Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaako joku vielä CD-levyjä? Miksi?

Vierailija
06.05.2016 |

Mitä järkeä ostaa jotain turhaa tavaraa kämpän täytteeksi, kun voi ladata kaiken netistä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levyt on hyllyssä ja säilyy. Digitaalinen skeida voi hävitä koska vaan jonkun bugituksen takia. CD toimii joka soittimessa, digitaalipaska vain yhdessä koneessa jolta se on ostettu.

Vierailija
22/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikko on palkkansa ansainnut. CD-levyn myynnistä hän saa rahallisesti suuremman osuuden kuin iTunesista, Spotifystä jne.. Samasta syystä ostan myös 'oheistuoitteita': bändien T-paitoja yms.  Siis kannatuksen vuoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi klassisen musiikin ystävät. Äänentoista netin kautta on liian lattea.

Itse asiassa voi saada jopa CD:tä paremmalla laadulla olevia äänitiedostoja netistä. Mp3 ei tietenkään tällainen ole.

Ja kuinkakohan usein tällaisia mahtaa saada? Valikoima jotain mielenkiintoista "sata parasta levyä" -äänestysten luokkaa.

Vierailija
24/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

C-kasetti on ainoa oikea, järjetöntä että niin monet muusikot on myynyt sielunsa.

Vierailija
25/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Levyt on hyllyssä ja säilyy. Digitaalinen skeida voi hävitä koska vaan jonkun bugituksen takia. CD toimii joka soittimessa, digitaalipaska vain yhdessä koneessa jolta se on ostettu.

Nykyään on jo ihan DRM-vapaata digitaalista musiikkia.

Vierailija
26/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen verran vanha auto, ettei ole paikkaa mihin muistitikun tökkäisi, enkä ajatellut sijoittaa vähiä varojani moiseen.

Miten olisi 12V pistokkeeseen (kansankielellä tupakansytytin) liitettävä FM-lähetin? Kiinankaupasta saa muutamalla eurolla. Äänenlaadussa tosin jää kauaksi cd-tasosta.

Miksi ihmeessä, kun cd-soitin toimii ja levyjä on?

Vierailija
27/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedostomuotoiseen musiikkiin voi siirtyä sitten kun fyysisiä levyjä ei enää saa, mihinkään suoratoistohölmöilyyn ei koskaan. Ja silloin ei enää tarvitsisi maksaa musiikista, koska vain idiootti maksaa biteistä kovalevyllä.

Vierailija
28/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tiettyjen bändien/artistien cd:t - kannatuksen vuoksi ja siksi, että haluan saada sen 'fyysisesti' hipelöitäväksi - samoin teen kirjojen kohdalla. Lukeminen on nautittavampaa oikean kirjan kanssa. Ostan myös lp-levyjä. Voit alkaa ap hyperventiloimaan :)

Vierailija
29/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan. En halua kuunnella radiota mainoksineen,vaan valitsemaani musiikkia. Joten autoon tai stereoihin on oltava cd levy, jotta voi kuunnella. Miten muutenkaan?

N23

Vierailija
30/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu, missä muodossa kenelläkin on musiikki? Taas kerran haiskahtaa se tällä palstalla niin yleinen asenne, koska MINÄ teen / en tee jotakin, niin EI KUKAAN tietenkään tee. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi kokee. Emme onneksi ainakaan toistaiseksi asu diktatuurissa, emme edes av-mammojen sellaisessa.

Vierailija
31/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kenellekään kuuluu, missä muodossa kenelläkin on musiikki? Taas kerran haiskahtaa se tällä palstalla niin yleinen asenne, koska MINÄ teen / en tee jotakin, niin EI KUKAAN tietenkään tee. Jokainen tehköön niin kuin parhaaksi kokee. Emme onneksi ainakaan toistaiseksi asu diktatuurissa, emme edes av-mammojen sellaisessa.

Sä taidat tykätä Lp levyistä.

Vierailija
32/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Noita Nokinenä-levyjä olen ostanut useita. Löytyykö niitä kokonaisina kuunnelmina netistä?

Vierailija
33/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä ja kaltaiseni emme olisi vanhanaikaisia, aloittaja ja kaltaisensa eivät voisi tuntea itseään moderneiksi. Ostan ja kuuntelen siis edelleen cd-levyjä, koska mielestäni cd on kaikkein kätevin formaatti.

Vierailija
34/48 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, c-kasetteja, cd- ja lp-levyjä. Koti tulvillaan. Mies muusikko, hänellä sadoittain lp- ja cd-levyjä. Mulla yhteensä kolmekymmentä c-kasettia ja cd-levyä. Mukavaa olla kalkkis.

Vierailija
35/48 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vinyylisoitintakaan enää oo, kun entisestä hajos hihna. Seiskoja ois tuhottomasti, ja ihan normejakin. Kasetti-ja CD-soitin sentään löytyy.

Kuunteleeks joku jatkuvasti vain jostain netistä :D Ilmankos pitää olla ostelemassa muuta tärkeetä fyysistä. Hieno alotus.

Vierailija
36/48 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Cd:n ostamalla omistat musiikin. Suoratoistopalvelusta vuokraat ja saat kuunnelle niin pitkään kuin maksat kuukausimaksusi

- Cd:n voi ripata kuunneltavaksi vaikka kännykkään.

-Cd:n ääni on paljon parempi kuin pakatun musiikin. 

- Cd:llä moni omistaa sellaista musiikkia mitä et sieltä suoratoistosta löydä

- Cd:stä menee paljon enemmän massia artistille kuin suoratoistopalvelusta

- Cd:n kuuntelu ei tee vanhanaikaiseksi eikä cd-levyjen kuunteleminen estä millään muotoa muiden formaattien kuuntelua

- Cd levyssä tulee mukana monasta pakkauksessa paljon mielenkiintoista luettavaa ja kuvia artistista

-Suoratoistossa on miljoonia kappaleita, mutta kaiken valinnannavaran myötä kuunteletko tosissassasi vai pläräätkö jatkuvasti? Tai ehkä sittenkin kuuntelet niitä samoja biisejä sitte sielläkin? 

Vierailija
37/48 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

öööh äänenlaadun takia?

Jos on vähänkään parempi laitteisto niin sen eron kyllä kuulee. Jotkut ostavat jopa LP-levyjä tästä syystä.

Vierailija
38/48 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ostan ja ap voi mennä imee isin kullia vaa

Vierailija
39/48 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että cd-levy ei häviä kun iTunes päättää vetää biisit jakelusta syystä tai toisesta.

Sen lisäksi mun kuuntelema musa on yksityisasiani enkä halua mitään puoliaivoisia suositteluja algoritmiltä.

Vierailija
40/48 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla vinyylisoitintakaan enää oo, kun entisestä hajos hihna. Seiskoja ois tuhottomasti, ja ihan normejakin. Kasetti-ja CD-soitin sentään löytyy.

Kuunteleeks joku jatkuvasti vain jostain netistä :D Ilmankos pitää olla ostelemassa muuta tärkeetä fyysistä. Hieno alotus.

Usb-liitännällä varustettu vinyylilevysoitin ei paljoa maksa.