Kukaan ei edes muistanut äitienpäivää
Itse tein itselle ja lapsille aamupalat ja kukaan ei ole edes maininnut äitienpäivästä. Ei mieskään. Samalla kaavalla mennään ku aina... : (
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Hyvää äitienpäivää sulle <3
Kiitos 😙
Yksi lapsista päiväkodissa, yksi ala-asteella ja yksi yläasteella....
Jospa ne muistaa myöhemmin. Kun mies vielä asui täällä niin kävivät yleensä lapsen kanssa hakemassa kukan vähän myöhemmin päivällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos 😙
Yksi lapsista päiväkodissa, yksi ala-asteella ja yksi yläasteella....
Lapsesi kyllä tietävät äitienpäivästä. Päiväkodissa ja alakoulussa ei muusta puhutakaan edeltävällä viikolla. He ovat tietoisesti jättäneet päivän huomiotta. Minusta tämä kertoo lähinnä heidän kasvatuksestaan. Oletko sellainen marttyyriäiti, joka ei koskaan tuo itseään esille ja aina uhrautuu muiden puolesta salaa odottaen kiitosta, sitä koskaan saamatta? Jos oma asenteesi arjessa on "älkää minusta välittäkö, en minä mitään tarvitse", eivät lapset ymmärrä, että kyseessä on passiivis-aggressiivinen marttyrointi vaan ottavat tosissaan, ettei äidistä tarvitse välittää. Jos haluat jotain tapahtuvan äitienpäivänä, alat kasvattaa lapsiasi ottamaan tunteesi huomioon.
No nyt ei muuta kun toteuttamaan sitä pääasiallista tehtävääsi, eli lasten kasvatusta. Heille pitää kertoa (mielummin jo aikoja sitten), että kuuluu normaaliin huomaavaisuuteen huomioida äitienpäivä edes jotenkin. Toki tuo kertomisen olisi pitänyt olla miehesi vastuulla, mutta hän nyt näyttää itsekin olevan menetetty tapaus.
Jos lapset ei muista, on vanhempien tehtävä kertoa lapselle, että on todella epäkohteliasta jättää toivottamatta.
Miksi et itse muistuta heitä? No tietenkin toimisi parhaiten jos muistuttaisin etukäteen.
Outoa kyllä jos päiväkotilaisella ja alakouluikäisellä ei ole korttia koska niitä väkerretään antaumuksella siellä koulussa/päiväkodissa.
Noin yleisesti ottaen kuitenkin kannattaa avata suu niin saa varmemmin mitä haluaa tyyliin (eilen/perjantaina kaupassa tmv): "niin sunnuntainahan on äitienpäivä, olis kiva saada aamiaiseksi sitä ja sitä, ostetaanpas ne nyt, teet sitten lasten kanssa aamulla aamiaisen mulle". Ja jos haluaa lahjan niin kannattaa avata suu myös ja kertoa siitä. Samoin jos haluaa kukkia. Jne. Tarpeeksi monta kertaa kun muistuttaa niin kyllä se mies ja ne lapsetkin oppivat ja tekevät minimaalisella muistutuksella.
Okei, on totta että heidän perheesi pitäisi kyllä muistaa asia (ainakin miehesi).
Mutta ei ole todellakaan syytä vaipua masennukseen tai vastaavaa koska aika hyvin sinulla on kuitenkin asiat, sinulla on kumppani ja on lapsiakin kun samaan aikaan moni nainen ja mies tuskailee yhä sitä että kun ei vaan löydä ketään kumppania itselleen vaikka kuinka haluaisi.
Muita sitten tehdä niinku mun äiti teki kun olin lapsi, että kun tein kortin myöhemmin päivällä niin hän repi sen kappaleiksi koska se tuli liian myöhään..
Nyt muuten alkaa valjeta, miksi on niin paljon miehiä jotka eivät mitenkään huomioi merkkipäivä. Eipä ihme jos se sallitaan lapsesta asti.
Hyvää äitienpäivää ap:lle.
Aamupuurot keitin äidille ja teen muutkin päivän ruuat ja kahvittelut, toisaalta niin teen joka-ainoa päivä eli ei juurikaan erilaista kuin muinakaan päivinä.