Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada 4v keskittymään iltasatuun? Pyörii ja höpöttää omiaan

Vierailija
10.05.2016 |

Haluaisin rauhoittaa pojan iltapuuhien jälkeen sadulla. Himmennämme valot ja istun pojan sängyn viereen. Silittelen ja luen satua (saa itse valita) Viimeistään kolmannen sivun kohdalla alkaa pyöriä, hautautuu peittoon, pyrkii sängystä alas, höpöttelee. Vaikka kuinka komentaisin että nyt ollaan hiljaa paikallaan ja kuunnellaan satua niin jaksaa taas pari sivua ja sama mynkääminen jatkuu.

Millä te rauhoitatte omanne iltaisin? Päivisin jaksaa kyllä keskittyä esim. tablettiinsa vaikka kuinka pitkään. Toisaalta myös trampoliini on semmoinen mistä häntä ei toisina päivinä meinaa saada pois ollenkaan.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika haluaisi mielummin käydä unille omien ajatustensa kanssa ja lukeminen ärsyttää? Lue päivällä.

Vierailija
2/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, kärttää tablettiaan mutta olen sanonut että sitä ei nukkumaan mennessä hipelöidä ja siksi ehdotan satua. Poika vastaa "No okei jos ei saa tablettia" valitsee sadun muttei kuitenkaan keskity.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat kunnolla selkään ja pyörität hiuksista kun alkaa olla levoton. Sanot että jos kerta tahtoo venkoilla ja olla hankala ni annat sille kunnolla aihetta

Vierailija
4/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä varten luet, itseäsi vai lastasi? Koska vaikuttaa siltä, ettei lasta kiinnosta kuunnella, vaikka ilmeisesti olet päättänyt, että Hyvä Äiti lukee iltasadun.

Voisitteko rauhoittua esim. juttelemalla päivän tapahtumista? Samalla silittelet ja olet läsnä.

Vierailija
5/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä provo?

Ei tuon ikäiset jaksa kuunnella monen sivun satuja. Meillä luettiin noin pienille vielä lasten runoja. Niihin jaksoivat keskittyä.

Pikkuhiljaa siirryttiin sitten pidempiin tarinoihin.

Koululaisille luetaan lasten ja nuorten kirjoja.

Vierailija
6/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iltasadun sijasta jutteluhetki. Lapsi purkaa silloin päivän aikana kertyneet ajatukset ja tapahtumat. Puhutaan siis lapsen esiin ottamista aiheista hänen ehdoillaan. Suosittelen!

Vierailija
7/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä provo?

Ei tuon ikäiset jaksa kuunnella monen sivun satuja. Meillä luettiin noin pienille vielä lasten runoja. Niihin jaksoivat keskittyä.

Koululaiselle ei lueta enää yhtään mitään. Koululainen lukee itse. Minä luin kokonaisia satuja lapselle kolmevuotiaana ja lapsi oppi lukemaan neljävuotiaana. Alkoi lukemaan heti kun osasi sujuvasti lukea kokonaisia lastenkirjoja itse.

Vierailija
8/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1, kärttää tablettiaan mutta olen sanonut että sitä ei nukkumaan mennessä hipelöidä ja siksi ehdotan satua. Poika vastaa "No okei jos ei saa tablettia" valitsee sadun muttei kuitenkaan keskity.

Ap

Ruuturiippuvainen 4-vuotias! Pistäpä se tabletti nyt piiloon vaikka pariksi kolmeksi vuodeksi.

Vierailija
9/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä provo?

Koululaiselle ei lueta enää yhtään mitään. Koululainen lukee itse. Minä luin kokonaisia satuja lapselle kolmevuotiaana ja lapsi oppi lukemaan neljävuotiaana. Alkoi lukemaan heti kun osasi sujuvasti lukea kokonaisia lastenkirjoja itse.

Meillä lapset oppivat myös ennen kouluikää lukemaan, toinen alle nelivuotiaana, toinen kuusivuotispäivänsä tienoilla. Siitä huolimatta luin heille satuja paljon pitkään, kouluikään saakka ja vielä siitä yli. Siinä lukemisessa on muitakin aspekteja kuin pelkkä lukeminen. Se, että saavat rauhoittua rauhassa, kuunnella äidin rauhoittavaa ääntä ja nukahtaa siihen lukemiseen kaikessa rauhassa. He ehtivät lukea itsekin paljon erikseen. Tai he tulivat syliin kirjan kanssa ja pyysivät lukemaan, vaikka olisivat itse lukeneet juuri saman kirjan. 

Vierailija
10/10 |
10.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 lisää, mies ei meillä kelvannut. Isä ei osaa lukea, oli kommentti usein. Eli isä ei ilmeisesti eläytynyt tarpeeksi.