Frisbeegolfin harrastajia paikalla?
Tällainen olisi kysymys: Kuinka suuren tilan maalikori vaatii ympärilleen? Ihan harrastamisen aloittelua ajatellen.
Onko muita huomion arvoisia asioita, mitkä olisi hyvä tietää?
Kiitos
Kommentit (8)
Niin se kysymys...ei mitään tietoa paljonko siinä pitää olla tilaa. Olisko 3m? Tuli mieleen vain yks jyrkkä rinne täältä Ruissalon radalta, jossa lähimpään puuhun on matkaa jotakuinkin 3m.
Lähimpään puuhun? Mitähän sä niinku kysyt? Se kori nyt voi olla missä pöheikössä tai puiden seassa vaan. Sehän on vaan lisähaastetta.
Millaiselta etäisyydeltä koriin heittäminen aloitetaan?
No vaikka 100m tms... Käy ensin kokeilemassa jollain radalla.
Sehän riippuu radasta. Siellä ne metrit lukee. Kymmenistä satoihin metreihin.
Ja voithan sä puttailla vaikka metrin päästä, vaan se ei varsinaisesti oo lajin hienous mun mielestä. Vaan just se, kun saa pienennettyä sitä heittomäärää jossain vaikeissa kohteissa. Levin rata on ihan mun suosikki.
Jos ap siis aikoo hommata itselleen korin puttailua varten, niin sen verran tilaa vaatii, että siinä on järkeä harjoitella, esim 5-10 metriä korilta vähintään. Mitä enemmän, sitä parempi tietysti, että voi harjoitella pidempiäkin putteja. Itse sitä pelaamista voi harjoitella vain kunnon radalla, jossa on tilaa heittää pitkiäkin heittoja. Se koriin puttailuhan on vain yksi osa-alue, eli se viimeinen heitto väylällä. Kiekothan on jaettu karkeasti kolmeen osaan, driverit, midrange- ja putterikiekot, sen mukaan kuinka pitkiä heittoja niillä haluaa heittää.
Meillä mies heittelee kiekkoa, ite oon käyny vain muutaman kerran. Kiekoissa olevat numerot merkkaa nopeutta, liitoa ja ainakin sitä loppukaarron tekemistä...eli vaikka heittäisit 10 eri kiekkoa samalla tavall, niiden lentoradat on ihan erilaisia..se oli mun mielestä aika jännä juttu tossa lajissa. Periaatteessa pärjäät kolmella kiekolla, nää nyt on ihan omasta muistista kertoiltua vain..mut se pitkän liidon kiekko, "midari" ja loppuun hitaasti lentävä putti🙂🙂🙂