Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla äiti kuollut, muistatteko äitiänne äitienpäivänä?

Vierailija
08.05.2016 |

Eli esim. viettekö kynttilän äidin haudalle? Mulla on ollut tapana viedä muualle haudattujen paikkaan, sillä olen harvoin äitienpäivänä siellä, missä äitini hauta on.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin anopin haudalla istuttamassa kukan. Käyn aina isäni haudalla isänpäivänä sytyttämässä kynttilän. Muistan molempia lämpimästi. Molemmat olivat tärkeitä ihmisiä minulle ja meidän perheelle. Puhutaan usein heistä kotona ja lapset tulevat mielellään mukaan.

Vierailija
22/37 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka äitienpäivä ja joka joulu käyn äidin haudalla. Mieheni yllätti tänään minut perinpohjin, kun oli käynyt jo valmiiksi ostamassa äitini haudalle pienen ruusupuun mistä äitini piti eläessään eniten. Mies myös istutti puun hautakiven viereen. En tiedä liikutuinko hänen eleestään enemmän vai ikävästä äitiin, mut kyyneleet tuli.

ei ole mahdollista. Ellei sitten hautapaikka ole jossain omilla mailla. Seurakunta ei ainakaan anna mitään puita  todellakaan istutella omin luvin hautausmailleen, heillä on pilkulleen tarkat ohjeet mitä saa ja ei saa sinne viedä, Nopeesti lähtee omat "Puut" pois, ja niin kuin he heittää kortit ja muutkn roskat, lakastuneet kukat roskiin parissa päivässä. Miksi oikein puhut palturia?

Nöyrimmät anteekspyyntöni, että kirjoitin väärän nimen kasville. Tarkoitin ruukkuruusua ja sekoitin sen ruusupuuhun. Mun moka kun en tiedä kukista hölkäsenpöläystä. Onko nyt kaikki hyvin? Ja näin muitakin ruukkuruusuja toisilla haudoilla.

Älä välitä, täällä on kaikenlaista porukkaa. Elämä opettaa toivottavasti. Hieno ja huomaavainen mies sinulla ja hieno perinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka äitienpäivä ja joka joulu käyn äidin haudalla. Mieheni yllätti tänään minut perinpohjin, kun oli käynyt jo valmiiksi ostamassa äitini haudalle pienen ruusupuun mistä äitini piti eläessään eniten. Mies myös istutti puun hautakiven viereen. En tiedä liikutuinko hänen eleestään enemmän vai ikävästä äitiin, mut kyyneleet tuli.

ei ole mahdollista. Ellei sitten hautapaikka ole jossain omilla mailla. Seurakunta ei ainakaan anna mitään puita  todellakaan istutella omin luvin hautausmailleen, heillä on pilkulleen tarkat ohjeet mitä saa ja ei saa sinne viedä, Nopeesti lähtee omat "Puut" pois, ja niin kuin he heittää kortit ja muutkn roskat, lakastuneet kukat roskiin parissa päivässä. Miksi oikein puhut palturia?

Nöyrimmät anteekspyyntöni, että kirjoitin väärän nimen kasville. Tarkoitin ruukkuruusua ja sekoitin sen ruusupuuhun. Mun moka kun en tiedä kukista hölkäsenpöläystä. Onko nyt kaikki hyvin? Ja näin muitakin ruukkuruusuja toisilla haudoilla.

Älä välitä, täällä on kaikenlaista porukkaa. Elämä opettaa toivottavasti. Hieno ja huomaavainen mies sinulla ja hieno perinne.

no hieno elehän se olisi, mutta en minä nyt mitään selvää valehteluakaan anna kirjotella, että"mies istutti puun haudan viereen"??? No, voihan varmaan istuttaa , mutta seuraavana päivänä se olisi sieltä viety pois, ja lasku tulee perässä. Tuo seurakuntien hautojen hoito nimen omaan on niin pilkuntarkkaa...ellei siis jostain ruukkuruususta, tai mini"puusta" ollut kyse, niin kuin olikin.

Vierailija
24/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hauta on valitettavasti niin kaukana, etten päässyt lähtemään sinne kun illaksi piti mennä töihin. Mutta siskoni ja isäni kävivät haudalla. Äiti oli kyllä ajatuksissani päivän (kuolemasta niin vähän aikaa, että on muutenkin hyvin usein mielessä, mutta äitienpäivänä vielä enemmän).

Vierailija
25/37 |
09.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no hieno elehän se olisi, mutta en minä nyt mitään selvää valehteluakaan anna kirjotella, että"mies istutti puun haudan viereen"??? No, voihan varmaan istuttaa , mutta seuraavana päivänä se olisi sieltä viety pois, ja lasku tulee perässä. Tuo seurakuntien hautojen hoito nimen omaan on niin pilkuntarkkaa...ellei siis jostain ruukkuruususta, tai mini"puusta" ollut kyse, niin kuin olikin.

...No miksei tuotakaan voinut edes keskustelun aiheen huomioiden kirjoittaa vähän asiallisemmin? On pikkuisen eri asia huomauttaa, että "todennäköisesti olet erehtynyt tai et puhu totta, koska..." kuin "Miksi valehtelet/puhut palturia?!?". Tuskin kukaan tällaisesta aiheesta rupeaa tarkoituksella valehtelemaan. Lisäksi käsittääkseni mitkään ruusukasvit eivät edes miksikään puun mittaisiksi kasva, joten kai tuosta voi lukea rivien välistä, että pienestä kasvista luultavasti oli kyse jokatapauksessa?

Hiukan jäitä hattuun ja sensitiivisyyttä keskusteluun, kun on tällaisista aiheista kyse.

Vierailija
26/37 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole palturia. Olen istuttanut myös ruusun ja vienyt kortin. Ei niitä seurakunta ole koskaan nykinyt. Ja vien myös pienen patsaan. Vuosia ollut näin. Itse höpäjät joutavia.

Vierailija
27/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti teet, minä myös vien Äitienpäivänä ruukkuruusun. Tosin kesäkukat kesätyöntekijät istuttaa kesäkuussa ja hoitaa ne. Toki jos istutan ruusun maahan antavat olla sen. Siellä yksi istutettu ruusu noin 20 vuotta sitten kiven eteen siellä se kukoistaa edelleen.

Vierailija
28/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden perässä työntekijät juokse niillä paljon työtä

Eikä koske hautoihin eriasia haudat joihin tilattu haudan hoito. Niihin istuttaa kesäkukat hoitaa nurmikon. Jos istutettu maahan esim ruukkuruusu tai muuta niin antavat sen olla. On tietysti säännöksiä mutta ne löytyy hautausmaan omilta sivuilta.

Vierailija
29/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti muistettu.

Vierailija
30/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ikävää että kaikkeen pitää puuttua.

Vierailija
31/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien äidin ja mummojen haudoille ruusut. Äidin haudalla käyminen on ristiriitaista, kun kuoleman jälkeen selvisi sellaisia asioita, että välillä mietin, tunsinko koko ihmistä, ja kuka hän oikein oli. Siksi en käy enää niin usein, mutta joulu-ja äitienpäivä. Muuten seurakunta laittaa ja hoitaa kesäkukat. 

Vierailija
32/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis tapa muistaa Äitienpäivänä kuten jouluna ja syntymäpäivinä tai muuten vaan pistäytyä. Kaunis perinne.

Vierailija
33/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitenkään. Äidin hauta on toisella paikkakunnalla, jossa en ole käynyt kuuteen vuoteen. 

Vierailija
34/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis perinne  tämä vanha ketju mutta joku näitä aina lukee. Hienoa että perinne jatkuu varmaan tulevillakin sukupolvilla. Miten tulevaisuudessa, oli ystäväni kanssa pari päivää sitten juttua. Kuinka monet nuoremmat sukupolvet eivät edes vietä äitienpäivää saari käytätkö haudoilla äitienpäivänä ja jouluna.

Vierailija
35/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tärkeä päivä. Vein ruukkuruusun äitini haudalle, orvokkien viereen. Käyn haudalla muutenkin usein, koen sen niin lohduttavana.

Vierailija
36/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis perinne  tämä vanha ketju mutta joku näitä aina lukee. Hienoa että perinne jatkuu varmaan tulevillakin sukupolvilla. Miten tulevaisuudessa, oli ystäväni kanssa pari päivää sitten juttua. Kuinka monet nuoremmat sukupolvet eivät edes vietä äitienpäivää saari käytätkö haudoilla äitienpäivänä ja jouluna.

Olen vanhempi sukupolvi enkä käy haudoilla koskaan. 

Vierailija
37/37 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, kyllä rauhassa on saanut olla viemiset. Ei niitä kukaan ole poistanut paitsi joku läheinen joka seuraavalla kerralla käydessään vie vanhat palaneet kynttilät keräykseen ja siistii haudan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi