Metropoliaan hakeneet, SOTELI-pisteet
http://soteli.metropolia.fi
Paljonko pisteitä saitte esivalintakokeesta omien laskujenne mukaan? Mihin koulutuksiin hait? Millä mielellä olette nyt?
Itse saan jotain väliltä 64,4 - 74,8 pistettä, tarkkaan en voi sanoa kun en muista kaikkiin kysymyksiin antamiani vastauksia. Hain ensihoitajaksi ja sairaanhoitajaksi.
Bonuskysymys, olenko nyt ihan varmasti ymmärtänyt oikein eli ensihoito/sairaanhoito-valintakokeisiin ei ole ennakkomateriaalia? :D
Kommentit (58)
Metropoliaan tuli tänään kutsu kätilölinjan pääsykokeisiin, 94,8 pisteellä! Jipii, olen niin onnellinen, vihdoin pääsin pääsykokeisiin!! Olen hakenut usein ennenkin mutta pisterajat tutkintotodistuksella haettaessa on olleet niin korkeat etten ole kertaakaan päässyt edes haastatteluihin, olin jo mielessäni luopunut haaveestani päästä kätilökouluun ennen kun kuulin tästä esivalintakoemuutoksesta.
Mahtavaa hei kuulla! :-)
Minun mielestäni tämä esivalintakoe oli paras veto. Kävin itse laureassa pääsykokeissa terkkariksi. Aina ollut unelmana tuo mutta tokarit olleet niin huonot ettei aikasemmin kehdannut edes hakea.
Toivottavasti pääset kätilöksi! Ensiviikkoa jännäämään.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa hei kuulla! :-)
Minun mielestäni tämä esivalintakoe oli paras veto. Kävin itse laureassa pääsykokeissa terkkariksi. Aina ollut unelmana tuo mutta tokarit olleet niin huonot ettei aikasemmin kehdannut edes hakea.
Toivottavasti pääset kätilöksi! Ensiviikkoa jännäämään.
Jep, kyllä jo jännityksellä odottelen täällä tuloksia, varsinkin kun loma menossa niin edes työ ei vie ajatuksia pois...
Itse olen tosiaan hakenut kätilöksi joka kevät ja joka syksy kolmen vuoden ajan, mutta aina on pisteraja ollut liian korkea että olisin sinne pääsykokeisiin päässyt ja viime syksynä ajattelin jo etten enää hae kunnes kuulin tästä uudesta esivalinnasta! Eikä minun lh-todistukseni omasta mielestäni edes niin kauhean huono ollut, mutta pisterajat tosiaan olleet älyttömän korkeita. Nyt sitten ensimmäisen kerran oikeasti mahdollisuus päästä sisään, joten jännitys aika korkealla... Kokeet meni itsestä ihan hyvin mutta taso on varmasti niin korkea etten tiedä riittääkö se.
Onko täältä kukaan hakemassa nyt syksyllä? Ajatuksia ennakkomatskusta?
Joo mä hain nyt syksyllä, ja vaikka matikka on vahvuuksia, tuli paljon pistevähennyksiä kun kiireellä laskin/arvoin 😣 Olihan niin että yo-tod pistemäärä lasketaan mukaan kokonaispisteisii? Siinä tapauksessa pisteitä jotain 81, eli en pääse vieläkään vaihtaa alaa 😢
Mites muilla hakijoille meni?
Tänään tuli minulle ainakin pisteet syksyn sotelista. Vain 52,7/80 :( Mahtaako riittää kätilö- tai terveydenhoitotyön pääsykokeisiin... aika hilkulle menee, jos on yhtään sama linja kun keväällä.
Minkälaisia pisteitä olette saaneet?
Mitä mietitte mitkä mahkut et sais kutsun 40.6 pisteellä
Täälläki vaa 49 pistettä. Nyt syksyllä ollu vissii haastavampi koe? Onko kukaa saanu yli 70?:D
69,4/80 pistettä! Pitäis varmaan riittää savolinnan fysioterapian soveltuvuuskokeisiin..
Kevään kokeesta sain yli 80p, mutta töpeksin vaihtoehtojen kanssa ja nyt sain vaan 41 ja rapiat pisteitä..eli kevään kokeen perusteella olisin luultavasti päässyt niihin paikkoihin pääsykokeisiin, joihin hain vasta nyt. Matikassa tuli tyhmiä virheitä, kun en tajunnut pyöristää ylöspäin yms...
Tänään tuli valintakoekutsu, saa nähdä miten menee tällä kertaa...
Miten te laskette teijän pisteet?
Toiset sanoo, että miinuspisteet on (soteli alalla) joko -1,3 tai -1,5 mut eihän tämä voi pitää paikkansa??!! Eihän kukaan sitä sais opiskelupaikkoja kun alin pisterajat hipoo 73 😁
Mä sain 62 ja en oo saanu kutsua :( voi paska!