Mitä sait äitienpäivälahjaksi?
Minä kolmasluokkalasen virkkaaman kaulakorun, jossa puuhelmiä :)
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mitään, lapsi on vasta 1 v ja mies on hajamielinen. Ostin itselleni kakun ja sain nukkua pidempään (klo 9.30, jee).
En mlta odottaa, että lapsi on siinä iässä, että tuo ihania itsetehtyjä lahjoja ja sanoo "äiti mä rakastan sua" :)Hyvää äitienpäivää, äidit!
Ihanan idyllinen kuva :D 5-vuotiaani aloitti kiukuttelun heti aamulla, karjui kurkku suorana kun tv-ohjelma jäi kesken kun olisi pitänyt äidille jotain järkätä. Aamu seitsemästä ollut kotona jäätävä tunnelma, itse keitin sitten kahvit ja söin nopeat myslit ja palasin sänkyyn koska en vain jaksa. Lahjaa ei ollut. Lapseni ei ole yleensä tälläinen... Kaikilla hermo ihan helvetin kireällä.
Mun mielestä aika realistinen kuva, toki oman kokemani perusteella.
Riippuu minkälainen päivä uhmiksella sattuu olemaan. Tänään tälläinen, huomenna varmaan toisenlainen. 6v uhma hieman ennakkooon, ei ole kyllä koskaan ollut lapsen kanssa näin raskasta (joo teini-ikää odotellessa).
Kaksi korttia ja yhden nakin. <3
Bonuksena känninen mies, jonka pitäisi olla vierailu kunnossa parin tunnin päästä.
Sain kortit lapsilta ja muumimukin. Mieluisaa aamupalaa oli valmisteltu ja kakku ostettu. Vähän pidemmät aamu-unet olisi kyllä kelvanneet, mutta eivät lapset enää malttaneet antaa nukkua.
2-vuotiaan itsetehdyn kortin sekä märän suukon poskelle :)
Mies suukotti ja halasi, aikoo tehdä täytekakun.
Ruusun, jonka voi istuttaa ulos. Mies teki myös kakun jota syödään yhdessä anopin kanssa.
Kortin lapseltani :)
Mies kaivoi patongin pakastimesta, lämmitin sen, leivoin kakun ja niin. Miestäni olen muistanut joka vuosi lahjalla vaikkei yhteistä lasta ole ollutkaan kuin vasta kahden äitienpäivän ajan. Hänellä on siis lapsi aikaisemmasta liitosta.
Vähän epäreilu olo, mutta sovitasn että tilaamani vaatteet olivat äitienpäivälahja ;)
Sain ihanan, jostain varmaan kahvikupeista ja lautaisista tehdyn mosaiikkikukkaruukun lapselta ja isältään siihen ruukkuruusun <3 Ruusun mukana oli kirjekuori ja siellä yllätysmatkalahjakortti runomuodossa <3 Se ei yllättänyt varsinaisesti, kun mies tekee sen joka vuosi, mutta joka vuosi olen siitä niin otettu ja iloinen. Tietysti on ihanaa päästä pienelle reissulle, mutta vilpittömästi se ajatus on tärkein, se kun toinen ajattelee minua lämmöllä ja haluaa meille yhteisen kivan hetken. Mies muotoilee "yllätysmatkalahjakortin" aina riimitellen hauskaksi tai romanttiseksi runoksi, joka sisältää vinkkejä minne olemme menossa. Meillä on siis hääpäivä kevällä ja joka vuosi mies järjestää meille silloin kahdenkeskisen pitkän viikonlopun, jonka aikana lapsi on hänen vanhemmillaan tai omilla vanhemmillani hoidossa vuorovuosin. Toistaiseksi ollaan käyty yllärireissulla Prahassa, Amsterdamissa, Dublinissa, Firenzessä, Reykjavikissa, Barcelonassa ja Roomassa.
Lapsilta itsetehdyn käsikorun, huovutetun taulun ja patalapun. Mieheltä kakun ja käsi/nilkkapainot joita toivoin. Lisäksi vie koko porukan syömään.
Lapset ja mies tekivät yhdessä aamupalaa jonka sain sänkyyn lahjojen ja korttien kera.
Mies oli laittanut kylpyveden valmiiksi joten sinne pitäisi pian kömpiä ennen kuin lähdetään syömään
Anopin ja äitini kanssa.
Ihana päivä<3
Lapsi oli tehnyt tarhassa kortin, mutta se oli hänen mielestään niin hieno, ettei hän malttanutkaan antaa sitä minulle ;D . Yhdessä sitten ihastelimme sitä.
Mieheltä sain lahjakortin vaatekauppaan, joka on juuri avattu kaupunkiimme ja jota olen kovasti odottanut tänne. Mies hoiti lapsen nyt aamulla kuten jokainen aamu, jotta sain nukkua pidempään (olen aamu-uninen, mies taas ei). Kakun sijasta olen hommannut jäätelökakun, koska en jaksa leipoa mitään ihmeellistä eikä miehellä ole jauhopeukaloa.
Vierailija kirjoitti:
Kellon ja valkovuokkoja. Mieheni nämä tietysti hankki, vauva vasta puolivuotias, ei vielä osaa virkata :)
Mitäs virkkaamista kellossa ja valkovuokoissa on?
Uskomatonta, miten suuri määrä Suomen äideistä on pahemman luokan pervoja, sillä he ovat kaikesta päätellen avioituneet poikansa kanssa, koska odottavat ja näköjään myös saavat äitienpäivälahjan mieheltään. Jos nyt kuitenkin sattuisi olemaan niin onnellisesti, että ette ole harrastaneet insestiä, niin eikö sen miehen pitäisi viedä lahja äidilleen, jos tämä on edelleen elossa, tai kukkaset haudalle, jos on jo edesmennyt? Sama koskee muuten myös toisin päin eli kun syksyllä on käsillä isänpäivä, niin ei vaimojen silloin kuulu hankkia lahjoja miehelleen, vaan isälleen, jos sellainen on.
Mies oli lähtenyt aamulla tytön ja koiran kanssa ulos ja minä sain nukkua pitkään. Kun tulivat sisälle, sain aamiaisen sänkyyn. Mieheltä sain lahjaksi lempihajuvettäni sekä ruusuja ja tytöltä kortin, jossa oli sormivärein painettuna hänen kämmenensä kuva. Tyttö on vasta 10 kk ikäinen, mutta mies oli siis tehnyt kortin yhdessä hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 cm munaa.
14 v nuoremmalta.
Lievä morkkis ja sattuu.
Mä olin niin erosta ahdistunut ja sekaisin. Lapsenvahti oli. Join liikaa viiniä ja tansdin. About baarin parhaimman näköinen mies lähti saattamaan. Ja yllätys oli melkoinen. Nyt halpa oli. En tiedä miksi.
Sellaista se on tansdin jälkeen 🙃 Varmaan vähän helppo olit, mutta sekään ei haittaa, joskus on hyvä tuulettaa. Nokka pystyyn ja kohti uusia seikkailuja.
T. Saman kokenut, mies oli 26 v nuorempi ja tapailua jatkui pari vuotta, ihana on hän
Esikoiselta koulussa tehdyn kynäpurkin, kuopukselta isänsä kanssa askarrellun kortin, "kaikilta" suklaarasian ja valkovuokkoja :)
No, en mitään. Ainakaan vielä. Teini nukkuu. Hän elää pää perseessä, joten liekö edes muistaa koko äitienpäivää. Ihan sain itse todella jäätävän olkapääkivun kanssa käyttää koiran aamulenkillä, ja keittää sen jälkeen kahvit ja syödä itse ostamaani Daim-kakkua.
Kohta taidan lähteä vitutuksen voimalla kaupoille. En olisi muuta halunnut, kuin kerran nukkua pidempään koiraa kusettamatta.
Vierailija kirjoitti:
20 cm munaa.
Aika heikkoa. Minä sain sentään yhden tulppaanin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten suuri määrä Suomen äideistä on pahemman luokan pervoja, sillä he ovat kaikesta päätellen avioituneet poikansa kanssa, koska odottavat ja näköjään myös saavat äitienpäivälahjan mieheltään. Jos nyt kuitenkin sattuisi olemaan niin onnellisesti, että ette ole harrastaneet insestiä, niin eikö sen miehen pitäisi viedä lahja äidilleen, jos tämä on edelleen elossa, tai kukkaset haudalle, jos on jo edesmennyt? Sama koskee muuten myös toisin päin eli kun syksyllä on käsillä isänpäivä, niin ei vaimojen silloin kuulu hankkia lahjoja miehelleen, vaan isälleen, jos sellainen on.
Siellä katkera kana kaakattaa, mene helvettiin viisastelemasta. Olisit valinnut miehesi paremmin.
Sain mieheltäni (reilu 30 v naimisissa) timattisormuksen ja kiitokset yhteisistä lapsistamme. Lapset tulevat perheineen brunssille pihallemme. Kävivät eilen esivalmstelemassa kaikki tarjottavat, loput teeman yhdessä. Ihana päivä edessä.
Ps. Lasten puolisoitten äidit/vanhemmat saapuvat tänne myös, kuten aina ennenkin. Meillä sattuu olemaan eniten tilaa.
1-luokkalaiselta neulatyynyn ja kortin. 4-luokkalaiselta kortin. Mieheltä 3€ maksaneen kultaköynnöksen. Aamulla tietysti kahvit ja kakkua.
Mies toivotti hyvää äitienpäivää tulevalle äidille. Vauva syntyy kuun lopulla. Ei kyllä käynyt mielessä juhlia tätä äitienpäivää vielä omalta osalta. :)