Nämä asiat ärsyttävät kuntosalilla - lisää omasi
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2016050421515282_ir.shtml
Lisäisin ne kikattavat kanat jotka naureskelevat ylipainoisille ja ei-meikatuille ihmisille.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
mölli kirjoitti:
En käy kuntosalilla tätä nykyä, mutta mitä muistan niiltä ajoilta oli vilkuilu ja jopa toisten kyttäily. Keskittykää siihen omaan suoritukseenne vaan--ei sen niin vaikeaa saisi antaa olla hei.
Mun on myönnettävä, että olen tällainen kyttäilijä välillä. Kyttään sellaisia, joista näkee, että he tietävät mitä tekevät. Yritän ottaa vinkkejä omaan tekemiseeni. Mihinkään personal traineriin ei ole varaa, niin pyrin sitten opettelemaan itse katsomalla videoita ja mallia muilta. Liikkeitä on niin paljon erilaisia, että ei kaikkien olemassaoloa edes muista, ennen kuin näkee jonkun tekevän niitä.
Minua ei haittaisi jos joku tulisi kysymään liikkeistä tai välineistä, mutta kyttääminen on kamalaa. Kerran yhdeltä mulkoilijalta kysyinkin, onko sillä jotain asiaa minulle kun tuijottaa, mutta se vain punastui ja katsoi varpaitaan lopun aikaa. Miksi ei osata kommunikoida?
Kysykää myös jos haluatte tehdä välissä. Niskan takana hengittäminen on epäkohteliasta.
Ärsyttävä ja outo tapa tulee vastaan pukuhuoneessa: vaikka muut kaapit olisivat tyhjiä, seuraava tulija ottaa kaapin vierestäni. Kummallista vaihtaa vaatteita kun lähes tyhjässä huoneessa vieras tyyppi seisoo ohan liki. Tämä on käynyt useasti, en ymmärrä miksi.
Näitä selfie-tyyppejä en ole nähnyt koskaan, onneksi 😃
Kännykän räplääjät. Istuvat laitteissa 'lepäämässä' 10 minuuttia räpeltäen kännykkää
Minua oksettaa ajatuskin noista pöpöpesistä ja hikisitä ihmisistä, joten en astu jalallanikaan moiseen paikkaan.
En tätä nykyä enää jaksa käydä, mutta kun kävin niin vitutti pilluaan ja persesilmäänsä naaman edessä levittelevät ämmät, jotka rasvasivat itsensä suurieleisesti itseään esitellen. Samat monesti myös kuvasivat itseään ja kerran yksi pyysi kuvaamaan itseään, en suostunut.
Salin puolella kuvotti noin 60+ pervot, jotka mölläsivät jatkuvalla syötöllä ja jotkut tulivat lässyttämään jotakin liikkeiden suorittamisesta.
Myös mulkoilevat pissikset oli tympeitä.
Toisten vartaloiden mittaileminen katseella ärsyttää eniten. Tätä tekevät kanssani suunnilleen saman ikäiset naiset (olen siis itsekin nainen), joten se tuntuu jonkinlaiselta vertailulta myös. Hitaasti katsotaan päästä varpaisiin. Jostain syystä tätä tapahtuu nimenomaan saleilla, varmaan siksi, että siellä ollaan niin tiivisti tekemisissä oman ruumiillisuuden kanssa. Ja ehkä siksi, että nämä mittailijat käyvät itse salilla juuri ulkonäköseikkojen takia.
Ja pakko todeta vielä, että ihan valtaosa kaiken ikäisistä naisista ja miehistä EI tee tätä.
Onneksi käyn vanhanliiton painonnosto/voimanosto salilla ja siellä ei näitä some-ajan ongelmia ole. Joskus vähän kova meteli kun pudotellaan isoja painoja lattialle ja hiki haisee liikaa. Mutta muuten kyllä inspiroiva ympäristö jossa jokainen keskittyy omaan juttuunsa. En voisi kuvitellakkaan treenaavani jossain elixialla jossa on insta-bileet jokaisen peilen edessä kanat perseet pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan käy perinteisellä punttisalilla, mutta ryhmäliikuntatunneilla kyllä. Joitakin esimerkkejä:
- Myöhässä tulijat. Eikä tietenkään voi vain hiljaa hipsiä takariviin, vaan pitää oikein isoeleisesti hakea välineet. Onneksi oma salini on ottanut periaatteeksi lukita oven heti, kun tunti alkaa.
- Kun ei oteta huomioon liikeratojen vaatimaa tilaa. On mukavaa jättää pilatestunnilla osa liikkeistä kokonaan tekemättä, kun muuten potkaisee ihan viereen tunkenutta kaveria päähän.
- Aloittelijatunneille tulevat konkarit. Joo, myönnetään, tässä on ihan vain kyse omasta epävarmuudestani :D Ärsyttää, kun rapakuntoisille aloittelijoille tarkoitetulle spinningtunnille tulee joku kilpapyöräilyasussa, menee eturiviin ja vetää koko tunnin kymmenen kertaa kovemmalla nopeudella kuin mitä ohjaaja neuvoo. Kyseisellä salilla on siis vieressä punttis, jossa on ihan täsmälleen samanlaisia kuntopyöriä, joilla voi vetää ihan omaan tahtiin. Miksi siis tulla ohjatulle tunnille, kun ei kuitenkaan tee ollenkaan muiden tahtiin?
- Painojen pudottelijat ja kolistelijat ärsyttävät kyllä ryhmäliikunnassakin. Omalla salillani ryhmäliikuntasali suoraan kuntosalin alapuolella. Sitten rentoutukseksi tarkoitetulla joogatunnilla saa kuunnella toista maailmansotaa muistuttavaa pauketta, kun painot putoilevat lattialle. Lovely.
Käytkö sattumalta Meikun Unisportilla? Noi kaikki kuulostaa niin tutulta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan käy perinteisellä punttisalilla, mutta ryhmäliikuntatunneilla kyllä. Joitakin esimerkkejä:
- Myöhässä tulijat. Eikä tietenkään voi vain hiljaa hipsiä takariviin, vaan pitää oikein isoeleisesti hakea välineet. Onneksi oma salini on ottanut periaatteeksi lukita oven heti, kun tunti alkaa.
- Kun ei oteta huomioon liikeratojen vaatimaa tilaa. On mukavaa jättää pilatestunnilla osa liikkeistä kokonaan tekemättä, kun muuten potkaisee ihan viereen tunkenutta kaveria päähän.
- Aloittelijatunneille tulevat konkarit. Joo, myönnetään, tässä on ihan vain kyse omasta epävarmuudestani :D Ärsyttää, kun rapakuntoisille aloittelijoille tarkoitetulle spinningtunnille tulee joku kilpapyöräilyasussa, menee eturiviin ja vetää koko tunnin kymmenen kertaa kovemmalla nopeudella kuin mitä ohjaaja neuvoo. Kyseisellä salilla on siis vieressä punttis, jossa on ihan täsmälleen samanlaisia kuntopyöriä, joilla voi vetää ihan omaan tahtiin. Miksi siis tulla ohjatulle tunnille, kun ei kuitenkaan tee ollenkaan muiden tahtiin?
- Painojen pudottelijat ja kolistelijat ärsyttävät kyllä ryhmäliikunnassakin. Omalla salillani ryhmäliikuntasali suoraan kuntosalin alapuolella. Sitten rentoutukseksi tarkoitetulla joogatunnilla saa kuunnella toista maailmansotaa muistuttavaa pauketta, kun painot putoilevat lattialle. Lovely.
Käytkö sattumalta Meikun Unisportilla? Noi kaikki kuulostaa niin tutulta. :D
Bingo!
Leveä perseiset ja selluliittiperseiset naiset käyttää ärsyttävästi String mallisia alushousuja tiukkojen trikoiden alla. Haloo laittakaa vaikka hipsterit tai sitten Boxer mallit trikoiden alle.
Olen lukenut useammankin sellaisen viestiketjun, jossa kokematon aloittelija kysyy, kehtaako salille mennä ja tuijotetaanko siellä. Poikkeuksetta kaikki vastaajat vakuuttavat, että ei kukaan muita katso ja kaikki keskittyvät omaan treeniin. Toista sanotaan tässä ketjussa!
Liian tyrkyt naiset ärsyttä. Ihan kivaahan se silmänruoka on, mutta oma suoritukseni häiriintyy valtavasti, jos siinä vieressä tehdään persekyykkyä niin että pantteristringit vilkkuu.
Laitteissa istuvat kännykän räplääjät ovat koomisia! Niistä näkee heti, että treenaaminen ei maistu ja salille tullaan vaan pakosta tai "näyttäytymään". Treenaamistahan se ei ole, kun ajatukset on muualla. Nämä ärsyttävät itseäni silloin, jos jumittavat juuri siinä laitteessa, johon itsekin olisi aikomus mennä. Muuten ärsyttää laitteita turhaan kolistelevat. Ja miksi tilassa, jossa on lattialla minun jumppamattoni, joku, joka kävelee siitä ohi, talloo minun jumppamattoni päältä? Itse seison alle puolen metrin päässä matosta pitämässä hetken taukoa, joten epäselväksi ei jää se, että joku mattoa käyttää, eikä se vain loju siinä. Ja tilaakin olisi kiertää... Epäkohteliasta talloa likaisilla tossuilla toisen maton päältä... Voi kun ei ihmiset osaa enää käyttäytyä, tätä sitä joutuu nykyään tavan takaa ihmettelemään.
Oma löllö olemukseni ja peilistä takaisin katsova plösö.
Vierailija kirjoitti:
Laitteissa istuvat kännykän räplääjät ovat koomisia! Niistä näkee heti, että treenaaminen ei maistu ja salille tullaan vaan pakosta tai "näyttäytymään". Treenaamistahan se ei ole, kun ajatukset on muualla. Nämä ärsyttävät itseäni silloin, jos jumittavat juuri siinä laitteessa, johon itsekin olisi aikomus mennä. Muuten ärsyttää laitteita turhaan kolistelevat. Ja miksi tilassa, jossa on lattialla minun jumppamattoni, joku, joka kävelee siitä ohi, talloo minun jumppamattoni päältä? Itse seison alle puolen metrin päässä matosta pitämässä hetken taukoa, joten epäselväksi ei jää se, että joku mattoa käyttää, eikä se vain loju siinä. Ja tilaakin olisi kiertää... Epäkohteliasta talloa likaisilla tossuilla toisen maton päältä... Voi kun ei ihmiset osaa enää käyttäytyä, tätä sitä joutuu nykyään tavan takaa ihmettelemään.
Ei oo todellista...? Oikeesti tommosia salilla...?
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut useammankin sellaisen viestiketjun, jossa kokematon aloittelija kysyy, kehtaako salille mennä ja tuijotetaanko siellä. Poikkeuksetta kaikki vastaajat vakuuttavat, että ei kukaan muita katso ja kaikki keskittyvät omaan treeniin. Toista sanotaan tässä ketjussa![/quote
Kun on kaksi silmää päässä, niin havaintoja tulee tehtyä. Eihän se välttämättä tuijotusta ole, eikä varsinkaan "huonossa" mielessä. Itse ainakin katson ympärilleni, tietenkin seuraan, mitä ympärilläni tapahtuu, enkä vain kulje ilmeettömänä "puunaamana" paikasta a paikkaan b.
-painojen hujan hajan jättäminen: niihin kompastuu
-kiteytyneen hienhajuiset tyypit:peskää pliis ittenne ja treenivaatteenne
-laitteissa istuskelijat ja lörpöttäjät, varsinkin jos kroppa näyttää siltä, että tulokset ovat tekojen mukaisia: menkää muualle vetelehtimään
-mikroshortsi-botox-silikoni-naiset: show-upit vaikka rannalla, kiitos
-anorektikot aerobisissa laitteissa: tuonko pullaa, näyttää niin kauhealta
Sali, jossa käyn, on tosi pieni ja lähinnä eläkeläisten käytössä, mutta käy siellä muutakin väkeä edullisuutensa vuoksi. Siellä on yks ällöttävä ukko, joka tulee vaan pyöräilemään sinne ja kyttää nImenomaan nuoria naisia, ihan häikäilemättö. Takaseinä on peili, josta huomaan aina sen yhden saman vanhan äijänkäppänän kyyläävän kuntopyörästä samalla, jos mä treenaan mun käsiä painoilla. Tosi ahistavaa.
Näitä salikuvien ottajia en tajua :D mulla soijaa pukkaa niin julmetusti salin jälkeen, että pyrin mahdollisimman pian pois ihmisten katseiden alta samalla, kun toiset lataa selfieitä Instaan..
Ostan saliketjulle X jäsenyyden. Suunnittelen treeniohjelman ja huomaankin ettei ketjun saleissa ole samoja laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Koominen ähkiminen muuten hiljaisella salilla. Ymmärrän, ettei sille voi mitään ja puuskutuksia pääsee raskaan sarjan aikana, mutta silti huvittaa.
Itseä ärsyttää juurikin se teatraalinen puhkuminen ja äheltäminen! Yleensä ne on nuoria janttereita, jotka kuvittelee olevansa jotenkin vakuuttavampia treenaajia, kun ähkitään ja puhistaan siinä liikkeen aikana. Räkä vaan lentää kun ne örisee. Korona-aikana tuo suorastaan iljetti, ja huomaan vieläkin etten mene lähellekään sellaisia tyyppejä.
Toinen mikä vatuttaa ehkä vielä enemmän on eräiden kulttuurien edustajien tapa huutaa puhelimeen kuntosalilla. Ne soittelee sukulaisten ja kavereiden kanssa, ja tietenkin se puhelu on kaiuttimella että kuuluu vastapuolenkin ölinä. Vielä kun monessa muussa kulttuurissa sellainen puolihuuto on tapa keskustella, oma treenirauha järkkyy suunnattomasti. Veivaan aina radiota mielenosoituksellisesti isommalle, mutta eihän se auta, pahentaa vaan meteliä. Olen pyytänyt salin henkilökuntaa laittamaan kaikilla mahdollisilla kielillä kyltin, ettei puhelimessa puhuminen salissa sisällä ole sallittua (voi mennä ulkopuolelle). Vielä ei ole kieltoa näkynyt :(
Vaikka ymmärränkin että on hyvä asia jos sillä lailla saadaan "pervot" pidettyä kaukana naisista niin kyllä sitä kuitenkin tulee helposti sellainen fiilis että meitä kaikkia miehiä pidetään pervoina ja potentiaalisina ahdistelijoina/häirikköinä kun salilta löytyy erikseen "naisten sali" mutta ei miesten salia.
Ei tee mieli mennä sellaisiin paikkoihin. En koe itseäni kovin tervetulleeksi.