Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä loptetitte oman äitinne huomioimisen äitienpäivänä?

Vierailija
08.05.2016 |

Itse en oikein näe enää äitienpäivän pointtia, enkä viitsinyt soittaa äidilleni tänään, kun näimme juuri viime viikolla. Ymmärrän, että lapsi suhtautuu omaan vanhempaansa palvovasti, mutta näin aikuisena suhteemme on jo aika erilainen, vaikka sinänsä ihan hyvissä väleissä olemmekin. Kun en itse hyväksy lasten hankkimista, tuntuisi aika hölmöltä onnitella äitiäni valinnasta, johon minulle ei ollut osaa eikä arpaa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole poika ja miniä muistanut minua mitenkään äitienpäivänä :'(.

Katso peiliin, vissiin kasvatuksessa vikaa, että olet kasvattanut pojastasi sellaisen, joka ei tajua huomioida muita merkkipäivinä yms. Miniälläsi ei pitäisi olla mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Kävin katsomassa peiliin, ja näin siellä ihan mukavan äidin, mummon ja anopin, joka muistaa toisia anteliaasti juhlapäivinä.

Vierailija
22/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-1/5

Mut jos totta niin kai sen tekstiviestin sentään voi laittaa jossa lukee "hyvää äitienäpäivää :)" itse laitoin vaikka näin äitiä toissapäivänä ja juotiin ennakkoon äitienpäiväkaffet.

Haluan kertoa sen että  äitini on rappioalkoholisti joten voitte kuvitella millasen lapsuuden sain.. että periaatteessa mulla olisi jopa syy olla onnittelematta äitiä  ja en minäkään ikinä ole palvonut vanhempiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tottakai äitiä pitää muistaa iästä huolimatta! Ja vaikka sinulla onkin aatteesi nii voisit silti omaa äitiäsi muistaa, hän on sinusta huolehtinut ja kasvattanut. Varmasti olisi ilahtunut soitostasi..

Kuten sanoin, näin äitiäni juuri viime viikolla. Huolehtiminen ja kasvattaminen on itsestäänselvä velvollisuus, ei mitään, mistä pitäisi erikseen olla kiitollinen. Minä en ole pyytänyt syntyä. -ap

Äitisi on oikea onnentyttö kun on tuollainen tytär. Moni olisi aivan helvetin kiitollinen huolehtivasta ja hyvästä äidistä.

Vierailija
24/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomioin kyllä kuolemaan saakka.

Vierailija
25/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole poika ja miniä muistanut minua mitenkään äitienpäivänä :'(.

Katso peiliin, vissiin kasvatuksessa vikaa, että olet kasvattanut pojastasi sellaisen, joka ei tajua huomioida muita merkkipäivinä yms. Miniälläsi ei pitäisi olla mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Kävin katsomassa peiliin, ja näin siellä ihan mukavan äidin, mummon ja anopin, joka muistaa toisia anteliaasti juhlapäivinä.

No jos poikasi tykkäisi sinusta niin miksi ihmeessä hän ei muistaisi sinua?

t.kivikissaäiti

Vierailija
26/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli vuosi sitten ja syynä siihen epäoikeudenmukaisuus lapsenlapsiaan kohtaan, jatkuva vähättely, asioihin puuttuminen mitkä itse halusin unohtaa omasta menneisyydestäni, jatkuva kadehtiminen, omien arvojensa nostaminen jalustalle, luulot siitä että oli aina oikeassa, epätasapaino ym. Kaikkea mahdollista mahtui lisäksi ja nyt voin hengittää rauhassa. Vanhempiaan ei voi valita! Isä sentään tärkeä edelleen.

Vierailija
27/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet kauhea

Vierailija
28/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olet kauhea

Tämä taisikin olla yllättävän herkkä asia palstan äideille. Pahoittelen mieliharmia, jonka aloitukseni on saattanut aiheuttaa. -ap

Vierailija
29/36 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21-vuotiaana. Asia ei aivan täysin liity omassa tapauksessani ikään vaan enemmänkin äitini käytökseen. Toisaalta ikä mahdollisti itsenäisen ajattelun: minun ei tarvi enää kärsiä äitini pahuudesta.

Vierailija
30/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 38, jolloin äitini ilmoitti ettei halua olla kanssani tekemisissä ja käski minun painua helvettiin

Vierailija
31/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisena äitienpäivänä olen huomioinut, viimeiset viisi viemällä haudalle kukkia ja kynttilän.

Vierailija
32/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me juhlitaan äitienpäivää kyllä hautaan saakka ja synttäreitä myös

Vierailija
33/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita, jotka eivät erityisesti huomioi äitienpäivää, vaikka ovat äitinsä kanssa muuten väleissä? -ap

Vierailija
34/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En unohda äitiäni ikinä. Äiti haluaa tarjota kakkukahvit ja oli nytkin tehnyt voileipäkakkua ja jäätelökakkua. Sitten kun hän ei enää jaksa puuhata, minä alan tehdä tarjottavat. Myös lapseni ovat hänelle tärkeitä ja olivat tietysti mukana mummilassa samoin kuin mieheni.

Miehen äiti on jo kuollut. Silloin, kun hän vielä eli, kävimme myös hänen luonaan. Kaipaan sitä ihanaa ihmistä, joka oli minulle kuin tervejärkinen mummo elämänohjeineen. Hän oli omaa äitiäni huomattavasti vanhempi.

Vierailija
35/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko vastaajat täällä naisia, vai miksi oma äiti on melkein kaikille noin tavattoman tärkeä?

Vierailija
36/36 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin äidin muistamisen, kun muutin pois kotoa. Eli 19 vuotiaana.

Kaikki vuodet olin äitiä muistanut, tehnyt kortteja, ruuat, kakut.. Viinan voima oli kovempi.

Nykyään se itkee, kun ei lapsenlapset enää huomio. Niin kahdesti ollaan edeltävänä lauantaina siellä käyty kutsusta ja sankari jälleen naama jumissa.

Mä en omaa enkä lasteni äitienpäivää pilaa sillä naisella.