Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nuorilla on varaa hulppeisiin taloihin ja puitteisiin

Vierailija
10.05.2016 |

lähinnä nyt erilaisten tosi tv - ohjelmien katselun perusteella. Usein toinen on vaikka työtön tai kotiäitinä, toinen käy perusduunarin töissä ja on uudet talot ja hienot takat ja kalusteet autoineen koirineen jne ...

Mistä se raha tulee!?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista

Vierailija
2/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttava on kupannut keskituloisilta vanhemmiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla hinnat ovat paljon halvempia. Sadalla tonnilla saa jo vaikka mitä.

Vierailija
4/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot takat?! Voi apua :D Missä perähikiällä asut?

Vierailija
5/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainarahalla

Vierailija
6/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla ei ole tulisijoja..?

Vierailija
7/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö on yks vaihtoehto. Vaikka omat vanhemmat olisi elossa on voinut periä vaikka isovanhempansa koska perintö voidaan helposti siirtää yhden polven yli.

Vierailija
8/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi tämä talopaketti on alle satatonnia

http://www.herrala.fi/talomallisto/veikko/

Sitten vaan oman maun mukaan hankitaan - ja kilpailutetaan - sisustusmateriaalit. Monesti näillä nuoremmilla talon rakentamisesta on joko itsellä tai läheisillä (isät, veljet, sedät, enot) kokemusta ja talo pistetään pystyyn talkoovoimin. Mitä kauempana kasvukeskuksista asuu, sitä halvempaa on tonttimaa.

Vierailija
9/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on?! Mutta mitä ihmeellistä on hienossa takassa? Maksaa muutaman tonnin.

Vierailija
10/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin tulee vastaan omakotitaloa ihan Helsingissäkään, jossa ei olisi takkaa.

Hienoissa taloissa on hienot takat, esim. molemmille puolille isot lasiluukut, moderni muotoilu jne.

Vierailija
11/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunareilla on usein kädentaitoa, joten talon rakentamisessa voi säästää monesta paikasta. Lisäksi duunari + kotiäiti -pariskunta pystyy töiden puolesta useammin asettumaan pieniin kaupunkeihin ja kyliin, valtaosa ns. akateemisista työpaikoista on suuremmissa kaupungeissa. Tällöin elinkustannukset ovat oikeasti halvemmat, kun matkoihinkaan ei mene paljoa rahaa.

Vierailija
12/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuli sellainen käsitys, että niihin on varaa?

Vierailija
13/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on?! Mutta mitä ihmeellistä on hienossa takassa? Maksaa muutaman tonnin.

"Missä perähikiällä asut?"

Vierailija
14/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä sain perintönä isovanhemmilta tontin ja talon. Ja vanhemmat on hankkineet muutenkin 150 000 omaisuutta tässä vuosien mittaan mulle. Näin mulla.

Vierailija
15/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä sain perintönä isovanhemmilta tontin ja talon. Ja vanhemmat on hankkineet muutenkin 150 000 omaisuutta tässä vuosien mittaan mulle. Näin mulla.

Aivan kultaiset isovanhemmat siulla.

Vetää kyllä sanattomaksi.

Vierailija
16/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kultaiset isovanhemmat siulla.

Vetää kyllä sanattomaksi.

Toinen perijä kommentoi... Ihan järkeenkäypää tuo on, normaalia. Mietipä, jos itse olisit mummu, jolla talo ja tontti. Haluaisitko testamentata nuo elämäntyösi ja aarteesi

a) lapsillesi, joilla on jo omat talot hankittuina --> talo menisi myyntiin tai jäisi mökkikäyttöön ja aikanaan lapsenlapsesi maksaisivat siitä toiset perintöverot

b) lapsenlapsellesi, joka tarvitsee perintöä

c) ihan vain valtiolle

Vierailija
17/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomessa rahaa. Sodat on maksettu ajat sitten ja nyt on perittävää yhdellä jos toisella.

Vierailija
18/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko ainut lapsenlapsi? Olivatko heidän lapsensa jo kuolleet, kun sait tämän perinnön?

Vierailija
19/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi tämä talopaketti on alle satatonnia

http://www.herrala.fi/talomallisto/veikko/

Sitten vaan oman maun mukaan hankitaan - ja kilpailutetaan - sisustusmateriaalit. Monesti näillä nuoremmilla talon rakentamisesta on joko itsellä tai läheisillä (isät, veljet, sedät, enot) kokemusta ja talo pistetään pystyyn talkoovoimin. Mitä kauempana kasvukeskuksista asuu, sitä halvempaa on tonttimaa.

Ja tämä kirjoittaja ei tiedä MITÄÄN talojen hinnoista. Tuossa ei ole, kuin kuoret ilman pohjaa. Hinta on ilman tonttia VÄHINTÄÄN kolmen kertainen. Ei kannata huudella jos ei tiedä mitäön asiasta.

T. Kaksi rakentanut

Vierailija
20/37 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitko ainut lapsenlapsi? Olivatko heidän lapsensa jo kuolleet, kun sait tämän perinnön?

Oli meitä lapsenlapsia liuta ja lapsiakin kolmet, mutta vain oma vanhempani jätti itsensä välistä. Muutkin lapsukaiset saivat tontit ja talot. Joo, on hyvin toimeentuleva suku, vaikkei mitään aatelistoa sentään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme