Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaason valinta - HELP

Vierailija
09.05.2016 |

Avomieheni kosi minua ja kesällä 2017 olisi tarkoitus mennä naimisiin. Paljon juttuja pyörii mielessä häihin liittyen, ja yhtenä isona asiana on kaason valinta.
Ajallisesti pisimpään ystäviäni ovat olleet neiti X ja Y. Teemme yhä paljon asioita kolmestaan, vaikka olemme tosi erilaisia persoonia. Koen X:n minulle selvästi läheisemmäksi ja jos kaasoja on vain yksi, se on ehdottomasti hän. Tiedän että Y pahoittaisi siitä mielensä - tätä asiaa ja kaasoskenaarioita oli jo kolmannen yhteisen kaverimme kanssa puitu.
Jos kaasoja olisi useampi, Y ei siltikään olisi listoilla kärkipäässä. Minulla on sisko jonka voisin pyytää kaasoksi, samoin muita ystäviä, joita en ole kuitenkaan tuntenut yhtä kauaa.
Ajatukset on ihan solmussa tästä koko tilanteesta. En halua pahoittaa kenenkään mieltä, enkä joutua perustelemaan Y:lle miksi en pyytänyt häntä. Toisaalta ei tunnu oikealta ottaa ketään kaasoksi jos se ei heti tunnu hyvältä ja oikealta.
Montako kaasoa teidän häissä on ollut? Onko valinnoista tullut kränää?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydät ketä haluat ja piste. Jos joku pahoittaa mielensä niin ei voi mitään. Ne ovat sinun hääsi. Itse en tajua koka edes pahottaisi mielensä toisen kaadovalinnasta. Kutsut varmaan kuitenkin tuon Y:n juhlimaan häitäsi?

Toisaalta itse halusin että on 3 kaasoa, heidän oli kivempi järjestää esim polttarit porukalla eikä muutenkaan yhdelle tullut niin paljon hommaa eikä vastuuta.

Joo näin varmaan pitäisi ajatella, mietin kyllä ihan liikaa muiden tunteita muutenkin :D Toki kutsutaan häihin!

Lähipiirissä ei ole ollut vielä häitä, enkä siis oikein tiedä mitä kaikkea kaaso yleensä tekee? Polttarit joo, henkinen tuki ja makutuomarointi.. Toisaalta näihin saa ihan varmasti apua myös molempien sisaruksilta ja vanhemmilta.

ap

No kannattaisiko sinun ensin itse keskustella miehesi kanssa mitä aiotte hoitaa itse ja mihin pyydätte apua muilta? Sitten pyydätte valitsemiltanne ihmisiltä (kaso, bestman, appivanhemmat, sisärukset, askartelutalkoolaiset tms. jne.) apua, ja kerrotte heille missä kaikissa tehtävissä kaipaisitte kultakin henkilöltä mitäkin. Eli selkeäsanainen tehtävänjako.

Itse olin muutamia vuosia sitten kaasona eräälle ystävälleni. Organisoin polttarit, avustin häävalokuvauksessa, sekä toimin hääjuhlassa vieraiden vastaanottajana ja ohjaajana, sekä pidin yllä henkeä seurustelemalla tasapuolisesti häävieraiden kanssa. Ko. häät olivat pienehköt, joten tehtävä oli helppo. Tärkeintä oli, että tiesin jo alusta asti, mitä ystäväni minulta odotti.

Joo, pitää alkaa miettimään tuota ihan konkreettisesti! Varmasti helpottaa kaikkia jos on selkeät sävelet mitä kukakin tekee. Lähinnä vaan tuntuu että se kaasouden symbolinen arvo on vähän turhan tärkeää joillekin. Itse en ole vielä tikkua ristiin laittanut häiden suhteen ja nyt jo tästä kaasoasiasta näköjään draamaa riittää...

ap

Vierailija
22/22 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainuttakaan kaasoa, eikä maistraatin vihkitoimituksessa ainuttakaan omaa sukulaista tai ystävää mukana, todistajat talon puolesta. Ei myöskään perinteisiä hääjuhlia.  Kohta 26. hääpäivä kuitenkin edessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän