Mies lähti yksin äitinsä luokse :(
Äidille oli ostettu kukkia ja kortti, minulle ei mitään. Kiva. Meillä on puolivuotias vauva, ja hyvä kun sain pusun poskelle ennen kuin mies lähti. Miksi mä olen tuon idiootin kanssa... :(
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te olette jutelleet siitä, kuinka haluatte juhlia viettää, perheenä?
Ei me mitään erityistä olla juteltu. Olisiko pitänyt? Isänpäivää ei vietetty mitenkään, koska vauva ei ollut silloin vielä syntynyt. Luulin, että mies muistaisi jotenkin, vaikka vain olisi toivottanut hyvää äitienpäivää, ja oltaisiin yhdessä menty hänen äitinsä luokse.
Ap
Ehkä olisi, niin ei tarvitsi pettyä ja tehdä turhia oletuksia.
Minulle tuli ensimmäisenä mieleen miehesi typerästä käytöksestä, että hänen äitinsä on opettanut hänet tuomaan kukan äitienpäivänä. Mies on käsittämättömän hölmö, koska hän menee yksin eikä ota sinua ja vauvaa mukaansa. Useimmat mummot haluvat nähdä lapsenlapsiaan.
Sisareni meni naimisiin miehen kanssa, jonka kotona ei koskaan juhlittu syntymäpäiviä tai äitienpäiviä. Sisareni muistaa miestä, mutta mies ei käsitä, että sisarelleni voi ostaa lahjoja. Sisareni ostaa itselleen lahjoja ja veloittaa ne miehen suostumuksella miehen tililtä. Mielestäni järkevä ratkaisu.
Minä en suostuisi tuollaiseen, vaan muistuttaisin miestä merkkipäivien juhlimisesta.
Ehdotan, että juttelet miehesi kanssa ja kerrot, että toivot saavasi kortin, kukkia ja/tai korun lahjaksi äitienpäivänä.
Pahoittelen, että miehesi on noin epäkohtelias.
Vierailija kirjoitti:
Miehen äiti EI ole sinun äitisi!!
Sinua ei selvästikkään sinne kaivata, miehen äiti ei pidä sinusta, mies tietää sen, ja ei halunnut viedä sinua sinne pilaamaan äitinsä päivää... hyväksy tosiasia.
Painu sinä saatanan katkera anoppi täältä vittuun, harmittaako kun miniäsi on kaunis ja poikasi häntä rakastaa? Jäit valitettavasti kakkiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sinua ei selvästikkään sinne kaivata, miehen äiti ei pidä sinusta, mies tietää sen, ja ei halunnut viedä sinua sinne pilaamaan äitinsä päivää... hyväksy tosiasia.
Ymmärrätkö, että kyse oli myös kirjoittajan lapsen jättämisestä kotiin?
Erittäin epäkohteliasta.
Pahoittelen, että olet juntti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painu sinä saatanan katkera anoppi täältä vittuun, harmittaako kun miniäsi on kaunis ja poikasi häntä rakastaa? Jäit valitettavasti kakkiseksi.
Tarkoitan *kakkoseksi*, mutta voit minun puolestani jäädä vaikka kakkiseksikin.
Ja muista nyt ainakin tänään, että kerrot pettyneesi siihen, että mies ei halunnut juhlia sinua. Ja sinulle se on tärkeää. ja kerro myös, että harmistuit todella siitä, ettei ottanut teitä mukaan, ja pidät tärkeänä, että lapsikin tapaa mummoaan äitienpäivänä.
On tärkeää kertoa millaisia perinteitä arvostaa vaalii. Jos ei puoliso siitä ota onkeensa, niin silloin hänellä on ongelma. Miehet ymmärtävät tosi vähän vihjailuista tai rivien välistä. Ehkä hän korjaa virheensä jo tänään.
Kello on vasta 11.00 ja nyt on jo palsta täynnä itkua ja parkua. Lapsinaisilla ei käy mielessä, että se muistaminen onnistuu ihan koko päivän, kaupatkin on tänään auki.
Byhyyyyyhhhyyyy!
[/quote]No voi vitun pälli, juurihan ap kertoi että hänen oma äitinsä asuu niin helvetin kaukana ettei sinne ole mitään järkeä lähteä. Kannattaisiko vähän lukea ketjua, ennen kuin lähtee heittämään ilmoille "niin vitun hienoa ehdotustaan", jonka ap on jo todennut ettei ole mahdollista.[/quote]
Oletko tyhmä vai sekoboltsi? Ainakin yksinkertainen, ehdotukseni ei pidä sisällään ap:n äitiä, joka siis asuu kaukana. Ap voi juhlia äitienpäivää lapsensa kanssa ja ap:n mies oman äitinsä kanssa, sinne se mies jo menikin.
Minulla on käytettävissäni aina rahaa itselleni, joten en jäisi märehtimään ettei minua huomioida vaan huomioin itse itseni. Arvosta itseäsi niin muutkin oppivat. Tämä ei koske siis sinua, idiootti, jolle nyt vastaan.
Äitiyshän katoaa naisesta heti, kun mies löytää puolison. Sen jälkeen vain sitä petikumppania saa juhlia, oman äidin äitiys on toissijainen asia ja oikeastaan vain merkki siitä, että napanuora ei ole katkennut.
Vain omien lasten äitiä saa muistaa äitienpäivänä, koska oikeastaan kyse ei ole äidin päivästä vaan juhlinnan kohteena on se pillu, josta miehen lapset on tulleet ulos! Näin ajattelee nykyäiti, joka vaatii mieheltään muistamista ja samalla huutaa kurkku suorana, että äitisi luokse sinulla ei ole mitään asiaa tai olet lellitty peräkamaripoika.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä miehes äiti ole.
Ei ole, ei. Hän on MIEHEN LAPSEN äiti.
Vierailija kirjoitti:
Äitiyshän katoaa naisesta heti, kun mies löytää puolison. Sen jälkeen vain sitä petikumppania saa juhlia, oman äidin äitiys on toissijainen asia ja oikeastaan vain merkki siitä, että napanuora ei ole katkennut.
Vain omien lasten äitiä saa muistaa äitienpäivänä, koska oikeastaan kyse ei ole äidin päivästä vaan juhlinnan kohteena on se pillu, josta miehen lapset on tulleet ulos! Näin ajattelee nykyäiti, joka vaatii mieheltään muistamista ja samalla huutaa kurkku suorana, että äitisi luokse sinulla ei ole mitään asiaa tai olet lellitty peräkamaripoika.
Onpas sulla hyvä mielikuvitus.
Olipa ajattelematon ja törppö mies, olen pahoillani puolestasi. No, ajattele niin että tämän ensimmäisen äitienpäivän töppäyksen voi antaa vielä anteeksi, kun vauvanne on noin tuore tapaus eikä mies selvästi tiennyt miten pitäisi käyttäytyä. Suosittelen, että puhut illalla miehelle mitä olisit itse tahtonut tältä päivältä, niin hän osaa tästä eteenpäin ottaa sinutkin huomioon äitienpäivänä!
Painu sinä saatanan katkera anoppi täältä vittuun, harmittaako kun miniäsi on kaunis ja poikasi häntä rakastaa? Jäit valitettavasti kakkiseksi.[/quote]
tuollahan tuo miniä-kakkis ulisee yksin pentunsa kanssa kotona....
Olen isoäiti, joka ilmoitti pojalleen hyvissä ajoin, että lapsenlapsi ei ole tervetullut äitienpäivänä käymään. Pojankaan ei tarvitse tulla, onnittelusoitto riittää.
En halua miniää tänne pilaamaan mukavaa päivää jatkuvalla valituksellaan, kitinällään ja kiukullaan. Ei ole minun vikani, että hän on valinnut täysimetyksen ja siten kymmenen herätystä yössä. Ei ole minun vikani, että hän on keskeyttänyt opintonsa ja saa pienintä mahdollista äitiyspäivärahaa. Ei ole minun vikani, että asuntonsa on liian pieni. Eikä sekään ole minun vikani, että poika tekee kahta työtä elättääkseen perheensä ja on siksi paljon pois kotoa. Kuitenkin miniä jaksaa joka kerta tavatessamme yrittää syyllistää minua hänen tekemistään vääristä valinnoista.
En jaksa sitä rutinaa äitienpäivänä! Kasvatin poikani huonosti, koska hän valitsi surkean puolison, mutta en syytä siitä miniää vaan itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä miehes äiti ole.
Taas tämä älyvapaa kommentti. EI ole EI, MUTTA ap on kuitenkin ÄITI! Ja äitienpäivänä nyt on tapana juhlia ÄITEJÄ, noin yleensä!
Pohja parisuhteelle luodaan silloin kun lapset ovat pieniä, ei sitten kun lapset ovat isoja tai lähtevät pesästä. Pienet huomaavaisuudet puolin ja toisein pitävät parisuhteen onnellisena. Jos oikeasti haluaa hyvän ja onnellisen parisuhteen, pitää siihen panostaa ja muistaminen juhlapäivinä on yksi sellainen. Siitä ei kannata kilpailla kumpi enemmän pystyy/ehtii toista mitätöimään ja olemaan huomioimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kello on vasta 11.00 ja nyt on jo palsta täynnä itkua ja parkua. Lapsinaisilla ei käy mielessä, että se muistaminen onnistuu ihan koko päivän, kaupatkin on tänään auki.
Byhyyyyyhhhyyyy!
Onneksi lapsimies eli uliuliuliuu-uhrimies on jo täällä inisemässä. *tirsk*
On outoa käytöstä. Meillä on kolme lasta ja esikoisella usein peli äitienpäivänä (mikä on taas oma typeryytensä, mutta ei siitä sen enempää), ja käytännön syistä saatetaan joskus jakautua niin, että mies menee lasten tai osan lapsista kanssa omalle äidilleen ja minä omalleni tai jään kotiin. Mutta noista sovitaan etukäteen ja ap:n perheessä miehen käytöksessä ei ollut mitään järkeä.
Hyvää äitienpäivää ap! Vietä laatuaikaa vauvan kanssa ja kerro miehelle illalla, että pahoitit mielesi. Jos mies on muuten huomaavainen ja mukava, niin ehkä ei kannata tehdä tästä valtavaa ongelmaa ja ehkä mies myös ymmärtää, että kaipaisit muistamista. Jos taas ei, niin...no. Sitten sinun täytyy miettiä, millaisen suhteen haluat ja voiko miehesi tarjota sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aina niin kiva argumentti. Kyseessä on kuitenkin äitiENpäivä, ei äidinpäivä. Vähän niin kuin naistenpäivänä (ei naisenpäivänä) voi antaa ruusuja kaikille mahdollisille naisille, myös äitienpäivänä voi onnitella kaikkia äitejä äitiydestään.
Seuraavaksi aion onnitella mummojani, omalle äidilleni ja anopille (joka EI ole minun äitini!!) on onnittelut jo lähetetty.
Vierailija kirjoitti:
Olen isoäiti, joka ilmoitti pojalleen hyvissä ajoin, että lapsenlapsi ei ole tervetullut äitienpäivänä käymään. Pojankaan ei tarvitse tulla, onnittelusoitto riittää.
En halua miniää tänne pilaamaan mukavaa päivää jatkuvalla valituksellaan, kitinällään ja kiukullaan. Ei ole minun vikani, että hän on valinnut täysimetyksen ja siten kymmenen herätystä yössä. Ei ole minun vikani, että hän on keskeyttänyt opintonsa ja saa pienintä mahdollista äitiyspäivärahaa. Ei ole minun vikani, että asuntonsa on liian pieni. Eikä sekään ole minun vikani, että poika tekee kahta työtä elättääkseen perheensä ja on siksi paljon pois kotoa. Kuitenkin miniä jaksaa joka kerta tavatessamme yrittää syyllistää minua hänen tekemistään vääristä valinnoista.
En jaksa sitä rutinaa äitienpäivänä! Kasvatin poikani huonosti, koska hän valitsi surkean puolison, mutta en syytä siitä miniää vaan itseäni.
Miksei lapsenlapsi ja poikasi ole tervetulleita?