Ostaako joku vielä CD-levyjä? Miksi?
Mitä järkeä ostaa jotain turhaa tavaraa kämpän täytteeksi, kun voi ladata kaiken netistä.
Kommentit (48)
Tietenkin ostan. Materia on ihanaa ja downshiftaaminen sekä muu höpöpaska on köyhälistölle.
Parempi omistaa levyjä ja kuunnella stereoissa tai autossa.tietokoneessa tarvis olla hyvät kaiuttimet että saisi hyvin äänet kuulumaan.
Esimerkiksi klassisen musiikin ystävät. Äänentoista netin kautta on liian lattea.
Mika kirjoitti:
Parempi omistaa levyjä ja kuunnella stereoissa tai autossa.tietokoneessa tarvis olla hyvät kaiuttimet että saisi hyvin äänet kuulumaan.
Piuha äänikortista vahvistimeen. Kenellä on enää jotain tietokonekaiuttimia? Autoon muistitikku. Tervetuloa tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi klassisen musiikin ystävät. Äänentoista netin kautta on liian lattea.
Itse asiassa voi saada jopa CD:tä paremmalla laadulla olevia äänitiedostoja netistä. Mp3 ei tietenkään tällainen ole.
Ostan, koska kannatan suosikki bändejäni.
Jos ketään ei ostaisi ei suosikki bändinikään tekisi musaa :)
Minäkin ostan, haluan suosikkilevyt itselleni, joita voin kuunnella joko soittimella tai kopsata koneelle ja sieltä mp3-soittimeen.
Mjoo, klasarilla ei nettilatauksessa ole oikein valikoimaakaan. Jotain Naxosin paskajulkaisuja tai Perähikiän kamariorkesteri koottuja teoksia.
Ostan hyviä levyjä satunnaisesti. Kotona ja autossa hyvä äänentoisto. Silloin kun haluaa kuunnella rauhassa ei tarvitse miettiä mitä joku ohjelma alkaa kesken kaiken päivittää, eikä verkkokatkokset tai muut aiheuta häiriöitä.
En minä ainakaan jaksa joka kerta avata läppäriä kun haluan kuunnella musiikkia.
Mun mies! Muusikko itsekin ja ostaa ihan kannatuksen vuoksi. Ostaa myös lp-levyjä.
Sen verran vanha auto, ettei ole paikkaa mihin muistitikun tökkäisi, enkä ajatellut sijoittaa vähiä varojani moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Lattea, kyllä kiitos😍💗
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ostan, haluan suosikkilevyt itselleni, joita voin kuunnella joko soittimella tai kopsata koneelle ja sieltä mp3-soittimeen.
Minä voin kuunnella esim iTunesista ostettuja levyjä soittimella, koneella, mp3-soittimella tai oikeastaan ihan millä tahansa laitteella. Itse asiassa minulla on tasan yksi laite jolla voi kuunnella CD-levyjä, mutta varmaan tusinan verran eri laitteita joiden kautta saan striimattua netistä musiikkia. Myös halutessani huomattavasti CD-tasoa paremmalla laadulla.
Onneksi LP-levyjen myynti on ohittanut CD-levyjen myynnin...
En osta musiikkia netistä vaan ensisijaisesti LPnä tai sitten CDnä.
Autossa kuuntelen muistitikulle siirretyt älppärit ja cdt...
Niissä on aika hyvä äänenlaatu ja onhan ne nostalgisia. Cd-soittimiakin on joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran vanha auto, ettei ole paikkaa mihin muistitikun tökkäisi, enkä ajatellut sijoittaa vähiä varojani moiseen.
Miten olisi 12V pistokkeeseen (kansankielellä tupakansytytin) liitettävä FM-lähetin? Kiinankaupasta saa muutamalla eurolla. Äänenlaadussa tosin jää kauaksi cd-tasosta.
En enää osta cd-levyjä vaan olen palannut ostamaan vinyylejä kun äänenlaatu on niin paljon parempi niissä
kaikentietävä kirjoitti:
Onneksi LP-levyjen myynti on ohittanut CD-levyjen myynnin...
Ei takuulla ole ohittanut, valtaosa myydyistä levyistä on edelleen cd:itä. Tilastojen mukaan vinyylilevyjenkin myynti laski viime vuonna.
http://www.ifpi.fi/tilastot/vuosimyynti/2015/Tallennemyynti%2001-12%202…
Ostan. Kuuntelen musiikkia.