Miten elämäntilanteesi muuttui kun lapsesi täytti 30? Palasitko takaisin töihin? Vai pystyitkö jatkamaan kotonaoloa?
Mä itse palasin töihin. Tosin jatkoin osa-aikaisena, ettei lapsen tarvinnut olla niin pitkää päivää hoidossa.
Kommentit (7)
En oo itsekään vielä 30, saati sitten lapsi 😃
Siihen on vielä 12 vuotta!
Oon aika ryppyinen silloin jo. :(
Meillä kävi niin onnellisesti että lapsi 47 v edelleen on kotona kanssani. Kyllä äitiys on ihanaa. Nyt osaa itse jo hoitaa pissa-ja kakkahommat, ja tavaakin sujuvasti. Harrastaa ratsastusta ja voimistelua, itse osaa kulkea treeneihin.
Katsellaan täyttää 30v loppu kuusta. Olisi kyllä niin ihanaa, jos saisin olla kotona, edes kesän.
Mikä on aloituksesi tarkoitus? Onko kysymys takoitettu muka vitsiksi? Vai onko ap itse palannut töihin lapsen ollessa 3kk:n ikäinen? Oliko kysymys tarkoitettu myös kehitysvammaisten vanhemmille?
Minä ajattelin pitää lapsen kotona 50-vuotiaaksi. Mielestäni osaan tarjota aika hyvin virikkeitä, eikä lapsi tunnu kaipaavan muiden ikäistensä seuraa. Tehdään päivisin palapelejä ja kuunnellaan Iskelmä-radiota. Lapsi on ikäisekseen todella omatoiminen: joskus keittää kahvit mammalle. Välillä unohtaa laittaa porot, mutta mielestäni ajatus on tärkein :) Oppi jo 38-vuotiaana kuivaksi, nykyään tarvii enää satunnaisesti käydä apuna pyyhkimässä. Ollaan hyvä tiimi, joten miksi turhaan laittaa lasta hoitoon!
Lapseni täyttää 30 vuotta vasta parin kuukauden päästä, mutta jatkan kotona olemista (etätyö jo vuosia).