Miten meni äitienpäivä?
Meillä ihan hyvin, tehtiin äitini kanssa pihatöitä yhdessä, lenkkeiltiin koirien kanssa, grillailtiin ja syötiin kakku. Ei mikään kovin poikkeava päivä, koska äitini toivoi niin. Olen siis parikymppinen opiskelija.
Kommentit (43)
Mies ehdotti viikolla että menisimme koko perhe tänään ravintolaan syömään. Tänään ei ollut tietävinään TAASKAAN koko päivästä, ei edes hyvää äitienpäivää toivottanut. Otin asian puheeksi, kun seitsemäs äitienpäivä meni jälleen näin. Ei tiedä miksi ei voinut millään tavalla huomioida. Ilmoitin että nyt loppui minulta hänen synttäri- ja isänpäivämuistamiset. Minulla on aina ollut hänelle lahja ja olen leiponut, mutta enää en aio vaivautua. Ensi vuonna juhlin vain lasten kanssa.
Ihana päivä! Kotoa pois muuttaaneet lapset tulivat miehen valmistamalle lounaalle kakku mukanaan, sain paljon ruusuja ja ihanaa parfyymiä. Paras lahja oli nähdä lapset terveinä ja hyvinvoivina ja kuulla, että heillä kaikki ok niin työ- kuin opiskeluelämässä.
Vieraita odotellessa luin sohvalla kirjaa ja nautin elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihana päivä, kaikin puolin. Otettiin aurinkoa terassilla, grillattiin, luettiin ja pelattiin Monopolia. Aamulla sain kakkua, kukkia, kortteja ja pusuja. Mies sanoi äsken, että "Kiitos, että olet minun vaimoni ja lasteni äiti". Huonompiakin aikoja on ollut elämässä, joten osaan arvostaa tätä onnea.
Vau, kylmät väreet meni vaikka olen ihan lapseton sinkkumies :)
(siis tuo miehesi kiitos)
Oikein mukavasti. Sain aamupalan sänkyyn, soitin äidilleni ja siskoilleni varmistaakseni, että lahja oli mennyt perille, mies vei lapset ulos muutamaksi tunniksi, kävin (vapaaehtois)työpaikallani sopimassa yöpäivystyksestä ja nyt odottelen kun lapset heräävät päiväunilta.
Mies pitää harvinaista vapaapäivää, tulee kohta salilta kotiin ja varmaan lähdemme porukalla kävelylle kun on niin kaunis päivä.
Yllättävän hyvin, sain lahjat lapsilta ja jopa mieheltä, mikä ei ole tapana ja kävimme uudella soutuveneellä neitsytsoutelulla. Äidille en soittanut ja se vähän surettaa, mutta ehkä äiti kestää sen. Olemme siis tavallaan riidoissa :(
t.kivikissaäiti
Ihan mukavasti. Pirautin mummille aamupäivästä äitienpäivätoivotukset. Muistelin omaa äitiä, jonka kuolemasta on tänä vuonna 13 vuotta. Elämä kantanut onneksi eteen päin, eikä muisto vihlaise enää niin kovasti. Nautiskelin liikunnasta, ulkoilmasta koirani kanssa. Hain jäätelöä kiskalta ja istahdin hetkeksi puiston penkille sitä syömään. Kokkailin. Iloitsin mahassani kasvavasta uudesta elämästä, jonka syntymää odotellaan syksyksi. Ensi vuonna saan itsekin juhlia tätä päivää. <3
Tosi hyvin. Käytiin ravintolassa syömässä, ja lapset olivat tehneet kortit ja lahjat eskarissa. Mies on ostanut kukat jo aiemmin koska oli töissä viime yön ja edellisen päivän. Mies käy poikien kanssa ostamassa kukat mulle aina synttäriksi ja äitienpäiväksi, koska kaikki kolme tietävät mistä äiti tykkää :)
Toivon että pojat oppivat kotoa että puolisoa pitää huomioida edes joskus, jotta heistä ei tulisi miehiä joista tällä palstalla paljon puhutaan.
Siis ihan karmivaa. Nyt ero ainakin sinetöityi. Huomenna käsken miehen etsiä uutta asuntoa. Puoli tuntia heräämisestä kun olin avannut lasten lahjat hän haistatti vittua lasten kuullen. Antoi ilmeisesti minulle ostetut ruusut äidilleen. Ei minulle mitään huomionosoitusta eikä lahjaa. Olen todella surullinen. Kaikkina neljänä äitienpäivänä haukkunut minut. Nyt riitti.
Ihanasti. Lapset teki meille herkullisen aamiaisen, pekonia, munakokkelia, karjalanpiirakoita... Kakunkin leipoivat :) Sain ihanat kortit ja koulussa/päiväkodissa tehdyt lahjat, olivat vielä isänsä kanssa käyneet ostamassa pienen lahjankin. Aamiaisen jälkeen oltiin ulkona, lapset pelaili, minä haravoin ja otin aurinkoa. Lounaaksi paistettiin pakastepizzaa. Iltapäivällä kävin juoksemassa tytön kanssa, esikoinen jäi vahtimaan kuopusta. Iltaruoankin lapset laittoi, sitten pelailtiin hetki ja mentiin saunaan. Saunan jälkeen kammattiin ja kuivattiin tytön kanssa toistemme hiukset. Nyt lapset nukkuu.
Oikein täydellinen päivä. Paljon yhteistä kiireetöntä aikaa. Sain vielä lasten isältäkin onnittelut, jotenkin hyvä fiilis, että eron jälkeen vielä arvostamme toistemme vanhemmuutta ja autamme lapsia huomioimisessa.
Aamuksi lapset oli tehneet isänsä kanssa kakun, illan töissä.
Aamulla menin kuuntelemaan muksun kuoroesitystä. Haettiin sen kamat isältään ja tultiin mun luo. Sain ihania itsetehtyjä lahjoja. Minä lähdin päivystykseen kertomaan että ahdistaa ja haluaisin tappaa itseni. Sain unilääkkeitä kun tuo nukkuminen on näköjään so last season meikäläisellä ja lähetteen psykiatrille. Tulin kotiin, soitin omalle äidilleni jolla ei ollut tänään puhepäivä. Äiti ei toisaalta ole kahteen vuoteen enää muistanut, että hänellä lapsia onkaan. Katsottiin lapsen kanssa Syke ja nyt syödään iltapala ja otan unilääkkeen ja toivon, että saisin unta tänä yönä.
Aivan ihana äitienpäivä. Aamulla sain lahjat ja kakun ja onnittelut. Päivällä kävimme mummoja tervehtimässä ja onnittelemassa. Äitiys on parasta kaikkina vuoden päivinä, mutta erityisesti tänään.
Ihan normaalisti, ei oikeestaan juuri poikennut normivierailusta vanhemmilleni, joita teen ihan parin viikon välein
Tai ehkä siinä, että pitkästä aikaa oli kaikki me sisarukset samaan aikaan vierailulla.
Syötiin grillipihvejä ja jälkkärinä oli jäätelöä, nautittiin yhdessä olosta. Isä oli ostanut äidille perinteisen kirjan lahjaksi.
Vähän harmitti itseäni kun olin aunperin lupaillut että leipoisin kakun, mutta hirveä koesuma alkavalla viikolla joten en ehtinyt. Äitiä ei se haitannut, ymmärsi kyllä. Saman koesuman syy etten voinut olla kuin syöminkien ajan reilun tunnin heillä.
Lupasin leipoa kakun sitten viikon päästä kun lomani alkaa ja meen taas käväseen :D Parikymppinen opiskelija täälläkin.
Ihana päivä!! Mies hoiteli kaikki ruoanlaitot ja lasten kuskailut. Mä sain tehdä vähän puutarhahommia, nukkua päikkärit, katsoa matsia ja tehdä käsitöitä. Keskimmäinen teki kakun, jota yhdessä herkuteltiin päiväkahvilla. Illalla grillailtiin ja viivyttiin pitkään pihalla koko perheen voimin höpötellen. Ehkä paras äitienpäivä ikinä.
Vitutuksen merkeissä niin kuin kaikkinen suomalaisten jokainen päivä.
En tavannut ainuttakaan lasta tai äiti-ihmistä koko pävänä.
Tässähän tämä meni kissaa rapsutellen ja aurinkoa ottaen.
Hyvin! Sain yli puolet kevätsiivouksesta tehtyä, soitin mummoilleni ja laitoin äidille viestin. Söin hyvää ruokaa, kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä ihanan lämpimässä ilmassa, nukuin päikkärit.
N26
Mies oli hakenut Stockalta juustoja ja herkkuja aamupalaksi. Söimme ja oikeastaan vain oleilimme ja hassuttelimme lapsen kanssa puolet päivästä. Makoiltiin pitkään sängyssä juttelemassa ja lukemassa kirjoja. Iltapäivällä käytiin äitienpäiväaterialla ja illalla pyörälenkillä. Kiva ja aurinkoinen päivä.
Aivan ihana päivä, kaikin puolin. Otettiin aurinkoa terassilla, grillattiin, luettiin ja pelattiin Monopolia. Aamulla sain kakkua, kukkia, kortteja ja pusuja. Mies sanoi äsken, että "Kiitos, että olet minun vaimoni ja lasteni äiti". Huonompiakin aikoja on ollut elämässä, joten osaan arvostaa tätä onnea.