Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkaisinko välit kaveriin turhasta?

Vierailija
09.05.2016 |

Kaveri "Mari" oli seurustellut silloisen poikaystävänsä "Jussin" kanssa melkein vuoden, sitten he erosivat. Molemmat mun ja mieheni tuttuja, Marin kanssa oltiin ihan hyviä kavereita, Jussista en ollut ikinä pitänyt koska oli kohdellut Maria paskasti. Eron jälkeen Mari tuli itkemään mulle kuinka Jussi oli koko suhteen ajan stalkannut häntä ja kytännyt sairaalloisesti missä Mari liikkui ja kenen kanssa. Oltiin kaveriporukalla viettämässä iltaa sillon kun nää oli jo eronneet (väittivät eronneensa kavereina vaikka suhde oli kaikkea muuta kuin tasapainoinen), ja Mari alkoi ruotia tätä eroa ja Jussi siinä puolustella tekojaan.
Mari sanoi mulle "sano nyt säkin jotain, sä tiedät mitä tässä on käynyt!!" Ja totesin että miehes on vaan sairaalloinen stalkkeri josta kannattais hakeutua eroon ennen kuin jotain pahempaa tapahtuu.
Myöhemmin sain sitten Jussilta kuulla olevani "paskin mahdollinen kaveri" Marille kun olin puuttunut heidän asioihin (vaikka olin toiminut Marin terapeuttina vaikka kuinka pitkään).
Kysyin suoraan Marilta ja vastaus oli "no et sä nyt paskin mahdollinen" ja naurua perään. Siinä vaiheessa totesin että en tarvitse elämääni ihmisiä jotka ruikuttaa ensin apua ja sitten menee exänsä puolelle ja sanoo noin. Sanoin "tää kaverisuhde tais olla tässä" ja häivyin.
Onko kohtuutonta?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit sä kohtuuton. Kaveria ei jätetä yhden möllin vitsailuyrityksen takia.

Vierailija
2/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö edes mainita että kaverisuhde Marin kanssa oli yhtä vuoristorataa alusta loppuun. Nyt on hyvä mieli että poistin elämästäni niin epävakaan ihmisen että menee puolustamaan sekopääexäänsä ja haukkuu kaverinsa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se vitsailuyritys? Minusta et ollut kohtuuton, kaverisi pitää pilkkanaan ja ap:n vain pitäisi olla ystävää?

Vierailija
4/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla oikeus loukkaantua. Älä ota itse yhteyttä, mutta anna Marille tilaisuus pyytää anteeksi, jos niin haluaa tehdä.

Vierailija
5/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla oikeus loukkaantua. Älä ota itse yhteyttä, mutta anna Marille tilaisuus pyytää anteeksi, jos niin haluaa tehdä.

Näin mä ajattelinkin tehdä. Siinähän pyytää mut ainakin välit on aika paljon viileämmät.

Ap

Vierailija
6/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit kohtuuton. Voidaksesi vaatia täydellisyyttä sinunu tulee olla itsekin virheetön. Oletko sitä? 

Vierailija
7/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit kohtuuton. Voidaksesi vaatia täydellisyyttä sinunu tulee olla itsekin virheetön. Oletko sitä? 

No ei tollaisen kommentin sanomatta jättäminen kyllä vaadi mitään täydellisyyttä :D kyllä Mari mun mielestä tässä teki väärin ja itse odottaisin anteekspyyntöä tai sit en enää tapais kyseistä ihmistä koskaan.

Vierailija
8/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä tuossa kohtaa mittauttaisin Marin kiinnostuksen olla kavereita jos sovittelua ei siltä suunnalta tule, sitten antaisin olla.

Vierailija
9/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, ja hanki parempaa seuraa. Kaverisi lojaliteetti on selkeästi (ex?) miehensä puolella.

Minulla on vähän samanlainen kokemus itselläkin, joka päättyi ystävyyden loppumiseen. Ystäväni valitti jatkuvasti, kuinka hänen miehensä vain ravaa baareissa ja omissa menoissaan, ja ystäväni jää väkisinkin kököttämään lapsen kanssa kotiin. Kuuntelin tätä avautumista useinkin.

Olimme lähdössä yhdessä reissuun, ja tämä sama mies lateli tuolloinkin tiskiin omat menonsa meistä muista välittämättä. Aikuisen miehen ei kuulemma tarvitse kysyä lupaa keneltäkään yhtään mihinkään, tai se on holhoamista. Ihan sama, vaikka lastenkin (heidän ja meidän) reissuohjelma muokkautui tämän yhden mielihalujen mukaan.

Suutahdin meidän kaikkien puolesta, ja ilmoitin, ettei se sovi, että yhteisellä reissulla yksi tekee mitä tykkää ja kaikki loput yrittää rimpuilla jotenkin mukana. Siitäkös tämä mies kilahti, mutta niin kilahti myös tämä ystäväni. Yhtäkkiä hänelle olikin ihan ok, että hänen mielipidettään ei (tälläkään kertaa) kysytty, ja ystäväni jopa kiisti koskaan valittaneensa tilanteestaan. Pelkäsi varmaan, että mies jättää, jos ihanan liberaali ja joviaali vaimo paljastuukin ihan normaaliksi ihmiseksi, joka toivoisi tulevansa huomioonotetuksi avioliitossaan.

Lopputulos oli se, että minut suljettiin ulos ystävyydestä, ja heillä jatkuu ymmärtääkseni sama ralli, eli mies hilluu pitkin kyliä, ja nainen pitää kotia pystyssä.

Vierailija
10/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole täydellisyyden vaatimista vaatia että kaveri ei pilkkaa eikä naura sinulle.

Vierailija
11/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna olla, ja hanki parempaa seuraa. Kaverisi lojaliteetti on selkeästi (ex?) miehensä puolella.

Minulla on vähän samanlainen kokemus itselläkin, joka päättyi ystävyyden loppumiseen. Ystäväni valitti jatkuvasti, kuinka hänen miehensä vain ravaa baareissa ja omissa menoissaan, ja ystäväni jää väkisinkin kököttämään lapsen kanssa kotiin. Kuuntelin tätä avautumista useinkin.

Olimme lähdössä yhdessä reissuun, ja tämä sama mies lateli tuolloinkin tiskiin omat menonsa meistä muista välittämättä. Aikuisen miehen ei kuulemma tarvitse kysyä lupaa keneltäkään yhtään mihinkään, tai se on holhoamista. Ihan sama, vaikka lastenkin (heidän ja meidän) reissuohjelma muokkautui tämän yhden mielihalujen mukaan.

Suutahdin meidän kaikkien puolesta, ja ilmoitin, ettei se sovi, että yhteisellä reissulla yksi tekee mitä tykkää ja kaikki loput yrittää rimpuilla jotenkin mukana. Siitäkös tämä mies kilahti, mutta niin kilahti myös tämä ystäväni. Yhtäkkiä hänelle olikin ihan ok, että hänen mielipidettään ei (tälläkään kertaa) kysytty, ja ystäväni jopa kiisti koskaan valittaneensa tilanteestaan. Pelkäsi varmaan, että mies jättää, jos ihanan liberaali ja joviaali vaimo paljastuukin ihan normaaliksi ihmiseksi, joka toivoisi tulevansa huomioonotetuksi avioliitossaan.

Lopputulos oli se, että minut suljettiin ulos ystävyydestä, ja heillä jatkuu ymmärtääkseni sama ralli, eli mies hilluu pitkin kyliä, ja nainen pitää kotia pystyssä.

Voi jestas, kuulostaapa tutulta... Ei ole ensimmäinen kerta kun Mari ja Jussi erosivat, aina ovat palanneet yhteen. Nyt kuitenkin eka kerta kun näin pitkään. Saa nähdä, mitä tapahtuu. Todennäköisesti palaavat yhteen ja sitten kaikki on taas niin ihanaa ja ruusuista.

Ap

Vierailija
12/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö edes mainita että kaverisuhde Marin kanssa oli yhtä vuoristorataa alusta loppuun. Nyt on hyvä mieli että poistin elämästäni niin epävakaan ihmisen että menee puolustamaan sekopääexäänsä ja haukkuu kaverinsa.

Ap

No pitää. Vähänkö kumminkin keskeinen asia tuossa, että reagoitko liikaa vai et.

Minusta hän sitä paitsi ei haukkunut sinua, vaan vitsaili, naureskeli Jussin luonnehdinnalle, jota piti hölmönä - samaten kuin sitä, että edes KYSYT moista.

1

Vierailija
13/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, ystäväsi on valinnut puolensa.  Tulee vielä itkemään, kun tämä Jussi osoittautuu juuri sellaiseksi kusipääksi, kuinka sinä hänet näet. 

Vierailija
14/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit. En tajua, miten joku voi pitää ap:n toimintaa kohtuuttomana.

Vierailija
15/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No pitää. Vähänkö kumminkin keskeinen asia tuossa, että reagoitko liikaa vai et.

Minusta hän sitä paitsi ei haukkunut sinua, vaan vitsaili, naureskeli Jussin luonnehdinnalle, jota piti hölmönä - samaten kuin sitä, että edes KYSYT moista.

1

Mari hyvin tiesi että exänsä oli mulle noin sanonut eikä kieltänytkään asiaa, joten nostin kissan pöydälle. Nyt on hyvä mieli, tein mielestäni täysin oikein.

Ap

Vierailija
16/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidemmän päälle et ole menettänyt mitään korvaamatonta! Tuo asenne oman miehen olemiseen ja tekemisiin on ikävä kyllä monen naisen ongelma ja lojaaliteetin puute ystäviä sekä muita naisia kohtaan. Siinä paskassa suhteessa pysytään ja sen sijaan, että kritiikki löytäisi oikean, niin haukutaan "sijaiskärsijöitä". Kai se on pelkoa yksin jäämisestä.

Vierailija
17/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole täydellisyyden vaatimista vaatia että kaveri ei pilkkaa eikä naura sinulle.

Mitä tuollaiselle kysymykselle kuin mitä ap kysyy muuta voi tehdä kuin nauraa ja lyödä asia leikiksi? Luepa uudelleen. Ap menee kysymään - siis sen jälkeen, kun on tukenut ystäväänsä Maria kaikin tavoin - että Jussin mukaan olen paskin mahdollinen ystävä sulle, oonko mä sitä, ooooooonko?

Kerjää kehuja ja kysyy ihan outoja.

Minusta siihen on kaksi mahdollista reaktiota. "et tietenkään ole, älä Jussista välitä kun sitä kyrsii se, että puolustit minua" Tai tuollainen leikinlasku, että joo et ehkä ihan...

Sama asia kumminkin. Marin mielestä ap:n kysymys oli hassu, koska tietenkään hän ei ole toiminut huonona ystävänä.

Vierailija
18/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se vitsailuyritys? Minusta et ollut kohtuuton, kaverisi pitää pilkkanaan ja ap:n vain pitäisi olla ystävää?

Ei hän ap:ta pilkkaa, vaan pitää kysymystä hulluna. Niin kuin se minustakin on. Miksi ihmeessä ap paskat nakkaa sille, mitä kaverin eksä katkeruuksissaan suoltaa?

Vierailija
19/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuollaiselle kysymykselle kuin mitä ap kysyy muuta voi tehdä kuin nauraa ja lyödä asia leikiksi? Luepa uudelleen. Ap menee kysymään - siis sen jälkeen, kun on tukenut ystäväänsä Maria kaikin tavoin - että Jussin mukaan olen paskin mahdollinen ystävä sulle, oonko mä sitä, ooooooonko?

Kerjää kehuja ja kysyy ihan outoja.

Minusta siihen on kaksi mahdollista reaktiota. "et tietenkään ole, älä Jussista välitä kun sitä kyrsii se, että puolustit minua" Tai tuollainen leikinlasku, että joo et ehkä ihan...

Sama asia kumminkin. Marin mielestä ap:n kysymys oli hassu, koska tietenkään hän ei ole toiminut huonona ystävänä.

Tosiaan mikään kehujenkalastelu ei ollut päämääränä, vaan ihan selvittää se haluaako Mari olla edelleen mun kaveri. Mä en tarvitse kehuja keneltäkään ja vähiten ihmiseltä joka on kohdellut mua ensin kuin paskaa. Palstan keittiöpsykologi vissiin taas löytänyt paikalle, kun tiedät niin kaikesta kaiken.

Ap

Vierailija
20/29 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälle ollaan olkapää ja kuunnellaan valitukset, ei puututa heidän puolisoidensa valintaan, eikä olla riidassa kummankaan puolella, jos ei nyrkkitappeluksi mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme