Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan miettinyt miltä järvi näyttäisi, jos siitä poistettaisiin kaikki vesi

Vierailija
10.05.2016 |

Miten on.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus lapsena pelkäsin että meteoriitti törmää mummon mökin järveen kun mummo oli selittänyt että järviä on syntynyt myös sillä tavoin meteoriitti iskee maahan ja järven vesi tulee runsaan sadeveden kautta.:) Mutta joo myös tuota oon ajatellut ja se olis aika jännän näköistä kieltämättä.:)

T: 22-vuotias nuori mies/poika

Vierailija
2/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, olen välillä miettinyt tätä, hassua, että joku muukin on ajatellut samaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Minun voisi olla ehkä hyvä nähdä, ettei siellä ole mitään ällöttävää tai pelättävää. Usein minua jostain syystä karmii uida vedessä, jonka pohjaan en näe.

Vierailija
4/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisi vain se monttu, niin olisihan se jännää. Eli olen miettinyt. 

Vierailija
5/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Siitä saakka, kun joskus lukiossa(?) luin Paahde nimisen romaanin.

Vierailija
6/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, lähinnä siksi että lähellä on järvi jossa on paikoitellen todella syviä (kymmeniä metrejä) kohtia joihin ei pääse sukeltamaan (vert. uimarannat joissa vettä ehkä muutama metri syvimmillään). Lisäksi olen kuullut juttuja, että sodan jälkeen on ko. järveen upotettu aseita, ties mitä sieltä voisikaan löytyä :)

Vierailija
7/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja joskus olen miettinyt tällaisia että montakohan ruumista löytyisi...

Vierailija
8/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunnallamme on tekojärvi. Todella kuivana ja kuumana kesänä veden pinta laskee tosi paljon, useita metrejä. Kun sitä kuivunutta aluetta katsoo, saa jonkinlaisen käsityksen miltä näyttäisi jos koko järvi kuivuisi. Aika kiehtovan näköistä.

Vierailija
9/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Usein pohdin kuinka siistiä ois, jos jotenkin järvet ja meret saataisin hetkeksi tyhjiksi; että mitä kaikkea sieltä löytyisikään. Maan päällä on kohta kaikki mahdollinen tutkittu, mutta veden alla on älyttömästi karttaamatonta lääniä.

Vierailija
10/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole miettinyt ikinä. Ennen kuin nyt.

Vierailija
11/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Elimäellä asuneena, pellolta näytti.

Vierailija
12/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin joskus lapsena kummisetääni rakentamaan ison imurin, jolla voisi imeä järven kuiviin ja päästä sitten tutkimaan sitä pohjaa. :D

Vierailija
13/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereellahan sen silloin tällöin näkee, kun tammerkoski (vaikkei järvi olekaan) lasketaan kuivaksi siitä hämeensillan kohdalta. Siellä sitten lojuu polkupyöränraadosta lähtien lähes kaikkea mahdollista.

Vierailija
14/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän millainen järvi on kyseessä, voin ihan mielelläni yrittää kuvitella sen pohjarakennetta. Mökkijärvemme on meteoriitin tekemä, Suomen oloissa syvä, kirkasvetinen (ei pohjasedimenttiä tai muitakaan vettä samentavia aineksia), pitkiä kapeita lahtia, saaria.

Kaverini puolestaan asuu matalan, savipohjaisen järven rannalla. Kuvittelen sen näyttävät ilman vettä lähinnä perus lavuaarilta.

Saimaata en osaa kuvitella ilman vettä, se on niin iso. 

Miksi kysyt? Millaista järveä ajattelet? Laita itseäsi vähän peliin, ap! :)

Vierailija
15/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuota minäkin miettinyt, lähinnä Tyynenvaltameren kohdalla. Toinen mikä olisi kanssa mielenkiintoinen jos kerrostalon etuseinä olisi pois ja kaikkien kodit näkyis. Miten erilailla sama kämppä olisi kalustettu!

Vierailija
16/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sukeltaessa ja sukellusveneessä saa siitä käsityksen. 

Tasaista ja kukkulaa niinkuin maallakin, kasvillisuus toki erilaista.

Vierailija
17/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt ja voin kertoa, et eipä kivalta näyttänyt! Kalaparat pienissä lätäköissä ym.

Vierailija
18/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä sattuma. On ollut jo useamman päivän mielessä ja uskon sen jo nähneeni, sillä helatorstaina ystäväni halusi näyttää tietyn paikan Itä-Suomessa, joka omassa mielikuvitusmaailmassa oli selvästi suuren järven pohja-aluetta. Näky oli aavemainen ja taianomainen, vaikka oli asutusta, mutta kaikki rakennukset olivat korkealla mäen päällä. Alue oli monta kilometriä pitkä ja leveä, mutta sitä ympyröi suuri järvialue. Tämä keskustelun sysäyksenä, alan etsimään kys.paikasta lisää tietoa. Kiitos ap.

Vierailija
19/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se näyttäisi kuraiselta ja ruskealta. Varmaan tosi ankean näköistä. Araljärven kuivumisestahan on paljon kuvia. Tylsän ja ankean näköistä.

Vierailija
20/29 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt usein, niin lapsena kuin aikuisenakin! Muistan tapauksia kun laiturilta on puonnu veteen millon mitäkin ja miettinyt jos lampi/järvi tyhjennettäisiin, niin löytyisikö kaikki vahingossa puonneet esineet ja löytyiskohän vielä jotain vanhempaakin/arvokkaampaa tavaraa sieltä pohjasta :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi