Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneksi en ole äiti!

Vierailija
08.05.2016 |

Äitienpäivän kunniaksi Facebook on taas täynnä mammojen viestejä siitä, kuinka ylpeitä he ovat äitiydestään. Loistavaa, jos ovat äitiydestään iloisia. En ole mitenkään äitienpäivää vastaan ja kyllä äidit ovat juhlansa ansainneet, maailmassa on hölmömpiäkin juhlia.

Meinasin kirjoittaa itse facebookkiin statuksen, että "Näin äitienpäivänä olen iloinen ja kiitollinen siitä, etten ole äiti. Onnea kuitenkin kaikille äideille!" Joku olisi kuitenkin ottanut nokkiinsa tuosta statuksesta, joten päätin olla julkaisematta. Niinpä jään tämän ajatuksen täällä teidän kanssanne nimettömänä :)

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap, kertomasi asiat olisivat oikeasti totta, et kokisi tarvetta tulla sitä tänne julistamaan kera pitkien vakuutteluiden ja selityksien.

Vierailija
42/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla miestä nro 37 vai mihin se lähti? Kai sä ymmärrät että oot valjastanut lapset sun puolison rooliin.. huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No taas meni ohi että heilahti, 26. Minä olen ollut reissussa miehen kanssa viikon, nyt odotellaan (lapsettomina) jääkiekkomatsin alkamista ruuan päälle. Ei jaksa lähteä mihinkään reippailemaan, hyydyttiin kotiin. Minä laiskuuttani ja uteliaisuuttani ihmisen ajatteluun selaan iltapäivälehtiä ja keskustelupalstoja. Tartuin aiheeseen, joka varmasti jakaa mielipiteet.

Biologista kelloa ei ole koskaan ollut, olen laiska, mukavuudenhaluinen, haluan elämän pullasta vain rusinat. Minulla on hyvä mielenkiintoinen ja hemmetin hyvin palkattu työ. Hyvännäköinen, älykäs ja hauska mies (jota ärsyttää kyselyt milloin tulee lapsia, hän ei halua lapsia), siksi varmaan pariuduimme koska olemme itsekkäitä, mukavuudenhaluisia eikä meitä kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Silti olemme jostain syystä ystävillemme ja läheisillemme rakkaita, no ne on ihan omanlaisensa pari. Ja kilttejä, reiluja.

Mistä minä olisin katkera? Omiahan ovat valinnat niin jos elää valintojensa mukaan niin ei ole mitään jossittelemista. Minua ärsyttäisi metelöivät lapset tai tarpeiden tyydyttäminen, valvominen, huolehtiminen, rahan meno, kasvattaminen, sääntöjen ja vastuiden viidakko argh, ei vaan jaksa. Ja en odota kenenkään huolehtivan minusta mummona. Lähden eutanasiaklinikalle jos terveys pettää, elämää riittää niin kauan kuin sitä riittää.

Minusta sinun kommenttisi kertoo, että saatat olla kateellinen jos pääsen helpommalla. Hei, jokaisella on oma polkunsa, turha siellä sun itkeä. Ole onnellinen ja elä elämääsi. Ja ihan kauheesti anteeksi jos sanon ääneen mitä ajattelen. Joskus on vaan mukava sanoa hössötyksen keskelle että on niitä muitakin tapoja elää. Eihän se ole sinulta pois?

Tuon varmaan kirjoitit enemmän vakuuttaaksesi itsesi kuin kenetkään muun. Kaikkea hyvää! 

Vierailija
44/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mitä ihmettelen on se, miksi lapsia haluamattoman pitää tulla julistamaan tätä palstalle, jossa suuri osa kävijöistä on äitejä.  

Palstan keski-ikä on 17v. Ei todellakaan ole tullut sellaista kuvaa että suurin osa olisi äitejä...

Vierailija
45/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole lapsia. Olen vasta 33-vuotias ja jonkin aikaa miehen kanssa yritettiin mutta lasta ei alkanut uulumaan niin ollaan päätetty että ollaan sitten lapsettomia. Moni varmaan ajattelee et olen katkera kun kuitenkin on yritystä takana mutta en ole. Olen ihan tyytyväinen tilanteeseen, on aikaa ja rahaa elää itselleen. Rakastan matkustelua ja tuskin onnistuisi jos olisin onnistunut lapsenteossa.

Varmaan olisin myös tyytyväinen elämääni jos olisin onnistunut saamaan lapsen mutta nyt näin on hyvä olla. Eihän se vieläkään iän puolesta olisi myöhäistä mutta jotenkin olen tottunut ajatukseen elämästä ilman lapsia.

Vierailija
46/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, katkeruus haisee tänne asti!

Ja toiveajattelua, että kaikki olisi hänelle kateellisia, kun hän on 26 ja alkaa miehen kanssa katsomaan matsia sohvalla ja heillä ei ole lapsia :D

Kuulostaa niin jännältä :)

Vierailija
47/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuon varmaan kirjoitit enemmän vakuuttaaksesi itsesi kuin kenetkään muun. Kaikkea hyvää!"

Ei kun rehellisenä vastauksena sinulle, että ymmärtäisit toisenkin näkökulman aiheeseen. En kirjoittanut pahalla vaan, että ymmärtäisit. Toivottavasti ei ollut helmiä sioille, ainakin ap sai kosketuksen ajatukseen.

Ei minulla ole mitään vanhempia ja lapsia vastaan mutta jos ei kolahda niin ei kolahda. Jokainen elää omaa elämäänsä ja en viitsi hyssytellä enää omia valintojani. Sanon sukulaisille että en aio lisääntyä, pidän sitä typeränä valintana, maailmassa on liikaa ihmisiä. Jos eivät sinun lapsesi niin heidän lapsensa joutuvat jo kärsimään ihmisten itsekkyydestä maapallolla. Tarvittaisiin 8 maapalloa kattamaan tämän populaation itsekkäät tarpeet. Tämä on valitettavasti fakta.

Vierailija
48/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, katkeruus haisee tänne asti!

Nämä katkeruudesta inisijät taitavat itse olla omaan elämäänsä tympääntyneitä ja katkeria henkilöitä.

AP

Älä viitsi jankata. Kyllä se nyt vaan on niin että kirjoituksissasi on vahva katkeruuden maku isolla Koolla.

Vierailija
49/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olin onnellinen 26 vuotiaana, ettei ollut lapsia. Onneksi silloin ei ollut vauvapalstoja ja faceja, ettei tarvinnut tuhlata kaunista sunnuntaita vakuuttelemalla, kuinka onnellinen on, ettei ole äiti. Minusta on aika luonnollista, että tuossa iässä ollaan vielä onnellisia, ettei ole vielä lapsia. 

Vierailija
50/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla miestä nro 37 vai mihin se lähti? Kai sä ymmärrät että oot valjastanut lapset sun puolison rooliin.. huh huh.

Mies ei lähtenyt vapaaehtoisesti, jätin, vinkuu edelleen perään (vuosia erosta)

- onko sinulle yllätys, että lapset kasvavat?

Minulla asuu kotona aikuinen poika, opiskelija

- olen hoitanut lapseni yksin, kasvattanut, opettanut kohteliaaksi.

- lämpimät ja läheiset välit kun on lapsiinsa, he auttavat mielellään kotona. Lapset ovat tehneet aina kotitöitä ikänsä huomioiden.

-aikuinen kotona asuva lapsi ymmärtää vastuunsa ja oman osansa kotihommista yms.

Omasta tahdostani olen sinkku, en halua nykyiseen helppoon elämääni mitään stressaavia tekijöitä, enkä uusperhekuvioita.... :)

Vierailija
51/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseni nro 50, mietipä ihan tarkkaan mitä kätkeytyy siihen, että elät prinsessana ja herrasmies aikuinen poika pakkaa matkalaukkusi. Kaikki muu kuulostaa hyvältä mutta ole tarkka tuon luonteesi kanssa (mies vinkuu, herrasmiespoika) ettet täytä tyhjiötä lasten askareilla. Olen nähnyt näitä rinsessaäitejä, jotka puhuu miten täytyy olla varsinainen prinssi, joka minut sitten saa. Ja lapset valjastetaan tukemaan itsetuntoa, ollaan enemmän kaveria kuin kasvattajaa. Äsh, en halua kirjoittaa enempää.

Vierailija
52/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä mamma ei ole käynyt tänään feissarissa. Ei ole tapana lässytellä.

Tulit kuitenkin av:lle.

Vierailija
53/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eniten äitiydessä ehkä kammoksuttaa se, että hukkaisin itseni siihen äitiyteen. On paljon naisia, jotka ovat pelkästään äitejä ja joiden elämänpiiri kiertyy kodin ympärille. Se ei ole minua varten."

Vierailija
54/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä AP olisi katkera? Eikö se nyt ole selvää, että kaikki niitä lapsia eivät OIKEASTI halua koskaan? Minä olen juurikin sellainen nainen, nautin elämästäni täysillä ilman jälkikasvua. Jokaisen oma valinta, onneksi. Enkä minä kritisoi kenenkään muun valintoja! Onneksi meillä on kuitenkin paljon naisia, jotka taas haluavat äideiksi - sillä muutenhan täällä kävisi aika pian ihmiskato jos kaikki päättäisivät olla tekemättä lapsia. Minä nyt vaan olen päättänyt olla ilman. :)

Vierailija
55/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteistasi paistaa kyllä läpi se, että et ole pelkästään tyytyväinen lapsettomuuteesi, vaan myös halveksut naisia jotka haluavat lapsia "ylikansoittamaan maailmaa". Totta, maailmassa alkaa olla liikaa ihmisiä, mutta suomen kokoisessa valtiossa sillä ei ole paljoakaan merkitystä vaikka kaikki lopettaisivat lisääntymisen. Suomi vaan häviäisi maailmankartalta, ja sitä myötä myös pala hyvinvointia ja edistystä maailmasta.

Itsekään en lapsia halua, mutta ymmärrän sentään että lisääntymisvietti on suurimmalla osalla ihmisistä vahva. Arvostan hyviä vanhempia.

Hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

Vierailija
56/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymisvietissä ei ole mitään hurrattavaa. En minä halveksu muita ihmisiä, päättelit väärin. Typeryyttä ehkä, ettei tajua kokonaiskuvaa, omat lapset selviävät, heidän lapset ja lapsenlapset eivät ehkä enää niin hyvin. Minusta se on surullista. Tähän on ajauduttu itsekkyyden ja ahneuden vuoksi, lisääntymisvietin ohjaamana. Hurraa?

Vierailija
57/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nyt aika ajattelematonta ja rumaakin tulla ehdoin tahdoin ja äitienpäivänä vauva-palstalle mainostamaan että "en minä ainakaan", vähättelemään toisten valintoja. Miksi te jotkut lapsettomat niin janoatte sitä kateuden tunnetta itseänne kohtaan? Ettekö saa tarpeeksi kehuja ihmisiltä vai eikö teitä jotenkin muutoin huomioida tarpeeksi?

Vierailija
58/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä AP olisi katkera? Eikö se nyt ole selvää, että kaikki niitä lapsia eivät OIKEASTI halua koskaan? Minä olen juurikin sellainen nainen, nautin elämästäni täysillä ilman jälkikasvua. Jokaisen oma valinta, onneksi. Enkä minä kritisoi kenenkään muun valintoja! Onneksi meillä on kuitenkin paljon naisia, jotka taas haluavat äideiksi - sillä muutenhan täällä kävisi aika pian ihmiskato jos kaikki päättäisivät olla tekemättä lapsia. Minä nyt vaan olen päättänyt olla ilman. :)

Ei kukaan ole väittänyt että sinä olisit katkera, tai monet kaltaisesi, mutta ap:n kirjoitus on katkeran ihmisen kirjoitus. Vai mistä kumpuaa ärsytys äitejä kohtaan sekä mieliteko kirjoittaa faceen, -Onneksi en ole äiti mutta onnee ny niille jotka on.

Samalla yrittää hehkuttaa onneaan kun saa sohvalla katsoa lätkää, oletuksena tietenkin että äidit eivät saa, vaan kärsivät kun tuli niitä haittakapuloita tehtyä.

Ei kai kukaan, esimerkiksi minä, synnytä maailmaan useaa lasta jos niistä olisi haittaa omalle elämiselle. Kai sellaisiakin perheitä on, mutta eiköhän useimmiten ole kuitenkin niin että lapset todellakin ovat vanhemmilleen suuri lahja ja rakkauden täyttymys. Minulle ainakin on näin ja äitienpäivänä saan hehkuttaa niin paljon kun tykkään ilman katkerien ämmien tilitystä.

Vierailija
59/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuon varmaan kirjoitit enemmän vakuuttaaksesi itsesi kuin kenetkään muun. Kaikkea hyvää!"

Ei kun rehellisenä vastauksena sinulle, että ymmärtäisit toisenkin näkökulman aiheeseen. En kirjoittanut pahalla vaan, että ymmärtäisit. Toivottavasti ei ollut helmiä sioille, ainakin ap sai kosketuksen ajatukseen.

Ei minulla ole mitään vanhempia ja lapsia vastaan mutta jos ei kolahda niin ei kolahda. Jokainen elää omaa elämäänsä ja en viitsi hyssytellä enää omia valintojani. Sanon sukulaisille että en aio lisääntyä, pidän sitä typeränä valintana, maailmassa on liikaa ihmisiä. Jos eivät sinun lapsesi niin heidän lapsensa joutuvat jo kärsimään ihmisten itsekkyydestä maapallolla. Tarvittaisiin 8 maapalloa kattamaan tämän populaation itsekkäät tarpeet. Tämä on valitettavasti fakta.

Jos ap olisi oikeasti sinut valintansa kanssa, hän toivottaisi onnea kaikille äideille ja pyöräyttäisi pisteen siihen perään sen sijaan, että rupeaa avautumaan omasta tilanteestaan. 

Vierailija
60/81 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun kannattaa pysyä pois ketjusta jossa otsikkona on "onneksi en ole äiti" jos ei kestä suoraa mielipidettä. Miksi sinä et suvaitse sitä, että kaikki eivät ole saamaa mieltä? Haluatko vaientaa erilaiset mielipiteet? Kannustatko sensuuriin?