Olen työtön enkä yritä edes työllistyä
Viimeksi taisin hakea töitä vuosi sitten. Keskityn mielummin liikuntaa ja muihin harrastuksiini kun kuluttaisin aikaa hakemalla niitä vähiä työpaikkoja mitä nyt on. Tuillakin pärjää kohtalaisesti joten pitäkööt työpaikkansa. On elämässä tärkeämpiäkin asioita kun joku vitun työ.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
ymmärrän kyllä, itsellä sama mutta tosin muista syistä.. en tosin voi sanoa niitä täällä sillä muuten viestini poistettaisiin
Haluisin tietää.
Toivottavasti olette samalta alalta kanssani, niin on kaksi kilpailijaa vähemmän työpaikan saamisessa!
Ala harjoittelemaan pokemonina olemista. Siitä saat sisältöä vielä lisää elämään.
Mitäpä sitä töitä tekemään, jos ilmaista rahaa saa! Luuserilaiskurit!
Et kai sitten nosta mitään tukia jos ei työnhaku/työt nappaa?
Ihan vapaasti saat tehdä mitä haluat kun et tee sitä toisten rahoilla.
Tällainen on oikeasti eettinen päätös. Olette uuden ajan airuita. Tulevaisuudessa ihmiset vielä naureskelevat tälle nykyiselle rahan vallalle ja babylonin lampaille.
Kiitos tosi paljon, autat ihan hirveästi meitä, jotka yritetään työllistyä ja joiden loppuelämä riippuu siitä, että saisi jostain palkkaa. Mene vielä iltalehteen kertomaan sama asia, jotta varmasti saadaan työttömät leimattua työhaluttomiksi.
Olen itse työtön. Minulla on myös diagnosoitu fyysinen pitkäaikaissairaus. Se ei (vielä) täytä työkyvyttömyyden kriteereitä, ja siksi olen vain työtön. En kuitenkaan halua työelämään, koska jaksamisen kanssa tulisi ongelmia. Sairauteni takia haluan elää mahdollisimman stressitöntä elämää.
Muille olen sanonut olevani työkyvyttömyyseläkkeellä sairauteni vuoksi. Ei se kenellekään kuulu, miksi olen työelämän ulkopuolella.
Terveet taistelkoot vähistä työpaikoista. Itse olen ainaisen lomani ansainnut, kun jaksan joka päivä nousta sängystä, peseytyä ja asioida ruokaostoksilla. Näin on hyvä. Omatuntoni on puhdas.
Vierailija kirjoitti:
Sinä et käytä varmaan mitään verorahoilla kustannettavia palveluita?
Sitä vaan, että työstä kertyis parempaa eläkettä. Niin et sitten vanhana kovin paljon saa ja on tyhjä yhteiskuntaa syyttää sitten, kun ei ole lääkkeisiinkään varaa ja kaurapuuroa pittää syyä.
En minäkään. En vaan jaksa sitä nykyistä hullunmylyä, mutta en ota tukiakaan. En kehtaisi, enkä koe sitä oikeaksi. Elän vaatimattomasti maalla, kasvatan vähän syötävää, hakkaan omat klapit ja kalastelen. Entinen kaupunkiasuntoni on vuokrattuna. Sillä ja vanhoilla säästöillä elää niukasti. Ihan hyvä elämä näin. Ei tuota hulluutta jaksa vaikka ikää ei ole kuin 35.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle ok, jos tänne tullaan lomailemaan koko eliniäkseen meidän verorahoilla? Viesti poistuu 3, 2, 1...
Täällä toinen työn haun lopettanut. Tulen mielelläni töihin sitten, kun sinne pääsee vähän helpommalla. Tapelkoon ne työhaluisimmat niistä vähistä työpaikoista keskenään. Minulle riittää odotellessa puutarhanhoito, urheilu ja pienet pimeät työkeikat silloin tälläin. Nyt on ollut aika kiireistä veroilmoitusten täyttelyä ja selvitysten tekemistä. Onneksi on akateeminen tutkinto, niin työkkäri antaa olla suht rauhassa. Kerran parissa kuukaudessa tulee joku hakukehoitus "päällikön virkaan" johon minua ei vastavalmistuneena ja kokemattomana tietenkään valita.
Hyvää kesää kaikille työttömille ja työllisille yhtä lailla!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosi paljon, autat ihan hirveästi meitä, jotka yritetään työllistyä ja joiden loppuelämä riippuu siitä, että saisi jostain palkkaa. Mene vielä iltalehteen kertomaan sama asia, jotta varmasti saadaan työttömät leimattua työhaluttomiksi.
Sinäpäs yksinkertainen olet. Ei ihme ettei töitä löydy. Sehän on sulle vaan sitä parempi mitä isompi määrä työttömiä lopettaa työnhakemisen. Saatat sinäkin päästä töihin. Vai luuletko, että työnantajat lopettavat kiukustuneena palkkaamisen vaikka tarvetta työntekijälle olisi? Kun lukevat siis niitä "työhaluttomien juttuja".
Taas ilmeisesti tuo joku yksi sama ammattivalehtelija-aloittaja tämän kierolla tavalla työttömiä ihmisiä halveeraavan aloituksen takana. Ettekö jo muutkin osaa tunnistaa näitä? Minä ainakin arvelen tunnistavani. :/
Se on joku patologinen valehtelija ja selvästi empatiakyvytön, mutta työssä ja työelämässä se kyllä itse on! Nämä jo tunnistaa täältä, ihan tosi. Kenenkään ei pitäisi vastata näihin sen provoihin ensinkään, koska niin tuo saa manipuloitua asioita päälaelleen.
Vierailija kirjoitti:
Eli tärkeintä on se työnhakeminen. Ei se onko töissä. Voi tätä työmuurahaisten logiikkaa ja vähä-älyisyyttä... Itseasiassa olisi oikeasti loogista nostaa työkkäritukia niille jotka eivät hae töitä. Olisi vähemmän hakijoita niihin avoimiin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Taas ilmeisesti tuo joku yksi sama ammattivalehtelija-aloittaja tämän kierolla tavalla työttömiä ihmisiä halveeraavan aloituksen takana. Ettekö jo muutkin osaa tunnistaa näitä? Minä ainakin arvelen tunnistavani. :/
Se on joku patologinen valehtelija ja selvästi empatiakyvytön, mutta työssä ja työelämässä se kyllä itse on! Nämä jo tunnistaa täältä, ihan tosi. Kenenkään ei pitäisi vastata näihin sen provoihin ensinkään, koska niin tuo saa manipuloitua asioita päälaelleen.
Mitä provoa tuossa aloituksessa on? Meillä on kasvava joukko ihmisiä, jotka haistattavat paskan työelämälle, niin kauan kuin se on joku tavoiteltava palkinto eikä jokapäiväinen asia. Elämässä on muutakin tekemistä kuin kirjoitella hakemuksia päivästä toiseen ja lukea kiitos mutta ei kiitos sähköposteja.
Mä oon ollu 2-vuotta jo työttömänä, mut sain onneks mukavan lähtöpaketin edellisestä työpaikasta. Mut mitä hakea, tarjolla vaan surkeita töitä vielä surkeemmalla palkalla. Ei oo käyny kyllä aika pitkäksi, aina voi harrastaa jotain.
Jos ryöt ei maistu, ei sinun syömänkään pidä.
ymmärrän kyllä, itsellä sama mutta tosin muista syistä.. en tosin voi sanoa niitä täällä sillä muuten viestini poistettaisiin