Tää äitienpäivä on perseestä!
Siis ei elämän kevät. Mies teki "aamupalan", eli kupillisen laihaa kahvia ja pari palanutta känttyä, jotka ehkä joskus ovat olleet paahtoleipiä. Sanoi innottomasto hyvää äitienpäivää ja jaksoi olla kanssani pari hiljaista minuuttia. Nyt olen sitten lasten kanssa, ja ukkeli hiiviskeli nukkumaan. On tää niin romanttista että! Siis ei helvetti.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin se yritti...
Ja vitut sanon minä. Lähtee kyllä kiertoon kohta koko sankari. Kyllästyttää tuollainen vätys, joka ei edes tunteitaan osaa ilmaista. Mitä olenkaan joskus tuossa nähnyt...
No jos se juuri ilmaisi tunteitaan käyttäytymällä noin : ) No joo mulla on kanssa mäntti mies, että tiedän miltä sulta tuntuu..
En ole mieheni äiti, voi hyi yöks kuinka kulunut lause. Äitienpäivänä juhlitaan äitejä = jos olet äiti, vaikka jonkun muun äiti, sinua juhlitaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole mieheni äiti, voi hyi yöks kuinka kulunut lause. Äitienpäivänä juhlitaan äitejä = jos olet äiti, vaikka jonkun muun äiti, sinua juhlitaan.
Onnitteletko sä kaikki sun kaverit ja siskot ja veljien vaimot läpi äitienpäivänä?
Vierailija kirjoitti:
Itse sain tehdä koko perheelle aamiaisen. Kukan sentään sain. Se, että tuo sankari olisi viitsinyt vaivautua lasten kanssa askartelemaan kortin, olisi jo ihan liikaa vaadittu. Joskus tuo äijä vaan tympäsee, kun ei ymmärrä ollenkaan että tylsää arkea piristäisi välillä juhlat. Tosin hänen kotonaan ei ole juhlittu kuin joulua, joten ei vissiin oikeasti vaan tajua/osaa. Silti pahoitan mieleni joka kerta, kun mulle juhlat ovat tärkeitä. Milloin oikeasti hyväksyn sen että ei tuo opi ikinä.
o_O
........
........
Kannattaisko se suu avata?
No voi!
Mun äiti on sairaalassa. Se on perseestä. Onneksi saan olla kotona omien lapsieni kanssa. Vaikka päivä on ollut kiva, niin kovempi se olis ollut viettää yhdessä oman äidin ja lapsien isoäidin kanssa.
kyllä ap: n "sankari" kuulostaa ärsyttävältä. Eikä vaimo ole tietenkään miehensä äiti, mutta on se niiden yhteisten lasten äiti ja niitä hoidellut taas 364 päivää parhaansa mukaan (toivottavasti). Kyllä mä ainakin odotan mieheltäni hyvää kohtelua, koska minäkin kohtelen häntä hyvin. Väsynyt ja vittuuntunutkin saa joskus toki olla, muttei nyt mielellään valitse kiukuttelupäiväksi äitienpäivää. En minäkään vedä isänpäivää läpi naama norsun veellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnitteletko sä kaikki sun kaverit ja siskot ja veljien vaimot läpi äitienpäivänä?
Kyllä minä ainakin onnittelen muitakin äitejä kuin omaani. Ja myös minua on monet onnitelleet tänään.
Mä vietän ensimmäistä äitienpäivääni. Mies ei oo huomioinu mua kertaakaan, ei edes sanonut hyvää äitienpäivää. Yritti päästä vieläpä ostamaan jotain moottoripyörää ja soitteli kavereitaan läpi. Lopulta tuli sanomaan "Ei kukaan lähe kuskiks koska tiiätkö mikä päivä tänään on ? Äitienpäivä. Ja kaikki kattoo lätkää." Nojoo kuule enpä varmaan tienny että on äitienpäivä ku muut äidit fb:ssä hehkuttaa kuinka ihana mies antanut kukkia tms lahjoja. Äsken söin leipää takapihalla ja mies tuli röökille ihmettelemään et mitä sä murjotat. Hohhoijaa..
Vierailija kirjoitti:
Mä vietän ensimmäistä äitienpäivääni. Mies ei oo huomioinu mua kertaakaan, ei edes sanonut hyvää äitienpäivää. Yritti päästä vieläpä ostamaan jotain moottoripyörää ja soitteli kavereitaan läpi. Lopulta tuli sanomaan "Ei kukaan lähe kuskiks koska tiiätkö mikä päivä tänään on ? Äitienpäivä. Ja kaikki kattoo lätkää." Nojoo kuule enpä varmaan tienny että on äitienpäivä ku muut äidit fb:ssä hehkuttaa kuinka ihana mies antanut kukkia tms lahjoja. Äsken söin leipää takapihalla ja mies tuli röökille ihmettelemään et mitä sä murjotat. Hohhoijaa..
Ei se mies ajatuksia lue. En ole äiti joten en odota äitienpäivänä mieheltäni mitään, mutta kyllä sillekin piti opettaa muistamista. Muutaman syntymäpäivän ohitti olankohautuksella, kunnes meni hermot. Kerroin ihan suoraan että minä odotan häneltä juhlapäivien muistamista. Ei tarvi olla mitään ihmeellistä, onnittelut, kortti, kukka, suklaalevy... Jotain, kunhan muistaa. Mutta se pitää kertoa, eikä vaan murjottaa. Miehet on siitä ihmeellisiä otuksia että moni ei todellakaan edes tajua, että vaimo kaipaa muistamista juhlapäivinään.
Mielestäni on aivan itsestäänselvää, että jos lapset on pieniä, niin toinen vanhempi hoitaa muistamiset!
Isä hoitaa äiteinpäivän ja äiti isänpäivän.
Samoin kaikki syntymäpäivät yms.
Ottaa päähän nämä miehet, jotka eivät viitsi nähdä yhtään vaivaa. Vaimonsa on heidän yhteisten lastensa äiti! Ja lapset muutaman vuoden ikäisiä? Silloinko voidaan vaan sanoa, ettei ole mun äiti! Hävetköön, aikuiset miehet!
Hei, sentään yritti. Minä sain itse keittää kahvini, enkä saanut nukkuakkaan. Lisäksi hermokivut on aivan jäätävät, sisällä 27c lämmintä ja mullon villasukat jalassa ku palelee.
En ole mieheni äiti vaan olen hänen lastensa äiti.
Esikoinen on jo aikuinen ja kuopuskin on jo teini niin ei enää paljon hömpötetä äitien- tai isänpäivinä.
Mies keitti minulle kahvia aamulla. Sain ruusuja ja suklaata. Mies teki brunssin ja teini heräsi syömään ja aikuinen lapsikin löysi kotiin syömään. Nyt saunotaan...
Kannattaisi ap:n harkita eroa kun noin kyrsii. Tuskinpa tuosta paremmaksi muuttuu, mies yrittää parhaansa, mutta se ei riitä.
Aivan selkeä provo. Tai sitten AP käytännössä kertoo olevansa idiootti. Hänhän sen puolisonsa on valinnutkin. Itse en jaksaisi meuhkata noin paljoa jostain yhdestä teemapäivästä.
Ohis...
Miksi joku herää lasten kanssa joka jumalan aamu klo 5????
Minulla on 2 lasta ja en ole ikinä noussut aamulla klo 5!
Pikkuvauvoja olen syöttänyt aamulla klo 4 tai 5 ja sitten on tasan tarkkaan jatkettu unia.
Lasten unirytmiä voi muuttaa jos ei halua nousta klo 5 ja minä ainakaan en halua.
Joskus on noustu aamulla klo 7 mutta yleensä siinä 8 tai 9 maissa.
Äitienpäivänä ja synttäriaamuna saa nukkua kun mies hoitaa lapset ja kodin ja yhdessä tekevät minulle aamiaisen ja ruuankin myöhemmin päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mies ajatuksia lue. En ole äiti joten en odota äitienpäivänä mieheltäni mitään, mutta kyllä sillekin piti opettaa muistamista. Muutaman syntymäpäivän ohitti olankohautuksella, kunnes meni hermot. Kerroin ihan suoraan että minä odotan häneltä juhlapäivien muistamista. Ei tarvi olla mitään ihmeellistä, onnittelut, kortti, kukka, suklaalevy... Jotain, kunhan muistaa. Mutta se pitää kertoa, eikä vaan murjottaa. Miehet on siitä ihmeellisiä otuksia että moni ei todellakaan edes tajua, että vaimo kaipaa muistamista juhlapäivinään.
Meillä ihan sama juttu. Mies ei vaan muista, koska heillä ei ole juhlittu mitään. Joten ei tee ilkeyttään. Puhuin hänelle asiasta ja nykyään muistaa hiukan paremmin, ei tosin aina. Miehet osoittaa rakkauttaan niin eri tavoin. Esim. auton pesu on kuulemma mua varten, en sitä tullut edes ajatelleeksi. =D Ja jos odotatte muistamista hääpäivänä, niin miksi ette itse ehdottaisi ravintolassa illastamista? Näin minä teen ja toimii.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei elämän kevät. Mies teki "aamupalan", eli kupillisen laihaa kahvia ja pari palanutta känttyä, jotka ehkä joskus ovat olleet paahtoleipiä. Sanoi innottomasto hyvää äitienpäivää ja jaksoi olla kanssani pari hiljaista minuuttia. Nyt olen sitten lasten kanssa, ja ukkeli hiiviskeli nukkumaan. On tää niin romanttista että! Siis ei helvetti.
Et ole miehesi äiti, eikä äitienpäivän tarkoitus ole olla romanttinen pariskuntien juhlapäivä, sitä varten on olemassa ystävänpäivä ja kaikki omat kihlajais-, hää- ym. päivät.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on aivan itsestäänselvää, että jos lapset on pieniä, niin toinen vanhempi hoitaa muistamiset!
Isä hoitaa äiteinpäivän ja äiti isänpäivän.
Samoin kaikki syntymäpäivät yms.
Ottaa päähän nämä miehet, jotka eivät viitsi nähdä yhtään vaivaa. Vaimonsa on heidän yhteisten lastensa äiti! Ja lapset muutaman vuoden ikäisiä? Silloinko voidaan vaan sanoa, ettei ole mun äiti! Hävetköön, aikuiset miehet!
Kyllä mielestäni miehen tulee huomioida puolisoaan lastensa äitiä äitienpäivänä. Case 3 jonkun vuoden takaa... mieheni osti kakun äitienpäiväksi minulle ja oikein mainitsi asiasta. No, äitienpäivää edeltävänä päivänä kävivät hänen veljet, anopin luona (asumme saman katon alla). Anoppi oli tehnyt pienen kakun ja se loppui kesken. Mieheni otti ja vei minulle ostamansa kakun heille syötäväksi. Siinä vaiheessa kun näin tuon ajattelin, että saa nähdä lähteekö uuden kakun ostamaan ja en sanonut mitään.
No, äitienpäivä aamuna minulle oli keitetty kahvit ja kakkupala joka oli jäänyt veljiensä perheiltä syömättä oli nenäni edessä. Mitäpä lottoatte, miten suhtauduin asiaan? Tähtee minulle, "kiitos arvostuksesta".
Tästä oppineena olen ostanut itse itselleni kukat ja lahjat, en ole pyytänyt mitään, hän loukkasi minua oikeasti ja kunnolla! Jos itse en haluaisi toista ihmistä miellyttää, enkä kovin korkealle arvostaisi, en minäkään tekisi mitään. Kuitenkin lasten vuoksi ostan partakoneet yms., kukat, teen kakut (johon ei kukaan koske ennen kun hän ottaa siitä palan!) ja läheisyys asian hoidan viimeisen päälle. Tässä on vihje sisällä, " josko tajuaisi, näin tulee huomioida sitä jota arvostaa. "
Itsekin sain vaan kortin :) ei tarvii kummonen lahja olla, en sentään ole miehen äiti vaan lapsen..
On hienoa, että mulla on kunnon mies. Enkä edes muista kuinka monta kertaa sen olen täällä sanonut.