Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokavuotinen muistutus: tänään juhlitaan KAIKKIA äitejä, ei pelkästään omaa äitiä

Vierailija
08.05.2016 |

Se on äitIEnpäivä, ei äidinpäivä. Silloin juhlitaan kaikkia äitejä!

Niin se Sauli Niinistökin kukittaa ja jakaa tänään mitaleja äideille, joista ei yksikään ole hänen äitinsä tai lastensa äiti.

Kummasti tästä joka vuosi tehdään silti aloituksia, että "miks mun muka pitäis muistaa mun avokkia, kun ei se oo mun äiti eikä meillä oo yhteisiä lapsia". Tätä päivää voi verrata kansainväliseen naistenpäivään - jolloin sopii onnitella kaikkia naisia, ei pelkästään oma vaimoa tms.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun mun molemmat seinänaapurit on tänään toivottaneet mulle hyvää äitienpäivää - mä olen lapseton?!? Wtf?

Ehkä se oli tavallinen tervehdys/toivotus, kuten "hyvää helatorstaita" tai "hyvää viikonloppua". Äitienpäivä se on tänään kaikilla, vaikkei sitä mitenkään erityisesti viettäisikään. 

Vierailija
22/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosimies 34v kirjoitti:

Ja sitten isänpäivänä täällä sitten muistutetaan, että omien lasten isää ei tarvitse onnitella tai antaa hänelle lahjoja, koska kyseinen mies ei ole Palstamamman oma isä :-D

No onnea nyt sitten kumminkin kaikki äidit, jotka luette tämän.

Palstamammat on materian perään. Kaikkihan sen tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloittaja suhtautuu isänpäivään? Kun se kirjoitetana yksikössä. Onko se sitten vain ehdoton oman isän palvontajuhla? 

Ettei vaan olisi nimet kuitenkin tehty idealla että sointuvat suuhun hyvin - äidinpäivä kuulostaa tyhmälle, äitienpäivä sopii suuhun paremmin. Samoin isienpäivä kuulostaa hölmölle, joten kutsutaan päivää isänpäiväksi.

Vierailija
24/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta päättäkää itse miten juhlitte.Mun äiti on kuollut ja en ole itse äiti.En oikein näe syytä miksi juhlisin muita äitejä.

Vierailija
25/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissä vähän kaikille toivotellaan hyvät äitienpäivät, vähän vastaavalla tavalla kuin mukavaa viikonloppua, hyvää joulua tai illan jatkoa. Jokaiselle ne päivät on samoja - eikä kukaan ole loukkaantunut, vaikka millaiset elämäntarinat itse kullakin on. Lahjoja en kyllä ole kenellekään jaellut tai niitä itselle odottanut, mutta äidille ja mummoille erikseen soitin tänään. Ja hyvää äitienpäivää jokaiselle täällä av:llakin! :)

Vierailija
26/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas paljon tunnekylmiä pökäleitä täällä. Äideille kunnia ja riemun päivä. Juhlitaan tänään ja juodaan shamppanjaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä