Miten meni äitienpäivä?
Meillä ihan hyvin, tehtiin äitini kanssa pihatöitä yhdessä, lenkkeiltiin koirien kanssa, grillailtiin ja syötiin kakku. Ei mikään kovin poikkeava päivä, koska äitini toivoi niin. Olen siis parikymppinen opiskelija.
Kommentit (43)
Heräsin kuudelta, lähdin töihin, keitin siellä aamukahvin kun olin ensimmäinen, söin aamupalan. Paiskin töitä 15 tuntia kun piti muille äideille saada sapuskaa pöytään. Jäin töihin yöksi kun olen aamiaisvuorossa huomenna. En nähnyt lapsiani enkä ehtinyt soittaa omalle äidilleni. Itkettää ja surettaa. Samanlainen äitienpäivä kuin aina muulloinkin :(
Hoidin saattohoidossa äitejä ja perheitä, jotka tietävät tämän olevan viimeinen yhteinen äitienpäivä. Näin myös muina vuosina. Kotona iso halaus omalle kaksivuotiaalle, kotihommia, kauppareissu ja keinumista auringossa. Isi oli lapsen kanssa tehny kortin. Soitto mummulle ja äidille. <3
Olin aamuvuorossa, mies kävi kaupassa ja hakemassa nuorimman tyttären (asuu omillaan). Pääsin 14 töistä, ukko oli savustanut kalaa ja kattanut pöydän valmiiksi. Vanhin tytär ei päässyt, oli niin väsynyt (raskaana) mutta iloisesti kuopuksen ja aviomiehen kanssa syötiin hyvää ruokaa, juotiin kahvit ja syötiin kakkua. Otettiin päivälevot ja mentiin myöhemmin kuopuksen kanssa hautausmaalle laittamaan uudet kukat. Vein siinä samalla kuopuksen kotiinsa ja kotiin päästyä menin mieheni kanssa saunaan. Rentouttava loppupäivä!
Ihana ketju. I love you mammat! Hyvää äitienpäivää kaikille teille <3
Neljältä könysin baarista kotiin ja aamupäivällä äitini toi lapset kotiin hoidosta. Sain nuoremman tekemänsä lahjan ja halin, isommalta halin. Lähetin lapset kebabille lounaalle, itse en krapulaltani pysynyt syömään mitään. Iltapäivällä käytiin ex-anoppilassa kahvilla ja onnittelemassa. Illalla vielä grillailtiin kotona ja katseltiin telkkaria.
HEL-NYC kirjoitti:
Oikein mukavasti. Sain aamupalan sänkyyn, soitin äidilleni ja siskoilleni varmistaakseni, että lahja oli mennyt perille, mies vei lapset ulos muutamaksi tunniksi, kävin (vapaaehtois)työpaikallani sopimassa yöpäivystyksestä ja nyt odottelen kun lapset heräävät päiväunilta.
Mies pitää harvinaista vapaapäivää, tulee kohta salilta kotiin ja varmaan lähdemme porukalla kävelylle kun on niin kaunis päivä.
Tuleeko lastenhoitaja mukaan vai mihin häntä tarvitaan?
Ensin töissä, sitten lasten kortteja ja aamiaista, sitten ilman miestä anoppilaan (mies kotona kännissä), ruokaa, puutarhanhoitoa, iltapalaa. Kohta nukkumaan. Normi sunnuntai.
Sain aamupalan, jonka mies laittoi, ja kaksi kolmesta pojasta, eli kotona olevat, jaksoivat herätä kymmenen maissa sitä syömään. Kukkia en saanut, muuta kuin kaksi pihalta haettua kukkaa. Lahjoja ei, eikä korttia eikä halauksia. Kolmas poika viestitti onnittelut illansuussa.
Kävimme miehen kanssa ajelulla, vierailimme kauppapuutarhassa, söimme jätskit. Mies teki ostamistani aineksista suunnittelemani ruoan. Toinen pojista koristeli tekemäni kakun. Vanhempani tulivat kahville. Olin ostanut äidilleni valtaisan ruusuasetelman korissa sekä käsivoidetta. Kortti seurasi mukana.
Kirjoitin eilen, että yleensä itken aina äitienpäivänä. Tänään en itkenyt enkä enää aio. Olen päässyt siitä yli.
Mies keitti aamukahvit, sain tytöltä kortin ja eskarissa itse leivotut pikkuleivät. Soitin tytön kanssa mummolle( tytön isän eli eksäni äidille) ja vaihdoin kuulumiset. Sitten soitin isäni vaimolle (oma äidinkorvike) ja kälätettiin pitkä tovi. Eksä soitti minulle äitienpäivätoivotukset. Bioäidilleni en soittanut.
Sitten lähdettiin äitienpäivälounaalle anopin, appiukon ja miehen siskon perheen kanssa. Vauva oli ravintelissa hienosti ja nätisti, ruoka oli mainiota. Siitä leikkipuiston kautta kotio, josta miehen sisko haki meidät vielä niille kahvittelemaan. Tytöt riehui trampalla ja opettielivat tekemään voltteja.
Hieno päivä kaiken kaikkiaan.
Heräsin kymmenen jälkeen, ja menin miehen laittamaan brunssipöytään, jonka jälkeen hän lähti lasten kanssa anoppilaan ja oli siellä useamman tunnin.
Itse löhöilin aurinkoa ottaen ja päivän lehden sekä kirjaa lukien ulkona.
Takaisin kotiin tullessaan mies teki lempiruokaani ja leipoi lasten kanssa kakun.
Löhöilin ja nautin hyvästä sapuskasta rakkaiden kanssa siis, illasta katsottiin vielä leffaa.
Lapset olivat tehneet kortit ja mies tietysti ruusukimpun ostanut.
Ihan kivasti. Lapsilta sain koulussa ja päiväkodissa tehtyjä lahjoja. Esikoinen osti kasan herkkuja. Mieheltä kukkia ja kakku kaupasta. Mies ja lapset leipoivat muffinsseja.
Oltiin miehen kanssa molemmat töissä ja illaksi oli tarkoitus mennä kaverin kanssa syömään.
Mies tuli töistä kotiin kännissä kuin käki. Mentiin sitten ravintolaan ja parin minuutin kuluttua mies lähti sieltä kaveridensa luokse ryyppäämään lisää. Jatkoin iltaa ystävän kanssa rauhallisissa merkeissä ja tulin yksin kotiin. Mies avasi juuri äsken kotioven ja raahautui nukkumaan.
Näitä lukiessa tulee tunne, että olen ilmaa, mua ei noteerata miksikään.Mutta hienoa, että teillä on fiksummat miehet ja lapset.En olisi paljoa vaatinut, sanallinen onnittelu olisi riittänyt.Mutta en saanut sitäkään.
Oikein mukava äitienpäivä oli! Mies teki aamiaisen ja vauvakin hemmotteli minua vain yhdellä yöheräämisellä. Sain myös kukkia ja suklaata ja esikoisen tekemän kortin.
Kävimme kävelyllä kasvitieteellisessä ja joimme kakkukahvit. Loppupäivä meni sitten jääkiekon ja kotitöiden kanssa. Tarkoitus oli laittaa pihaa, mutta tänäänkin ehtii.
Poika 16v teki tuhdin aamupalan, en saanut nousta sängystä edes vessaan ennen kuin oli valmista. Lahjaksi sain hänen maalaaman taulun, aivan upea täytyy viedä kehystettäväksi 😊. Sitten veimme ex anopille kukan ja sieltä äitini luo jossa grillattiin ja syötiin kakkua. Ihan normi äitienpäivä.
Heräsin aamulla kun 1,5-vuotiaani klähmi kasvojani höpötellen "äitii, äitii " <3.. Söimme aamupalan, puin kesämekon ja lähdimme viemään kukkaa ja korttia omalle isoäidilleni. Sieltä siirryimme omien vanhempieni luokse, jossa täytin ja koristelin aiemmin leipomaani kakkua. Annoimme tietysti omalle äidillenikin kukan ja lapsen kanssa askartellun kortin.
Lapsi jäi isovanhempien luokse syömään lounasta, ja pääsin itse treeneihin, joissa pääsin sekä treenaamaan että nauramaan vatsalihakset kippurassa mahtavien joukkueeni naisten kanssa.
Treeneistä takasin mummolaan palatessa tapasin pikaisesti tärkeää ystävääni, joka muisti minua pienellä äitienpäivälahjalla. Tämä liikutti minua itkuun asti, jotenkin tuntui tosi hyvältä sellainen ele. Lapseni on vielä niin pieni, että korttien ja aamupalojen väsääminen on yhden vanhemman perheessä omalla vastuulla. Tilanne itketti minua myös siksi, että rakas ystäväni on kauan toivonut omaa lasta, ja tiedän ettei äitienpäivä ole hänelle helppo.
Mummolassa lapsi nukkui vielä päiväunia palatessani. Söimme yhdessä perheen kanssa, joimme kakkukahvit päälle. Nautimme perheen yhteisestä ajasta ja auringosta.
Kotiin päin ajellessa kävimme vielä istuttamassa kukan toisen isoäitini haudalle. Lapsi viihtyi lämpimällä hautausmaalla, ja vaeltelimme ja leikimme siellä kuusien katveessa.
Kotona ulkoilimme pihalla iltaan asti. Lapsen isä toivotti hyvää äitienpäivää tekstarilla, mikä ilahdutti minua. Lapsen nukahdettua hiivin vielä jääkaapille tuhoamaan viimeisen kakkupalan, jonka äitini oli meille pakannut mukaan. Äitienpäivä oli ihana, tein siitä juuri itseni näköisen :). Olen joka päivä iloinen ja kiitollinen siitä, että saan olla maailman ihanimman lapsen äiti. Äitienpäivänä kiitollisuus siitä korostuu erityisesti, ja on ihanaa voida juhlia tätä puolta elämässä <3.
Mun äitienpäivä alkoi sillä että viereen yöllä kömpinyt 3-vuotias alkoi oksentaa meidän sänkyyn. Aamupäivä meni mahataudin kriisihuollossa. Mutta siitä selvittiin ja mukava päivä oli muuten. Sain toivomani keittokirjan ja hyvää ruokaa.
Ensimmäinen äitienpäivä ilman yhtä lastani, joten päivä oli kaikkinensa todella vaikea mutta antoisakin. sain pienen lahjan lapsiltani. Kokoonnuimme sisaruksieni perheineen ja vanhempieni kanssa grillaamaan ja olemaan yhdessä. Sitä ennen olin 9h töissä ja kuuntelin äiti - aiheisia lauluja ja runoja itkua nieleskellen. Onneksi se päivä on nyt ohi :(
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan karmivaa. Nyt ero ainakin sinetöityi. Huomenna käsken miehen etsiä uutta asuntoa. Puoli tuntia heräämisestä kun olin avannut lasten lahjat hän haistatti vittua lasten kuullen. Antoi ilmeisesti minulle ostetut ruusut äidilleen. Ei minulle mitään huomionosoitusta eikä lahjaa. Olen todella surullinen. Kaikkina neljänä äitienpäivänä haukkunut minut. Nyt riitti.
Mitä olet tehnyt väärin, että mies on noin vihainen sinulle?
Ihana kuulla teidän päivistä, laittakaa lisää!
Ap