Onko muita joiden on vaikea soittaa ihmisille?
Esim. nyt äitienpäivänä äidille? Lisäksi musta on outoa tavata ihmisiä kahden kesken, pelkään ettei ole puhuttavaa. Jos mukana on kolmaskin henkilö niin on helpompaa.
Kommentit (11)
Joo mulla on joku puhelimessa puhumisen fobia :)
On aina kamalaa kun pitää soittaa esim. virallisia puheluita ! Soitan vaan kun on ihan pakko.
Minä olen pienästä asti pelännyt puhelinta ja edelleenkin soittaminen on epämiellyttävää. Syytä tähän en ymmärrä.
Juu, se pelko täälläkin. Ja nyt vanhemmiten, kun ei ole enää kavereita, niin ei ole oikeastaan ketään, kenelle olisi matala kynnys soittaa. Nuorena kavereiden kanssa soiteltiin ja se oli kyllä kivaa. Nyt en enää edes omalle äidille soita, ellei ole jotain toimitettavaa asiaa.
Ihanaa (?), että on muitakin. Onkohan tästä fobiasta koskaan tehty mitään tutkimusta ja liittyykö tämä sosiaalisten tilanteiden pelkoon?
Mun on kans ollu aina hankalaa soittaa ihmisille. Arvaatte varmaan pääsinkö tienesteille viikon urallani puhelinmyyjänä joskus nuorena :)
En tykkää yhtään minäkään puhua puhelimessa. En pelkää soittamista, ja soitan kyllä kun on pakko, mutta välttelen sitä ja viestittelen mieluiten muilla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Esim. nyt äitienpäivänä äidille? Lisäksi musta on outoa tavata ihmisiä kahden kesken, pelkään ettei ole puhuttavaa. Jos mukana on kolmaskin henkilö niin on helpompaa.
Jos ei oikeaa asiaa ole usiemmiten soitot jää soittamatta, en välitä joutavasta tyhjänpäiväisestä lätinästä.
Minä! Olen aina luullut, että tämän on vain lankapuhelinsukupolven ongelma. Se saattoi olla kiusallista, kun puhelimeen vastasi aivan "väärä" ihminen, vaikka kaverin isä tai veli, jonka kanssa ei olisi halunnut puhua mitään.
Voi liittyä sosiaalisten tilanteitten pelkoon, mutta eihän puhelu varsinaisesti mikään sosiaalinen tilanne ole. En minä suorastaan pelkää soittamista samalla tavalla kuin eräät pelkäävät hämähäkkejä, mutta ei se mukavaa ole ja siirrän soittamista toiseen päivään silloinkin, kun kyse ei ole mistään hammaslääkärin ajanvarauksesta tai vastaavasta.
Mä oon yrittäny opetella soittaan. Mulla on käly joka aktiivisesti soittaa ja tulee sitte tunne että pitäis olla vastavuoroisempaa kun kuitenkin hänestä kovasti pidän. Mutta joskus saatan jättää vastaamatta hänellekin kun en vaan halua puhua puhelimessa. :)
viralliset asiat pystyn helposti hoitaan kun töissä siihen on tottunut. Nuorena kyllä soittelin kavereiden kanssa paljonkin. Nyt tuntuu että on muutakin tekemistä kun höpistä ilmanaikuisia puhelimessa.
Täälläkin tuo että kahdestaan on vaikea tavata, kolmisin helpompi
Läheisille on vaivatonta mutta muuten en tykkää soitella yhtään, edes tutuille. LAitan mieluummin viestejä. Minusta ei todellakaan olisi puhelinmyyjäksi.