Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokavuotinen muistutus: tänään juhlitaan KAIKKIA äitejä, ei pelkästään omaa äitiä

Vierailija
08.05.2016 |

Se on äitIEnpäivä, ei äidinpäivä. Silloin juhlitaan kaikkia äitejä!

Niin se Sauli Niinistökin kukittaa ja jakaa tänään mitaleja äideille, joista ei yksikään ole hänen äitinsä tai lastensa äiti.

Kummasti tästä joka vuosi tehdään silti aloituksia, että "miks mun muka pitäis muistaa mun avokkia, kun ei se oo mun äiti eikä meillä oo yhteisiä lapsia". Tätä päivää voi verrata kansainväliseen naistenpäivään - jolloin sopii onnitella kaikkia naisia, ei pelkästään oma vaimoa tms.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsinaiset parkumassa huomiota, lahjoja, kukkia, materiaa, kakkua ja sirkushuveja. Noloa.

Vierailija
2/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Silti minusta tuntuu oudolle edelleen, kun esim. työkaveri toivottaa minulle hyvää äitienpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidit on ihan pökäleitä.

Vierailija
4/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus juhlitte.

Nyt kun oma äitini on kuollut, tämä päivä meidän perheessä on vain minun juhlapäiväni... Ei tarvitse pakkokahvitella missään eikä sopia aikatauluja sisarusten kesken.

Hymähdän jos joku perheen ulkopuolinen onnittelee, ja aamulla postilaatikolla jäin miettimään etten edes tiedä onko naapurin rouvalla lapsia, luultavasti ei kun ei ole niistä puhunut..

Vierailija
5/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kirkossa äitienpäivänä ja siellä jaettiin äitienpäiväruusut kaikille naisille. Kun ei tiedetty kuka on äiti, kaikki saivat. Vähän emmittiin selvästi ihan nuorten naisten kohdalla, missä se raja menee. Lopulta kaikki n. 18-vuotiaasta ylöspäin saivat ruusun.

Vierailija
6/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Senkus juhlitte.

Nyt kun oma äitini on kuollut, tämä päivä meidän perheessä on vain minun juhlapäiväni

Eikö anoppikaan ole elossa?

Vierailija
7/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun mielestä. Äitienpäivänä muistetaan omaa äitiä ja mummoja. Todella typerää huudella jossain facessa äitienpäivätoivotuksia tutuille.

Vierailija
8/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Silti minusta tuntuu oudolle edelleen, kun esim. työkaveri toivottaa minulle hyvää äitienpäivää.

Jep. Parempi pitää äitienpäivämuistamiset perheen ja suvun piirissä.

Vierailija
9/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen tunnekylmä, mutta en oikein ymmärrä näitä tällaisia juhlia. Äitienpäivä, isäinpäivä, naistenpäivä, ystävänpäivä jne.

Äiti on äiti, rakas ja arvostettu vuoden jokaisena päivänä, ystävä on ystävä ympäri vuoden, naiseus naiseutta jne.

Tärkeämpää mulle arkinen jokapäiväinen huomioiminen ja rakastaminen, kuin yksi juhlapäivä.

Toki ne on perinteitä, ja ei niissä mitään pahaa missään nimessä ole, mä en vaan osaa ymmärtää tai viettää.

Vierailija
10/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en toivota äitienpäivää, kun vaan omalle äidille. En jakele kortteja naapurin mammojen laatikoihin.

Vierailija
11/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senkus juhlitte.

Nyt kun oma äitini on kuollut, tämä päivä meidän perheessä on vain minun juhlapäiväni

Eikö anoppikaan ole elossa?

Ei, oli kuollut jo kun tutustuin mieheeni. Ja jos olisi elossa olisi 700km päässä, eli ei siellä kovin usein juuri äitienpäivänä oltaisi, eipä olla koskaan osuttu isänpäiväksikään vaikka pappa voimissaan vielä onkin

Vierailija
12/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ei juhlita yhtäkän kusipää valehtelijaa. Ei nyt, eikä jatkossakaan.

Vierailija
13/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran kirkossa äitienpäivänä ja siellä jaettiin äitienpäiväruusut kaikille naisille. Kun ei tiedetty kuka on äiti, kaikki saivat. Vähän emmittiin selvästi ihan nuorten naisten kohdalla, missä se raja menee. Lopulta kaikki n. 18-vuotiaasta ylöspäin saivat ruusun.

Mä olin joskus rautakaupassa naistenpäivänä.... Annoin sen ruusun perässä tulevalle puolisolleni...hän se meidän perheen neiti on :)

Vierailija
14/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo - jokainen on juhlimatta tai juhlii, mutta aivotonta urputtaa tuota "mutku ei se oo mun äiti"- skeidaa.

Tietenkin voi olla montaa mieltä koko tällaisten päivien olemassaolosta. Ja juhlia sitä tavallaan.

Siitä ei nyt tässä ollut kyse, vaan siitä, KEITÄ juhlitaan, JOS juhlitaan!

ap

Vierailija
15/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo - jokainen on juhlimatta tai juhlii, mutta aivotonta urputtaa tuota "mutku ei se oo mun äiti"- skeidaa.

Tietenkin voi olla montaa mieltä koko tällaisten päivien olemassaolosta. Ja juhlia sitä tavallaan.

Siitä ei nyt tässä ollut kyse, vaan siitä, KEITÄ juhlitaan, JOS juhlitaan!

ap

Tosin Niinistö jakaa niitä mitaleja sillä perusteella, että lapset on äideilleen sitä anoneet. Sauli on viestintuoja, ei äidittelijä. Hänelle on ihan se ja sama, kenelle ne mitalit jakaa, virkatyönä tehdään kaikenlaista.

Äitienpäivänä ei ole tapana mennä naapuriin juhlimaan naapurin äidin juhlaa. Vaikka päivä on monikollinen (äitien), niin siitä huolimatta pysyttäydytään oman perheen ja suvun piirissä. Kannattaa muistaa, että päivä ei ole myöskään äitiyden päivä, vaikka moni palstamamma niin tuntuu olettavan. Omaa äitiyttä ei siis pidä nostaa anopin äitiyden edelle.

Vierailija
16/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun mun molemmat seinänaapurit on tänään toivottaneet mulle hyvää äitienpäivää - mä olen lapseton?!? Wtf?

Vierailija
17/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala onnitella ketään siitä hyvästä, että on hankkiutunut raskaaksi ja onnistunut pusertamaan tuotoksena jollain konstilla ulos asti. Omaa elämääni en ole itse pyytänyt, eikä siinä ole mitään kiittämisen arvoista. Ne onnitelkoot, joiden mielestä äidit onnensa ovat ansainneet. 

Vierailija
18/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten isänpäivänä täällä sitten muistutetaan, että omien lasten isää ei tarvitse onnitella tai antaa hänelle lahjoja, koska kyseinen mies ei ole Palstamamman oma isä :-D

No onnea nyt sitten kumminkin kaikki äidit, jotka luette tämän.

Vierailija
19/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä juhlittavaa siinä on, että nainen on levittänyt saksensa todistettavasti ainakin kerran?

Hyvää äitienpäivää myös torakoille ja muille eläimille!

Vierailija
20/26 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun muutamalla työkaverilla on lapsi kuollut. En toivottele, kun en tiedä millä mielellä on äitienpäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä