Noin 5kg pudottajat?
Onko muita jotka yrittävät vielä saada sitä kuuluisaa noin viittä kiloa pois ennen kesää? Vaikka aika kesähän se jo onkin... Olisi mukava saada "seuraa" muista pudottajista, jotka tahtoisivat esim. päivitellä tänne edistymistään ja kuulumisia?
Itsellä aloituspaino oli 60kg, ja tällä hetkellä painoa on 56,6kg, eli jotain on tapahtunut, ja tavoite on n. 52 kilossa. Itsellä tavoitteena vähintään 2 salikäyntiä viikossa sekä 2krt puolen tunnin hölkkälenkki ulkona. Hyvin on viimeisen pari kuukautta sujunutkin, tosin nyt helleaalto on kyllä latistanut hieman suurempia urheiluhaluja ja ikävästi lisännyt myös jäätelönsyöntihaluja... Pinnistelen silti ja paino on tasaista hidasta tahtia tippunutkin. Viime viikolla 0,5kg.
Punnitsen itseni joka aamu, ja tulen kertomaan tänne päivitystä, luulen sen lisäävän motivaatiotani, ja vielä enemmän lisää jos täällä sattuisi olemaan muita suunnilleen samoja määriä tiputtelevia, tai miksi ei suurempiakin määriä?
Kertokaa vähän itsestänne ja painot, paljonko tippunut ja mikä tavoite jne. Ja tietysti voi vaikka aloittaakin nyt tämän ketjun innoittamana!
Kommentit (67)
Bikinimama, oletkin ahkera salireenaaja! =) Mäkin kävin aiemmin salilla muutaman vuoden ajan pari krt viikossa (no jos totta puhutaan niin 0-3 krt, välissä muutamien kuukausien taukoja aina takaisin palaten), mutta en oikein koskaan syttynyt siihen lajiin, koitin jaksaa oman hyvinvointini ajatuksella, mutta ei sekään lopulta kovin pitkälle kantanut. Tein vähän liikaa oman mukavuusrajan sisäpuolella, toki siitäkin hyötyä on mutta juuri mitään näkyvää tulosta en saanut, joten totesin henkiselle hyvinvoinnilleni tekevän parempaa liikkua ja kuntoilla muutoin, joten lopetin puolisen vuotta sitten. Juoksu on kyllä mun juttu, ja ulkona liikkuminen muutenkin, siihen päälle koitan sitten jotain lihaskuntoliikkeitä kotosalla jaksaa. Kuulostan laiskalta, ja olenkin! =D
Mut mut, tämän aamun paino 69,5 kg, eli 1,1 kg lisää viime punnituksesta apuaaaa! No toki nää heilahtelut "kuuluu asiaan", mutta silti aina ottaa päähän. Ehkä tuo viime viikonloppu kuitenkin kostautui enemmän kuin ajattelin.
Everest
Täällä myös yksi! Kiloja kertynyt viimeisen 1,5 vuoden aikana ja aivan vääriin paikkoihin ja lisäksi kaikki ihan sitä puhdasta läskiä, ei lihasta. Nyt on laihista takana viikko. En ole laskenut kaloreita enkä lisännyt liikuntaa tosin, koska ajattelin nyt kerrankin lähteä pienin askelin. Ruokavaliomuutos siis ensin kevyempään suuntaan. Herkut olen jättänyt kaikki pois. Voi kuitenkin olla, ettei tarvittavaa kalorivajetta ole vielä tullut, mutta ainakin turvotus on helpottanut jo ja olokin vähän parempi.
Painoa minulla on pahimmillaan tässä ollut reilut 55kg. Vielä pari vuotta sitten painoin 48kg laihimmillani, mutta tavoite on nyt sellainen suunnilleen 50kg. Ensin vaikka 52kg, koska sitäkään ei ole vaaka pitkiin aikoihin näyttänyt! Parhaimmillaan olen saanut tiputettua jonnekin 53,5kg suunnilleen.
Minullapa taitaa nyt kuitenkin olla vaaka oikeasti rikki tai sitten patteri ihan lopussa, punnitsin äsken ja kauhistuin kun lukema oli 55,7kg, astuin pois ja punnitsin uudestaan ja sitten näyttikin 54,3kg... Aamiaisen olen tänään jo syönyt, mutta nyt en tosiaan tiedä, mihin lukemiin pitäisi luottaa! Muutama päivä sitten kivoin tulos oli jo 53 alkuinen, mutta en muista tarkemmin.
Salilla käynnistä olen kyllä itse innostunut, talvella en käynyt kuitenkaan kun kerran viikossa suunnilleen, mutta nyt kevään ajan olen kyllä käynyt erittäin ahkerasti. Ja minulla tosiaan on pt:n tekemät ohjelmat 2kpl, ja sen lisäksi olen käynyt joko esim. pilates tai joogatunnilla kerran viikossa, tai vatsatreenitunnilla. Huomaan itse kyllä tuloksiakin, varsinkin siinä miten painoja on saanut nostaa treeniohjelmissa. Mutta eihän se kaikille sovi ja kyllä nyt kauniilla ilmalla olen minäkin mielummin useammin lähtenyt ulos juoksemaan/kävelylle ja käynyt salilla vaan sen 2krt/vk.
Kuten arvelinkin niin yövuorojeni jatkuessa myös paino tippuu hyvin, koska yöllä ei oikein itselläni tee mieli syödä paljoakaan, joten tänäaamuna paino 55,6kg. Toivottavasti loppuviikon kahdet juhlat eivät tuo kaikkea painoa sentään takaisin... :D
Kiva saada lisää porukkaa mukaan!
Aloitin tammikuussa silloin mitat 172/91. Nyt 84kg en ole juuri kuntoillut vaan olen nähnyt nälkää ja sitten ahminut ja taas nähnyt nälkää... Pitäisi vaihtaa taktiikkaa. Tavoite on, että kehtaa kulkea uimarannalla. Ei ehkä vielä tänä kesänä. Huoh ja nyyh. Kurnii...
Minä haluan kanssa mukaan! Tavoitteena 52 kg ja pituutta 160. Tarkkaa painoa en ole uskaltanut ottaa, kun viime viikko meni reissatessa (syödessä hyvin), mutta viimeksi oli 57 kg. Kävin jo syksyllä 53, mutta paino pompahti takaisin. Vähän masentavaa, koska koen itseni tosi pullukaksi tässä painossa, sillä olen aina aikaisemmin tottunut olemaan se pienin porukassa. En ole enää voin kertoa :D
Tuntuu vaan kovin hankalalta laihtua, kun en överipaljon herkuttele normaalisti, mutta annoskoot lienevät vähän tuhteja. Liikunta on hyvällä mallilla, treenattua tulee viisi kertaa viikossa + hyötyliikunnat, mutta alamahassa on silti löysä röllykkä :O On tosin ollut myös silloin, kun olin vain 42 kiloinen, mutta jos sitä saisi muutaman kilon pudotuksella edes pienemmäksi.
Yritän uskaltaa aamulla punnita itseni ja tulen takaisin kertomaan tuloksia... Te muut olette edistyneet tai ainakin pysyneet samassa, mutta itseä kauhistuttaa, että mitäköhän lukemaa vaaka nyt näyttää :/
Olkoon minun nimimerkkini Näljamängud, kun sen niminen kirja tuossa edessä lojuu ja aikamoiselta nälkäpeliltä tämä laihdutus tuntuukin...
Heippa, minäkin voisin liittyä joukkoon! Vähän jänskättää kirjoitella tänne kun yleensä vain luen eri keskustelujen kommentteja...
Eli pituutta minulla on 163 ja painoa oli helmikuuhun mennessä kertynyt ruhtinaalliset 60 kiloa. Vaikka normaalipainon puolella oltiinkin, tunsin olevani aivan liian tukevassa kunnossa siihen nähden, mitä tahtoisin olla. Kevät on mennyt siinä, että ensin yritin lisätä reippaiden kävelylenkkien määrää ja hillitä vähän herkkujen syöntiä. Noh, tulokset olivat hyvin vaatimattomat. Seuraavaksi keksin kalorilaskurin, mutta nähtävästi en ole osannut reiluun kuukauteen merkitä päivän aktiivisuutta realistisesti, mistä johtuen tulokset ovat säälittävät :/ Kiukuttaa se, että koko kevään olen ajatellut koko ajan painonpudotusta, mutta juuri mitään ei ole tapahtunut. Välillä on mennyt kuukausikin, etten ole päässyt punnitsemaan itseäni, minkä vuoksi en ole tajunnut tätä painon samoissa luvuissa pysymistä...
Nyt olen ehkä tajunnut kalorilaskurin salaisuudet ja lähden kesää kohti entistäkin tarmokkaammin. Painoa on viikonlopun mittauksen perusteella 58,9 kg ja tahtoisin pudottaa juurikin sen viisi kiloa. Herkut ovat ehdoton kompastuskiveni, mutta täydellinen kieltäytyminenkään ei minulta oikein onnistu. Olenkin päättänyt, että herkutellakin saa kunhan kaloreihin jää kunnon vajaus. Eli kohtuus kaikessa.
En ole tästä painonpudotusyrityksestäni kertonut kuin parille ihmiselle, pelkään kai ettei se kuitenkaan onnistu. Kaipaisin täältä palstalta sellaista muiden ihmisten tsemppausta, joka ajaisi minua eteenpäin kohti tavoitettani. Olen vain niin kyllästynyt tähän tursuiluun. Vatsa on ehdoton ongelmakohtani, joskin myös reidet ovat kasvaneet ennätyksellisiin mittoihin...
- Pumpuli (Tämä nimimerkki ei kuvasta tämänhetkistä fiilistä, mutta ehkä tulevaisuudessa oloni on kevyt kuin pumpuli :D )
Hienoa! Tervetuloa vaan kaikki mukaan! Sillä tavalla se sujuu parhaiten että tsempataan toisiamme täällä, ja tänne kun tietää että täytyy tulla edistymisestään kertomaan niin tulee ehkä jätettyä se ylimääräinen jälkiruoka tmv ottamatta. :)
Liityn mattimyöhäsenä mukaan, kai vielä mahtuu? :)
Tässä kevään aikana on tiputeltu niin, että lähtöpaino oli 80. Sitten pääsin kohtaan 75, mihin jumittui hetkeksi. Nyt olen kohdassa 73. Yritän päästä suunnilleen kilomäärään 68. Pituutta minulla on siis 167.
Tarkoituksenani on ollut pudottaa hitaasti, että muutokset olisivat sitten vähän pysyvämpiäkin. Nyt on kyllä vähän "nälkä kasvanut syödessä", eli kun kiloja on alkanut tippumaan ja eron on huomannut etenkin vaatteiden istuvuuden suhteen, niin on tehnyt mieli syödä suorastaan liian vähän jotta kiirehtisi parempaan lopputulokseen, mutta sitten on pitänyt muistutella itselleen, ettei se paastoaminen ollut se juttu, mihin piti tähdätä, ja jos kroppa huutaa ravintoa niin että heikottaa, niin on siihen joku syykin. :D
Vihreän teen olen kokenut hyväksi auttajaksi: tuntuu, että kadottaa nälkää ja korvaa turhia naposteltavia.
Epävirallisena tavoitteena yksi keskikesään sijoittuva juhla, missä haluaisin mahtua yhteen mekkoon, joka on aikanaan mitoilleni tehty, mutta esimerkiksi viime vuonna ei enää päälleni mahtunut.
Voisin liittyä mukaan, mutta mulla tavoitteena on kapeampi vyötärö, painosta viis. Oon 23-vuotias ja elänyt monta vuotta epäterveellisesti. Nyt viimeiset puoli vuotta olen liikkunut monipuolisesti ja syönyt vähän terveellisemmin, mutta herkkuja menee yhä viikottain. Tällä hetkellä vyötärö on ollut useita kuukausia 69 cm, tavotteena ois 5 cm pois.
Jos jollain on muuten hyviä vinkkejä tähän, niin otan mielelläni vastaan. Salilla en tykkää käydä, mutta teen hiit-treeniä ja välttelen vehnää.
Alicia
Viestin nro 29 kirjoittaja:
Tuollainen vähän rauhallisempaan tahtiin pudottaminen lienee järkevämpääkin kuin nälkäkuurilla paastoaminen :) Itsellänikin herää välillä ajatus, että mitä jos lähtisi kituuttamaan, mut eiköhän ne kilot tulisi sillä tavalla takaisin samantien... Sä oot saanut aikaan upeita tuloksia jo tähän mennessä, hienoa! :)
- Pumpuli
Ajattelin tehdä vähän listausta. Osa oli ilmoittautunut mukaan mutta ei ollut laittanut mitään nimimerkkiä joten niitä en nyt osannut tähän ottaa, mutta keksikää nimimerkki ja tervetuloa mukaan!
Tällä hetkellä mukana:
Bikinimama, aloituspaino 60kg -> viimeisin 55,6kg.
Everest, aloituspaino 71,1kg -> viimeisin 69,5kg
Tiia, aloituspaino 55,5kg
lihavainen, aloituspaino 91kg -> viimeisin 84kg
Näljamängud, aloituspaino 57kg
Pumpuli, aloituspaino 60 -> viimeisin 58,9kg
mattimyöhänen (?), aloituspaino 80kg -> viimeisin 73kg.
Lisätkää itsenne listaan ja päivitelkää sitä edistymisen mukaan!
Kiitos kannustuksesta Pumpuli!
Tsemppiä kaikille, pysytään ruodussa viikon loppuun asti. :D
-mattimyöhänen
Minäkin tulen mukaan! Mittaa minulla on 166 senttiä ja olen saanut olla siinä onnellisessa asemassa, että olen voinut syödä mitä tahansa painon juuri nousematta. Vaihteluväli on yleensä ollut siinä 57-59 kg, vaikka olen siis syönyt tyyliin yhtenä viikonloppuna pitsaa, kebabia ja hampurilaisia. Noh, nyt se on loppu, kai tässä on jokin maaginen ikäraja ylitetty. Kaksi viikkoa sitten kävin pitkästä aikaa puntarilla ja olihan se aika järkytys huomata, että painoa on kertynyt 65,8 kiloa. Taustalla on vaikuttanut varmaankin työpaikan vaihdos, sillä ennen työmatkani oli 3 km suuntaansa, jonka aina kävelin. Nyt teen pääasiassa etänä kotona, joten aika helppoa laskea yksi plus yksi...
Aloitin siis kaksi viikkoa sitten ruokaremontin. Päätin, etten koske mihinkään herkkuihin ennen kesäkuuta. Lisäsin kasvisten määrää huomattavasti ja hyvinä välipaloina on toiminut pähkinät ja hedelmät tai marjat. Makeannälkää ei oikeastaan ole enää. Lisäsin myös liikuntaa ja teen pitkiä ja vähemmän pitkiä kävelylenkkejä lähes joka päivä (5-12 km). Lihaskuntoharjoittelun ajattelin aloittaa ensi viikolla, koska olen huomannut, että jos kaiken aloittaa kerralla, niin hommasta ei tule mitään. Paino on tällä hetkellä 64,2 kg ja tavoitteena olisi päästä alle 60 kiloon parin seuraavan kuukauden aikana. Katsotaan miten käy. Kaikille tsemppiä oman tavoitteen saavuttamiseen!
T. Trampoliini
Minulla tänään paino 55,4kg, eli hieman vielä eilisestä tippunut. Hyvä niin.
Huomenna sitten alkaa ensimmäisillä juhlilla ja sunnuntaina toiset. :D Yritän pysyä ruodussa mutta veikkaan että hieman kyllä paino viikonlopun aikana pakostakin nousee... No mutta olen iloinen näyttäessäni nyt jo juhlamekoissani paljon paremmalta kun muutama kuukausi sitten, ja yritän muistaa sen myös juhlatarjottavia maistellessa... :D
Olen 3. viestin lähettäjä. Aamupaino tänään 60,6 kg.
Viimeiset 5 kiloa on kyllä vaikea pudottaa, jos ei urheile... Paino pysynyt siinä 60-61 kilossa nyt ainakin 3 kk ajan, pahimmillaan noussut hetkellisesti 63 kiloon. Viestin lähettämisen jälkeen paino on kuitenkin pysynyt max. 61,5 kilossa pitsamättöjenkin jälkeen, eli ihan hyvältä näyttää. Jos tosiaan kuukaudessa pääsisi sinne alle 60 pysyvästi.
Pitäisi ehkä harkita juoksulenkillä käymistä tai jotain muuta kunnon liikuntaa.
Trampoliinin ikäkommentista tuli mieleen, että kuinkas vanhoja te olette? Itsekin nuorempana herkuttelin ja pysyin hoikkana ja enää ei kyllä pysty samalla lailla nyt kolmikymppienä. Tosin luulen, että enemmän syynä on elämäntapojen säännöllistyminen kuin ikä sinänsä. Nuorempana viipottelin menemään paikasta toiseen, niin etten juurikaan muistanut ja ehtinyt syödä, joten se oli sitten ihan sama, mitä rasvasta herkkua silloin kuin muisti syödä veti nassuunsa. Lisäksi parisuhde laittaa haasteensa syömiselle. Itse olen aamusyöjä ja voisin siirtyä suoraan sängystä vetelemään päivän pääaerian, kun taas mies syö pääaterian juuri ennen nukkumaanmenoa. Silloin salakavalasti tulee itsekin syötyä "seurana", vaikka ei niin nälkä olisikaan...
En uskalla vieläkään ottaa painoa :0 Kerään vielä hetken rohkeutta. Hienoja tuloksia teillä!
Näljamängud
Itse täytän tänä vuonna 29 vuotta eli aika pitkään sain onnellisena herkutella! Ps. Ai että on tuntunut hyvältä, kun mies on mässyttänyt vieressä jäätelöä, sipsiä ja pitsaa, ja itse olen pysynyt lujana. Ainoa asia, miten olen todella kaivannut, on kylmä saunaolut :D Kävin eilen ravintolassa ystävien kanssa syömässä ja yllättävän helppoa on valita listalta niitä "parempia" vaihtoehtoja.
Mites muuten, tuntuuko teistä, että olette syöneet enemmän lihaa kuin tavallisesti? Itse haluaisin vähentää lihansyöntiä yleensäkin, mutta nyt on tuntunut, että se on tavallaan se helpoin tapa syödä kevyemmin. Kalaa syön nyt noin kolme kertaa viikossa, mutta pelkkää kasvisruokaa en kovin montaa kertaa. Syöttekö te muuten kaksi kertaa päivässä lämpimän aterian?
T. Trampoliini
Minä olen kasvissyöjä ollut lapsesta lähtien, ei ole valitettavasti tie onneen. Kyllä siitä kasvisruoastakin saa lihottavaa, etenkin kun rrrakastaa juustoja :D Mutta kaikenlaisia kasvissosekeittoja suosittelisin kyllä kokeilemaan: helppoja, halpoja ja herkullisia ja tietysti kevyitä. Esimerkiksi linssimuhennos on myös todella herkullista!
Syön yleensä vain yhden ison lämpimän aterian päivässä, mutta jos en syö mitään muuta koko päivänä saatan syödä kaksi lämmintä ateriaa. Noin kerran viikossa on myös puuropäivä, jolloin puuro korvaa lämpimän aterian ja tällöin kyllä napostelen välipaloja enemmän.
Ravintolassa ei kyllä itsekuri riitä valita parempia vaihtoehtoja minulla :D Onneksi en niin usein niissä käykään.
Ja tuo edellinen oli siis Näljamängud
Voisin liittyä seuraan, kun huomaan että täällä on paikalla suunnilleen saman kokoisia naisia samassa tilanteessa. Mulla pituutta 162cm ja 1,5 viikkoa sitten vaaka näytti 55,5kg. Se tuntuu paljolta, koska vielä pari vuotta sitten paino huiteli 51-52kg paikkeilla, eikä nämä muutamat kilot ole todellakaan kertyneet mairitteleviin paikkoihin... Useampi ihminen on luullut, että odotan.. Miksi se kaikki kertyy vain ja ainoastaan alavatsaan???!!!
Reilun viikon kuluessa olen saanut kilon pois. Arvelen, että samaa tahtia ei loppu häviä, vaan vaatii töitä. Seuraavien viikkojen kuluessa mulla koulutus- ja reissutyöpäivät, joihin aina kuuluu että mennään lounasbuffetteihin. Samaan aikaan liikunta ei mahdu näihin päiviin. Joten enemmän kirittävää kasaantuu niille "normaaleille" päiville.
" Tiia"