Onneksi en ole äiti!
Äitienpäivän kunniaksi Facebook on taas täynnä mammojen viestejä siitä, kuinka ylpeitä he ovat äitiydestään. Loistavaa, jos ovat äitiydestään iloisia. En ole mitenkään äitienpäivää vastaan ja kyllä äidit ovat juhlansa ansainneet, maailmassa on hölmömpiäkin juhlia.
Meinasin kirjoittaa itse facebookkiin statuksen, että "Näin äitienpäivänä olen iloinen ja kiitollinen siitä, etten ole äiti. Onnea kuitenkin kaikille äideille!" Joku olisi kuitenkin ottanut nokkiinsa tuosta statuksesta, joten päätin olla julkaisematta. Niinpä jään tämän ajatuksen täällä teidän kanssanne nimettömänä :)
Kommentit (81)
Voi sen kyllä ajatella niinkin, että onnea valtavirralle ja aina juhla jakaa mielipiteet. Eikös ketjun otsikko kehoita jo äidit pysymään siellä facessa. Vauvalla on muutakin keskustelua kun on aika vilkas foorumi. Ja aiheesta, ollako vai eikö olla äiti.
En ole katkera, äitini on kuollut, hän kasvatti minut ajattelemaan omilla aivoilla ja hyvänä äitinä sanoi että kaikkien ihmisten ei tarvitse toimia samoin kuin sata muuta, kaikkien ei tarvitse perustaa perhettä tai hankkia lapsia.
Niin, onneksi en ole äiti, se ei sovi minulle mutta kunnioitan äitejä. Sanon molemmat ääneen. Ja hernenenuäitylipaitulimammelit voivat tosiaan mennä sinne faceen.
Okei, enempi kyllä tulee mieleen tarpeestasi huudella äitienpäivänä se, ettet sisimmässäsi ole tyytyväinen lapsettomuuteesi. Muuten sinua tuskin edes kiinnostaisi koko aihe. Ehkä hyvä siis ettet mene julkisesti paljastamaan katkeruuttasi someen...
No olen sisimmässäni tyytyväinen lapsettomuuteeni koska en ole koskaan tuntenut tarvetta hankkia lapsia. Muutenhan olisin edes yrittänyt. Ja suoraan sanoen ihmettelen, että MIKÄ ihme saa ihmiset hankkimaan lapsia, suvunjatkamisvietti, hoivavietti, yksinäisyyden pelko, laumasieluisuus, mikähän se pohjimmiltaan on. Tiedätkö oman syysi pohjimmiltaan?
Ei millään pahalla, oma on valintasi. Minä pääsen elämässäni helpommalla. Ei sen ääneen sanominen ole katkeraa vaan totuus. Ei minun yksittäinen mielipide ja valinta ole sinulta pois.
Hys hys, ei täällä saa ääneen sanoa tätä! Mutta kyllä se niin on että allekirjoitan saman.
Juu, varmasti olet "onnellinen", kun äitienpäivänä tulet vauvapalstalle onneasi vuodattamaan. Epätoivo huokuu tänne asti, katkeruus paistaa läpi ja biologinen kello tikittää (vai titikkääkö enää?). Mukavaa äitienpäivää sinulle ja kaikille muillekin! :)
Jaa se status! Ei ole olemassa kommenttia josta ei joku loukkaantuisi.
Teidän kommentteja lukiessai huomasin, että kenties kommenttini oli aika turha. "Onneksi en ole äiti"-ajatus tuli vaan ensimmäiseksi mieleen lukiessani joidenkin tuttavien päivityksiä tyyliin "Olen niin ylpeä siitä että olen Äiti". Vähän samaa luokkaa, kuin "Olen ylpeä siitä, että olen Nainen!". Olipa hyvä, etten julkaissut tätä tekstiä omalla Facebook-sivullani. Puolustaudun kuitenkin saamaani kritiikkiä sillä, että en halunnut väheksyä tätä juhlapäivää ja sen sankareita, mietin vaan sitä, kuinka iloinen olen siitä, etten ole äiti.
En kyllä ainakaan omasta mielestäni ole katkera toisten perhe-onnesta. Lähinnä julkinen perheonnen julistaminen saa minut iloitsemaan omasta vapaudestani.
AP
Vierailija kirjoitti:
Teidän kommentteja lukiessai huomasin, että kenties kommenttini oli aika turha. "Onneksi en ole äiti"-ajatus tuli vaan ensimmäiseksi mieleen lukiessani joidenkin tuttavien päivityksiä tyyliin "Olen niin ylpeä siitä että olen Äiti". Vähän samaa luokkaa, kuin "Olen ylpeä siitä, että olen Nainen!". Olipa hyvä, etten julkaissut tätä tekstiä omalla Facebook-sivullani. Puolustaudun kuitenkin saamaani kritiikkiä sillä, että en halunnut väheksyä tätä juhlapäivää ja sen sankareita, mietin vaan sitä, kuinka iloinen olen siitä, etten ole äiti.
En kyllä ainakaan omasta mielestäni ole katkera toisten perhe-onnesta. Lähinnä julkinen perheonnen julistaminen saa minut iloitsemaan omasta vapaudestani.
AP
Iloitse vaan vapaasti ja saat tämän ilon syynkin totta kai kertoa. Äitienpäivä ei vaan ehkä ole tyylikkäin ajankohta asian kertomiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa se status! Ei ole olemassa kommenttia josta ei joku loukkaantuisi.
Joo toisaalta tekisi kyllä mieli! Mutta parempi kai, että jaan iloni täällä anonyymisti teidän kanssanne. En halua, että tuttavat turhaan suutahtavat tai loukkaantuvat. Ap
No taas meni ohi että heilahti, 26. Minä olen ollut reissussa miehen kanssa viikon, nyt odotellaan (lapsettomina) jääkiekkomatsin alkamista ruuan päälle. Ei jaksa lähteä mihinkään reippailemaan, hyydyttiin kotiin. Minä laiskuuttani ja uteliaisuuttani ihmisen ajatteluun selaan iltapäivälehtiä ja keskustelupalstoja. Tartuin aiheeseen, joka varmasti jakaa mielipiteet.
Biologista kelloa ei ole koskaan ollut, olen laiska, mukavuudenhaluinen, haluan elämän pullasta vain rusinat. Minulla on hyvä mielenkiintoinen ja hemmetin hyvin palkattu työ. Hyvännäköinen, älykäs ja hauska mies (jota ärsyttää kyselyt milloin tulee lapsia, hän ei halua lapsia), siksi varmaan pariuduimme koska olemme itsekkäitä, mukavuudenhaluisia eikä meitä kiinnosta muiden ihmisten mielipiteet. Silti olemme jostain syystä ystävillemme ja läheisillemme rakkaita, no ne on ihan omanlaisensa pari. Ja kilttejä, reiluja.
Mistä minä olisin katkera? Omiahan ovat valinnat niin jos elää valintojensa mukaan niin ei ole mitään jossittelemista. Minua ärsyttäisi metelöivät lapset tai tarpeiden tyydyttäminen, valvominen, huolehtiminen, rahan meno, kasvattaminen, sääntöjen ja vastuiden viidakko argh, ei vaan jaksa. Ja en odota kenenkään huolehtivan minusta mummona. Lähden eutanasiaklinikalle jos terveys pettää, elämää riittää niin kauan kuin sitä riittää.
Minusta sinun kommenttisi kertoo, että saatat olla kateellinen jos pääsen helpommalla. Hei, jokaisella on oma polkunsa, turha siellä sun itkeä. Ole onnellinen ja elä elämääsi. Ja ihan kauheesti anteeksi jos sanon ääneen mitä ajattelen. Joskus on vaan mukava sanoa hössötyksen keskelle että on niitä muitakin tapoja elää. Eihän se ole sinulta pois?
Ainoa mitä ihmettelen on se, miksi lapsia haluamattoman pitää tulla julistamaan tätä palstalle, jossa suuri osa kävijöistä on äitejä.
Haha, katkeruus haisee tänne asti!
Joo mä ajattelen isänpäivänä samoin. Onneksi en ole mies ja isä, mutta onnea kuitenkin niille jotka on.
Vierailija kirjoitti:
Haha, katkeruus haisee tänne asti!
Nämä katkeruudesta inisijät taitavat itse olla omaan elämäänsä tympääntyneitä ja katkeria henkilöitä.
AP
Mulla kai on äitienpäivä joka päivä. En ole passaaja, en nipottaja, enkä valittaja.
Lapseni 20 ja 13 v tekevät kotona kotitöitä jne.
Minua hemmotellaan. Minulle ei ole koskaan haistateltu.
Meillä on hauskaa ja rentoa.
Niin ja olen 38 v edelleen nuori ja kaunis nainen.
revi siitä ap.
Vanhin lapseni on tarvittaessa kuskinani.... Ym mukavaa elämää
Matkoille lähtiessäni minun ei tarvitse edes pakata, sen tekee järjestelmällinen herrasmiespoikani.
Olisko jotain vähän älyltä vaativampaa mielipidettä otsikkoa vastaan kuin katkeruus-kortti ja tää on Vauva-palsta? :)
Numero 32, kiitos erinomaisesta kirjoituksestasi! Olen kanssasi aivan samaa mieltä. AP
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään muulla ole samanlaisia ajatuksia? -AP
En ymmärtänyt aloituksen pointtia kyllä. Eli olet äitienpäivän takia onnellinen, että et ole äiti, vai..
No joku on onnellinen, kun on lapsia ja on äiti, joku toisinpäin. Joku on onnellinen, kun on maratoonari, toinen, kun on thriatlonisti, joku on onnellinen kun on vegaani.
Ihan sama. Jokainen toivottavasti on jostain onnellinen
Kuulostat hieman katkeralta ihmiseltä........ Ei millään pahalla.....