15v poikani oli päässyt viime yönä sisälle K18-yökerhoon
Kommentit (39)
Sitä mieltää, että ärsyttää ihan suunnattomasti juurikin sinun poikasi kaltaiset teinit, jotka väkisin alaikäisenä yrittää baareihin. On se nyt saatana kumma ettei voida sitä muutamaa vuotta odottaa, että ihan laillisesti voi sitten sinne baariin kävellä.
Minä ja kaveriporukka oltiin jotain 16v kun hoksattiin että yhdessä räkälässä ei kysytä papereita ja päästiinkin monena viikonloppuna sisään eikä kukaan kysellyt. Sit kaverin äiti sai tietää ja soitti todella vihaisia puheluita kuppilan omistajalle ja omistajakin suuttu ja lätkäs k20 lapun oveen :D seuraavaksi kävin 18v synttärillä siellä ja ilme oli hyvä kun hokas että olen jo vuosia sit ravannut sielä mut ei heittänyt ees ulos vaikka olin alle 20;)
Kaikkea tyhmää sitä on itsekin tehnyt ja ohan toi omalla tavalla myös ilkeää baaria kohtaan kun kaikki tietää että alle 18v ei oo mitään asiaa.
Ilmoitus poliisille. Kumma kun ei kysytty henkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että saattakaa ravintola vastuuseen tuosta. Ehdottomasti poliisiin yhteyttä.
Ap voisi lisäksi saattaa itsensä vastuuseen, ensin kannattaa tarkistaa millainen väärennetty henkilötodustus pojallta löytyy. Lisäksi pitkä aresti perään.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus poliisille. Kumma kun ei kysytty henkkaria.
Ei ole ala ikäiseltä lain mukaan kielletty kuin anniskelu. Suomessakin näkee jo pikkulapsia anniskelualueilla se ei ole laissa kielletty.
Mistä tiedätte ettei katsottu henkkareita? Onhan sitä muiden henkkareilla juostu baareissa iät ajat.
No kyllähän tuosta 15-vuotiaalle jonkun tuntuvan seuraamuksen voisi langettaa. Kyllä hänen pitäisi tietää, että vaikka yökerho mokaisikin, hänellä ei silti ole lupaa mennä sisään. Alkoholinkäyttö kuuluu yksiselitteisesti täysikäisille. Ravintolaankin voisi soittaa ja huomauttaa asiasta.
Ehdotan, että kotiintuloaikoja tiukennetaan huomattavasti vaikka kuukaudeksi ankarampien seuraamusten uhalla.
Niin. Kuppilan vikahan se on, että ap.n kultamussukka nikopetteri luuhaa kylillä yökerhojen aukioloaikaan, eikä ap vahdi sitä nikopetteriä. Ja todennäköisesti nikopetteri käyttää väärennettyä tai jonkun toisen henkkaria. Kuppilan vika ehdottomasti.
Näyttääkö hän jotenkin "vanhalta"?
Tyttäreni meni ostamaan saunaoluet itselleen ja miehelleen. Asumassamme maassa mietojen alkoholijuomien osto on sallittu 16 vuotta täyttäneille. Tyttären piti näyttää paperit. Hän on 24-vuotias.
Kai 15-vuotiaalla on kotiintuloaika...ja vähän aiemmin kuin mitä yökerhoon on tapana mennä?
Poika kotiarestiin
Puhelin pois
Poliisille ilmoitus
Sattuuhan noita kun nykynuoret ovat 30cm keski-ikäisiä pitempiä ja partakin niillä kasvaa. Tuskin lapsesi elämä tuohon kaatuu. Omassa nuoruudessa käytiin jo 16v baarissa ja normaaleita ihmisiä meistä kasvoi.
Nykyään pöyristytään aivan turhista asioista. Sinuna en antaisi muksullesi sitä kuvaa että ravintola tekvi virheen, vaan muistuta että poikasi teki itse väärin. Lasten kolttosista syytetään nykyään aina kaikkea muuta paitsi itse nuoria ja sitten heistä kasvaa vastuuntunnottomia narsisteja.
Vierailija kirjoitti:
Sattuuhan noita kun nykynuoret ovat 30cm keski-ikäisiä pitempiä ja partakin niillä kasvaa. Tuskin lapsesi elämä tuohon kaatuu. Omassa nuoruudessa käytiin jo 16v baarissa ja normaaleita ihmisiä meistä kasvoi.
Nykyään pöyristytään aivan turhista asioista. Sinuna en antaisi muksullesi sitä kuvaa että ravintola tekvi virheen, vaan muistuta että poikasi teki itse väärin. Lasten kolttosista syytetään nykyään aina kaikkea muuta paitsi itse nuoria ja sitten heistä kasvaa vastuuntunnottomia narsisteja.
Jotenkin koin turvallisemmaksi tuon yökerhoissa käymisen alaikäisenä, kuin pussikaljan juomisen jossain kallioilla epämääräisessäporukassa, siis itse en pussikaljoja harrastanut.
Ei se ole niin vakavaa. Kaiken ei tarvitse olla niin järjestettyä ja säänneltyä. Eletään elämää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olette tästä mieltä?
Poikasi on Alfa ainesta 😊
Ja porukka ottaa tän ihan tosissaan..
Olen sitä mieltä, että saattakaa ravintola vastuuseen tuosta. Ehdottomasti poliisiin yhteyttä.