koristeita. Täytyy olla näin tiukka vaikka pahoittaisikin jokun mielen, koska näin asia on.
Kuinkahan moni katsoja osasi arvostaa sitä että haalari oli tehty poronnahasta. Jos se olisi ollut edustava kantajansa yllä, kyselyitä olisi varmasti tullut, mutta tuo vartalotyyppi ja haalarin malli ei kyllä imarrellut vaatetta eikä kantajaansa.
Onko Aussit tänä vuonna mukana?
Suomen kappale ainoa joka jäi päähän. Ehkä tuomariäänet tiputti kun kateelliset ruotsalaiset ei halua että suomi voittaa
Poronnahka ei ole meriitti kuin täällä Suomessa. Kaikkialla muualla lähinnä oksentavat: hyvä, ettei sentään itsensä Joulupukin nahasta ollut tehty.
Noniin, yö on nukuttu ja aika purkaa ev-mietteitä. Samaa voin sanoa kuin muutkin meidän Santtupantusta: vire, se vire! Ja se kamala babysininen-poronpallipotkari. Hoh-hoijaa.
Sandhja on ihana persoona ja hänestä tulee aina hyvä mieli mutta kuten aiemmin sanottua, koulun kevätjuhlajammailut ei riitä euroviisulavalle.
Tausta: Miksi suomalaiset graafikot eivät tehneet kaunista taustaa kappaleelle? Se olisi tukenut esitystä hienosti kun lava olisi aina muuttanut väriään ja tyyliään sing-it-away-kohdissa viemään murheet pois.
Puku: Sandhja on upea nainen jolla on vahva oma tyyli. Kenen neropatin keksintö tämä haalari oli? Olisi voinut olla lavalla vähän mukavampi olo jos ei kokoajan tarvitse miettiä kamelinvarvasta. Jotkut sopivan liehuvat hihat tyyliin umk ois ollu fiksumpi valinta.
Silti Sandhja teki parhaansa, kiitos ja halipusut! Toivottavasti laulu-ura saa nostetta ja keikkoja riittää! Saara Aallon kannattajana minun täytyy sanoa että olen onnellinen ettei hän ollut edustajanamme: nyt meille jää mietittäväksi mitä olisi tapahtunut jos Saara olisi ollut lavalla. Luulen että tässä on pieni Nightwish-efekti joka on hyväksi Saaran uralle. Joka tapauksessa tullut negatiivinen palaute olisi ollut Saaralle liikaa mutta luulen että Sandhja ottaa sen paremmin.
Muut kappaleet:
Kroatia: jee!
Islanti: harmi ettei päässyt jatkoon
Itävalta: söpöä
Viro: harmittaa et live-esiintyminen oli huono
Venäjä: copycat
Malta: ok
Tällaista! Torstaita odotellessa :)
No oli meidänkin viisu nyt parempi kuin azerbaijan, malta ja tsekki kuitenkin.... :(