Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuorilla on varaa hulppeisiin taloihin ja puitteisiin

Vierailija
10.05.2016 |

lähinnä nyt erilaisten tosi tv - ohjelmien katselun perusteella. Usein toinen on vaikka työtön tai kotiäitinä, toinen käy perusduunarin töissä ja on uudet talot ja hienot takat ja kalusteet autoineen koirineen jne ...

Mistä se raha tulee!?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylisuuret lainat

Vierailija
22/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä sain perintönä isovanhemmilta tontin ja talon. Ja vanhemmat on hankkineet muutenkin 150 000 omaisuutta tässä vuosien mittaan mulle. Näin mulla.

Olitko ainut lapsenlapsi? Olivatko heidän lapsensa jo kuolleet, kun sait tämän perinnön?

Oli meitä lapsenlapsia liuta ja lapsiakin kolmet, mutta vain oma vanhempani jätti itsensä välistä. Muutkin lapsukaiset saivat tontit ja talot. Joo, on hyvin toimeentuleva suku, vaikkei mitään aatelistoa sentään.

Eikö niitten isovanhempien olisi kuulunut käyttää rahaa itseensä, kun kerran rahaa ja varallisuutta oli. Hankkia itselleen hyvätasoiset yksityiset hoitopaikat, kenties hoitajat kotiin. Miten oli: elivätkö isovanhempasi viime aikansa "kunnanvaivaisina", vai hyvässä hoitopaikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tapana kaikilla rahoilla/lainan äärirajoilla rakentaa mauton ökylinna kehyskunnan savipellolle ts. tontti ei maksa mitään. Sitten jos ja kun ero tulee ihmetellään kun ei saa omiaan pois kun kukaan ei arvosta sijaintia vaikka talo olisi jopa lähellä hienoa.

Vierailija
24/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista T. Velkaa 320 t :(

Vierailija
25/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni jo hieman alle nelikymppisenä vanhaksi kalkkikseksi, mutta olen kyllä ihmetellyt samaa. Parilla serkulla on tulotasoon nähden todella kalliit uudet talot ja uudenkarhea Volvo vaihdetaan pihalle joka kolmas vuosi. Joka välissä valitetaan sitä, että miten lapsilla ei ole oikein mahdollista harrastaa mitään kun kaikki on niin kallista. Lasten talvi-/kesävaatteita ostaessa valitetaan, että kuinka kaikki on niiiiiin kallista. Rahapula on jatkuva. Viime vuosina ollaan ostettu kimppalahjoja pyöreitä täyttäneille enoille ja tädeille ja heiltä on saanut heidän osuuttaan lahjasta (30 - 50 euroa per perhe) odottaa viikkokausia, kun "juuri nyt ei ole rahaa ja on paljon laskuja ja voinhan maksaa sitten seuraavasta palkasta".

Samaan aikaan ihmetellään, että miten me asumme vielä kymmenen vuotta sitten rakennetussa talossamme: "Eikös se kannattaisi rakentaa uusi, kun teillähän on varmaan enää lainaakin vain vähän jäljellä?"

Vierailija
26/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni peri 18-vuotiaana isotätinsä koko omaisuuden. Metsää, maata, useita tontteja, asunto ja talo. Näin meillä oli jo teinipariskuntana mm. oma kesähuvila.

Vierailija
27/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä on puolisolla isänsä kuoleman takia. Nuoria, vakavaraisia vanhempia sen takia olemme olleet. Sitten kun töissä on oltu niin varsin paljon jäänyt löysää (keskimäärin 2000e/kk ylimääräistä).

Vierailija
28/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä sain perintönä isovanhemmilta tontin ja talon. Ja vanhemmat on hankkineet muutenkin 150 000 omaisuutta tässä vuosien mittaan mulle. Näin mulla.

Olitko ainut lapsenlapsi? Olivatko heidän lapsensa jo kuolleet, kun sait tämän perinnön?

Oli meitä lapsenlapsia liuta ja lapsiakin kolmet, mutta vain oma vanhempani jätti itsensä välistä. Muutkin lapsukaiset saivat tontit ja talot. Joo, on hyvin toimeentuleva suku, vaikkei mitään aatelistoa sentään.

Eikö niitten isovanhempien olisi kuulunut käyttää rahaa itseensä, kun kerran rahaa ja varallisuutta oli. Hankkia itselleen hyvätasoiset yksityiset hoitopaikat, kenties hoitajat kotiin. Miten oli: elivätkö isovanhempasi viime aikansa "kunnanvaivaisina", vai hyvässä hoitopaikassa?

En mä nyt menisi sanomaan, että olisi kuulunut eläkepäivillään pistää Vegasissa pelikoneisiin pari miltsiä ihan vaan ettei vahingossakaan jäisi perintöä. Kotonaan pystyivät asumaan loppuun asti, eikä hoitajien ja siivoajien kanssa tarvinnut pihistellä. Ei heille kukaan sanellut, miten rahojaan pitäisi käyttää.

Vierailija
29/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä olen itsekin aina ihmetellyt. Tuntuu että kaikilla muilla oli varaa ostella hienot autot ja asunnot jo kymmenen vuotta sitten ja itse vasta nyt alan päästä siihen varallisuusmäärään että voi harkita tuollaista. Mut ehkäpä muitten suvut on sitten rikkaampia niin joku asunto-osakkeen ostaminen lapsille tai kymppitonnin auto on pelkkää karkkirahaa niille.

Vierailija
30/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes 70% elää ylivarojensa, eikä heillä olekaan varaa siihen elämään jota elää. 

Vierailija
31/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen itsekin aina ihmetellyt. Tuntuu että kaikilla muilla oli varaa ostella hienot autot ja asunnot jo kymmenen vuotta sitten ja itse vasta nyt alan päästä siihen varallisuusmäärään että voi harkita tuollaista. Mut ehkäpä muitten suvut on sitten rikkaampia niin joku asunto-osakkeen ostaminen lapsille tai kymppitonnin auto on pelkkää karkkirahaa niille.

Pankista saa lainaa siihen asuntoon ja rahoitusyhtiö sponssaa sen auton...

Vierailija
32/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymppitonnilla saa vaikkapa Audiin kunnon stereosysteemin. Ei siis autokaupoissa kummoinenkaan raha.

Vierailija
33/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ne duunarit saattaa joskus (varmaan aika useinkin) ansaita paremmin kuin akateemisesti kouluttautuneet. Ja pääsevät ansiotyöhön paljon nuorempana, eikä ole opintolainoja painamassa.

Vierailija
34/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Että miten ihmiset vaikuttavat esimerkiksi niin varakkailta jopa niillä seuduilla, jotka ovat pahimman rakennemuutoksen kynsissä, eli josta on esimerkiksi tehtaat lopetettu. Ja silti ihan tavallisilla nuorilla duunareilla on isot talot ja kalliit autot. Kai ne ovat perintöä tai säästöjä tai lainaa. Mutta silti, miten joku voi pitää yllä tuollaista elintasoa vaikka työttömän päivärahalla? Kai se ison talon ylläpitokustannuksetkin jotain maksavat, samoin kuin auton.

Vierailija
35/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt menisi sanomaan, että olisi kuulunut eläkepäivillään pistää Vegasissa pelikoneisiin pari miltsiä ihan vaan ettei vahingossakaan jäisi perintöä. Kotonaan pystyivät asumaan loppuun asti, eikä hoitajien ja siivoajien kanssa tarvinnut pihistellä. Ei heille kukaan sanellut, miten rahojaan pitäisi käyttää.

Tuolla asenteella raha pysyy suvussa, ja muuttuu arvostetuksi vanhaksi rahaksi. Yleensä suomenruotsalaiset ovat oivaltaneet tämän, toisin kuin umpisuomalaiset, jotka sitten voivat henkisesti huonommin kun joutuvat aina sukupolvi toisensa jälkeen nyhjäisemään kaiken ns tyhjästä.

Vierailija
36/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkavivulla. Nyt on korot alhaalla, ison lainan ottaminen kannattaa jos vain pankki sen myöntää.

Vierailija
37/37 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Että miten ihmiset vaikuttavat esimerkiksi niin varakkailta jopa niillä seuduilla, jotka ovat pahimman rakennemuutoksen kynsissä, eli josta on esimerkiksi tehtaat lopetettu. Ja silti ihan tavallisilla nuorilla duunareilla on isot talot ja kalliit autot. Kai ne ovat perintöä tai säästöjä tai lainaa. Mutta silti, miten joku voi pitää yllä tuollaista elintasoa vaikka työttömän päivärahalla? Kai se ison talon ylläpitokustannuksetkin jotain maksavat, samoin kuin auton.

Meillä laskettu, että 150 neliön omakotitalon kk-kustannukset jossain 300-400 välissä riippuen tuleeko kylmä talvi vai ei. Tuleehan tuo nyt halvemmaksi kuin asua vuokralla 700 euron yksiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi